19 Νοε 2016

Ναυπάκτου Ιερόθεος:''Ποιά θα ήταν η στάση του Γέροντα Σωφρόνιου σχετικά με τη Σύνοδο της Κρήτης''

Ο μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος απαντάει στο ερώτημα: ''Ποιά θα ήταν η στάση του Γέροντα Σωφρόνιου σχετικά με τη Σύνοδο της Κρήτης''
στο Διεθνές Συνέδριο ἀφιερωμένο στόν ἡγιασμένο Ἀρχιμανδρίτη Σωφρόνιο Σαχάρωφ, μέ τίτλο «Ἡ Συνάντηση μέ τόν Πνευματικό Πατέρα» που διοργάνωσε η Ἱερά Μητρόπολη Μολδαβίας σέ συνεργασία μέ τήν Θεολογική Σχολή τοῦ Πανεπιστημίου Ἰασίου (Α.Ι. Κούζα)στο Συνεδριακό Κέντρο «Πρόνοια»» (Ἰάσιο Ρουμανίας 13 Νοεμβρίου 2016). luptaintrucuvant &proskynitis

7 σχόλια:

  1. Να μας πείτε Σεβασμιώτατε όχι τι θα έλεγε ο καινοτόμος των μικτών μοναστηριών Σωφρόνιος του Essex, αλλά να μας πείτε τι θα έλεγε ο Οσιότατος Γέροντας Ιωσήφ ο Ησυχαστής και Σπηλαιότης. Αλλά εκεί πλησιάζουμε σε δύσκολες περιοχές όπου η ακρίβεια και ο σεβασμός του δόγματος δεν επιδέχονται γκρίζες ζώνες.

    Κυριάκος Βαρβέρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κάθε μέρα στη ζωή μου κάνω παζάρια με το Θεό. Του λέω: Θεέ μου με βλέπεις, κόκκινο κρέας δεν τρώω χρόνια τώρα, το κοτόπουλο το έκοψα κι αυτό, ψάρια μόνο τρώω κανα-δυο φορές το μήνα, σε λίγο θα τρώω αέρα κοπανιστό. Τι πειράζει Θεέ μου αν καμμιά φορά εκεί στις νηστείες, τις Τετάρτες και τις Παρασκευές, βάλω λίγο γάλα στον καφέ μου; Ο Θεός όμως ξέρει ότι τα κρέατα τα έκοψα σχεδόν ανώδυνα, ξέρει ότι η αδυναμία μου είναι ο καφές και τα τσιγάρα και ως ελεήμονας και γλυκός που είναι κάνει υπομονή απέραντη στη δική μου την α-προσπάθεια. Και εγώ πάλι επειδή το ξέρω αυτό το εκμεταλλεύομαι και εφευρίσκω συνέχεια ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΩ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ: να κόψω το θέλημά μου τουλάχιστον εκείνες τις ημέρες για Εκείνον.

    Λέμε ότι μας φταίει που δεν έχουμε εμπειρικούς θεολόγους, έχουμε όμως αναρωτηθεί γιατί δεν τους έχουμε; Και αφού δεν τους έχουμε, τότε γιατί σερνόμαστε στους διαλόγους; Είναι σαν να πηγαίνω εγώ και να ζητώ τα ρέστα από το Θεό τη στιγμή που δεν κάνω αυτό που πρέπει να κάνω γιατί συνέχεια κλαψουρίζω μπροστά Του και Του αραδιάζω δικαιολογίες. Εμείς αυτά που λέει ο Γέροντας Σωφρόνιος τα κάνουμε; Έχουμε κρατήσει τα δόγματα της πίστεως; Εμείς -όλοι μας, ο καθένας απ' το πόστο του- κάνουμε αληθινό χριστιανικό αγώνα μέσα στην Εκκλησία Του ή Την ξεφτίσαμε με το πέρασμα του χρόνου σε ένα κοσμικό θεατριλίκι και διοικητικό εργαλείο εξουσίας;

    Πόσες φορές μας έχει τύχει να ζητήσουμε κάτι από τον Θεό και να μας δώσει κάτι άλλο απείρως καλύτερο; Διότι εμείς συνήθως Του ζητάμε πράγματα που εξυπηρετούν τις ανάγκες της στιγμής ενώ Εκείνος προνοεί για τις 'ανάγκες' της αιώνιας ψυχής μας. Τους εμπειρικούς 'θεολόγους' γιατί τους θέλουμε; Για να κάνουμε σώνει και καλά τους διαλόγους ή για να σώσουμε την ψυχή μας; Ίσως, τα πράγματα στην ατζέντα του Θεού να έχουν διαφορετική σειρά προτεραιότητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στις καλένδες παραπέμπει ο άγιος Ναυπάκτου το θέμα της συνόδου της Κρήτης ,δηλαδή σέ μία άλλη σύνοδο που θά διορθώσει αυτήν Δηλαδή εάν η Ιερά Σύνοδος της εκκλησίας της Ελλάδος επικυρώσει την σύνοδο της Κρήτης δημιουργεί τις προϋποθέσεις μιάς άλλης συνόδου που θά ανατρέψει την σύνοδο της Κρήτης ; Επίσης μέ όσα λέγει για ακρότητες δημιουργεί τους υπαινιγμούς οτι όσοι αντιδράσουν μέ κάποια δραστικότητα μετά την εικαζόμενη επικύρωση θα βρεθούν εκτός εκκλησίας Αυτό το θρυλούμενο ΄΄καλύτερα μέσα στην εκκλησία και άς είμαστε και λάθος παρά να ορθοδοξούμε έξω από την εκκλησία ποιός μεγαλος Πατέρας το είπε ; Μας συγχωρείτε αλλά μοιάζει ανόητο και αντιφατικό Τό μέσα ή έξω από την εκκλησία το καθορίζει η δογματική πίστη Η πίστη δεν εκφράζεται μέ όλα αυτά τά θρυλούμενα αλλα μέ τά δόγματά της και τους Ιερούς Κανόνες Δέν μπορεί κάτι το θρυλούμενο να ανατρέψει τους Ιερούς Κανόνες που είναι τό στερεό έδαφος πάνω στο οποίο στηρίζεται το οικοδόμημά της Άν ο Ναυπάκτου μιλά με΄αυτόν τον τρόπο τότε τί να περιμένει κανείς από τους άλλους ; Προοιωνίζεται λοιπόν η θριαμβευτική επικύρωση της συνοδου της Κρήτης και η προώθηση της αιρέσεως του οικουμενισμού

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το αμφιλεγόμενο απόφθεγμα «καλύτερα να παραμένουμε μέσα στην Εκκλησία με μερικά λάθη που γίνονται, παρά δήθεν να ορθοτομούμε έξω από την Εκκλησία» είναι μια πρωτότυπη επινόηση του Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ιεροθέου.
    Το θρυλούμενο που γράφετε ότι σας μοιάζει ανόητο και αντιφατικό είχε προηγηθεί, ως μια άλλη πρωτότυπη επινόηση για τους παλαιοημερολογίτες και γενικά για τους κυοφορούντες σχίσμα, ψευδώς φερόμενη ως ρήση του ι. Χρυσοστόμου, με παραλλαγές.
    Η αυθεντική ρήση έχει απόλυτη σαφήνεια και είναι καταγεγραμμένη στο τέλος του Τρίτου Λόγου Κατά Ιουδαίων Του εν Αγίοις Πατρός ημών Ιωάννου Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως του Χρυσοστόμου: «Μὴ τοίνυν, τῶν τελειοτέρων παραγενομένων πραγμάτων, πρὸς τὰ πρότερα ἐπανατρέχωμεν, μηδὲ ἡμέρας καὶ καιροὺς καὶ ἐνιαυτοὺς παρατηρῶμεν, ἀλλὰ πανταχοῦ τῇ Ἐκκλησίᾳ μετ' ἀκριβείας ἑπώμεθα, τὴν ἀγάπην καὶ τὴν εἰρήνην προτιμῶντες ἁπάντων. Εἰ γὰρ καὶ ἐσφάλλετο ἡ Ἐκκλησία, οὐ τοσοῦτον κατόρθωμα ἀπὸ τῆς τῶν χρόνων ἀκριβείας ἦν, ὅσον ἔγκλημα ἀπὸ τῆς διαιρέσεως καὶ τοῦ σχίσματος τούτου». (PG 48, 869).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το ΄΄κρείττων γάρ πόλεμος ειρήνης Θεού χωριζούσης ΄΄το είπε ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος και ειναι μέσα στά πλαίσια της συμφωνίας των αγίων Πατέρων .....
    Σας ευχαριστώ για την πληροφόρηση είνα πολύ διαφωτιστική Μήπως ο άγιος Ναυπάκτου θεωρεί οτι μιλάμε για την πανσέληνο ; Πατέρες σοβαρευτείτε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. “Κάλλιον πλανάσθαι μετά της Εκκλησίας ή ορθοτομείν εκτός αυτής”.
    Άγιε Ναυπάκτου τί είναι αυτά που λέτε ; Πέρνουμε ό,τι βρούμε μπροστά μας και το κοτσάρουμε όπου νάναι ; Όλη η τοποθέτησή σας ΄΄ για τους κυοφορούντες σχίσμα΄΄ είναι προβληματική Απορώ πώς πέφτει σέ τόσο μεγάλο λάθος ένας άνθρωπος που δέν του λείπει ο θεολογικός νούς να κάνει την διάκριση των εννοιών και δυσκολεύομαι να του καταλογίσω κακή πρόθεση Δέν ξέρω άν προτεσταντίζω κατά τά λεγόμενά του αλλα έχω την γνώμη οτι Θα πρέπει να του υποδειχθεί το λάθος του που δυστυχώς θα αποτελέσει και τον τρόπο αντιμετώπισης των εκκλησιαστικών πραγμάτων τά οποια έχει απ'ότι καταλαβαίνουμε τοποθετήσει πανω στην πεπλανημένη γραμμή ενός θεολογικού σολοικισμού Δέν ξέρουμε ποιός ,πότε , και σέ ποία περίπτωση το είπε ,πάντως ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος δεν τό είπε απ'ότι μέ πολλή ακρίβεια μας παραθέτει ο σχολιαστής: 21 Νοεμβρίου 2016 - 7:21 π.μ. Ίσως να το είπε ο π.Επιφάνιος Θεοδωροπουλος στά ΄΄δύο άκρα΄΄ για τελείως διαφορετική περίπτωση και μέ την έννοια άς πούμε του σολοικισμού Δέν μπορώ να τό ελέγξω


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αντικοικουμενιστής22 Νοεμβρίου 2016 στις 7:49 π.μ.

    Οι χαλεπότεροι εισί οι υποκριταί, οίτινες ενδύονται θεατρικά κοστούμια άλλοτε του "ευσεβούς", άλλοτε του αμιγώς "ορθοδόξου" και "φιλοπατερικού". Εις την ουσίαν αύτοι εισί δυσμενέστεροι των φονταμενταλιστών του οικουμενισμού. Φεύγετε και τους κρυφοοικουμενιστάς ως τις φεύγη εκ του όφεως... Αδελφοί, γρηγορείτε και προσεύχεσθε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή