9 Αυγ 2016

Η εισήγηση για αντικατάσταση του ‘’ ex Cathedra’’ με το ‘’a Cathedra’’, οσο αφορά το Παπικό ‘’ αλάθητο’’



Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ‘’EX CATHEDRA’’ ME TO ‘’A CATHEDRA’’, ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΠΑΠΙΚΟ ‘’ΑΛΑΘΗΤΟ’’
Σε άρθρο του κ. Παναγιώτη Μπούμη, Ομότιμου Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών, που δημοσιεύτηκε στη romfea.gr και που τιτλοφορείται ‘’Θετικά αποτελέσματα – βήματα της Πανορθοδόξου Συνόδου’’, αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής, σχετικά με το παπικό ‘’αλάθητο’’ αλλά και στο Παπικό εξουσιαστικό πρωτείο : «Πρέπει όμως να σημειωθεί ότι η λύση και στο πρόβλημα αυτό συνοψίζεται στο πρωτείο-αλάθητο όχι με το ex Cathedra, αλλά με το a Cathedra. Εφ’ όσον δηλαδή αντικατασταθεί το ex Cathedra με το a Cathedra, λύνεται και το μεγάλο διαιρετικό πρόβλημα της σχέσεως Συνοδικότητας της Εκκλησίας και Πρωτείου εξουσίας και αλαθήτου του Πάπα ή μεταξύ της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας και του λοιπού χριστιανικού κόσμου. Εφ’ όσον λοιπόν, γίνει δεκτό ότι δεν έχει ο Πάπας αλάθητο ex (=εκ μέρους του, αφ’ εαυτού, αμέσως) εκ της καθέδρας του, αλλά έχει έμμεσο αλάθητο a (ab) εξαγγέλλοντας ως εκπρόσωπος της Συνόδου τι ή Σύνοδος αποφάσισε, δεν θα έχει αιτιολογία η διαίρεση της χριστιανοσύνης».

«Καμία αίρεσις» εξηγεί ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς, «δεν εξηγέρθη τόσον ολοκληρωτικώς κατά του Θεανθρώπου Χριστού και της Εκκλησίας Του, ως έπραξε τούτο Παπισμός δια του αλαθήτου του Πάπα-ανθρώπου». Για το Παπικό αλάθητο υπήρξαν και υπάρχουν ενστάσεις και από παπικούς θεολόγους χωρίς ωστόσο να μπορέσουν να εισακουσθούν από το Βατικανό.
Η κακοδοξία του παπικού δόγματος του «αλαθήτου» με τη σημείωση «εκ καθέδρας», ως γνωστό θεσπίστηκε κατά την Α΄ Σύνοδο του Βατικανού, την «Εικοστή Οικουμενική Σύνοδο της Καθολικής Εκκλησίας», όπως οι Παπικοί την καλούν. Όμως «το αλάθητο επεκτάθηκε σε κάθε απόφαση του Πάπα», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης, «δηλαδή όχι μόνο όταν αποφαίνεται ο Πάπας ‘’εκ καθέδρας’’, αλλά όποτε αποφαίνεται». Μάλιστα στη Β΄ Σύνοδο του Βατικανού, υποδείχθηκε ότι όποιος «αντείπει, ανάθεμα έστω», με αποτέλεσμα κάποιοι παπικοί θεολόγοι να λέγουν ότι και λάθος να πεί ο Πάπας, ως ορθό πρέπει τούτο να εκληφθεί.
«Δεν υπάρχει αμφιβολία· το δόγμα αυτό (του αλαθήτου) είναι η αίρεσις των αιρέσεων, μια άνευ προηγουμένου ανταρσία κατά του Θεανθρώπου Χριστού» αναφέρει ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς.
Η Παπική Εγκυκλοπαίδεια η καλούμενη «Εnciclopedis Cattolica», αναφέρει για το Δόγμα του Παπικού αλαθήτου ότι «αυτό δεν σημαίνει ότι ο Πάπας μπορεί να εφεύρει αλήθειες της πίστης και της ηθικής, ή ότι μπορεί να επιβάλει την προσωπική του ιδέα». Επεξηγηματικά οι Παπικοί χρησιμοποιούν την ρητορική τεχνική «ναι μεν αλλά…», για την αποδοχή του, αλλά νωρίζουν πολύ καλά ότι το Δόγμα του Παπικού αλαθήτου, είναι ατόπημα μέγιστο. Το παπικό ‘’αλάθητο’’αλλά και το Παπικό εξουσιαστικό πρωτείο καταστρατηγεί τη Συνοδικότητα, δια της οποίας η Εκκλησία εκφράζεται.
To Παπικό αλάθητο σχετίζεται με την πλάνη του Παπικού εξουσιαστικού πρωτείου. Το Παπικό αλάθητο επαυξάνει το Παπικό εξουσιαστικό πρωτείο, και αυτό αποτελεί και την μοναδική του χρειά. Ποια θεολογική ή ποιμαντική ανάγκη, συνηγορεί σε τέτοια δοκιμασία εξεύρεσης ‘’συμβιβαστικής’’ φόρμουλας για το Παπικό αλάθητο και κατ’ επέκταση το Παπικό εξουσιαστικό πρωτείο; 

4 σχόλια:

  1. Αντιοικουμενιστής10 Αυγούστου 2016 στις 8:13 π.μ.

    Τις ισχυρίζεται ότι το "ex cathedra" δεν εμπεριέχει το "a cathedra"; Το "ex cathedra" έχει ευρυτέραν διάστασιν του "a cathedra" δια τους παπικούς και σύμφωνα με τας δύο βατικανείας συνόδους το "ex cathedra" δεν αναιρεί ούτε και περιορίζει το "a cathedra" οίον έχει ελάσσονα διάστασιν. Άλλωστε η δευτέρα βατικάνειος διεύρυνεν το "αλάθητον" και πέραν της "ex cathedra". Το αλάθητον είναι η έκφανσις, η προβολή και η εφαρμογή εις την καλουμένην "ορατήν εκκλησίαν" της ετέρας μεγίστης κακοδοξίας του φιλιόκβε, δια αυτόν, ούτε το δαιμονικόν "αλάθητον" ούτε το αντιτριαδικόν "φιλόκβε" επρόκειτο ποτέ να αναιρέσουν οι παπικοί, διότι αυτά είναι οι θεμελιώδεις πυλώνες του παπισμού και η πηγή της αυθυπάρξεώς των. Αδελφοί, γρηγορείτε και προσεύχεσθε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το γαρ πολύ της δόξης του γεννά παραφροσύνη! Δηλαδή τί θέλει να πει ο ποιητής ότι επειδή προτείνει και το Κοράνι ως αλήθεια ο αλάθητος οφείλουν οι πιστοί του Χριστού να τον ακολουθήσουν;Κι αν η βίβλος του ισλάμ είναι μια αλήθεια καθώς και κάθε πικραμένου που εμφανίζεται ως φέρελπις χριστιανός με δικές του αμπελοφιλοσοφίες τότε ο λόγος του Ευαγγελίου που με σαφήνεια λέει Εγώ ημί το φως και η Οδός και η Αλήθεια και η Ζωή ως μία και μόνη γίνεται να συμπλέει με αυτούς;Aκόμη και ελάχιστη σκιά να υπάρχει το φως φεύγει,στην επιστολή του Ιακώβου Ι α 17 λέγει δεν υπάρχει αλλοίωση ή σκιά μεταβολής από το Πατέρα του φωτός..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καημο το εχουν οι παπικοι,να υποδουλωσουν τον Ορθοδοξο κοσμο και το εχουν καταφερει ως ενα σημειο, ποτε με φιλορθοδοξες δηλωσεις και διαφορα αλλα κακογουστα μυθευματα ,ποτε με επαφες και δειπνα, και ποτε χρησιμοποιωντας διγλωσσια στους φιλοπαπικους με εκφρασεις ''αγαπης'' και ''σεβασμου'' για την ορθ.Εκκλησια,εντος ομως οι θεσεις τους ειναι σκληρες!
    Ο πατηρ κλεοπας Ηλιε πολυ σωστα ελεγε πως δεν πρεπει αιρετικο να εμπιστευεται κανεις στην Ορθοδοξη Εκκλησια,αν δεν μετανοησει εμπρακτα...
    Το 1895 το Οικ.Πατριαρχειο ,εξεδωσε επι Ανθιμου Ζ` μια εγκυκλιο προς τον ιερο κληρο και το ευσεβες πληρωμα της εκκλησιας εις απαντηση του Παπα Λεοντος ΙΓ`,ο οποιος προσκαλουσε την Ορθ.Εκκλησια να προσελθη στην παπικη Εδρα ,φθανει να αναγνωρισει το'' αλαθητο'',''το πρωτειο εξουσιας'' και την ''Παγκοσμια εξουσια του Παπα εφ'ολης της Εκκλησιας''.
    Το ερωτημα μας ειναι ,τι αλλαξε απο τοτε ως τη σημερον;;;
    Ενα αποσπασμα:''....ουδενα αλλον γιγνωσκει'' αλαθητον επι γης'' υπαρξαντα η Ορθοδοξος Καθολικη Εκκλησια,διοτι και αυτος ο Πετρος {ουτινοςδιαδοχος ο ι ε τ α ι ειναι ο Παπας},τρις ηρνηθη Τον Κυριον και
    Η λ ε γ χ θ η δις υπο του αποστολου Παυλου,ως μη Ο ρ θ ο π ο δ ω ν προς την αληθειαν Του Ευαγγελιου''.
    Το δογμα του αλαθητου εχει αναγνωρισθη ,καθως ειπε ο πρωτος σχολιαστης πολυ σωστα και στις δυο Βατικανειους συνοδους,με τη διαφορα οπως νομιζω,οτι ενω στην Α` μονο οι απο καθεδρας αποφασεις του Παπα ησαν αλαθητες,στη Β` τονιστηκε και επεκταθηκε οχι μονον απο καθεδρας ,αλλα οσες φορες και αν αποφαινεται,που σημαινει για μας αλαθητος παντου και παντα και κεντρο και πηγη ενοτητος μιας εκκλησιας εγκοσμιο-κρατικης,με προοπτικη την παγκοσμια εξουσια.
    Ουσιαστικα ..... δεν ανηκει στη συνοδο το αλαθητο αλλα στον Παπα.

    Γιαυτο και ο αγιος Ιουστινος Ποποβιτσς θεωρησε πολυ σωστα ως τριτη πτωση ,αυτη του Παπα,μετα του Αδαμ και του Ιουδα.

    Δεν μεταβιβασε το αληθητο -αγιον Πνευμα σε εναν ανθρωπο με μυριες αμαρτιες.

    Συμφωνα λοιπον με ολα αυτα που διαβαζει κανεις καταληγει πως πολυ σωστα ,οι Πατερες αντετασσαν παντοτε στις αξιωσεις του Παπα ,την Ορθοδοξη Εκκλησιολογια .
    Και ειδαμε πως παντοτε ηταν αυστηρη η σταση των αγιων Πατερων της Ορθοδοξου Εκκλησιας.
    Σημερα,που ολα ειναι χλιαρα,οι κινδυνοι ειναι πολλοι,διοτι μπηκαν στην Μανδρα Του Χριστου κ κινδυνευουν τα προβατα...
    Η κανουμε λαθος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή