7 Ιαν 2016

Θεοφάνεια 2016.Απαράδεκτες ενέργειες Ορθοδόξων κληρικών

Μορφήν επιδημίας έχει λάβει και η πλήρως εκκοσμικευμένη και αποϊεροποιημένη κατάδυση του Τιμίου Σταυρού σε κολυμβητήρια, πισίνες, υποτυπώδη και κακόγουστα συντριβάνια, χάριν εντυπωσιασμού και θεάματος, εν μέσω χριστιανών(;), που δεν αισθάνθηκαν την ανάγκην να εκκλησιαστούν την Δεσποτική  αυτή ημέρα, να μεταλάβουν αγιασμού, να προσκυνήσουν τον Τίμιο Σταυρό, να φωτιστούν. Τουναντίον, αισθάνονται την ανάγκη να συμμετάσχουν στην φολκλορική αυτή τελετή, «χαριεντιζόμενοι, χειροκροτούντες και ασεβούντες». Καί ταύτα πάντα να ευρίσκουν υποστηρικτή εμμέσως ή αμέσως «τους έχοντας διακονίαν εν τη Εκκλησία».
Με αφορμή τα θλιβερά γεγονότα που διαδραματίστηκαν φέτος την ημέρα των Θεοφανείων, κατά τον αγιασμό των υδάτων σε δεξαμενές,θάλασσες κ.λ.π. πρέπει να σημειώσουμε τα εξής:
Α.Η Τελετή αγιασμού των υδάτων θαλασσών, λιμνών, δεξαμενών κ.λ.π.είναι ΑΓΙΑΣΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ, το τυπικό της οποίας βρίσκεται σε όλες τις εκδόσεις των Ιερατικών. Ως εκ τούτου ο ιερέας είναι εκείνος που τελεί τα προβλεπόμενα και κανένας άλλος. Ο ιερέας δηλαδή είναι αυτός που διαβάζει την σχετική αγιαστική ευχή, την ευχή της κεφαλοκλισίας και αυτός που ρίχνει τρείς φορές τον Σταυρό στην θάλασσα, ποτάμι, λίμνη κ.λ.π.
Οι οδηγίες που δίνονται από το Τυπικό της Εκκλησίας και υπάρχουν στο ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΟΛΟΓΙΟ φαίνονται παρακάτω.
Α.Η Τελετή αγιασμού των υδάτων θαλασσών, λιμνών, δεξαμενών κ.λ.π.είναι ΑΓΙΑΣΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ, το τυπικό της οποίας βρίσκεται σε όλες τις εκδόσεις των Ιερατικών. Ως εκ τούτου ο ιερέας είναι εκείνος που τελεί τα προβλεπόμενα και κανένας άλλος. Ο ιερέας δηλαδή είναι αυτός που διαβάζει την σχετική αγιαστική ευχή, την ευχή της κεφαλοκλισίας και αυτός που ρίχνει τρείς φορές τον Σταυρό στην θάλασσα, ποτάμι, λίμνη κ.λ.π.
Οι οδηγίες που δίνονται από το Τυπικό της Εκκλησίας και υπάρχουν στο ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΟΛΟΓΙΟ φαίνονται παρακάτω.
Ἡ τελετή τῆς καταδύσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ κατά τήν ἑορτήν τῶν Θεοφανείων τῆς 6ης Ἰανουαρίου.
Κατά τήν λιτανείαν ψάλλομεν τά ἰδιόμελα τοῦ Μ. Ἁγιασμοῦ Φωνὴ Κυρίου ἐπὶ τῶν ὑδάτων κ.λπ.
Εἰς τόν προκαθωρισμένον τόπον Καὶ ὑπὲρ τοῦ καταξιωθῆναι… κ.λπ. καί τό Εὐαγγέλιον τοῦ Μ. Ἁγιασμοῦ.
Εἰρηνικά ἕως τοῦ Ὑπὲρ τοῦ εἰσακοῦσαι…. Ἐπάκουσον ὁ Θεός… Εἰρήνη πᾶσι. Τάς κεφαλὰς ἡμῶν… Κλῖνον, Κύριε, τὸ οὖς σου, καὶ ἐπάκουσον ἡμῶν… Σὺ γὰρ εἶ ὁ ἁγιασμὸς… Ἐν Ἰορδάνῃ βαπτιζομένου σου Κύριε… καί ρίπτεται ὁ Σταυρός.
Ἀπόλυσις.(Ἐκ τοῦ παλαιοῦ Ἱερατικοῦ τῆς Ἀποστολικῆς Διακονίας, πρβλ. Πανοσιολ. Ἀρχιμ. Πατρικίου Καλεώδη, ΚΩΔΙΞ ΕΙΔΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΤΑΞΕΩΣ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΕΘΙΜΟΤΥΠΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΑ ΕΝ Τῌ ΕΚΚΛΗΣΙᾼ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΥΡΙΩΣ ΙΣΧΥΟΝΤΑ, ΗΤΟΙ ΕΙΔΙΚΟΝ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΟΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, Ἤ ΠΕΡΙ ΙΕΡΑΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΔΟΚΙΜΙΟΝ, Ἔκδοσις Ἀποστολικῆς Διακονίας, Ἀθῆναι 2001, σελ. 77, 78.)
Ὁ Ἱερεύς, κλινόμενος, λέγει μυστικῶς τὴν Εὐχὴν ταύτην· Κλῖνον, Κύριε, τὸ οὖς σου καὶ ἐπάκουσον ἡμῶν, ὁ ἐν Ἰορδάνῃ βαπτισθῆναι καταδεξάμενος καὶ ἁγιάσας τὰ ὕδατα· καὶ εὐλόγησον πάντας ἡμᾶς, τοὺς διὰ τῆς κλίσεως τοῦ ἑαυτῶν αὐχένος σημαίνοντας τὸ τῆς δουλείας πρόσχημα· καὶ καταξίωσαν ἡμᾶς ἐμπλησθῆναι τοῦ ἁγιασμοῦ σου, διὰ τῆς του ὕδατος τούτου μεταλήψεώς τε καὶ ῥαντισμοῦ καὶ γενέσθω ἡμῖν, Κύριε, εἰς ὑγείαν ψυχῆς τε καὶ σώματος. Σὺ γὰρ εἶ ὁ ἁγιασμὸς τῶν ψυχῶν καὶ τῶν σωμάτων ἡμῶν, καὶ σοὶ τὴν δόξαν καὶ εὐχαριστίαν καὶ προσκύνησιν ἀναπέμπομεν, σὺν τῷ ἀνάρχῳ σου Πατρί, καὶ τῷ παναγίῳ καὶ ἀγαθῷ καὶ ζωοποιῷ σου Πνεύματι, νῦν καὶ ἀεὶ καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων.
ΧΟΡΟΣ: Ἀμήν.
Εἶτα, λαβὼν τὸν τίμιον Σταυρόν, εὐλογεῖ τὰ ὕδατα ἐκ τρίτου, κατάγων καὶ ἀνάγων αὐτὸν ὄρθιον, καὶ ψάλλων.
Ἦχος α’.
Εν Ιορδάνη Βαπτιζομένου Σου Κύριε….
Εἶτα, ῥαντίζων σταυροειδῶς, ψάλλει τὸ παρὸν Τροπάριον.
Επεφάνη σήμερον… -
Β. Για να κατανοήσουμε καλύτερα τον κύριο και βασικό ρόλο του ιερέα στις αγιαστικές πράξεις των διαφόρων ειδών  Αγιασμών, θα ανατρέξουμε στην Παράδοση της Εκκλησίας. Σύμφωνα λοιπόν με τα υπάρχοντα ιστορικά στοιχεία η τελετή του Αγιασμού ήταν συνδεδεμένη με την Θεία Λειτουργία. Αναφέρει σε σχετικό άρθρο του ο καθηγητής της Θεολογικής σχολής του Α.Π.Θ. π.Κ.Καραϊσαρίδης τα εξής: «Ο ιερέας ήταν «φορεμένος» (Πάτμου 105, ιγ΄ αι.), η ακολουθία άρχιζε με το «Ευλογημένη η βασιλεία…» (Πάτμου 105), κατά την ψαλμωδία των αντιφώνων ο ιερέας εξερχόταν του βήματος και πήγαινε στο νάρθηκα η στο σημείο που υπήρχε η φιάλη με το προς καθαγιασμό ύδωρ, διαβαζόταν η καθαγιαστική ευχή, προχωρούσε στη συνέχεια προς το μέσο του ναού, αναγίγνωσκε την ευχή της μικράς εισόδου και ακολούθως εισερχόταν στο άγιο βήμα,για την συνέχιση της Θείας Λιτουργίας.
…Άλλη μία μορφή εξέλιξης του μικρού αγιασμού είναι η τοποθέτησή του στη θέση της λιτής της συνδεδεμένης με τη θεία λειτουργία. Ο ιερέας εξερχόταν προς τη φιάλη έξω του ναού και αντί των τροπαρίων της λιτής ψάλλονταν τα τροπάρια του λούσματος των Βλαχερνών, ακολουθούσαν τα ειρηνικά της θείας λειτουργίας, στα οποία αρκετά νωρίς προστέθηκαν και αιτήσεις από την ακολουθία του Μεγάλου αγιασμού, διαβαζόταν η καθαγιαστική ευχή του ύδατος και επιστρέφοντος του λειτουργού στο θυσιαστήριο συνεχιζόταν η θεία λειτουργία  με την ψαλμωδία του Τρισαγίου ύμνου.
….Στην ακολουθία του μικρού αγιασμού επέδρασε η συνήθεια κατά τη βυζαντινή περίοδο της «βάπτισης των τιμίων ξύλων» η ο «απομυρισμός του τιμίου σταυρού», δηλαδή η εμβάπτιση του τιμίου σταυρού στο αγιασμένο ήδη ύδωρ, πράξη η οποία γινόταν κάθε 1η Αυγούστου στην εορτή της προόδου του Τιμίου Σταυρού. Η εμβάπτιση του σταυρού εισήχθηκε είτε από το Μεγάλο αγιασμό, γι’ αυτό υπάρχουν καθαρά και στο μεγάλο αγιασμό ειδικές προς τούτο τυπικές διατάξεις («όρθιον αυτόν κατάγων και ανάγων») ή από τη βυζαντινή λειτουργική πράξη της «βάπτισης των τιμίων ξύλων».( Ἰ. Φουντούλη –Ἀπαντήσεις εἰς λειτουργικάς ἀπορίας).
   
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ. Η παράδοση και το τυπικό της Εκκλησίας μας είναι σαφές και ορίζει  ο προεξάρχων Ιερεύς ή ο Αρχιερεύς ρίπτει τον Σταυρό στη θάλασσα ή εν προκειμένω στη Δεξαμενή! Πουθενά δεν αναφέρεται οτι μπορεί να δοθεί οτι ο Σταυρός τιμής ένεκεν και στους πολιτικούς άρχοντες να πράξουν κάτι που αποτελεί ιερό καθήκον των Ιερέων και των Αρχιερέων. Αυτά  που έγιναν  σήμερα είναι το λιγότερο ντροπήΑφήσαμε τον λαϊκισμό και την υποταγή στην εξουσία να μας παρασύρει να κάνουμε πράγματα που δεν μας τιμούν και ισοδυναμούν με ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ.
Ο ιερέας έχει την ειδική ιερωσύνη, δηλ. έχει λάβει με ειδική μυστηριακή ακολουθία την ιερωσύνη του στον ορθόδοξο ναό εν ώρα Θείας Λειτουργίας και μπορεί ακωλύτως να τελεί όλα τα μυστήρια και ακολουθίες της Εκκλησίας, ενώ ο λαικός που έχει την γενική ιερωσύνη, όχι την ειδική, μόνον μετέχει αγιαζόμενος από τον ιερέα και ποτέ δεν αγιάζει τους άλλους.
πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου.
fdathanasiou.wordpress
ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΑΣΜΟ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (ΔΕΞΑΜΕΝΗ)

7 σχόλια:

  1. Χάριν λοιπόν της προβολής και της ψηφοθηρίας υποβιβάζονται και τα μυστήρια της πίστης μας.

    Έπρεπε να ντρέπονται όλοι αυτοί οι ταγοί της ορθοδοξίας που πράττουν ούτως.

    Δεν διαφέρουν καθόλου απο τους διπλωμάτες πολιτικούς που κι αυτοί παρεβρίσκονται μόνο για τη κάμερα!!!

    ΑΙΣΧΟΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΛΥΠΟΥΜΑΙ ΠΟΥ Ο ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΚΑΛΕΣΕ ΤΟΝ ΙΕΡΩΝΥΜΟ
    ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΜΙΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
    Ο ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΕΧΕΙ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΠΟΙΜΝΙΟ ΠΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΝ ΑΘΗΝΩΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καθήκον των ιερέων είναι να δυναμώνουν το Ορθόδοξο φρόνημα
    κι όχι να το αμβλύνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΜΕΓΑΛΗ ΑΣΕΒΕΙΑ ΝΑ ΔΙΔΕΤΑΙ Ο ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΕ ΑΘΕΟΥΣ ΑΡΧΟΝΤΕΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σήμερα η Αγία μας Εκκλησία εορτάζει τη Σύναξη του Τιμίου Προδρόμου. Του "μείζονος εν γεννητοίς γυναικών", κατά την αψευδή ρήση του Κυρίου μας.
    Ο άγιος Ιωάννης ήλεγξε πεπαρρησιασμένως και θαρραλέως τον πολιτικό άρχοντα και
    εξουσιαστή των ημερών του, αψηφώντας τις συνέπειες.
    Απετμήθη την κεφαλήν συνεπεία του ελέγχου που άσκησε. Στους δύστηνους καιρούς μας, οι αρχιερείς και ποιμένες μας δεν διακυνδυνεύουν, ΑΚΟΜΗ, τον έσχατο κίνδυνο. Και όμως! Πλην επαινετέων, τινών
    εξαιρέσεων, στις σχέσεις τους με την ά-νομη, αντί-χριστη, και ΑΝΤΙΝΟΜΟΘΕΤΟΥΣΑ ΤΩ ΑΙΩΝΙΩ ΝΟΜΟΘΕΤΗ ΧΡΙΣΤΩ, πολιτική εξουσία κάθε άλλο παρά εφαρμόζουν την προδρομική παρακαταθήκη που συνοψίζεται και συμπυκνώνεται στην αθάνατη φράση "ΟΥΚ ΕΞΕΣΤΙ ΣΟΙ".
    "Ουκ έξεστί σοι", αντίχριστε Καίσαρ, διαλύειν νομοθετικώς τον ιερό θεσμό της Οικογενείας με το βρωμερό και επαίσχυντο "σύμφωνο συμβιώσεως" των σεξουαλικώς ανωμάλων και διεστραμμένων.
    "Ουκ έξεστί σοι" κύριε "εθνοπατέρα" και κυρία "εθνομητέρα" που ψήφισες το σύμφωνο της ντροπής να εισέρχεσαι αδεώς, αναιδώς και θρασέως στους ιερούς ναούς και στους εκκλησιαστικούς χώρους εν γένει μετά τη "βόμβα μεγατόνων" που έρριψες στα θεμέλια του έθνους και της κοινωνίας δυναμιτίζοντας τα θεμέλια του κυττάρου της, του θεοίδρυτου θεσμού της οικογένειας!
    "Ουκ έξεστί σοι" να επιζητείς την ψήφο των χριστιανών κύριε βουλευτά και κυρία βουλευτίνα, ενώ είσαι ένοχος-η τεραστίων και απροσμετρήτων διαστάσεων πνευματικού εγκλήματος!
    Αλλά πού!
    Αντί για τα "ουκ έξεστί σοι" προσκαλούμε τους ενόχους σε εορταστικές εκκλησιαστικές εκδηλώσεις, τους δίνουμε κομμάτι απ τη βασιλόπιττα,, τους δίνουμε τον Τίμιο Σταυρό για να τον ρίψουν στο νερό, χαριεντιζόμαστε και φωτογραφιζόμαστε συναγελαζόμενοι μαζί τους κ.ο.κ.
    Ποιος εκκλησιαστικός ηγέτης έκλεισε τις θύρες των ιερών ναών προκειμένου να μην εισέλθουν οι μεγάλοι ένοχοι;
    Ποιος σκέπτεται να τους αποκόψει απ την εκκλησιαστική κοινωνία "ΙΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΛΟΙΠΟΙ ΦΟΒΟΝ ΕΧΩΣΙ";
    Ως πότε οι επίσκοποι θα κύπτουν δουλικώς τον αυχένα προ των ανόμων εξουσιαστών;
    Πότε θα βροντοφωνάξουν ΔΙΑΤΟΡΩΣ ΚΑΙ ΓΕΓΟΝΥΙΑ ΤΗ ΦΩΝΗ ΤΟ "ΟΥΚ ΕΞΕΣΤΙ ΣΟΙ";
    Λ.Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. δυστυχως υπαρχουν αρχιερεις που θεωρουν τους εαυτους τους υποτελεις
    που να ανοιξουν το στομα τους τρεμουν τρεμουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αγαπητέ εν Χριστω αδελφέ Λ.Ν, θερμές ευχαριστίες για το ομολογιακό, ορθόδοξο άρθρο σας.

    Δυστυχως, προϊόντος του χρονου, η διοικούσα εκκλησια, έκλεινε γονυ τω Βααλ.
    Εγκατέλειψε τον Κύριον και εγενετο αρεστη τω Θεομαχω Καισαρι.
    Επομένως η πολιτεία μη ευρισκουσα αντίσταση, θα επιφέρει ο,τι βούλεται
    Εκανα ανάρτηση, απο τις 6/1, το απογευμα, στο google +, τα στοιχεια μου στα ελληνικα, γιαννης πανταζης, με τον τίτλο
    Αν αυτο δεν αποτελεί διπλή βλασφημία κατα του Αγιου Πνεύματος, τοτε πείτε μου πως να το αποκαλέσω?

    ΑπάντησηΔιαγραφή