ΙΕΡΑ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ
ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 29η
Σεπτεμβρίου 2014.
Αναγνώσαμε
στην εκκλησιαστική ειδησεογραφία την πρόσφατη επίσκεψη τουΠαναγιωτάτου Οικουμενικού
Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου στο Σουφλί και τις δηλώσεις του κατ’ αυτήν.
Ιδιαίτερα μας εντυπωσίασε η διαβεβαίωσή
του προς την αντιπροσωπεία του Αγίου Όρους και δι’ αυτής προς τον πιστό λαό του
Θεού, ότι «ουδένα κίνδυνο διατρέχουμε, ούτε προδώσαμε κάτι μέχρι σήμερα από την
ορθόδοξη πίστη μας με τους διαλόγους και τις επαφές και ούτε πρόκειται να το
κάνουμε στο μέλλον», με την οποία εδήλωσε ότι στους δε μέχρι τώρα
γενομένους διαλόγους με τους ετεροδόξους ουδεμία προδοσία της πίστεως έγινε,
ούτε θα γίνει στο μέλλον.
Καθώς διαβάζαμε
τις παρά πάνω δηλώσεις, μας ήρθε στο νού «ο μύθος του χταποδιού» του αείμνηστου Φώτη
Κόντογλου, με κάποια παραλλαγή, βέβαια,προσαρμοσμένη στα δεδομένα της
σύγχρονης εκκλησιαστικής πραγματικότητος: Καθόταν το χταποδάκι με την μητέρα
του την χταπόδα στον πάτο της θάλασσας. Κάποια στιγμή το χταποδάκι πιάστηκε στο
αγγίστρι του ψαρά και άρχισε να ανεβαίνει προς τα πάνω. -«Με πιάσανε μάνα!»,
φωνάζει το χταποδάκι τη μάνα του.- «Μη φοβάσαι παιδί μου, ουδένα κίνδυνο
διατρέχεις», του αποκρίνεται η μάνα. Το χταποδάκι φωνάζει πάλι: -«Με βγάλανε
απ’ το νερό μάνα!». -«Μη φοβάσαι παιδί μου, ουδένα κίνδυνο διατρέχεις», του
αποκρίνεται πάλι η μάνα. – «Με κόβουνε με το μαχαίρι μάνα!». -«Μη φοβάσαι παιδί
μου, ουδένα κίνδυνο διατρέχεις». –«Με βράζουνε στο τσουκάλι μάνα!». -«Μη
φοβάσαι παιδί μου,ουδένα κίνδυνο διατρέχεις». – «Με τρώνε μάνα!». – «Αχ παιδί
μου τώρα σ’ έχασα».
Η
εφαρμογή του μύθου στη σύγχρονη εκκλησιαστική πραγματικότητα είναι προφανής:
Μετά την άρση των Αναθεμάτων το 1965, (όπου στο Γαλλικό κείμενο της
Ρωμαιοκαθολικής πλευράς αναφέρονται ως Άρσις της Ακοινωνησίας!!), ξεσηκώθηκε το
άγιον Όρος, άγιοι και θεοφόροι Πατέρες (όπως ο άγιος Ιουστίνος ο Πόποβιτς, ο
άγιος γέρων Φιλόθεος Ζερβάκος κ.α.),ακαδημαϊκοί διδάσκαλοι, ο πιστός λαός του
Θεού, διαμαρτυρόμενοι για όσα απαράδεκτα έγιναν. Ωστόσο το Φανάρι έσπευσε να
καθησυχάσει τους πάντες: Μη φοβάστε,«ουδένα κίνδυνο διατρέχουμε». Στη
συνέχεια το κακό προχώρησε ακόμη περισσότερο. Φθάσαμε στις συμφωνίες του
Μπαλαμάντ. Και πάλι οι πάντες ξεσηκώθηκαν. Θύελλα διαμαρτυριών ξέσπασε από
παντού, (άγιον Όρος, κ.λ.π.). Και πάλι το Φανάρι απήντησε: Μη φοβάστε,«ουδένα κίνδυνο διατρέχουμε».Μετά
το Μπαλαμάντ ήρθε το Πόρτο Αλέγκρε. Και πάλι το Φανάρι: Μη φοβάστε,«ουδένα
κίνδυνο διατρέχουμε». Μετά το Πόρτο Αλέγκρε ήλθε η Ραβέννα. Και πάλι το Φανάρι:
Μη φοβάστε,«ουδένα κίνδυνο διατρέχουμε». Μετά την Ραβέννα η προσφορά του Κορανίου
από τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο ως αναμνηστικό δώρο
στον πρόεδρο της Κόκα Κόλα κ. Μουχτάρ, αλλά και η επίσκεψή του στην Εβραϊκή
Συναγωγή της Νέας Υόρκης. Και πάλι το Φανάρι: Μη φοβάστε,«ουδένα κίνδυνο διατρέχουμε».
Στη συνέχεια το Πουσάν της Νοτίου Κορέας τον περασμένο Νοέμβριο. Και πάλι το
Φανάρι: Μη φοβάστε,«ουδένα κίνδυνο διατρέχουμε».Τέλος μετά το Πουσάν η δήλωση του Παναγιωτάτου
Οικουμενικού Πατριάρχου στο Σουφλί: «ουδένα κίνδυνο διατρέχουμε, ούτε προδώσαμε
κάτι μέχρι σήμερα από την ορθόδοξη πίστη μας με τους διαλόγους και τις επαφές
και ούτε πρόκειται να το κάνουμε στο μέλλον». Καθόλου δεν θα πρέπει να
εκπλαγούμε, αν στο προσεχές μέλλον, στην μέλλουσα να συνέλθει Πανορθόδοξο Σύνοδο
του 2016, όχι μόνον δεν προχωρήσουν στην καταδίκη του Οικουμενισμού, αλλά στην
πλήρη νομιμοποίησή του. Οπότε και πάλι
θα ακουσθεί το ίδιο moto:
Μη φοβάστε,«ουδένα κίνδυνο διατρέχουμε».Καθόλου απίθανο να φθάσουν και στο
κοινό ποτήριο με τους Ρωμαιοκαθολικούς και στην πλήρη εκκλησιαστική κοινωνία με
τους Προτεστάντες. Στην περίπτωση αυτή καλό θα είναι να βρουν κάποιο άλλο σύνθημα
για να πείσουν τους αφελείς, γιατί αυτό ως χιλιοειπωμένο δεν θα «πιάνει» πλέον.
Ειλικρινά
πιστεύουν ότι με τέτοιου είδους δηλώσεις θα πείσουν τον πιστό λαό του Θεού; Ο
πιστός λαός του Θεού έχει ήδη ευαισθητοποιηθεί απέναντι στην αίρεση και
επαγρυπνεί στην διαφύλαξη της πίστεως. Ας δοκιμάσουν να φθάσουν στο κοινό
ποτήριο και θα το δουν στην πράξη!
Ντροπή τίποτε άλλο ,Ντροπη
ΑπάντησηΔιαγραφήΘερμά συγχαρητήρια στο γραφείο αιρέσεων της ομολογητικής μητροπόλεως Πειραιώς! Έδωσε τη δέουσα απάντηση στον λυκοποιμένα του Φαναρίου. Επαναλαμβάνω: Ο Πατριάρχης μάς θεωρεί όλους (μοναχούς, κλήρο, λαό και επισκόπους) τελείως αφελείς και κουτορνίθια! Είναι σα να σε "διαβεβαιώνει" ένας κατά συρροήν δολοφόνος που διέπραξε, ΔΗΜΟΣΙΩΣ, εκατοντάδες εγκλήματα, ότι "εγώ ούτε σκότωσα μέχρι σήμερα άνθρωπο ούτε και πρόκειται στο μέλλον να αφαιρέσω ανθρώπινη ζωή"!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠώς ανέχονται οι ηγούμενοι των μοναστηριών και οι μητροπολίτες μας να υποτιμά τόσο πολύ τη νοημοσύνη τους; Θα υπενθυμίσω την προ ετών ανοιχτή επιστολή αγιορειτών πατέρων: "Ο πατριάρχης έχει μετρήσει τις αντιδράσεις μας, και επειδή είναι χλιαρές και πολλές φορές ανύπαρκτες, προχωρεί χωρίς εμπόδια" στην αιρετική του Πτώση που οδηγεί στον Άδη. Φοβάμαι ότι μαζί του θα συμπαρασύρει ένα μεγάλο τμήμα από τους σιωπούντες προεστώτες.
Βασίλης Κερμενιώτης,
Γραμματέας του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Εορδαίας,
Υπαγ. στην Ι. Μ. Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας
Πτολεμαΐδα.
Ασκησεις εφαρμογης Μιθιδρατισμου επι της απωλειας της σωτηριας εν Χριστω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο κακον εγκειται στην πηγη των ασκησεων αυτων ως "προσωπων".
Με την επευλογια της αποδοχης της Αζυμιτικης πιστεως ως στιβαρους Ορθοδοξου θεολογια, μην περιμενετε κατι Ορθοδοξο, εκτος και ΕΑΝ εφαρμοσθει, η προρησις αγιου εξ Ευβοιας κατα την χαριν του Θεου.
Γιατι ειναι απολυτως εφικτο να εφαμρμωσθη και αναδρομως....
Ας κανουμε οτι ελεγε και ο μακαριστος π. Ιωαννης Ρωμανιδης..
Λιγο διαβσμα κανει καλο, μην τα θελετε ολα στο πιατο...
Γερασιμος Θηκαρας