Ιωάννη Β. Κογκούλη
Καθηγητή Πανεπιστημίου
Το πρώτο Ορθόδοξο Μοναστήρι στην Αυστρία
Μία
απάντηση στις αιτιάσεις του κ. Νικολάου Χειλαδάκη
Με οδύνη, κ. Χειλαδάκη, διάβασα στο διαδίκτυο τα όσα
γράφετε για το πρώτο Ορθόδοξο Μοναστήρι που ξεκίνησε να λειτουργεί στην
Αυστρία. Και αυτό, γιατί ΔΙΚΗ μου
υπήρξε η έμπνευση για την ίδρυση Ορθόδοξου Μοναστηριού στην Αυστρία και ΔΙΚΗ μου ήταν η πρόταση στον
Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Αυστρίας, Κύριο Αρσένιο για την ίδρυσή του στην
Μητρόπολή του και μάλιστα με την πρώτη αδελφότητα να προέρχεται από το Μοναστήρι
του αγίου Αρσενίου του Καππαδόκη. Η εν λόγω πρόταση συνέπεσε με την ευλογημένη
επιθυμία του Σεβασμιωτάτου για την ίδρυση στη Μητρόπολή του Μοναστηριού.
Προσωπικά, κ. Χειλαδάκη, επειδή γνωριστήκαμε από τότε
που διακόνησα ως Κοσμήτορας τη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ, αφού και η κόρη σας
υπήρξε φοιτήτριά μου, δεν πιστεύω να σας έδωσα την εντύπωση ενός οικουμενιστή
Καθηγητή Θεολογικής Σχολής. Ούτε πιστεύω ότι όσοι γνώρισαν και γνωρίζουν τον
ηγούμενο του αγίου Αρσενίου του Καππαδόκη, Αρχ. π. Θεόκλητο, μαθητή του αγίου
Παϊσίου του Αγιορείτη, αποκόμισαν ή αποκομίζουν την εικόνα ενός οικουμενιστή
ιερομονάχου. Αλήθεια, κ. Χειλαδάκη:
- Μήπως
με τα γραφόμενά σας, εκτός από τη δική μου εικόνα, επιχειρείτε να
γκρεμίσετε και την εικόνα που χιλιάδες Ορθόδοξοι έχουν για τον Ηγούμενο π.
Θεόκλητο ενώ, παράλληλα, σκοπεύετε να διασύρετε το έργο της Ιεράς Μονής
του αγίου Αρσενίου του Καππαδόκη;
Δεν είναι τυχαίο, κ. Χειλαδάκη, το γεγονός ότι το
πρώτο Ορθόδοξο Μοναστήρι που ξεκίνησε να λειτουργεί στην Αυστρία φέρει την ονομασία:
- Ιερά Μονή της αγίας Σκέπης και του αγίου Παϊσίου
του Αγιορείτη.
Ο κάθε άνθρωπος, κ. Χειλαδάκη, ανεξάρτητα από φυλή,
χρώμα, θρησκεία και ομολογία, ανεξάρτητα εάν είναι γήινος κοσμοκράτορας ή ασήμαντος κάτοικος του πλανήτη μας, πλούσιος
ή φτωχός, δίκαιος ή αμαρτωλός, είναι ΕΙΚΟΝΑ του Τριαδικού Θεού. Τροπάριο της Εξοδίου ακολουθίας αναφέρει: «Εικών ειμι της αρρήτου δόξης σου, ει και
στίγματα φέρω πταισμάτων…». Αυτό, κ. Χειλαδάκη, σημαίνει πως η επικοινωνία μας με τον
οποιοδήποτε Άλλον δε σημαίνει δική μας τυχόν πνευματική αλλοτρίωση, αλλά αντιμετώπισή του ως ΕΙΚΟΝΟΣ Θεού.
Με βάση τα ανωτέρω, η αρνητική κριτική σας σε μια ευλογημένη
προσπάθεια που μόλις ξεκίνησε, και η
οποία φαίνεται να αποτελέσει μία όαση
στον χώρο της Κεντρικής Ευρώπης, που
κινδυνεύει από τον εκμουσουλμανισμό:
- Συνιστά συκοφαντική
δυσφήμιση.
Παρενθετικά, κ. Χειλαδάκη, σας πληροφορώ τα εξής:
α) Ο
χώρος που θα κτισθεί το πρώτο Ορθόδοξο
Μοναστήρι στην Αυστρία βρίσκεται σχεδόν στο κέντρο τριών Ευρωπαϊκών Πρωτευουσών:
Της Βιέννης, της Βουδαπέστης και της Μπρατισλάβας.
β) Υπάρχει
αντίδραση από κατοίκους της κωμόπολης που θα κτισθεί το Μοναστήρι. Κάποιοι,
μάλιστα, συγκεντρώνουν και υπογραφές για να αποτρέψουν το κτίσιμό του στον τόπο
τους.
Τελειώνοντας, κ. Χειλαδάκη, δηλώνω πως, ενώ αναγνωρίζω
το ΜΕΓΕΘΟΣ της αμαρτωλότητάς μου, δε
δέχομαι να με κατηγορούν ότι κάνω «αβαρίες» στην Ορθόδοξη πίστη μου και την
αφοσίωσή μου στην Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία.
Δείτε και:
-Αυστρία - Παρουσίαση τῶν οἰκοδομικῶν
σχεδίων τῆς ὀρθοδόξου Μονῆς γιά τήν ἀνέγερσή της οποίας ἔδωσαν τήν εὐλογία τους
τόσο ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαῖος, ὅσο καί ὁ Πάπας Φραγκίσκος καί ὁ
Πάπας Βενέδικτος http://aktines.blogspot.gr/2015/07/blog-post_891.html
-Φωτογραφίες από την οικουμενιστική
συμπροσευχή στην Ουγγαρία με την παρουσία του Μητροπολίτη Αυστρίας Αρσενίουhttp://aktines.blogspot.gr/2012/01/blog-post_399.html
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ κ. ΚΟΓΚΟΥΛΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟυδέποτε σκέφτηκα να κατηγορήσω τον κ Κουγκούλη τον οποίο γνωρίζω προσωπικά και εκτιμώ το πραγματικά θαυμαστό και ευλογημένο έργο του στην Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης, το οποίο μακάρι να έβρισκε διαδόχους και συνεχιστές του.
Το μοναστήρι του Αγίου Αρσενίου το γνωρίζω χρόνια και μάλιστα έχω δώσει και διάλεξη στο κοινό του,
Όσον αφορά το μοναστήρι της Αυστρίας, εκείνο που ενόχλησε πολλούς κυρίως από την Γερμανία και όχι μόνο και μου μεταβίβασαν την ενόχληση τους, είναι ακριβώς αυτά που μου έστειλαν για τον πάτερ Παΐσιο, τον οποίο επίσης γνωρίζω προσωπικά και είχαν κάποια συνδιαλλαγή μαζί του. Οι Ορθόδοξοι στην Γερμανία προσπαθούν με πολύ αντίξοες συνθήκες να κρατήσουν το ορθόδοξο φρόνημα την ίδια ώρα που οι πλείστοι των ιερέων τους έχουν γίνει προκλητικά και σκανδαλιστικά οικουμενιστές.
Σίγουρα δεν είμαι αλάθητος ούτε και αναμάρτητος. Αυτό είναι γελοίο και μονό να το ομολογεί κάνεις. Η ευαισθησία μου όμως σε θέματα οικουμενισμού, ιδιαίτερα στην σημερινή άκρως «πονηρή» εποχή, είναι πιστεύω πλήρως δικαιολογημένη.
Στο καινούργιο εξαίρετο βιβλίο της ιεράς Μονής Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου Σουρωτής, «ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ» γράφει στο κεφάλαιο «Ζηλωτής των πατερικών παραδόσεων» : Ο Πατήρ Παΐσιος δεν συμφωνούσε να σπουδάζουν οι Ορθόδοξοι στην Δύση διότι έβλεπε τον κίνδυνο να μεταφέρουν από εκεί «πνευματικά μικρόβια» και να μολύνουν την αμώμητη Ορθόδοξη πίστη μας. -Τι θα πάτε να πάρετε από εκεί, έλεγε. -Αυτοί δεν έχουν τίποτα να γκρεμίσουν, τα έχουν γκρεμίσει όλα.
Και σε ένα Ορθόδοξο Γάλλο ιερομόναχο που τον είχε ρωτήσει σε τι διαφέρουν οι Καθολικοί και οι Προτεστάντες από τους Ορθοδόξους, είπε χαρακτηριστικά : -Ας υποθέσουμε ότι η Ορθοδοξία είναι σαν αυτό το Καλύβι που βλέπετε φτιαγμένο από πέτρες, λάσπη και ζωνάρια. Οι Καθολικοί αφαίρεσαν την λάσπη, οι Προτεστάντες αφαίρεσαν και τα ζωνάρια. Μπορούν τώρα να σταθούν οι πέτρες από μόνες τους ;
Και παρακάτω: Ούτε και με τους διαλόγους που γίνονταν με ετεροδόξους συμφωνούσε ο Όσιος. Διότι έβλεπε ότι οι μεν Ορθόδοξοι που ασχολούνται με διαλόγους και συνέδρια και προσπάθειες για ένωση δεν είχαν προηγουμένως ενωθεί οι ίδιοι με τον Θεό και επομένως δεν μπορούσαν να πληροφορήσουν τους άλλους με ορθόδοξα πατερικά βιώματα, οι δε ετερόδοξοι που συμμετέχουν σε αυτά δεν είχαν ειλικρινή διάθεση.
Και τέλος παρακάτω : Ο Πατήρ Παΐσιος ήταν με την ορθή έννοια ζηλωτής των πατερικών παραδόσεων. Σε θέματα πίστεως δεν έκανε συμβιβασμούς και υποχωρήσεις.
Σαν επί τριάντα χρόνια δημοσιογράφος και μάλιστα σε κάποιο περίοδο σε εχθρική χώρα σε πολύ κρίσιμη εποχή με πολλούς κινδύνους και χωρίς καμία αμοιβή, έκανα αυτό που μου επέβαλλε η συνείδηση μου στις διαμαρτυρίες Ορθοδόξων από την Γερμανία και όχι μόνο, που έχουν επανειλημμένα σκανδαλιστεί από τον μητροπολίτη Αυστρίας και τις οικουμενιστικές του δραστηριότητες και από τις φωτογραφίες του πάτερ Παϊσίου εναγκαλιζόμενος με παπικούς ιεράρχες.
Ζούμε σε πολύ κρίσιμη, πολύ «πονηρή» και πολύ κρίσιμη εποχή, όπου δυστυχώς πολλά από όσα πιστεύουμε προσπαθούν με κάθε μέσο να τα γκρεμίσουν και σίγουρα όλοι θα κριθούμε.
Όσον αφορά τον κ Κογκούλη αν τον στενοχώρησα, ζητώ ταπεινά συγγνώμη.
Ευχαριστώ
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
Δηλαδη κ.Κογκουλη θα διδασκετε σε αυτο το μοναστηρι οτι η ορθοδοξια ειναι η μονη οδος σωτηριας; θα ακουγετε εκει οτι οι αβαπτιστοι(οπως ειναι οι αιρετικοι) δεν σωζωνται; και ολα αυτα με τα χρηματα των παπικων; και ολα αυτα με χρηματα των παπικων;
ΑπάντησηΔιαγραφήαληθεια ο συγκρητισμος δεν ειναι αιρεση;
Εχουν και οι παπικοι σωτηρια;
Αυτό που δεν λέγει ο κ. Καθηγητής είναι ότι ο Αγ. Γέροντας Παϊσιος δεν συμφώνησε με αυτή την τακτική να δέχεσαι δώρα από αιρετικούς και μάλιστα παπικούς, γιατί αυτό ασφαλώς δεν είναι καθαρό. Έλεγε και πολλές φορές να μη κάνουμε το καλό με κακό τρόπο. Για αυτό ειναι αμφίβολο ότι ο Άγιος θα ευλογεί αυτό το πράγμα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜητροπολίτης Αυστρίας Ἀρσένιος: “Εἶναι μοναδική εὐκαιρία μετά ἀπό χίλια χρόνια χωρισμό, μέ τή βοήθεια τῆς ρωμαιοκαθολικῆς Ἐκκλησίας νά ἀνεγερθεῖ ἕνα ὀρθόδοξο μοναστήρι……τίθεται θεμέλιος λίθος γιά νά ἀντιπαρέλθουμε τόν χωρισμό καί νά συνεχίσουμε τήν προσευχή γιά τήν ἑνότητα…..”
ΑπάντησηΔιαγραφήTι θέλει να πει ο ποιητής των συγκεκριμένων δηλώσεων, μητροπολίτης Αυστρίας;
Ότι η ίδρυση και εγκατάσταση της νέας μονής αποτελεί το "θεμέλιο λίθο για την υπέρβαση του χωρισμού"; Κατ αυτόν τον τρόπο θα υπερβούμε το χωρισμό; Τόσο απλή διαδικασία αποτελεί η υπέρβαση του χωρισμού;
Οι εξ Ελλάδος μοναχοί που προώρισται να επανδρώσουν τη νέα μονή τι έχουν να πουν για τις συγκεκριμένες δηλώσεις του μητροπολίτη Αυστρίας αλλά και για την εν γένει πολιτική που ακολουθεί στον τομέα των διαχριστιανικών σχέσεων; Τους αναπαύει, αυτή, άραγε;
Xίλιες φορές να μην εγκατασταθεί εκεί ποτέ αυτό το μοναστήρι παρά να υπηρετεί έστω και ανεπιγνώστως και εμμέσως τον οικουμενισμό!
ΑπάντησηΔιαγραφήΛ.Ν.
Προσοχή απ το οικουμενιστικό δηλητήριο πατέρες! Μήπως κάποιοι σας " χρησιμοποιούν" για την επίτευξη των οικουμενιστικών τους στόχων;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο μοναστήρι αυτό θα διαβάζουν με ευλάβεια Ακινάτη, Κυδώνη και Πεπάνο?
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχουμε χασει τα αυγα και τα πασχαλια! Ποιος ειναι Ορθοδοξος ας σηκωσει το χερι!Αδυνατω να ομολογησω!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνα ειναι το σιγουρο!
Αυτο που ειχαν πει οι Αγιορειτες παρακαλω στον Μιχαηλ Παλαιολογο Η`,οταν αρνηθηκαν καθε εκκλησιαστικη κοινωνια με τους Λατινοφρωνες'' ο γαρ αιρετικον δεχομενος,τοις αυτου εγκλημασι υποκειται''..
Οσο για τις συμπροσευχες, ο Βαλσαμων[πατρ.Αντιοχειας] ειχε πει για τους αιρετικους:
''Εκλαβου το συνευξασθαι εις το απλως κοινωνησαι,,,τους δε συνευχομενους τοις ακοινωνητοις,ακοινωνητους ειναι και ουτοι αφορισθησονταικατα τον Ι.Απ.Κανονα.
Φοβομαστε την εξαπλωση του Ευρωπαικου ισλαμισμου και ειναι αναγκη να δωσουμε το στιγμα μας το Ορθοδοξο;;;Μα με τις καινοτομιες της Β` βατικανειου του παπισμου αναγνωριζει τους αλλοθρησκους.
Βαζουμε ασπιδα την εξαπλωση του ισλαμισμου για να βαδισει με ανεση ο οικουμενισμος;;;Τι συνευλογησε ο πα πας;μηπως εχει αποστολικη διαδοχη,αυθεντικα μυστηρια,την πιστη των Αποστολων και των αγιων Πατερων; Τι να πεισουμε ποιουςενωμενοι με την πλανη.Μηπως η βαπτισματικη ενοτητα που εχει θεσει τις βασεις του οικουμενισμου,η οποια λεγει πως οπου υπαρχει βαπτισμα υπαρχει κ ενοτητα,με την ''πλειαδα των βαπτισματων ''θα τους φερουμε στην Ορθοδοξια;
Σε ποια ορθοδοξια θα τους φερουμε;
Το πιο κάτω σχόλιο είχα γράψει στο ιστολόγιο του κ. Χειλαδάκη, ο οποίος προφανώς λογοκρίνει τα μηνύματα κι όσα δεν συμφωνούν με τα λεγόμενά του, ή φέρνουν σε δύσκολη θέση τις ευσεβείς πηγές του διαγράφονται με συνοπτικές διαδικασίες προτού ακόμα αναρτηθούν στο ιστολόγιο. Έτσι δεν προωθείται διάλογο όμως κ. Χειλαδάκη παρά μόνο τον φιμώνεται όπως κι όταν σας συμφέρει. Για αυτό τον λόγο παραθέτω το αυτούσιο σχολιό μου στο παρόν ιστολόγιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριε Χειλαδάκη, ως σωστός χριστιανός επικονωνήσατε με τον πάτερ Παΐσιο τον οποίο στο άρθρο σας αυτό κατηγορείται; Πράξατε με ορθό χριστιανικό φρόνημα και επικοινωνήσατε με τον γέροντα Θεόκλειτο της Μονής του Αγίου Αρσενίου στην Χαλκιδική, που προφανώς και γνωρίζεται προσωπικά, για να διασταυρώσεται αυτά που με τόσο ζήλο μάζεψαν οι πηγές σας; Κι αλήθεια, ποιες είναι αυτές οι πηγές οι τόσο ευσεβείς στη Γερμανία που αρέσκονται στο να συκοφαντούν προτού απευθυνθούν κατ΄ιδίαν στα άτομα τα οποία και εμπλέκουν; Τόσοι χριστιανοί ορθόδοξοι στην Αυστρία γιατί δεν αντέδρασαν κατά του πατρός Παΐσίου και οι αντιδράσεις έρχονται από ευσεβείς Χριστιανούς της Γερμανίας που ανήκουν έτσι κι αλλιώς σε άλλη μητρόπολη; Αυτό και μόνο θα έπρεπε να σας δημιουργήσει ερωτηματικά για το ποιόν αυτών των πηγών.
Γεώργιος Τ.
Ανώνυμα παπαγαλάκια βγάλτε τη μάσκα σας. Δε σας κάθετε το γεγονός, να έχει Γερμανό Ηγούμενο το πρώτο Μοναστήρι στην Αυστρία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμα παπαγαλάκια, αφήστε τους Άγιους πατέρες να οργώσουν άξια τα χωράφια τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφού κύριε Κογκούλη είναι ορθόδοξο το μοναστήρι αυτό οι Πάπες οι αιρετικοί τι δουλειά έχουν;
ΑπάντησηΔιαγραφή