20 Ιουν 2016

Φωτογραφίες από την έναρξη των εργασιών της Μεγάλης Συνόδου

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
Με δέκα από τις δεκατέσσερις Αυτοκέφαλες Εκκλησίες της Ορθοδοξίας άρχισε σήμερα και τις ουσιαστικές της εργασίες, ως προς τις θεματικές που έχουν προσυμφωνηθεί και εξεταστεί σε μία πορεία 50 ετών, η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος στο Κολυμπάρι των Χανίων. Απουσιάζουν από αυτή τέσσερις μεγάλες Εκκλησίες, της Μόσχας, της Αντιόχειας, τη Βουλγαρίας και της Γεωργίας, ενώ μία, η Εκκλησία της Σερβίας, δηλώνει πως αν δε γίνουν δεκτές οι ενστάσεις της θα αποχωρήσει.

………………Αλλά ο Οικουμενικός Πατριάρχης, κατά το διήμερο στο Ηράκλειο, φρόντισε με τις συνεχείς δημόσιες παρεμβάσεις του, είτε εντός των ναών στο Εσπερινό της Πεντηκοστής στον Άγιο Τίτο, είτε στο πατριαρχικό Συλλείτουργο για την Πεντηκοστή στον Άγιο Μηνά, σε προσφωνήσεις και αντιφωνήσεις υποδοχών, γευμάτων και δείπνων, να δώσει το στίγμα και την αλλαγή τόνου, με τρόπο σαφή, εκκλησιαστικό αλλά και εννοιολογικό.
Το Σάββατο μίλησε για την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο που, ανεξαρτήτως απουσιών, έχει χαρακτηριστικά Οικουμενικής, όπως της Νίκαιας, της Χαλκηδόνος και της Κωνσταντινουπόλεως, τρεις από τις ιστορικότερες Οικουμενικές Συνόδους της Ορθοδοξίας. Πρόσθεσε μάλιστα, εντός του Αγίου Τίτου, ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι το πνευματικό κέντρο όλης της Ορθοδοξίας. Πολύ απλά, απαντούσε στην "υποβάθμιση" της ιστορικότητας και του εύρους της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου στο Κολυμπάρι, ως «προπαρασκευής μίας Μεγάλης Συνόδου με την παρουσία όλων στο μέλλον», όπως υποστήριζε στο μήνυμά του ο Κύριλλος Μόσχας. Επιπλέον, υπενθύμιζε το ρόλο του Οικουμενικού Πατριαρχείου ως "Πρωτεύθυνου" της Ορθοδοξίας, απαντώντας στον Κύριλλο, που αιτιολογούσε την απουσία του ως αρωγή στις ενστάσεις των τριών άλλων απόντων Εκκλησιών. Άρα, το Σάββατο το βράδυ είχε ουσιαστικά κλείσει από την πλευρά του και το θέμα, αν οι αποφάσεις της παρούσας Συνόδου είναι δεσμευτικές και για όσους απουσιάζουν.
Χθες Κυριακή, κατά το πατριαρχικό Συλλείτουργο της Πεντηκοστής, εντός του Αγίου Μηνά αλλά και κατά το γεύμα που παρέθεσε ο πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο Οικουμενικός Πατριάρχης στον ίδιο τόνο, αλλά με πιο εκκλησιαστικό ύφος, έκανε μία "επίθεση" ενότητας των Ορθοδόξων αλλά με σαφείς αιχμές ότι αυτή δεν είναι στο όνομα μιας «ομοσπονδοποίησης» της Ορθοδοξίας, αλλά στην κοινή πίστη και τη συμμετοχή στην πράξη ακόμη και στο λειτουργικό της, όπως στην από κοινού «μετάληψη των Αχράντων Μυστηρίων». Εμμέσως πλην σαφώς αυτών δεν μετήλθαν οι απόντες, φέροντες στην πράξη το βάρος της απόδειξης περί ενότητας οι ίδιοι.
Μάλιστα, ο Οικουμενικός Πατριάρχης, διόλου τυχαία, κατά τη "μνημόνευση" των Αρχιερέων, αφού αναφέρθηκε στους παρόντες, προχώρησε και στη "μνημόνευση" των ονομάτων και των τεσσάρων απόντων, για όσους ήθελαν να καταλάβουν πώς ο ίδιος ερμηνεύει την "ενότητα" της Ορθοδοξίας.
Αλλά αν η χθεσινή Κυριακή στο Ηράκλειο είχε επικλήσεις στην "ενότητα", στην αντιφώνηση του γεύματος από τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, η αναφορά του κ. Προκόπη Παυλόπουλου στην Α' Οικουμενική Σύνοδο στη Νίκαια της Βιθυνίας ως βάση του συνοδικού συστήματος, που είναι η βάση ης Ορθόδοξης Εκκλησίας, έδωσε την ευκαιρία στον Οικουμενικό Πατριάρχη να επισφραγίσει το χαρακτήρα που προσδίδει στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Κρήτης: «Η Α' Οικουμενική Σύνοδος της Νικαίας, κατά τα εκκλησιαστικά βιβλία της Ιστορίας, ξεκίνησε στις 19 Ιουνίου του 325 μ.Χ. και, σύμπτωση ευτυχής με την Πρόνοια του Θεού, σήμερα έχουμε 19 Ιουνίου του 2016. Είθε με τη Χάρη των Πατέρων της Πρώτης Οικουμενικής Συνόδου και των άλλων που ακολούθησαν να πετύχουν οι εργασίες της σημερινής», είπε, ενώ δίπλα του συγκατένευε εμφατικά ο Πατριάρχης Θεόφιλος, ένας από τα Παλαίφατα Πατριαρχεία, αυτό των Ιεροσολύμων.

neakriti.gr20/06/2016

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου