24 Οκτ 2016

Ο Υπουργός Παιδείας αγνοεί το Σύνταγμα της Ελλάδος

Αποτέλεσμα εικόνας για Υπουργός Παιδείας
Κύριε Πρωθυπουργέ, ὁ κ. Ν. Φίλης ἐδήλωσε δημοσίως ὅτι δέν εἶναι «ἀναντικατάστατος»
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΓΝΟΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Ὁ Ὑπουργός δηλώνει ἀνυποχώρητος διά τά Θρησκευτικά: «δέν μ᾽ ἀρέσει νά νερώνω τό κρασί... τίς ἀποφάσεις τίς λαμβάνει ἡ Πολιτεία» (Παραπολιτικά fm, 17.10.2016), ἐνῶ ἐνισχύεται πολιτικά ἀπό τήν σύγκρουσίν του μέ τήν Ἐκκλησίαν: «…πρέπει νά γίνουν βήματα σέ αὐτό πού ὀνομάζεται διαχωρισμός τῆς Ἐκκλησίας ἀπό τό Κράτος… Αὐτό τό στοιχεῖο πιστεύω ναί ἦταν «παρών» στό συνέδριο τοῦ ΣΥΡΙΖΑ καί καθόρισε σέ μεγάλο βαθμό καί τήν ὑποστήριξη πού ὑπῆρξε καί πρός τό πρόσωπό μου» (Real FM, 17.10.2016)

«Εγώ ως Αρχιεπίσκοπος διοικώ την Εκκλησία με το Ευαγγέλιο, το Σύνταγμα και τους εκκλησιαστικούς κανόνες», αυτό είχε δηλώσει προ αρκετών μηνών ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος αποστέλλων σαφές μήνυμα προς την Κυβέρνησιν ότι διαχειρίζεται τα ζητήματα του Έθνους κατά τας ιδεοληψίας της. Αφορμή βεβαίως ήτο και πάλι το μάθημα των Θρησκευτικών. Εις την προηγουμένην σύγκλησιν της Ιεραρχίας ο Αρχιεπίσκοπος είχεν εκφράσει την ομόφωνον άποψιν των Μητροπολιτών της Εκκλησίας της Ελλάδος λέγων: «Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε την υποχρεωτικότητα του μαθήματος, την τήρηση των ωρών διδασκαλίας και τον Ορθόδοξο χαρακτήρα του». Κατά την σύγκλησιν της προσφάτου Ιεραρχίας εις την 84σελιδον εισήγησίν του ο Αρχιεπίσκοπος με αφορμήν το μάθημα των Θρησκευτικών έθεσεν εις το τραπέζι τας σχέσεις Εκκλησίας-Πολιτείας και η Ιεραρχία την δευτέραν ημέραν των εργασιών της εζήτησε συνάντησιν με τον κ. Πρωθυπουργόν. Εις την συνάντησιν αυτήν ο Μακαριώτατος έλαβε μαζί του τον Σεβ. Σπάρτης, τον Σεβ. Φθιώτιδος και τον Σεβ. Μεσογαίας. Είχον βεβαίως το προηγούμενον διάστημα μεσολαβήσει επικριτικαί προς τον Αρχιεπίσκοπον δηλώσεις των Σεβ. Φθιώτιδος και Μεσογαίας. Ο κ. Ιερώνυμος μετά και από τας δηλώσεις του κ. Φίλη δια την «συμβολήν της Εκκλησίας εις την ηθικήν κατάπτωσιν του τόπου» εζήτησε την απόσυρσιν του νέου προγράμματος των Θρησκευτικών, ανεκάλεσε την εμπιστοσύνην του προς τα πρόσωπα, τα οποία είχον καταρτίσει το νέον πρόγραμμα και εφρόντισε προ της Ιεραρχίας να συναντηθή προσωπικώς με τον Σεβ. Σπάρτης, ο οποίος ήτο συνυποψήφιος δια τον Αρχιεπισκοπικόν θρόνον.
Τα όσα ελέχθησαν εις την συν­άντησιν εις το Μέγαρον Μαξίμου, καθώς δεν επετράπη να εισέλθη ούτε η κρατική τηλεόρασις μετεφέρθησαν δια διαρροών από την Real News:
«Ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος -τον οποίο όσοι γνωρίζουν προσωπικά παραδέχονται πόσο μεγάλος διπλωμάτης είναι- υπήρξε πολύ… γλυκός και μειλίχιος: «Μου είπε ο πρωτοσύγκελλός μου ότι ο υπουργός Παιδείας βάφτισε προσ­φατα ένα αγοράκι και ήξερε απέξω το “Πιστεύω» και το “Πάτερ ημών» και όλες τις προσευχές», είπε χαρακτηριστικά στην αρχή, προκειμένου προφανώς να σπάσει τον πάγο (σ.σ.: Ο Ν. Φίλης υπήρξε στην εφηβική του ηλικία ψάλτης και νεωκόρος, ενώ αργότερα, αν και εκ των κορυφαίων στελεχών του εγχώριου ευρωκομμουνισμού, φλέρταρε με το ιδεολογικό ρεύμα των νεορθόδοξων, στο οποίο συμμετείχε, μεταξύ άλλων, και ο Κώστας Ζουράρις). Αντιθέτως ο Μεσογαίας Νικόλαος υπήρξε επιθετικός προς τον υπουργό Παιδείας με αποτέλεσμα να υπάρξουν έντονοι διάλογοι μεταξύ τους. Μεσογαίας: «Δεν μου επιτρέψατε να διδάξω στο σχολείο όταν με φώναξαν οι μαθητές». Υπουργός Παιδείας «Σας δώσαμε άδεια. Ματαιώσατε όμως την ομιλία σας και δεν ξαναζητήσατε άδεια». Μεσογαίας: «Μα για θέματα βιοηθικής θα μιλούσα…». Υπουργός Παιδείας «Δεν είναι αθώα όμως αυτά. Τι θα λέγατε π.χ. για τα βλαστοκύτταρα; Στις Ηνωμένες Πολιτείες οι πάστορες δίνουν μανιώδη μάχη, για να μη προχωρήσουν τα πειράματα που θα σώσουν πιθανόν ανθρώπινες ζωές». Η μεγάλη κόντρα, ωστόσο, με τον υπουργό Παιδείας έγινε όταν «λύθηκαν οι παρεξηγήσεις» με το μάθημα των Θρησκευτικών και ο Αρχιεπίσκοπος και οι Μητροπολίτες έθεσαν θέμα για τις δηλώσεις του Ν. Φίλη για τον ρόλο της Εκκλησίας. Την Ιεραρχία πίκαρε κυρίως η δήλωση ότι «η Εκκλησία έχει σημαντική συμβολή στην ηθική πτώση των αξιών», με τον υπουργό Παιδείας να επιμένει πως δεν έχει πει αυτό. «Εξήγησα με την ομιλία μου στη Βουλή τι εννοούσα. Εννοούσα ότι η Εκκλησία είναι μέρος της κρίσης παράγοντας της κρίσης δεν είναι αναμάρτητη. Η κρίση, δηλαδή, δεν είναι κρίση μόνο του πολιτικού συστήματος… «Να αποσύρετε τότε την αρχική σας δήλωση», επέμενε ο Μεσογαίας με τον υπουργό Παιδείας να δεσμεύεται ότι θα προχωρήσει προσεχώς σε δήλωση, που θα αναφέρει μόνο όσα είπε στη Βουλή και όχι το σημείο που «ξεσήκωσε» την Εκκλησία.
Ο Ν. Φίλης επέμενε πως έχουν τηρηθεί και οι τρεις όροι που είχε θέσει η Εκκλησία, «η διατήρηση των Θρησκευτικών ως υποχρεωτικού μαθήματος, των ωρών του και του ορθόδοξου προσανατολισμού του», με την Ιερά Σύνοδο ωστόσο να ζητά όχι τον «ορθόδοξο προσανατολισμό» του, αλλά τον «ορθόδοξο χαρακτήρα».
Εξερχόμενοι εκ του Μεγάρου ο μεν Αρχιεπίσκοπος εδήλωσε λακωνικώς το αινιγματικόν «ελύθησαν αι παρεξηγήσεις». Λέγεται ότι ο Σεβ. Φθιώτιδος  είπεν εις επήκοον όλων: «Μα τώρα τι πήραμε;», εκφράζων κατ’ αυτόν τον τρόπον την διαφωνίαν του με τη στάσιν του κ. Ιερωνύμου και ο Σεβ. Μεσογαίας ότι «δεν υπάρχει συμπέρασμα» σχετικώς με την συνάντησιν… Πάντως και η υπόσχεσις του κ. Φίλη ανακοινώσεως της συγγνώμης, δεν ετηρήθη μέχρι τώρα…
Οι Μητροπολίται της επιτροπής διαλόγου
Την επομένην  ημέραν η Ιεραχία απεφάσισε να ορίση επιτροπήν διαλόγου με την Κυβέρνησιν αποτελουμένην από τους Σεβ. Μητροπολίτας Ύδρας, Μεσογαίας και Μεσσηνίας. Η επιλογή του Σεβ. Μεσογαίας αφορά το δημόσιον πρόσωπόν του καθώς ήδη από εκπομπάς της κ. Α. Παναγιωταρέα εις την κρατικήν τηλεόρασιν κατά το παρελθόν διαθέτει την συμπάθειαν του κόσμου, καθώς επίσης και το κύρος λόγω μορφώσεως, αλλά και επειδή προέρχεται από τα κέντρα της ελίτ των ΗΠΑ. Η επιλογή του Σεβ. Μεσσηνίας αφορά εις το ότι  είναι Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής και λόγω του οικουμενισμού πρόσκειται εις τας απόψεις των θεολόγων του ΚΑΙΡΟΥ, η ευρυτέρα ομάς των οποίων ευθύνεται δια τα νέα θρησκευτικά. Επίσης υπεστήριξε σθεναρώς το εγχείρημα του Κολυμβαρίου, το οποίον υπεστήριξε με κάθε μέσον και η Κυβέρνησις. Η επιλογή του Σεβ. Ύδρας, τον οποίον δημοσιεύματα φέρουν ως αριστερόν και παρόντα εις τα γεγονότα της Νομικής κατά την δικτατορίαν, έχει παραπλανήσει ακόμη και εγκύρους δημοσιογράφους, οι οποίοι γράφουν ότι κριτήριον αποτελεί ότι εμαθήτευσε κοντά εις τον μακαριστόν Μητροπολίτην Ύδρας Ιερόθεον. Όντως ο κυρός Ιερόθεος έχαιρεν εκτιμήσεως, αλλά πλειστάκις διαφωνούσε και εις πνευματικά και εις άλλα ζητήματα με τον νυν  Ύδρας… Κακώς έγινεν επίσης επίκλησις του ονόματός του από τον Σεβ. Παροναξίας εις την προηγουμένην Ιεραρχίαν σχετικώς με την ονομασίαν των Παπικών ως Εκκλησίας. Να υπενθυμίσωμεν ότι εις δείπνον προ μηνός εις το Μέγαρον Μαξίμου ο Αρχιεπίσκοπος συνωδεύετο πάλιν από τον Σεβ. Ύδρας και τους Σεβ. Χαλκίδος και Νέας Ιωνίας. Ως γνωστόν και ο Σεβ. Νέας Ιωνίας είναι φιλοοικουμενιστής. Οι δύο Μητροπολίται Σεβ. Ύδρας και Σεβ. Ν. Ιωνίας θεωρούνται από τον Αρχιεπίσκοπον ως αρμόδιοι δια τα σχέδια περί της εκκλησιαστικής περιουσίας.
Οι Σεβ. Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος και Σιατίστης κ. Παυ­λος ηρνήθησαν την συμμετοχήν τους εις την επιτροπήν, καθώς διεφώνησαν με την βάσιν της διαπραγματεύσεως, την οποίαν θεωρούν «ανατροπή» της αποφάσεως της Ιεραρχίας, που έλεγε «διάλογος από μηδενική βάση».
Με ποίον θα διαλεχθούν;
Υπάρχει η ψευδαίσθησις ότι θα γίνη διάλογος. Τα γεγονότα αποδεικνύουν ότι η Κυβέρνησις έχει αποφασίσει τι θα πράξη απλώς προσπαθεί να αποφύγη την σύγκρουσιν με την Εκκλησίαν. Συγκεκριμένα:
α) Συμφώνως προς το «Έθνος της Κυριακής» της 2ας Οκτωβρίου ο Πρωθυπουργός είπε προς τον Αρχιεπίσκοπον εις το δείπνον προ μηνός:
«Εμείς υποστηρίζουμε τη μετατροπή των Θρησκευτικών σε μάθημα θρησκειολογίας, αλλά μπορούμε να συνεχίσουμε τον διάλογο για τη διαμόρφωση του προγράμματος σπουδών».
β) Ο κ. Φίλης επανειλημμένως έχει δηλώσει ότι επιθυμεί να μετατρέψη το σχολείον εις «ουδετερόθρησκον», που σημαίνει ότι εις ένα τέτοιο σχολείον δεν θα έχουν θέσιν η προσευχή, ο εκκλησιασμός και τα θρησκευτικά σύμβολα. Ήτο χαρακτηριστική η δήλωσίς του εις την «Βουλή των Εφήβων» ότι η παράλειψις της προσευχής εις το σχολείον δεν ισοδυναμεί με καταστροφήν… Έχει επίσης υπογραμμίσει ότι:
«για ιστορικούς λόγους το μάθημα των Θρησκευτικών στη Χώρα μας έχει ομολογιακό χαρακτήρα. Αυτό συνιστά ένα αναχρονισμό που τον αντιλαμβάνονται και φωτισμένοι ιεράρχες και θεολόγοι. Είναι αναγκαία η αναμόρφωση των Θρησκευτικών, ώστε να γίνει μάθημα Θρησκειολογίας, γνώσης των θρησκειών, με την ιδιαίτερη παρουσίαση του πολιτισμικού ρόλου της Ορθοδοξίας στη Χώρας μας… Η απόφαση βεβαίως είναι της Πολιτείας, έτσι λειτουργεί το σχολείο. Δεν λειτουργεί με αποφάσεις άλλων, είμαστε έτοιμοι, θα πάμε σε επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και θα προχωρήσουμε σε ένα πρόγραμμα αλλαγής του μαθήματος των Θρησκευτικών, ώστε να μη είναι μάθημα ομολογιακό, κατηχητικό, αλλά μάθημα γνώσης των θρησκειών και βεβαίως της Ορθοδοξίας, αλλά και των άλλων θρησκευμάτων, τα οποία περιβάλλουν τη Χώρα μας η θρησκευμάτων, οι πιστοί των οποίων ζούνε στη Χώρα μας».
γ) Επικεφαλής του ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει τεθή ο ακαδημαϊκός κ. Γεράσιμος Κουζέλης, καθηγητής Κοινωνικής Θεωρίας και Κοινωνιολογίας εις το Πανεπιστήμιον Αθηνών, ο οποίος έχει ταχθή δημόσια υπέρ της καταργήσεως της πρωινής προσευχής εις τα σχολεία, αλλά και της αλλαγής του μαθήματος των Θρησκευτικών.
δ) Η τοποθέτησις προ καιρού του καθηγητού κ. Αντωνίου Λιάκου εις την θέσιν του προέδρου της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου δια την παιδείαν είναι ενδεικτική, καθώς πρόκειται δια τον «πρύτανη» της σχολής των «εθνομηδενιστών».
Ο εκβιασμός
Ο κ. Φίλης έχει δηλώσει ότι η μετατροπή του μαθήματος, ώστε να αποβληθή ο ομολογιακός χαρακτήρ, αποτελεί προϋπόθεσιν, δια να παραμείνη υποχρεωτικόν το μάθημα, άλλως θα καταστή προαιρετικόν. Αν και ο Σεβ. Ναυπάκτου έχει αγωνισθή, δια να καταστήση γνωστόν ότι το μάθημα δεν έχει ούτε κατηχητικόν ούτε ομολογιακόν χαρακτήρα, η προπαγάνδα είναι πολύ ισχυρότερη… Ο Υπουργός και οι ομόφρονες πιστεύουν η επικαλούνται το επιχείρημα ότι η υποχρεωτικότης σημαίνει μη δυνατότητα απαλλαγών και αυτό μπορεί να διασφαλισθή μόνον με ένα «ουδέτερο» μάθημα. Αυτό όμως δεν ισχύει. Εις ομιλίαν του ως νομικός ο κ. Ε. Βενιζέλος εις ημερίδα που διωργάνωσε την 20ην Φεβρουαρίου 2016 ο «ΚΑΙΡΟΣ» με θέμα «Το μάθημα των Θρησκευτικών και ο δημόσιος χώρος» είπε:
«Ας πάρουμε τη νορβηγική απόφαση του 2007, τη Folgero κατά Νορβηγίας, που είχε προεικονισθεί – για να χρησιμοποιήσω μία θεολογική έκφραση – στην ελληνική υπόθεση Βαλσάμης κατά Ελλάδος και επανελήφθη  στις αλεβίτικες τουρκικές υποθέσεις, δηλαδή στη Zengin κατά Τουρκίας και στην πιο πρόσφατη Yalcin κατά Τουρκίας που δημοσιεύθηκε πριν από μερικούς μήνες, το Φεβρουάριο του 2015. Αυτή η απόφαση λοιπόν στις κρίσιμες σκέψεις (98 και 99)  λέει ότι και από ένα μάθημα το οποίο είναι εντονότατα θρησκειολογικό, ένα μάθημα που είναι θρησκειολογικό με στοιχεία κοινωνιολογίας και ηθικής, ένα μικτό μάθημα, ανθρωπιστικό, δεν αποκλείεται το δικαίωμα εξαίρεσης… Όμως και από ένα μάθημα ηθικής υπάρχει δικαίωμα εξαίρεσης, και από ένα μάθημα καθαρά φιλοσοφικού περιεχομένου υπάρχει δικαίωμα εξαίρεσης, γιατί κατοχυρώνεται στο άρθρο 2 του προσθέτου πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ το δικαίωμα του γονιού και του κηδεμόνα και επί των φιλοσοφικών πεποιθήσεων του παιδιού. Συνεπώς δεν μπορείς να τον δελεάσεις με την «απειλή» της υποκατάστασης, να πεις ότι όχι, θα πας εσύ τώρα και θα παρακολουθείς, την ίδια ώρα, ένα μάθημα ηθικής που θα σου διδάσκει ο φιλόλογος, διότι μπορεί να σου πει ότι εγώ διαφωνώ και με τις αντιλήψεις αυτές… Από το μάθημα των Θρησκευτικών, ακόμη και το καθαρά θρησκειολογικό, θα μπορούσε να ζητήσει κάποιος  εξαίρεση, με βάση το άρθρο 2 του (πρώτου) προσθέτου πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ και τη νομολογία του ΕΔΔΑ, όπως και όποτε και  αν ορίζει την ταυτότητά του».
Επίτηδες επικαλούμεθα τον κ. Βενιζέλον, ο οποίος είχεν υποστηρίξει την κ. Διαμαντοπούλου (άλλωστε ο ΣΥΡΙΖΑ έχει απορροφήσει το ΠΑΣΟΚ), αλλά και την ομιλίαν του εις ημερίδα της ενώσεως «ΚΑΙΡΟΣ», που υποστηρίζει τας αλλαγάς, ώστε να καταδειχθή ότι ακόμη και υπό αυτών καταρρίπτεται το επιχείρημα συνδέσεως της υποχρεωτικότητος με τας απαλλαγάς. Υποχρεωτικά είναι τα μαθήματα που ορίζει το κράτος και όχι το τι επιλέγουν οι μαθηταί.
Η απάντησις έρχεται από την πραγματικότητα!
Η Κυβέρνησις λοιπόν κατευθύνεται ουσιαστικώς από την ιδεολογίαν της και αυτή είναι ότι σήμερα ζούμε εις μίαν «πολυπολιτισμικήν κοινωνίαν» και δι’ αυτό χρειάζεται πλουραλισμός. Να ερωτήσωμεν τον κ. Υπουργόν: Δεν παραμένει το 95% των κατοίκων Ορθόδοξοι Χριστιανοί; Ούτε την πρόσφατον έρευναν εμελέτησε που καταγράφει ότι: «το 30% να δηλώνει πως πιστεύει ότι τα Θρησκευτικά πρέπει να διδάσκονται ως «μάθημα ομολογιακού χαρακτήρα, γνώσης της ορθόδοξης πίστης». Το 34,5% υποστηρίζει πως πρέπει να διδάσκεται «ως μάθημα γνώσης των θρησκειών με έμφαση στην ορθόδοξη», ενώ «ένας στους τρεις (30,5%) συμφωνεί πως τα Θρησκευτικά πρέπει να διδάσκονται ως «θρησκειολογία, δηλαδή μάθημα γνώσης όλων των θρησκειών»». Το 1/3 θέλει ομολογιακόν μάθημα! Το 65% θέλει Ορθόδοξον τον χαρακτήρα του μαθήματος! Ας υποθέσωμεν όμως ότι είμεθα εις μίαν πολυπολιτισμικήν κοινωνίαν, ιδεολόγημα το οποίον είναι ένας μύθος, αυτό σημαίνει ότι είναι και πολυθρησκευτική; Πόσαι θρησκείαι πλην των Εβραίων, Μουσουλμάνων και Ρωμαιοκαθολικών, που ήδη διδάσκονται τα ιδικά τους θρησκευτικά, υπάρχουν; Τι γίνεται εις την πολυπολιτισμικήν Ευρώπην; Αι 22 από τας 28 χώρας-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενώσεως αναπτύσσουν ομολογιακόν-κατηχητικόν μάθημα θρησκευτικών, ενώ μόνον 5 μη ομολογιακόν!
Εις την Ευρωπαϊκήν Ένωσιν πάντως δεν υπάρχει συγκεκριμένη οδηγία δια τα θρησκευτικά, απεναντίας συμφώνως προς την Συνθήκην του Άμστερνταμ του 1997 τα ζητήματα που αφορούν τας σχέσεις Εκκλησίας – Πολιτείας, καθώς και η διδακτέα ύλη της Παιδείας αποφασίζονται από το κάθε κράτος-μέλος ξεχωριστά, δηλαδή από την Κυβέρνησίν του! Εις την Ελλάδα ισχύουν τα άρθρα 3 και 16 του Συντάγματος. Τα αγνοεί ο κ. Φίλης;
Τα πραγματικά προβλήματα
Προτείνομεν εις τον Υπουργόν να ασχοληθή με τα πραγματικά προβλήματα της παιδείας και όχι να αναλώνη εαυτόν και την υπομονήν των πολιτών εις πειράματα καθώς τα νέα προγράμματα θρησκευτικών εφηρμόσθησαν πιλοτικά από το 2011 έως 2014 μόλις εις 68 Δημοτικά και Γυμνάσια, ενώ τα προγράμματα του Λυκείου, που συνετάχθησαν το 2015, δεν εδοκιμάσθησαν πουθενά! Έχει λάβει μέριμναν το Υπουργείον δια τους μαθητάς που λαμβάνουν απαλλαγήν και την ώραν που οι άλλοι κάνουν μάθημα, εκείνοι περιφέρονται ασκόπως; Δια το επίπεδον των σχολείων, όπου σιγαρέττα ακόμη και ναρκωτικά διακινούνται, ασχολείται κανείς; Όμως το Υπουργείον ενδιαφέρεται να αλλάξη τα βιβλία της ιστορίας, ενώ χιλιάδες μουσουλμάνοι εις την Θράκην κάνουν μάθημα δια το Ισλάμ με βιβλία που εισάγονται από την Τουρκίαν και δεν έχουν ελεγχθή τελευταίως δια το περιεχόμενόν τους από το ελληνικόν κράτος με διαφόρους καταγγελίας να αναρτώνται εις το διαδίκτυον! Όμως το Υπουργείον έχει εις τας προτεραιότητάς του να εισάγη μάθημα «σεξουαλικής αγωγής»! Μήπως τώρα με την νομιμοποίησιν του «συμφώνου συμβιώσεως» το ουδετερόθρησκον σχολείον θα διδάσκη ότι έχομεν όλοι ένα «ουδέτερο» φύλον και ότι τα παιδιά των 10, 15 και 17 ετών θα επιλέγουν τον προσανατολισμόν του; Οι παπικοί πάντως εις ανάλογον περίπτωσιν εις την Κολομβίαν επανεστάτησαν προς την Κυβέρνησιν αποστέλλοντες το εξής τελεσίγραφον: «αποσύρτε το η υποβάλλετε την παραίτησή σας!». Τι θα πράξωμεν εμείς ως Ορθόδοξοι;
Το πτυχίον
Διατί είναι σημαντικόν ο Υπουργός τουλάχιστον να έχη πτυχίον; Δεν πρόκειται δια λοιδορίαν η ρατσισμόν, όπως νομίζουν πολλοί. Κάθε κυβερνήτης κράτους και όσοι χαράσσουν πολιτικήν, δια να έχουν ανοικτούς ορίζοντας οφείλουν να έχουν γνώσεις. Η γνώσις διευρύνει το μυαλόν και οδηγεί τον άνθρωπον να αναθεωρήση ιδεοληψίας που τον κρατούν αιχμάλωτον. Μα μόνον όσοι έχουν πτυχίον έχουν γνώσεις; Όχι εις καμμίαν περίπτωσιν, αλλά ούτε όσοι έχουν πτυχίον δια… λέμβον δύνανται να κατευθύνουν και ένα υπερωκεάνιον.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου