Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ, ΘΑ ΕΙΝΑΙ
ΠΙΣΤΕΥΟΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΕΡΙ ΕΘΝΟΦΥΛΕΤΙΣΜΟΥ
Πολλοί
είναι εκείνοι που βιάστηκαν να αποδώσουν σε πολιτικούς και εσωτερικούς ή
εθνοφυλετικούς λόγους, τη μη συμμετοχή του Πατριαρχείου Βουλγαρίας στη Σύνοδο
που πραγματοποιήθηκε στο Κολυμπάρι της Κρήτης. Μια βιασύνη που δυστυχώς δεν
έχει μόνο το χρονικό χαρακτηριστικό.
Ακόμη εξακολουθεί ο λυπηρός απόηχος περί εθνοφυλετισμού,
παρά την αναφορά στην επίσημη ιστοσελίδα του Πατριαρχείου Βουλγαρίας, ότι
«εκτός από την Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία δεν υπάρχουν άλλες εκκλησίες, αλλά μόνο
αιρέσεις και σχίσματα, και το να ονομάζονται ‘’εκκλησίες’’ είναι θεολογικό,
δογματικό και κανονικό λάθος».
Μη
λησμονούμε ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία της Βουλγαρίας επιμένει να είναι εκτός του
Π.Σ.Ε., από το οποίο έχει αποχωρήσει από το έτος 1998. Στο κείμενο ‘’Η σχέση
της Ορθοδόξου Εκκλησίας με τον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο’’, ως γνωστό γίνεται
αναφορά τόσο στο Π.Σ.Ε., όσο και στη «Δήλωση του Τορόντο», γεγονός που αποτελεί
ένα ακόμα επιπρόθετο λόγο για να εκφράσει την επίσημη διαχρονική στάση της για
το Π.Σ.Ε. Και φυσικά οι λόγοι δεν είναι εθνοφυλετικοί ούτε πολιτικοί αλλ’ ούτε
και εσωτερικοί.
Όσοι
βιάζονται να αποδώσουν σε αλλότριους λόγους, το γεγονός ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία
της Βουλγαρίας δεν παρευρέθηκε στη Σύνοδο που πραγματοποιήθηκε στο Κολυμπάρι
της Κρήτης αγνοούν την ανακοίνωση που αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα του
Πατριαρχείου Βουλγαρίας www.bg-patriarshia.bg, ημερομηνίας 27 Ιουνίου 2016. Η
βιασύνη λοιπόν να αποδωθούν αλλότριοι λόγοι στο ότι δεν παρευρέθηκε στη Σύνοδο
που πραγματοποιήθηκε στο Κολυμπάρι της Κρήτης, μειώνουν τόσο την Ιερά Σύνοδο της
Ορθόδοξης Εκκλησίας της Βουλγαρίας, όσο και τον σεπτό Προκαθήμενό της.
Στην
ανακοίνωση αυτή γινόταν αναφορά ότι το κείμενο ‘’Η σχέση της Ορθοδόξου
Εκκλησίας με τον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο’’, της Συνόδου στο Κολυμπάρι της
Κρήτης, προκάλεσε τις περισσότερες αντιδράσεις, γιατί αναφέρει φανερά τον όρο
‘’εκκλησίες’’ για τις διάφορες αιρέσεις, συμπεριλαμβανομένων των
Ρωμαιοκαθολικών (Παπικών), Προτεσταντών και Αντιχαλκηδονίων. Η δικαιολόγηση
αυτή σαφώς δεν παραπέμπει σε εθνοφυλετικούς και άλλους λόγους. Ξεκάθαρα η
Ορθόδοξη Εκκλησία της Βουλγαρίας πρόταξε τη θέση της από θεολογική, δογματική
και κανονική άποψη, χωρίς κανένα ίχνος εθνοφυλετισμού.
Κατά
την 21 Απριλίου 2016 η Ιερά Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Βουλγαρίας,
επεσήμανε ότι είναι εκτός του Π.Σ.Ε., γιατί δεν μπορεί να είναι μέλος ενός
οργανισμού στον οποίο θα θεωρείται ‘’ως μια εκ των πολλών ή ως κλάδος της Μίας
Εκκλησίας, που ψάχνει και αγωνίζεται για την πραγμάτωσή της στο Παγκόσμιο
Συμβούλιο Εκκλησιών’’, δεν αφήνει περιθώρια τέτοιας παρερμηνείας, για τη στάση
της στην αναφορά στο Π.Σ.Ε. Αυτό φυσικά απαντά και στην αναφορά της Δήλωσης του
Τορόντο (Παρ. 19 στο κείμενο ‘’Η σχέση της Ορθοδόξου Εκκλησίας με τον υπόλοιπο
χριστιανικό κόσμο’’). Αναμένομε λοιπόν την επίσημη ανακοίνωση της Ορθόδοξης Εκκλησίας
της Βουλγαρίας και πιστεύομε ότι θα είναι ανάλογη των ανακοινώσεων που
προηγήθηκαν.
Συντασσόμεθα και συστοιχιζόμεθα ανεπιφυλάκτως με την μικράν πλην όμως ακραιφνώς Ορθόδοξη Εκκλησία της Βουλγαρίας. Όσο κι αν ανάπαντα καταρρίπτονται ολόγυρα, ο Άγιος Τριαδικός, Ύψιστος Θεός δεν εγκαταλείπει την Αγίαν του Ορθόδοξη Εκκλησία, παρά τα λάθη και τα αμαρτίας ημών. Η Βουλγαρική Ορθόδοξος Εκκλησία θα αποτελέσει την σωστικήν λέμβον εις την οποίαν θα καταφύγωμεν άπαντες, εις την περίπτωσιν εκείνην, εις την οποίαν βυθιστεί το πλοίον της Ελλαδικής Εκκλησίας, ο διαρκώς εισάγει οικουμενιστικά λύματα. Αδελφοί, γρηγορείτε και προσεύχεσθε...
ΑπάντησηΔιαγραφήEστω κι άν τους πίεσαν, έστω κι΄άν τους είπαν οτι θα ρίξουν βόμπα στην Αθήνα ,είναι μεγάλη η πτώση να αναθέσουν την πεποιθηση στους ισχυρούς του κόσμου τούτου και όχι στην μεγάλη Στρατηγό τη Θεοτόκο Αναγόρευσαν μία ανοησία σέ δόγμα : ΄΄κάλλιον πλανάσθαι μετα της εκκλησίας ή ορθοτομείν εκτός αυτής΄΄ Εμείς αντ'αυτού λέμε :΄΄ Καλύτερα ένας τίμιος θάνατος από μία ατιμασμένη ζωή΄΄ Αυτά έλεγαν οι μάρτυρες της εκκλησίας και της φιλτάτης πατρίδος και πήγαιναν στό μαρτύριο Μέ αυτά τά λόγια ο μέγας Δούκας Λουκάς Νοταράς ενίσχυε τά τρία παιδια του και προχώρησαν μαζί με΄αυτόν στόν αποκεφαλισμό από την σπάθη του Μωάμεθ του Πορθητή Μπορεί να εκπόρθησε την Βασιλεύουσα Πόλη δέν εκπόρθησε όμως την ουράνια της ψυχής Με αυτόν τον τρόπο τό φρόνημα της εκκλησίας έμεινε αδούλωτο μέ θυσία και αιμα !
ΑπάντησηΔιαγραφήΙσια -ίσια οι ενωτικοί της Φερράρας - Φλωρεντίας ήταν οι αίτιοι η Στρατηγός Θεοτόκος να εγκαταλείψει την Πόλη στην σπάθη του πορθητή Μετά την ενωτική Θεία Λειτουργία τον Δεκέμβριο του 1452 η Πόλη έπεσε τον Μάιο του 1453 μετά δηλαδή λίγους μήνες Οχι μήν περιμένουμε και μείς έναν άλλο Μάιο ,αλλά μήν περιμένουμε κάτι καλό ,η μία πτώση θα διαδέχεται την άλλη Οι δύο Πασχαλιές εν όψει .....
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνα από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία των υποστηρικτών της ψευδό-συνόδου της Κρήτης είναι ότι επιλέγουν να αυτο-τυφλωθούν και να απορρίπτουν ακόμα και τα πιο αναμφισβήτητα και ξεκάθαρα πράγματα, σαν λ.χ. το γεγονός ότι στο Κολυμπάρι από όλους τους εκατοντάδες Ορθοδόξους επισκόπους ανά τον κόσμο ψήφησαν μόνο 10 (οι 10 παρόντες προκαθήμενοι), και λένε: "Όχι, δεν είναι έτσι"! Και για το γεγονός ότι η ψευδό-σύνοδος ενέργησε έναντι του ιδίου του κανονισμού της με το να συνήλθε εν απουσία τεσσάρων πατριαρχείων (έλλειψη απαρτίας) και με το να μην έγιναν οι αποφάσεις με ομοφωνία όλων των Αυτοκεφάλων Εκκλησιών όπως όρισε ο κανονισμός, πάλι τα ιδία λένε: "Όχι, δεν είναι έτσι." Και στο ότι ο Σέρβος πατριάρχης αντικανονικώς υπέγραψε το κείμενο για τις σχέσεις με τους ετεροδόξους αφού 17 από τους 24 επισκόπους της αποστολής του το απέρριψαν, πάλι λένε: "Όχι, δεν είναι έτσι." Και θαυμάζει κανείς πως πάσχουν από αυτήν την αρρώστια. Γιατί απόρριψη η ηθελημένη αγνόηση της πραγματικότητας είναι όντος αρρώστια. Και το πιο θλιβερό ειναι ότι αυτά δεν κάνουν άσχετοι άνθρωποι, αλλά ιεράρχες και μάλιστα σε υψηλή θέση!
ΑπάντησηΔιαγραφή