Σε
πολυπληθές ακροατήριο, το οποίο αποτελούσαν στην πλειονότητα εκπαιδευτικοί,
μαθητές και γονείς, η κ. Αυγουστίνου ανέπτυξε το θέμα της με ύφος λόγιο και
γλαφυρό προσελκύοντας την προσοχή και το αμείωτο ενδιαφέρον του κοινού.
Παρείχε
πληροφορίες για τα κίνητρα και τους στόχους των προγραμμάτων της Παιδείας.
Τόνισε ότι παραθεωρείται η γλώσσα, η παράδοση, το έθνος και η πίστη, και
στοχεύουν σε μια παγκοσμιοποιημένη κουλτούρα. Κλονίζεται η αυθεντία του
δασκάλου, ο οποίος παίζει το ρόλο του μεσολαβητή και παροχέα πληροφορίας και
όχι γνώσης.
Συνέχισε
με τον σχολιασμό και την κριτική των σχολικών βιβλίων, απ’ όπου βγαίνει αβίαστα
το συμπέρασμα ότι το σχολείο σήμερα εκπαιδεύει τα παιδιά μας ώστε να γίνουν
«άχρωμοι» και «άοσμοι» πολίτες σε ό,τι αφορά τα πολιτιστικά στοιχεία, πολίτες
καταναλωτικοί, άνθρωποι με χαλαρή οι ηθική, εφόσον υπάρχουν στα βιβλία κείμενα
όπου αναφέρεται επι παραδείγματι παραπλάνηση ανηλίκων, βελούδινα διαζύγια και
αισθησιακή αγωγή.
Τέλος
όμως έδωσε το ελπιδοφόρο μήνυμα ότι οι εμπνευσμένοι δάσκαλοι και γονείς μπορούν
να κάνουν σωστή αγωγή, να δώσουν πρότυπα σωστά, ηθικές αξίες και να αναπτύξουν
συναισθηματικούς δεσμούς με τα παιδιά τους, το οποίο αποτελεί βασική προϋπόθεση
της αγωγής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου