Η ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΣΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ
Είναι
μεγάλο λάθος να αποδίδεται σε πολιτικούς και εσωτερικούς λόγους, η μη συμμετοχή
του Πατριαρχείου Βουλγαρίας στη Σύνοδο που πραγματοποιήθηκε στο Κολυμπάρι της
Κρήτης. Οι δημόσιες αναφορές για παρόμοιους ανυπόστατους λόγους διασαλεύουν την
ενότητα της Εκκλησίας.
Η
παρερμηνεία της στάσης του Πατριαρχείου Βουλγαρίας, αγνοεί την ανακοίνωση που
αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα του Πατριαρχείου Βουλγαρίας www.bg-patriarshia.bg,
ημερομηνίας 27 Ιουνίου 2016, όπου αναφέρεται στο κείμενο ‘’Η σχέση της
Ορθοδόξου Εκκλησίας με τον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο’’, της Συνόδου στο
Κολυμπάρι της Κρήτης, επισημαίνοντας ότι το κείμενο αυτό προκάλεσε τις
περισσότερες αντιδράσεις, γιατί αναφέρει φανερά τον όρο ‘’εκκλησίες’’ για τις
διάφορες αιρέσεις, συμπεριλαμβανομένων των Ρωμαιοκαθολικών (Παπικών),
Προτεσταντών και Αντιχαλκηδονίων.
Επισημαίνεται
στην επίσημη ιστοσελίδα του Πατριαρχείου Βουλγαρίας ότι «εκτός από την Αγία
Ορθόδοξη Εκκλησία δεν υπάρχουν άλλες εκκλησίες, αλλά μόνο αιρέσεις και
σχίσματα, και το να ονομάζονται ‘’εκκλησίες’’ είναι θεολογικό, δογματικό και
κανονικό λάθος». Αποτελεί η ξεκάθαρη αυτή αιτιολόγηση ‘’πολιτικό ή εσωτερικό
λόγο’’; Αλήθεια πόσο αδικούν την Ορθόδοξη Εκκλησία της Βουλγαρίας, οι
απαράδεκτες και αθελόγητες αιχμές για εθνοφυλετισμό, για τη στάση της αυτή;
Ξεκάθαρα η Ορθόδοξη Εκκλησία της Βουλγαρίας πρόταξε τη θέση της από θεολογική,
δογματική και κανονική άποψη, χωρίς κανένα ίχνος εθνοφυλετισμού. Γιατί να
αποδίδονται άλλοι λόγοι στην μη συμμετοχή του Πατριαρχείου Βουλγαρίας στη
Σύνοδο που πραγματοποιήθηκε στο Κολυμπάρι της Κρήτης;
Ανεξάρτητα
αν δεν τοποθετήθηκε επίσημα, λόγω του ότι αναμέμει τα έγγραφα μεταφρασμένα στα
βουλγαρικά, τα οποία αφού τα πάρει θα τα εξετάσει λεπτομερώς και θα εκφράσει τη
θέση της, η Αγία Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Βουλγαρίας έδωσε το
δικαιολογητικό πλαίσιο της μη συμμετοχής του Πατριαρχείου Βουλγαρίας στη Σύνοδο
που πραγματοποιήθηκε στο Κολυμπάρι της Κρήτης. Οι αναφορές αυτές, φυσικά δεν
αφήνουν περιθώρια διαφορετικής τοποθέτησης και στο θέμα της ονομασίας
‘’εκκλησίες’’ για τις διάφορες αιρέσεις.
Η
Ορθόδοξη Εκκλησία της Βουλγαρίας επιμένει να είναι εκτός του Π.Σ.Ε., από το
οποίο έχει αποχωρήσει από το έτος 1998. Στο κείμενο ‘’Η σχέση της Ορθοδόξου
Εκκλησίας με τον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο’’, γίνεται αναφορά τόσο στο Π.Σ.Ε.,
όσο και στη «Δήλωση του Τορόντο», γεγονός που αποτελεί ένα ακόμα επιπρόθετο
λόγο να εκφράση την επίσημη στάση της για το βαβέλειο συνοθύλευμα του Π.Σ.Ε.
Η
ομοφωνία της Ιεράς Συνόδου της Ορθόδοξη Εκκλησία της Βουλγαρίας την 21 Απριλίου
2016 στην ομολογιακή αναφορά, «Δόξα τω Θεώ για το ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία της
Βουλγαρίας εξήλθε από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών, για το οποίο εξέφρασε
την αποδοκιμασία της για τη λειτουργία του, για τον λόγο ότι δεν μπορεί να
είναι μέλος μιας οργάνωσης στην οποία θα θεωρείται ‘’ως μια εκ των πολλών ή ως
κλάδος της Μίας Εκκλησίας, που ψάχνει και αγωνίζεται για την πραγμάτωσή της στο
Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών’’», δεν αποτελεί ‘’πολιτικό ή εσωτερικό λόγο’’.
Η
επισήμανση μάλιστα την 21 Απριλίου 2016 της Ιεράς Συνόδου της Ορθόδοξη
Εκκλησία της Βουλγαρίας, ότι είναι εκτός του Π.Σ.Ε., γιατί δεν
μπορεί να είναι μέλος ενός οργανισμού στον οποίο θα θεωρείται ‘’ως μια εκ των
πολλών ή ως κλάδος της Μίας Εκκλησίας, που ψάχνει και αγωνίζεται για την
πραγμάτωσή της στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών’’, δεν αφήνει περιθώρια
τέτοιας παρερμηνείας.
Ο χρόνος και οι Αποφάσεις θα αποδείξουν τελικά τα πραγματικά κίνητρα της απουσίας από την Κρήτη της Εκκλησίας της Βουλγαρίας. Βεβαίως επικαλέσθηκε εγγράφως και Συνοδικά ουσιαστικά και λόγους Πίστεως, αλλά δεν λησμονούμε ότι το σχετικό κείμενο Προσυνοδικά έλαβε και την υπογραφή της Αντιπροσωπίας της Εκκλησίας Βουλγαρίας. Επίσης δεν λησμονούμε ότι για το επίμαχο κείμενο τουλάχιστον δύο Μητροπολίτες με περίπου 450 Κληρικούς, όταν έγινε γνωστό το κείμενο, αντέδρασαν δυναμικά με διαφενόμενη την απειλή Σχίσματος εντός της Εκκλησίας αυτής, εάν συννενούσε στις γνωστές Αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης. Εάν η Εκκλησία της Βουλγαρίας σε εύλογο χρονικό διάστημα απορρίψει τις Αντορθόδοξες Αποφάσεις της Κρήτης όχι μόνο με την έννοια της μη αποδοχής και δέσμευσης, αλλά ως Δογματικά λανθασμένες και προχωρήσει σε διακοπή της Εκκλησιαστικής Κοινωνίας, έως ότου ανακληθούν οι Αποφάσεις αυτές, τότε όντως θα είναι μία αληθινή Ορθόδοξη Εκκλησία με αληθινό ομολογιακό φρόνημα, άλλως θα έχει αποδεχθεί έμμεσα αυτό που άμεσα θα δηλώνει ότι δεν αποδέχεται
ΑπάντησηΔιαγραφή