9 Μαρ 2015

Γιατί η προγραμματισθείσα για το έτος 2016, Σύνοδος της Μιας Αγίας Εκκλησίας, δεν καλείται Οικουμενική;



ΓΙΑΤΙ Η ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΘΕΙΣΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2016, ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΔΕΝ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ;
Προς χάριν των Παπικών δεν καλείται Οικουμενική;
    Γιατί η προγραμματισθείσα Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας δεν καλείται Οικουμενική;   Η συμμετοχή των τοπικών Εκκλησιών θα είναι πλήρης. Γιατί λοιπόν δεν καλείται Οικουμενική;  Εμμέσως πλην σαφώς υπονοείται από κάποιους η απουσία των Παπικών.  Άλλοι φοβούνται την έκβαση των διαλόγων, που η μακροχρόνια ενασχόληση τους με τα ‘’ελάσσονα’’, αλλότριους καρπούς έφερε. 

   Η Εκκλησία της Ρώμης παρίστατο στις Αγίες Οικουμενικές Συνόδους, πριν το έτος 1054.  Οι αποστάντες Παπικοί με την αποκοπή τους από την Μία Αγία Εκκλησία, την Χάριν απώλεσαν. 
   Ο Άγιος Βασίλειος στην  Προς Αμφιλόχιον περί κανόνων λέγει «Οι Καθαροί και αυτοί των απεσχισμένων εισί…διότι η μεν αρχή δια σχίσματος γέγονεν».  Το αυτό δεν συνέβηκε με τους Παπικούς;  Από το έτος 1054 μ.Χ., οι Παπικοί σε αιρέσεις περιέπεσαν. 
    «Οι δε της Εκκλησίας αποστάντες», συνεχίζει ο Άγιος Βασίλειος «ουκέτι έσχον την χάριν του Αγίου Πνεύματος εν εαυτοίς».  Να το επεξηγήσει κανείς;  Ο Άγιος Βασίλειος, ξεκάθαρα αναφέρει «Ουκέτι έσχον την χάριν του Αγίου Πνεύματος εν εαυτοίς».
    Γιατί δίνουν το δικαίωμα σε κάποιους να ανησυχούν;  Η συμμετοχή των τοπικών Εκκλησίων θα είναι πλήρης και ως εκ τούτου η προγραμματισθείσα Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας, πρέπει να κληθεί  Οικουμενική.  Κανείς λόγος δεν συντρέχει να μην καλείται Οικουμενική.  Εξάλλου αν  κληθεί έτσι, θα της δοθεί και το αρμόζον Ορθοδόξως νοούμενο κύρος.
    Οι αναφορές που γίνονται από κάποιους για συμμετοχή των πρεσβυγενών Πατριαρχείων πλην της Ρώμης, εάν αποσκοπούν με την αναφορά τους αυτή, σαν αιτιολογικό γιατί η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας δεν καλείται Οικουμενική, αυτό αναμφισβήτητα δεν είναι σύμφωνο με την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία. 
     Η Μία Αγία Εκκλησία δεν απώλεσε την Οικουμενικότητά της μετά την αποκοπή των Παπικών από αυτήν.  Οι αποστάντες Παπικοί την Χάριν απώλεσαν.  Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός λέγει «ως αιρετικούς αυτούς απεστράφημεν και δια τούτο αυτών εχωρίσθημεν» και πιο κάτω συνεχίζει «αιρετικοί εισίν άρα και ως αιρετικούς αυτούς απεκόψαμεν».
    Ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς, αναφέρει : «Οι Άγιοι χριστοφόροι Απόστολοι έδωσαν άπαξ διαπαντός τον ορισμόν της θεανθρωπίνης εκκλησιαστικότητος: ‘’ Έδοξε τω Αγίω Πνεύματι και ημίν’’ (Πραξ. 15,28).  Πρώτον το Άγιον Πνεύμα και κατόπιν ημείς˙ ημείς τόσον, όσον δίδομεν χώρον εις το Άγιον Πνεύμα δια να ενεργή δι’ημών».
    Όσα σχίσματα κι αν έγιναν, όσοι κι αν έχουν αποκοπεί από την Μία Αγία Εκκλησία, ουδέποτε έχασε την Οικουμενικότητά της, ούτε έπαψε να είναι «από περάτων έως περάτων της γης», όπως ορθά χαρακτηρίζεται η Εκκλησία μας στα αρχαία λειτουργικά κείμενα.
   «Οι δε της Εκκλησίας αποστάντες ουκέτι έσχον την χάριν του Αγίου Πνεύματος εν εαυτοίς», λέγει Άγιος Βασίλειος.  Το αυτό ισχύει και δια τους Παπικούς, προς χάριν των οποίων, η προγραμματισθείσα Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας,  πιστεύω δεν καλείται Οικουμενική.

3 σχόλια:

  1. Αγαπητε κ. Χαραλάμπους.
    Το ερώτημα σχετικά με την Σύνοδο έχει να κάνει με την διασπορά.
    Δεν θεωρείτε ότι είναι πλέον απαραίτητο ο Μητροπολίτης Ιταλίας να μετονομαστεί σε Πάπα Ρώμης και πάσης Ιταλίας!!!
    Και να δώσει η Ορθόδοξη Εκκλησία συνοδικώς ένα τέλος στην αιρετική κατοχή των Φράγγων της παλαιάς Ρώμης.
    Ἀλλωστε ήδη αντικανονικώς υπάρχουν 2,3 μητροπολίτες Ορθόδοξοι σε μια επαρχία διαφορετικής εθνικότητας.
    Και η Ουνία δείχνει ξεκάθαρα τις διαθέσεις του στρατοπέδου του Βατικανού.
    Αίτημα λοιπόν της εποχής η παρουσία Ορθόδοξου Πάπα.
    Και το βατικανό άλλωστε έχει επίσκοπο Κωνσταντινουπόλεως!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολυ ωραια η ερωτηση σας.
    ''Προς χαριν των παπικων δεν καλειται οικουμενικη;''
    Αμεσως ερχεται η απαντησις που ειμαστε σιγουροι πως την γνωριζουν πολλοι.
    Μα οι παπες ευθυγραμμιζονται με την παγκοσμιοποιηση κρατων και θρησκειων.
    Ενα το κρατουμενο.

    Επειτα
    Εμεις οι πιστοι πιστευουμε οπως και οτι διδασκει και εχει θεσπιστει απο την Αγια μας Ορθοδοξη Εκκλησια.
    Η Παρουσια του Αγιου Πνευματος σε σχεση με τις Οικουμενικες συνοδους και σε συναρτηση με την ενοτητα στην πιστη των Πατερων ,καθοριζε και την εγκυροτητα της συνοδικοτητας και της συλλογικοτητας,τον φωτισμο και την θεοφωτιστη διδασκαλια των πατερων!!! Και γι αυτο ειχε την αξια της η Οικουμενικη Συνοδος.Εκτος αυτου ,οι αγιοι -μας Πατερες ακολουθουσαν παντοτε την διδασκαλια των προηγουμενων.
    Εαν δουμε στο συνοδικο της Ορθοδοξιας ,χρησιμοποιειται η φραση''κατα τας των αγιων θεοπνευστους θεολογιας και το της εκκλησιας ευσεβες φρονημα..''
    Εδω εχει αλλαξει η εκκλησιολογια,για ποιο λογο να λεγεται οικουμενικη;
    Το ΚΥΡΟΣ ΜΙΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΛΟΙΩΤΗ ΕΥΣΕΒΗ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ Ο ΛΑΟΣ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΕΤΑΙ.
    Η ΤΩΝ ΔΟΓΜΑΤΩΝ ΟΡΘΟΤΗΤΑ ΕΓΚΡΙΝΕΙ ΤΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ.
    ΟΙ αγιοι Πατερες ελαμβαναν μερος στις Οικουμενικες Συνοδους εχοντας πυρ καιομενον κατα των αιρεσεων.
    Τωρα δεν υπαρχει αυτο.
    Τωρα συμμαρτυρουμε τις αιρεσεις και δεν μαρτυρουμε Ορθοδοξια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. γιά μιά στιγμή...

    Εκεί στο Φανάρι, είναι αρκετοί εάν και ίσως και όλοι, οι οποίοι μιλούν γιά κάποιο θεό πατέρα , πρώτο κάποιας της τριαδικής ιεραρχίας.

    Οτι ακριβώς οι Πατέρες θεολογούν ως ειδωλολατρεία, "τὸ πολύθεον τῆς Ἑλληνικῆς πλάνης"

    Λέγουν εκεί στο Φανάρι, «Ἡ θεολογική βάσις τοῦ Πρωτείου δύναται νά ἐξηγηθῇ ἀπό Τριαδολογικῆς σκοπιᾶς. Τό ἀρχέτυπόν του εἶναι ἡ ἱεραρχική σειρά καί τάξις τῆς Ἁγίας Τριάδος, ὅπου ὁ Πατήρ ὡς πρῶτος ἐκφράζει τήν ἑνότητα τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ»[1]


    Ο μέγας Βασίλειος είναι απόλυτα σαφής, όταν καταγγέλει την τριαδική ιεραρχική σειρά σε πρώτο και δεύτερο και τρίτο ως ειδωλολατρεία.

    «Οἱ δὲ τὴν ὑπαρίθμησιν ἐν τῷ πρῶτον καὶ δεύτερον καὶ τρίτον λέγειν τιθέμενοι γνωριζέσθωσαν τὸ πολύθεον τῆς Ἑλληνικῆς πλάνης τῇ ἀχράντῳ θεολογίᾳ τῶν Χριστιανῶν ἐπεισάγοντες. Εἰς οὐδὲν γὰρ ἕτερον φέρει τῆς ὑπαριθμήσεως τὸ κακούργημα, ἢ ὥστε πρῶτον καὶ δεύτερον Θεὸν καὶ τρίτον ὁμολογεῖν.»[2]

    Τα σχετικά άρθρα των Ακτίνων,
    "Γεράσιμος Θηκαράς, Αλλότριος φωνή βοώσα επ΄ ειδώλω θεώ εν τόπω αγίω;"[3] , και,
    "Γεράσιμος Θηκαράς, Οι ετεροδοξούντες του μεγάλου Βασιλείου επί της ιεραρχίσεως της αγίας Τριάδος, ειδωλολατρούν." [4]

    παραμένουν αναπάντητα.

    Τι είδους Ορθόδοξη Σύνοδο θα έχουμε, όταν θα συμμετάσχουν σε αυτή ειδωλολάτρες;

    --------------
    1. Λόγος εις την Κυριακήν προ της Χριστού Γεννήσεως, υπό Μ. Αρχιδιακόνου Μαξίμου 28-12-2012, http://fanarion.blogspot.gr/2012/12/blog-post_6593.html

    2. ΕΠΕ,(10). Βασιλείου Καισαρείας του Μεγάλου, Απαντα τα έργα, Δογματικά, σελις 406
    3. http://aktines.blogspot.com/2014/12/blog-post_21.html
    4. http://aktines.blogspot.com/2015/01/blog-post_50.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή