3 Οκτ 2016

Θεολόγοι Ν. Λάρισας - Η αλήθεια για τα θρησκευτικά του «Νέου» Σχολείου


Αποτέλεσμα εικόνας για νεο προγραμμα σπουδων θρησκευτικα

Η αλήθεια για τα θρησκευτικά του «Νέου» Σχολείου
Την έντονη διαμαρτυρία της προς το Υπουργείο Παιδείας για «τον βανδαλισμό, την ιεροσυλία και τη φαλκίδευση του μαθήματος των θρησκευτικών» εκφράζει, με ανακοίνωση του, το παράρτημα της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων Ν. Λάρισας, το οποίο καλεί το υπουργείο «να κάνει χρήση της δημοκρατικής του ευαισθησίας και να παγώσει τα νέα προγράμματα Σπουδών των θρησκευτικών».
Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων Ν. Λάρισας «όλο το πανελλήνιο ζει εδώ και μέρες την έντονη αντιπαράθεση πάνω στο ζήτημα των νέων θρησκευτικών που θέλει να επιβάλει το Υπουργείο Παιδείας στα Ορθόδοξα Ελληνόπουλα, χωρίς να ερωτηθούν οι γονείς τους, χωρίς να ερωτηθεί η πλειοψηφία των θεολόγων εκπαιδευτικών, χωρίς να ερωτηθεί καν η Εκκλησία της Ελλάδας, διά των επισήμων οργάνων της. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το Υπουργείο Παιδείας επιχειρούν να περάσουν στους Έλληνες Ορθόδοξους μαθητές δεσμά θρησκειολογικού συγκρητισμού και προσηλυτισμού με τη δικαιολογία της βελτίωσης του θρησκευτικού μαθήματος και την προώθηση μιας υποτιθέμενης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. 

Το Υπουργείο Παιδείας με λάβαρο το αραχνιασμένο στερεότυπο ότι το μάθημα της Ορθόδοξης Χριστιανικής Αγωγής έχει κατηχητικό – ομολογιακό χαρακτήρα προσπαθεί να πείσει τους τυχόν αφελείς για την αναγκαιότητα των προτεινόμενων αλλαγών. Ποιον κοροϊδεύουν; Ας αφήσουν στην άκρη τις ιδεοληπτικές αγκυλώσεις. Ας κάνουν τον κόπο να διαβάσουν τι έγραψαν επί λέξει οι ίδιοι, τι έγραφε η ολιγομελής ομάδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τα σχολικά εγχειρίδια Δημοτικού και Γυμνασίου προηγούμενων ετών, που τώρα τα θεωρούν δήθεν ομολογιακά και πρέπει να τα αντικαταστήσουν: «Η θρησκευτική ύλη -έγραφαν- προσεγγίζεται με πνεύμα διαλόγου, ελευθερίας και καταλλαγής, χωρίς ομολογιακή εμμονή (sic), κατηχητισμό, φανατισμό ή μισαλλοδοξία» (Τα θρησκευτικά στο Σύγχρονο Σχολείο, Αθήνα 2013, σελ. 10).
Αλλά ας έρθουμε στην πράξη. Το Υπουργείο Παιδείας καλεί τους Θεολόγους εκπαιδευτικούς και τους δασκάλους να διδάξουν τη νέα ύλη, χωρίς οι μαθητές να έχουν το αντίστοιχο σχολικό εγχειρίδιο. Αυτό, σύμφωνα με τον Υπουργό, θα το πάρουν του χρόνου! Το Υπουργείο, επίσης, θίγει το μίνιμουμ των θρησκευτικών ωρών διδασκαλίας, καταργώντας από φέτος δύο ώρες διδασκαλίας, 1 στην Ε΄ και 1 στην Στ΄ Δημοτικού. Το Υπουργείο Παιδείας από την Γ΄ Δημοτικού μέχρι την Γ΄ Λυκείου εισάγει 4 αιρέσεις (Ιουδαϊσμός, Μωαμεθανισμός, Καθολικισμός, Προτεσταντισμός,) και 4 ειδωλολατρίες (Ινδουισμός, Βουδισμός, Ταοϊσμός, Κομφουκιανισμός), αποφεύγοντας τον χαρακτηρισμό τους. Η διαθρησκειακή ύλη των οκτώ νέων εισαγόμενων θρησκειών σε όλες τις τάξεις, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, όπως είναι επόμενο, αποδυναμώνουν κατά 80% τουλάχιστον την Ορθόδοξη χριστιανική ύλη. Και το υπουργείο Παιδείας, εκτός του ότι κωφεύει στην επίσημη φωνή της Εκκλησίας ότι αυτό που κάνει είναι επικίνδυνο και απαράδεκτο, αποδεικνύεται αντικειμενικά μη φιλικό, αφού προσθέτει πολλαπλάσια θρησκευτική ύλη και αντί να αυξήσει τις απαιτούμενες ώρες θρησκευτικών, τις μειώνει ακόμα περισσότερο. Εκτός αυτού οι Ορθόδοξοι μαθητές, εξ απαλών ονύχων, δέχονται αντισυνταγματικά ωμό και βάναυσο προσηλυτισμό, τη στιγμή που ούτε οι Ισραηλίτες, ούτε οι Μωαμεθανοί, ούτε οι Ρωμαιοκαθολικοί, εντός Ελλάδας, έχουν στα αντίστοιχα προγράμματα σπουδών τους παρόμοια διαθρησκειακή ύλη».
Και η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων Ν. Λάρισας καταλήγει: Καλούμε το Υπουργείο να αφουγκραστεί τις προτάσεις και τη διακριτή και νηφάλια φωνή της Εκκλησίας. Το καλούμε να διασώσει την αξιοπρέπειά του, να αντισταθεί στην παρακμή, να αντισταθεί στην έξωθεν μεθοδευμένη υποβάθμιση και καταστρατήγηση του μαθήματος της Ορθόδοξης χριστιανικής αγωγής, αποδεικνύοντας ότι δεν είναι μια κατοχική κυβέρνηση που συνεργάζεται με εκείνους που επιδιώκουν όχι μόνο την οικονομική εξόντωση αυτού του λαού, αλλά και την πνευματική του υποδούλωση.

eleftheria.gr,03 Οκτ 2016

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου