Παραλειπόμενα από Σύναξη στο Φανάρι
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο
συγκέντρωσε, από τις 29 παρελθόντος Αυγούστου έως και τις 2 τρέχοντος μηνός
Σεπτεμβρίου, στην Κωνσταντινούπολη τους Μητροπολίτες, που ανήκουν στην
εκκλησιαστική δικαιοδοσία Του. Η εν λόγω
σύναξη πραγματοποιείται στη Βασιλεύουσα κάθε χρόνο, με την ευκαιρία του νέου
εκκλησιαστικού έτους. Πρωτοφανής στα χρονικά της ιστορίας της Εκκλησίας της
Ελλάδος ήταν η πρόσκληση και η παρουσία στην εν λόγω σύναξη των Μητροπολιτών Tης, που διαποιμαίνουν τις
Μητροπόλεις της Ηπείρου, της Μακεδονίας,
της Θράκης και των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου. Σημειώνεται ότι η ονομασία
των περιοχών αυτών της Ελλάδος ως «Νέων Χωρών» είναι ανακριβής, αφού πρόκειται
για πανάρχαιες ελληνικές περιοχές. Είναι και ατυχής, αφού συμβάλλει στην ψευδή,
αλυτρωτική και σοβινιστική προπαγάνδα ομόρων κρατών.
Η
πρόσκληση για τη συμμετοχή στη σύναξη του Οικουμενικού Θρόνου των Μητροπολιτών
της Εκκλησίας της Ελλάδος προκάλεσε την αντίδραση Της. Το θέμα συζητήθηκε στην
Διαρκή Ιερά Σύνοδο, η οποία αποφάσισε και απέστειλε επιστολή στον Οικουμενικό
Πατριάρχη. Με αυτήν εξέφρασε την πικρία Της για το γεγονός ότι Tην κατέστησε απλό διεκπεραιωτή
της προς τους εν λόγω Μητροπολίτες
επιστολής – πρόσκλησης. Έως τώρα οι επιστολές του Φαναρίου προς τους
Μητροπολίτες των προαναφερθεισών περιοχών διαβιβάζονταν στην Ιερά Σύνοδο της
Εκκλησίας της Ελλάδος «προς γνώση Της» και εκείνη αποφάσιζε περί του πρακτέου.
Αυτή τη φορά οι Πατριαρχικές προσκλήσεις στην ουσία απευθύνονταν στους
Μητροπολίτες και απλώς τηρήθηκε ο τύπος να περάσουν από την Ιερά Σύνοδο.
Τις προηγούμενες χρονιές απεστέλλετο
στο Φανάρι μια αντιπροσωπεία Μητροπολιτών, φέτος μετέβησαν οι περισσότεροι. Δεν
μετέβησαν επτά Μητροπολίτες, οι Θεσσαλονίκης, Λήμνου, Ζιχνών, Κιλκισίου,
Μυτιλήνης, Παραμυθίας και Δρυινουπόλεως. Από αυτούς οι πρώτοι έξι δήλωσαν
ασθένεια. Για τον Θεσσαλονίκης ήταν δικαιολογία, αφού τις ημέρες της συνάξεως
δεν σταμάτησε το ποιμαντικό και εκκλησιαστικό του έργο. Μόνον ο Μητροπολίτης Δρυινουπόλεως και
Κονίτσης κ. Ανδρέας στην απαντητική του επιστολή και στην άρνηση του να
συμμετάσχει εξέφρασε την άποψη, ότι
τέτοιες ενέργειες του Φαναρίου διχάζουν την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Από πλευράς Μητροπολιτών της
Εκκλησίας της Ελλάδος που συμμετέσχον στη σύναξη εξεφράσθη το παράπονο ότι η
Σύνοδος δεν κάλυψε όσους δεν θα ήθελαν να συμμετάσχουν, αφού δεν πήρε μιαν
απόφαση, όπως παλαιότερα, να αποστείλει στην Κωνσταντινούπολη μόνο ολιγάριθμη
αντιπροσωπεία. «Αφού δεν πήρε το βάρος της ευθύνης η Ιερά Σύνοδος, κατά μείζονα
λόγο, δεν μπορούσαμε εμείς να πάρουμε την ευθύνη της αρνήσεως» μας είπε
Ιεράρχης που μετέβη στην Κωνσταντινούπολη. Άλλος που επίσης συμμετέσχε στη
σύναξη μας είπε με παράπονο: «Εμείς έχουμε ποίμνιο και λείψαμε από αυτό την
ημέρα της μνήμης της Αποτομής της Κεφαλής του Τιμίου Προδρόμου, κάτι που με
έκανε να αισθανθώ πολύ άσχημα». Βεβαίως η στάση του Μητροπολίτου Κονίτσης
ελέγχει όσους δεν έδειξαν το ίδιο με αυτόν σθένος. Άλλη δικαιολογία που ελέχθη ήταν ότι πάντως σε κρίσιμες εκκλησιαστικές αποφάσεις, όπως ήταν
η εκλογή του Μητροπολίτη Ιωαννίνων, στο μεγάλο τους ποσοστό, τάσσονται στο
πλευρό της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Ο Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος στην
ομιλία του στη Σύναξη και εκτός κειμένου ανέφερε το γεγονός ότι παρέλαβε την
επιστολή από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, χωρίς να την αναγνώσει.
Την χαρακτήρισε πάντως μη
δικαιολογημένη, διότι, όπως είπε, δεν μπορεί να ισχυρίζεται ότι δεν έλαβε γνώση
της επιστολής του, αφού ήταν ανοικτή και επομένως εύκολο ήταν να έχει καταστεί
γνωστό το περιεχόμενό της πριν διαβιβαστεί στους Μητροπολίτες. Ως προς την
ουσία της προσκλήσεως στην ομιλία του ο Πατριάρχης δικαιολόγησε την πράξη του
σημειώνοντας: « Η παρούσα σύναξις μη έχουσα διοικητικόν χαρακτήρα αποτελεί τον
φυσικόν χώρον πάντων των επισκόπων του Θρόνου, τους οποίους και υποδεχόμεθα
μετά πλείστης χαράς». Και ως προς τους προσκληθέντες Μητροπολίτες της Εκκλησίας
της Ελλάδος σημείωσε ότι «υπάρχει επίσημος αναγνώρισις της αγιωτάτης Εκκλησίας
της Ελλάδος, ότι αποτελούν μέλη της Ιεραρχίας του Οικουμενικού Θρόνου, ως
διαποιμαίνοντες επαρχίας του Θρόνου αυτού».
Μητροπολίτης της Μακεδονίας
σχολιάζοντας την εν λόγω άποψη του κ. Βαρθολομαίου σημείωσε ότι η πρόσκληση
είχε διοικητικό χαρακτήρα και ότι το ίδιο το Φανάρι έχει αναγνωρίσει ότι
σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνες κάθε Μητροπολίτης δεν είναι δυνατό να ανήκει σε
δύο Ιεραρχίες και συγκεκριμένα στης Εκκλησίας της Ελλάδος και στου Πατριαρχείου
της Κωνσταντινουπόλεως.
Ως προς τα θέματα που ετέθησαν στη
Σύναξη ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως τόνισε ότι για
πρώτη φορά οι Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος που
παρέστησαν σε αυτήν ενημερώθηκαν για τη Μεγάλη Σύνοδο και για τους θεολογικούς
διαλόγους. Σημειώνεται ότι πέρυσι στην
τακτική σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας Ελλάδος υπήρξε ενημέρωση για τα δύο
αυτά θέματα και μάλιστα αυτή χαρακτηρίστηκε «πλήρης». Στις ομιλίες των
Μητροπολιτών του Οικουμενικού Πατριαρχείου
παρατηρήθηκε ότι από τον όρο «πρεσβεία τιμής» έναντι των άλλων
Πατριαρχείων και Αυτοκεφάλων Εκκλησιών πέρασαν στον όρο «πρωτείο διακονίας».
Στην ομιλία του ο Οικουμενικός
Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος ενημέρωσε για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει
σήμερα η Ορθοδοξία. Αυτά είναι:
- Η διαμάχη και η μη κοινωνία των Πατριαρχείων
Αντιοχείας και Ιεροσολύμων. Αυτή είναι ένα ακόμη εμπόδιο στην διεξαγωγή της
Συνόδου.
- Η εκκρεμότητα στην αναγνώριση του
προκαθημένου της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Τσεχίας και Σλοβακίας.
- Η διαίρεση των Ορθοδόξων Χριστιανών στην
Ουκρανία.
- Η υπονόμευση της Συνόδου από Εκκλησίες, «οι
οποίες διακατέχονται από πνεύμα εθνικισμού, ενίοτε και εθνοφυλετισμού». Χωρίς
να την κατονομάσει, με την καταγγελία του φωτογράφισε το Πατριαρχείο της
Μόσχας. Για το Πατριαρχείο της
Κωνσταντινούπολης υποστήριξε ότι είναι υπερεθνικό. Το Πατριαρχείο της Μόσχας
απαντά ότι είναι δήθεν υπερεθνικό, αφού οι Αρχιεπισκοπές και οι Μητροπόλεις Του ονομάζονται «Ελληνικές
Ορθόδοξες» και ο επικεφαλής τους ανήκει πάντα στο έθνος των
Ελλήνων.
Ο κ. Βαρθολομαίος στην ομιλία του
έθεσε και ένα άλλο σοβαρό θέμα, αυτό των σχέσεων με τους ετεροδόξους. Όπως είπε
η αύξησις του αριθμού των μικτών γάμων «υποχρεώνει
την Εκκλησίαν να αποδεχθή την μετά των ετεροδόξων κοινήν προσευχήν και
λατρείαν, όπερ και εφαρμόζεται ήδη εις πάσας τας Ορθοδόξους Εκκλησίας». Αν
και σημειώνει ότι δεν υπάρχει μαζί τους
κοινωνία στη Θεία Ευχαριστία, εν τούτοις προκύπτουν εύλογα ερωτήματα.
Όταν υπογραμμίζει ότι η Εκκλησία υποχρεώθηκε να αποδεχθεί την κοινή προσευχή
και λατρεία υπονοεί Αυτήν της Κωνσταντινουπόλεως ή γενικά την Ορθόδοξη Εκκλησία; Και αν είναι το δεύτερο
πότε αυτό αποφασίστηκε και από ποιάν Σύνοδο; Επίσης όταν σημειώνει ότι η κοινή
λατρεία και προσευχή εφαρμόζεται ήδη εις πάσας τας Ορθοδόξους Εκκλησίας
προφανώς έχει λάθος πληροφορίες. Η Εκκλησία της Ελλάδος π.χ. ουδέποτε έλαβε
τέτοια απόφαση.-
Τη πονηρία φανερώνεται πάλι εδω από το μέρος του πατριάρχη Βαρθολομαίο! Αφού δεν συναντάει σοβαρή και αποφασιστική αντίσταση στα αντι-ορθόδοξα και αντίχριστα σχέδια του, γίνεται όλο πιο θρασείς και αναίσχυντος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια το θέμα των μεικτών γάμων: έχουν καταργηθεί οι απαγορεύσεις τέτοιων γάμων που επιβάλλουν οι ιεροί κανόνες, με ακριβώς αυτό το σκοπό - την προώθηση του οικουμενισμού. Και μετά λέγει «υποχρεώνει την Εκκλησίαν να αποδεχθή την μετά των ετεροδόξων κοινήν προσευχήν και λατρείαν"!
Μια συνεχή και αυξανόμενη κοροϊδία είναι αυτό το Φανάρι...
Εύγε στο μητροπολίτη Κονίτσης για τη λεβέντικη στάση του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆξιος διάδοχος του μακαριστού Σεβαστιανού.
«υποχρεώνει την Εκκλησίαν να αποδεχθή την μετά των ετεροδόξων κοινήν προσευχήν και λατρείαν, όπερ και εφαρμόζεται ήδη εις πάσας τας Ορθοδόξους Εκκλησίας».
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι λέει ο άνθρωπος! "Τι θέλει να πει ο ποιητής"; Ποια Εκκλησία εννοεί; Τον εαυτό του και μερικούς παρατρεχάμενους γλύφτες; Εμείς οι αμαρτωλοί άνθρωποι, με τα καπρίτσια μας και τα γούστα μας αναγκάζουμε την Εκκλησία, δηλαδή τον ίδιο το Χριστό τον παρατεινόμενο εις τους αιώνες, να αποδεχθεί την κοινή προσευχή με τους ετεροδόξους; Δεν είναι Εκκλησία ο Χριστός η κεφαλή και οι πιστοί το σώμα; Σε λίγο, επειδή θα θέλουν να παντρεύονται ο ανώμαλοι μεταξύ τους, θα "υποχρεώσουν την Εκκλησίαν να αποδεχθεί την μετά τούτων σύναψιν γάμου" και πάει λέγοντας;
Μας κοροϊδεύεις, άνθρωπέ μου; Ή νομίζεις ότι τρώμε κουτόχορτο; Είσαι μεγάλος υποκριτής και ψεύτης και ελέω πιστών και λοιπών επισκόπων και κληρικών, οδηγείς κατά τα γούστα σου το καράβι στην ξέρα. Μπορεί να μην αντιδρά κανένας- εκτός εξαιρέσεων- αλλά, αν το τραβήξεις λίγο ακόμη το σχοινί, είναι έτοιμα τα παλικάρια.Είσαι παμπόνηρος, αλλά έχουσι γνώσιν οι φύλακες.Οι φύλακες της αλήθειας. Δεν υπάρχει... Θα μας τρελάνει ο άνθρωπος!Δεν πιάνεται από πουθενά...
Του Θεού και του Πατριάρχου διαφωνούντων, τίνος ακούσωμεν;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ λόγος του Θεού ου δέδεται, και θέλει δέσει τους μη ακούοντας αυτόν, οτι ο λόγος του Κυρίου θέλει κρίνει ημας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιός Ορθόδοξος είχε κάνει υπακοή σε πατριάρχες σαν τον Βέκκο και τον Καλέκα , οταν εξέμεσαν λόγο βδέλυγμα πονηρίας;
Η αγάπη του πονηρού έργου της βαπτίσεως των όντως αβαπτίστων λατίνων,συνιστά πονηρά αγάπη, προς ότι μισεί ο Κύριος.
Η συμπροσευχή και συνιερουργία Ορθοδόξων μετά λατίνων , συνιστά εμπαιγμόν του ζώντος Θεού, συνιστά ομολογία του λατινικού τέρατος ως αυτού του Θεού, συνιστά έμπρακτο άρνησιν της θείας Οικονομίας.
Χ.Κ.
Ο κατήφορος και η κατρακύλα του πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως πρωτίστως και κυρίως στον τομέα των διαχριστιανικών και διαθρησκειακών σχέσεων και δευτερευόντως σ αυτόν των σχέσεων με την Εκκλησία της Ελλάδος συνεχίζεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ο μεν πατριάρχης Βαρθολομαίος είπε αυτά που είπε! Τα πάντη ασύστατα και απόβλητα από Ορθοδόξου χριστιανικής σκοπιάς (αναφέρομαι κατά κύριο λόγο στα θέματα της λεγόμενης οικουμενικής κινήσεως, των μεικτών γάμων και της προσηγορίας της μελλούσης να συνέλθει "Αγίας και Μεγάλης Συνόδου" με την επωνυμία "Πανορθόδοξη" και όχι "Οικουμενική".
Να μη βρεθεί όμως ΕΝΑΣ (αριθμός 1) επίσκοπος που να αντιδράσει στεντορεία τη φωνή στο άκουσμα των πατριαρχικών "αρρήτων ρημάτων";
Πού είναι η λεβεντιά τους, το σθένος τους, η παρρησία τους, η ομολογία τους, η μαρτυρία τους;
Στρατιωτάκια είναι οι λεγάμενοι;
Δεν τους συνέχει το γεγονός ότι ο λαός του Θεού αναμένει απ αυτούς να ορθώσουν το ανάστημά τους απέναντι σ αυτούς που προδίδουν εξακολουθητικά την Ορθοδοξία;
Για μία ακόμη φορά κατάπιαν τη γλώσσα τους;
Υ.Γ.ΕΥΓΕ, ΕΥΓΕ, ΕΥΓΕ στο μητροπολίτη Κονίτσης για την επιλογή του να μην παραστεί στη θλιβερή αυτή "σύναξη" και για την επιστολή που απέστειλε. Η στάση του μαρτυρά λεβεντιά. Άξιος διάδοχος του λεβέντη Σεβαστιανού!
Λ.Ν.
Προς Λ.Ν.: όταν πρόκειται να υπερασπίσουν την πίστη τους μπροστά στον πατριάρχη διστάζουν να μιλήσουν. Όταν όμως πρόκειται για συλλείτουργα και πανηγύρια δε διστάζουν..
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξ ονόματος ποίων "μικτών" γάμων ομιλείς Βαρθολομαίε; Ο οικουμενικός πατριάρχης έχει αποτρελαθεί τελείως, ή μας περνά δια αμνοερίφια; Οι μικτοί γάμοι Βαρθολομαίε λαμβάνουν χώρα κατ' άκραν οικονομίαν και δεν αποτελούν οδόν σωτηρίας, όπως ακριβώς η Ορθόδοξος, Μία, Αγία, Καθολική, Αποστολική και Πατερική Εκκλησία ευλογεί γάμο εις τον δίγαμον. Αι συμπροσευχαί μετά ετεροδόξων απαγορεύονται αυστηρώς τόσο εκ των κανόνων της Αγίας ημών Ορθοδόξου Εκκλησίας, όσο και εκ της παραδόσεως αυτής εις τους είκοσι αιώνας υπάρξεώς της. Η πατριαρχεία σου Βαρθολομαίε γέμει εκ δαιμονικής επάρσεως, υπεροψίας, εωσφορικού εγωισμού, διχονοίας, αναριθμήτων παραβάσεων κανόνων, εντάσεων και κατασκανδαλισμού του Φιλοχρίστου Ποιμνίου, η δε Ιστορία σου διαφυλάσσει θέσιν εις τας μελανοτέρας σελίδας της, ομού με Βέκκον, Καλέκαν, Βησσαρίωνα και άλλους ετέρους του ιδίου φυράματος...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΙ ΜΙΚΤΟΙ ΓΑΜΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ διακοπή του μνημοσύνου του Βαρθολομαίου αποτελεί μονόδρομο πλέον!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜικτοί γάμοι με ποιους, μέχρι πού; Με παπικούς, με προτεστάντες κάθε κατηγορίας, με μουσουλμάνους, με βουδιστές, με κάθε είδους αίρετικούς και πάει λέγοντας. Άρα η κοινή προσευχή και λατρεία δε θα σταματήσει σε διαχριστιανικό επίπεδο.Θα συνεχιστεί αύριο και σε διαθρησκειακό, διότι "θα υποχρεωθεί η Εκκλησία να αποδεχθεί την συμπροσευχή και μετά των αλλόπίστων". Αφήστε τα δικά σας και υπακούστε στους Αγίους, διότι φωτιά θα πέσει στο κεφάλι μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ.Σ.