27 Νοε 2016

Λυκούργος Νάνης: Μερικά ερωτήματα αναφορικά με τη στάση των ιεραρχών στην πρόσφατη Συνέλευση της Ιεραρχίας

Αποτέλεσμα εικόνας για ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ
ΜΕΡΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ
-Επί τη βάσει ποίων κριτηρίων ανετέθη η εισήγηση του όλου ζητήματος στο μητροπολίτη Σερρών; Μήπως ένεκα του αντιοικουμενιστικού και φιλοπαραδοσιακού του φρονήματος; Μήπως επειδή θεωρείται κάτοχος λιπαράς θεολογικής μορφώσεως; Μήπως επειδή δεν διατελεί σε σχέση πνευματικής εξαρτήσεως από το πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως που πρωτοστάστησε στην προετοιμασία και σύγκληση της ληστρικής συνόδου της Κρήτης;

Προφανώς, για τίποτε από όλα αυτά. Για ποιον, λοιπόν, λόγο θεωρήθηκε ως ο καταλληλότερος προκειμένου να πραγματευθεί και αναπτύξει το τόσο σοβαρό αυτό θέμα;
-Τα όσα αποφασίσθηκαν στη σύνοδο του Μαίου σχετικά με τη στάση των ιεραρχών της Ελλαδικής αντιπροσωπείας στην ψευδο-σύνοδο του Κολυμπαρίου τηρήθηκαν; Και αν όχι για ποιο λόγο;
-Διεξήχθη συζήτηση επί των υπομνημάτων των μητροπολιτών Κυθήρων και Πειραιώς που κατήγγειλαν την αθέτηση των αποφασισθέντων στη σύνοδο του Μαίου; Ποιες εξηγήσεις δόθηκαν από τη μεριά των υπευθύνων γι αυτήν την εξέλιξη; Αναζητήθηκαν άραγε, και καταλογίσθηκαν οι σχετικές ευθύνες;
-Πώς αντέδρασαν οι ιεράρχες στη σημειωθείσα αήθη και αντικανονική "εισπήδηση" ετέρας Εκκλησίας (του πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως δηλονότι) στα εσωτερικά ζητήματα της ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟΥ Εκκλησίας της Ελλάδος;
-Εξέφρασαν τη συμπαράστασή τους στον προπηλακισμό που υπέστη ο συνιεράρχης τους, μητροπολίτης Ναυπάκτου, από συνεπισκόπους του στο Κολυμπάρι αποδοκιμάζοντας τη στάση των τελευταίων;
-Γιατί δεν προέβησαν, στοιχούμενοι στις επιταγές της αρχιερατικής τους συνειδήσεως και στην εναγώνια προσδοκία του ποιμνίου τους, σε κρυσταλλίνης διαυγείας , πανηγυρική δήλωση, επί τη βάσει της οποίας οι αιρετικές δυτικές ΄"χριστιανικές" κοινότητες δεν δικαιούνται να ονομάζονται Εκκλησίες αλλά "έθαψαν" το όλο ζήτημα διά της παραπομπής του στις περιώνυμες καλένδες αποξενούμενοι, κατ αυτόν τον τρόπο, από τον πιστό κλήρο κα λαό;
-Τι είδους στάση τήρησαν άραγε οι θεωρούμενοι ως αντιοικουμενιστές και φιλοπαραδοσιακοί επίσκοποι Πειραιώς, Κυθήρων, Γόρτυνος, Αιτωλοακαρνανίας, Γλυφάδος και Κονίτσης; Αποδέχθηκαν, άραγε, τα γενόμενα ή αντέδρασαν και το εκδοθέν ανακοινωθέν απέκρυψε την τυχόν διαφωνία και αντίδρασή τους; Και αν συνέβη το τελευταίο πώς σκέπτονται οι τελευταίοι να αντιδράσουν;
-Πώς αισθάνονται, άραγε, οι υποτιθέμενοι θεματοφύλακες της πατρώας πίστεως μετά την έναρξη νέας σειράς αποτειχίσεων από την πλευρά των πιστών εξ αφορμής της άφρονος και προδοτικής αποφάσεώς τους; 

1 σχόλιο:

  1. Σωστος ο Λ.Ν. και ευλογα ερωτηματα.

    Ότι είναι κοινό σε όλους τους αιρετικούς Γρ. Παλαμάς Λόγος Αντιρρητικός Β,1

    Συνοπτικά είναι τρία

    Εξαπατούν τους εαυτούς τους και τους οπαδούς τους να αφοσιωθούν στο ψεύδος σαν αλήθεια. Πείθουν εαυτούς και τους άλλους με επιχειρήματα τριπλής κατασκευής.

    1ον Με την πρόφαση της ευλάβειας προς τον Θεον (Υποκριτική ευλάβεια προς τα Θεια).

    2ον Με την παρερμηνεία της Γραφής , των λόγων των προφητών , των αποστόλων και πατέρων.

    3ον Με την ενότης και απλότης του Θεού και διακηρύσσουν παντού ότι οι ορθόδοξοι είναι πολύθεοι , αφού δεν τηρούν τη θεια απλότητα.

    Αυτήν την γραμμή ετήρουν ο Σαβέλλιος , ο Άρειος , ο Νεστόριος , ο Ευτυχής , ο Πύρρος , ο Σέργιος και οι λοιποί , αυτή τηρούν και οι σημερινοί αιρεσιώται.
    Γρηγόριος Παλαμάς Λόγος Αντιρρητικός Α,9,52

    Τι είναι , όταν τον μεν Βαρλαάμ απορρίπτουν και τον υποβάλουν σε ανάθεμα , ως κακόδοξο , όπως οι Αρειανοί τον αρειανό Αέτιο , και οι Αρμένιοι τον Ευτυχή και τον Διόσκορο , έπειτα όμως δογματίζουν μ εκείνον κατά το παράδειγμα τούτων ;

    Το ίδιο πράττουν και έπρατταν οι Παπικοί με τους Προτεστάντες , οι Ορθόδοξοι –Οικουμενισται με τους Παπικούς ακόμα και με τους Προτεστάντες με τους Μάρτυρες του Ιεχωβά , έπειτα δογματίζουν με εκείνους κατά παράδειγμα τούτων ;
    Γρηγόριος Παλαμάς Λόγος Αντιρρητικός Γ,5,12

    Ο δε Ακίνδυνος λέγει ότι αποβλήθηκαν από την Εκκλησία αυτοί που βεβαιώνουν αυτά τα πράγματα δεν είναι λοιπόν φανερό ότι προσχωρεί στην Εκκλησία των δυσσεβών ; Από αυτήν βέβαια την Εκκλησία του όποιος συμφωνεί με τους ιερούς Πατέρες και ορθοτομεί το λόγο της αληθείας έχει αποβληθεί. Επομένως και από τους λόγους κατακρίνεται , που είναι συνήγοροι της από αυτόν πρεσβευόμενης κακοδοξίας.

    Τα ίδια ακριβώς , μας λένε και σήμερα και οι Οικουμενιστες άμα δεν ορθοτομούμε τον λόγο της αληθείας τότε είμαστε εντός Εκκλησίας δηλ. μαζί τους , αλλιώς είμαστε εκτός της Εκκλησίας άμα συμφωνούμε με τους ιερούς Πατέρες μας .

    ΑπάντησηΔιαγραφή