20 Ιαν 2015

International Christian Fellowship I.C.F

International Christian Fellowship  I.C.F
π. Ανδρέας Γκατζέλης
    ΗInternational Christian Fellowship (I.C.F) είναι μια καινούργια προτεσταντική ομάδα που δραστηριοποιείται στην περιοχή μας. Ιδρύθηκε το 1990 στην Ελβετία.
Έχει ως όραμα να«είναι μια αναπτυσσόμενη εκκλησία η οποία καθοδηγείται από το Πνεύμα και που  αποτελείται από ανθρώπους από όλα τα έθνη, οι οποίοι όλοι μαζί δοξάζουν το Θεό, αναπτύσσονται μαζί με ωριμότητα και ενότητα, ακολουθώντας το παράδειγμα του Ιησού στην υπηρεσία της κοινότητας».  

Από αυτή την δήλωση φαίνεται ο υπερ-δογματικός χαρακτήρας που προσπαθεί αν παρουσιάσει η κίνηση. Γι’ αυτό εξάλλου και δηλώνοντας τα βασικά της πιστεύω, αναφέρει για την Εκκλησία ότι:
«Εμείς, ως το σώμα του Χριστού, είμαστε μια αυτόνομη/δια-εκκλησιαστική αδελφότητα βαπτισμένων πιστών, που μας συνδέει η δέσμευση προς την πίστη και αδελφότητα του Ευαγγελίου, τηρούμε τα δυο μυστήρια του Χριστού (τη Βάπτιση και το Δείπνο του Κυρίου), υπακούμε στους νόμους του Θεού, και επιδιώκουμε να διαδώσουμε το ευαγγέλιο σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης. Συμφωνούμε να λειτουργούμε υπό την καθοδήγηση του Κυρίου Ιησού Χριστού (ως μέρος της Οικουμενικής Εκκλησίας) μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες και, ως αποτέλεσμα, κάθε μέλος είναι υπεύθυνο και υπόλογο  στον Κύριο Ιησού Χριστό. Πιστεύουμε ότι η εκκλησία έχει ευθύνη να  κηρύσσει τον Λόγο του Θεού, να πραγματοποιεί το έργο του ευαγγελισμού διδάσκοντας το ευαγγέλιο του Χριστού, να διδάσκει τους πιστούς και να εμψυχώνει ο ένας τον άλλο.»
Αναλύοντας τις βασικές διδασκαλίες του Προτεσταντισμού ο καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Δημήτριος Τσελεγγίδης αναφέρει ότι οι περισσότερες Προτεσταντικές ομάδες, και η International Christian Fellowship (I.C.F) ανάμεσα σε αυτές, διδάσκουν μια καινοφανή διδασκαλία περί αόρατης δήθεν Εκκλησίας. Συγκεκριμένα ο κύριος καθηγητής αναφέρει:
Η Εκκλησία (διδάσκουν οι Προτεστάντες) είναι αόρατη κοινωνία αγίων και απαρτίζεται από τα εκλεκτά μέλη όλων των ορατών Εκκλησιών όλων των εποχών. Η Εκκλησία αυτή δεν είναι διαρθρωμένη ιεραρχικά ως καθίδρυμα, αλλά είναι διασκορπισμένη σ' όλη την Οικουμένη. Τα μέλη της είναι γνωστά μόνο στον Χριστό, με τον οποίο είναι ενωμένοι και συναπαρτίζουν το μυστικό σώμα των αγίων. Η αόρατη αυτή Εκκλησία είναι η μόνη αληθινή και αλάθητη. Καμία εμπειρική-ορατή Εκκλησία δεν μπορεί να είναι αυθεντική, επειδή απαρτίζεται από εκλεκτούς και ασεβείς. Δύο όμως εξωτερικά και ορατά στοιχεία -το σωστό κήρυγμα και η σωστή ιερουργία των μυστηρίων- συνδέουν την ορατή με την αόρατη Εκκλησία. 
Και συνεχίζει ο κ. Τσελεγγίδης λίγο παρακάτω στο άρθρο του με τίτλο«Η θεολογική ταυτότητα του Προτεσταντισμού»:
Η Εκκλησία αυτή είναι αόρατη και δεν αντιστοιχεί σε καμιά ιστορική Εκκλησία, επειδή καμιά από αυτές δεν έχει το πλήρωμα της αλήθειας αλλά μέρος μόνο της αλήθειας. Οι διάφορες εμπειρικές Εκκλησίες παρά τις δογματικές διαφορές τους κατέχουν ίσα δικαιώματα υπάρξεως, παρέχουν εξίσου την σωτηρία και κινούνται εξελικτικά στην ιδέα της μιας Εκκλησίας.
Από τις παραπάνω δηλώσεις της International Christian Fellowship (I.C.F) φαίνεται ξεκάθαρα ότι ασπάζεται την πίστη περί αόρατης Εκκλησίας.
Τι λέει όμως για την Εκκλησία ο Απόστολος Παύλος; Τη χαρακτηρίζει με μια συμβολική έκφραση πολύ περιεκτική και παραστατική. Την ονομάζει Σώμα Χριστού. Την εικόνα του σώματος ως παράσταση της Εκκλησίας τη χρησιμοποιεί ο απόστολος Παύλος γιατί έχει πολλή βαθιά σημασία και ταυτόχρονα μεγάλη σαφήνεια. «Ὑμεῖς δέ ἐστε σῶμα Χριστοῦ καὶ μέλη ἐκ μέρους.» (Α Κορ. 12, 27).Και όπως ο Χριστός, που είναι η Αγάπη, με τη γέννησή Του εισέβαλε στην ιστορία με σάρκα και οστά και έκτοτε πασχίζει να μπολιάσει τα πάντα. Έτσι και η Εκκλησία του Χριστού, η Εκκλησία της Αγάπης, παραμένει μέσα στην ανθρώπινη Ιστορία για να φανερώσει στον κόσμο την Αγάπη που δεν είναι γλυκανάλατο αίσθημα, δεν είναι αποφυγή ευθύνης, δεν είναι ανοχή και ουδετερότητα. Είναι ο μόνος αυθεντικός τρόπος ζωής και, γι’ αυτό, ρήξη με κάθε ανέραστη τάξη πραγμάτων.
Ακόμη ο Απόστολος Παύλος στους Εφεσίους γράφει:
ἓν σῶμα καὶ ἓν Πνεῦμα, καθὼς καὶ ἐκλήθητε ἐν μιᾷ ἐλπίδι τῆς κλήσεως ὑμῶν·  εἷς Κύριος, μία πίστις, ἓν βάπτισμα· (Εφες. 4, 4-5)
            Πώς λοιπόν να ισχυριστούμε ότι διαφορετικές απόψεις περί Θεού, διαφορετικές πίστεις μπορούν να αποτελέσουν την μία εκκλησία; Η Εκκλησία του Χριστού είναι μία και μοναδική. Κατέχει ολοκληρωτικά την Αλήθεια που είναι ο Χριστός. Πώς αλλιώς θα ονομάζονταν και θα ήταν σώμα Χριστού αν είχε μέρος του Χριστού;
            Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι όταν λέμε αλήθεια δεν εννοούμε γνώμες, απόψεις και ιδέες αλλά ένα συγκεκριμένο Πρόσωπο. Τον Κύριο Ημών Ιησού Χριστό που είπε:ἐγώ εἰμι ἡ… ἀλήθεια (Ιωαν 14,6)Δεν είπε εγώ σας λέω την αλήθεια αλλά εγώ είμαι η αλήθεια. Έτσι γνωρίζω την αλήθεια σημαίνει γνωρίζω τον Χριστό προσωπικά. Μέσα από μια εκκλησιαστική, αγαπητική προσωπική σχέση, ως μέλος του σώματός Του.
            Όμως κι ένα άλλο στοιχείο παρατηρεί κανείς στις δηλώσεις της International Christian Fellowship (I.C.F). Ότι είναι μία επιθετική ομάδα με διάθεση και ζήλο ιεραποστολικό. Επιδιώκουν λένε να διαδώσουν το ευαγγέλιο του Χριστού. Όμως  βρίσκονται σε μία Ορθόδοξη χώρα και μιλάνε με ανθρώπου που ασφαλώς γνωρίζουν το Ευαγγέλιο. Δεν βρίσκονται ανάμεσα σε ειδωλολάτρες. Με ποιο δικαίωμα αμφισβητούν την πίστη μας αφού λένε ότι είναιδια-εκκλησιαστική αδελφότητα;
Μήπως αυτές οι δηλώσεις δεν εκφράζουν παρά μόνο τρόπο αποπροσανατολισμού και παραπλάνησης των ανύποπτων θυμάτων της;
Εάν δε τα συνδυάσουμε με την προσπάθεια της να αναπτύξει ένα κοινωνικό προφίλ συμμετέχοντας και οργανώνοντας στην περιοχή μας διάφορες φιλανθρωπικές δράσεις, τότε τα ερωτήματα μας γίνονται ακόμη πιο απαιτητικά.
  Τελικά φρονούμε ότι η International Christian Fellowship (I.C.F) είναι μια ομάδα με έντονη προσηλυτιστική δραστηριότητα. Γι’ αυτό:
1 Ἀγαπητοί, μὴ παντὶ πνεύματι πιστεύετε, ἀλλὰ δοκιμάζετε τὰ πνεύματα εἰ ἐκ τοῦ Θεοῦ ἐστιν, ὅτι πολλοὶ ψευδοπροφῆται ἐξεληλύθασιν εἰς τὸν κόσμον.  2 ἐν τούτῳ γινώσκετε τὸ πνεῦμα τοῦ Θεοῦ· πᾶν πνεῦμα ὃ ὁμολογεῖ ᾿Ιησοῦν Χριστὸν ἐν σαρκὶ ἐληλυθότα, ἐκ τοῦ Θεοῦ ἔστι·  3 καὶ πᾶν πνεῦμα ὃ μὴ ὁμολογεῖ τὸν ᾿Ιησοῦν Χριστὸν ἐν σαρκὶ ἐληλυθότα, ἐκ τοῦ Θεοῦ οὐκ ἔστι (Α Ιωαν. 4, 1-3)
Από Αντιαιρετικόν Εγκόλπιον -www.egolpion.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου