20 Σεπ 2016

Η αναφορά του κ. Θ. Γιάγκου στη «Δήλωση του Τορόντο»


Αποτέλεσμα εικόνας για Θεόδωρο Γιάγκου

Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ κ. Θ. ΓΙΑΓΚΟΥ ΣΤΗ ‘’ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΤΟΡΟΝΤΟ’’
Το κείμενο του κ. Θεόδωρου Γιάγκου, καθηγητή του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας Α.Π.Θ., που τιτλοφορείται «Πτυχές που αποσιωπήθηκαν στον δημόσιο διάλογο περί της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου (Β΄ Μέρος (amen.gr), μεταξύ άλλων αναφέρεται και στη «Δήλωση του Τορόντο».
Η αναφορά του κ. Θ. Γιάγκου στη «Δήλωση του Τορόντο», έχει ως έξής : «Είναι σημαντικό να υπογραμμισθεί ότι η βασική προϋπόθεση για να συμμετάσχει η Ορθόδοξη Εκκλησία στο Π.Σ.Ε. ήταν η αποδοχή από όλα τα μέλη του Συμβουλίου του δόγματος περί της Αγίας Τριάδος και ταυτόχρονα ότι το Π.Σ.Ε. δεν συνιστά υπέρεκκλησία (Δήλωση Τορόντο)».

Η δήλωση της Κεντρικής Επιτροπής του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών (Π.Σ.Ε.), που συνήλθε στο Τορόντο του Καναδά κατά το έτος 1950, η γνωστή «Δήλωση του Τορόντο», που τιτλοφορείται «Η Εκκλησία, οι Εκκλησίες και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών», ενώ αναφέρει ότι το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών, δεν πρέπει να γίνει ποτέ υπερ-εκκλησία, η καταληκτική σημείωση του αναφέρει ότι : «οι εκκλησίες αναγνωρίζουν ότι το να είναι μέλη της εκκλησίας του Χριστού είναι πιο περιεκτικό από το να είναι μέλη της ίδιας τους της εκκλησίας», (churches are acknowledging that the membership of the church of Christ is wider and more inclusive than the membership of their own church).
Καταδεικνύεται σαφώς με το «πιο περιεκτικό», ότι το να ανήκεις στην ίδια σου την εκκλησία είναι δευτερεύον. Μπορούμε ως Ορθόδοξοι να δεχθούμε κάτι τέτοιο; Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών, μπορεί να μη αποτελεί υπερ-εκκλησία, όμως υποδεικνύεται η εκκλησία του Χριστού (όπως φυσικά την εννοεί το Π.Σ.Ε.), σαν μια εκκλησία που είναι πάνω από όλες τις εκκλησίες-μέλη του Π.Σ.Ε και φυσικά όπως το κείμενο της «Δήλωσης του Τορόντο» αναφέρει και πάνω από την Ορθόδοξη Εκκλησία.
Η αναφορά αυτή της «Δήλωσης του Τορόντο», υποβάλλει να δεχθούμε ότι ανήκουμε στις «επί μέρους εκκλησίες» και ότι υπάρχει μια άλλη Εκκλησία του Χριστού με ευρύτερη σημασία, στην οποία είναι «πιο περιεκτικό» να ανήκουμε. Δηλαδή υποδεικνύεται αλλοτρόπως μια υπέρεκκλησία, πέραν της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Γιατί αποσιωπάται αυτή η απαράδεκτη εκκλησιολογική στρέβλωση της «Δήλωσης του Τορόντο»; Αλλοτρόπως υπάρχει παραδοχή μιας υπέρ- εκκλησίας, πέραν της Ορθόδοξης Εκκλησίας, εφόσον η «Δήλωση του Τορόντο» δυστυχώς έγινε αποδεκτή. Δεν αποτελεί αποσιώπηση, η απαράδεκτη αυτή καταληκτική σημείωση της «Δήλωσης του Τορόντο»;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου