4 Οκτ 2014

Η παπική εμμονή του εξουσιαστικού πρωτείου, καθιστά τον θεολογικό διάλογο Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών (παπικών), ατέρμονη συζήτηση.



Η ΠΑΠΙΚΗ ΕΜΜΟΝΗ ΤΟΥ ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΠΡΩΤΕΙΟΥ, ΚΑΘΙΣΤΑ ΤΟΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΑΙ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΩΝ (ΠΑΠΙΚΩΝ), ΑΤΕΡΜΟΝΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ.
Μακραίνει ο χρόνος του διαλόγου Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών (παπικών) ή κατά τη φράση του Μητροπολίτου Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνος «Ο Οικουμενισμός παίρνει χρόνο»  (ʽʼLʼ ecumenismo si prende tempoʼʼ, αναφέρει το σχετικό άρθρο του  Gianni Valente στη Vatican insider 26/9/2014).   Σύμφωνα με το άρθρο, ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων, αναφέρθηκε στις διαιρέσεις μεταξύ των Ορθοδόξων, λόγω του θεολογικού διαλόγου στο Αμμάν, των Ορθοδόξων με τους Ρωμαιοκαθολικούς (παπικούς) για το πρωτείο. 

 Η αναφορά του Μητροπολίτου Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνος για το πρωτείο καταδεικνύει σαφέστατα, ότι όλη η συζήτηση αφορά το εξουσιαστικό πρωτείο, γιατί η Συνοδικότητα δεν μπορεί να συνυπάρξει με το εξουσιαστικό πρωτείο οποιασδήποτε μορφής.  Οι βατικάνειοι το γνωρίζουν, γι αυτό και δεν υπάρχουν μεταξύ τους ουσιαστικές θεολογικές ενστάσεις.  «Η πρόθεση ήταν να υπογραφεί ένα κοινό έγγραφο, που υποτίθεται ότι θα αντιπροσωπεύει ένα βήμα προς τα εμπρός, των όσων έχουν διαπραχθεί από το 2006» αναφέρει ο αρθρογράφος GianniValente, για να ομολογήσει στη συνέχεια την έγνοια του να εξευρεθεί τρόπος να ασκηθεί το εξουσιαστικό «πρωτείο του Επισκόπου Ρώμης» και να γίνει αποδεκτό από τους Ορθοδόξους.   Όχι μόνο την πρωτείο τιμής απώλεσεν, μετά το Σχίσμα του 1054 μ. Χ. ο της Ρώμης επίσκοπος, αλλά και από τη Μία Αγία Εκκλησία απεκόπηκε.
 Όλη η έγνοια, όλη η επιμονή δηλαδή, είναι πως θα γίνει αποδεκτό το εξουσιαστικό πρωτείο.  Το πόσο λείπει το Εκκλησιολογικό κάλλος, στη Ρωμαιοκαθολική (παπική) εκκλησία, το φανερώνει η εξουσιαστική μάνητα του παπικού πρωτείου.  «Ο Πάπας Φραγκίσκος θέλει να επιτύχει την ενότητα και με τη μεταρρύθμιση του παπισμού» (Francesco vuole raggiungere lʼunita anche riformando il papato) έγραφε η Vaticaninsider, ημερομηνίας 23/7/2014.  «Ο Πάπας σχεδιάζει να μεταρρυθμίσει τον παπισμό και αυτό θα ωφελήσει τις σχέσεις με την Ορθόδοξη Εκκλησία» δήλωνε οEnzo Bianchi, τον οποίον ο Πάπας Φραγκίσκος διόρισε πρόσφατα ως σύμβουλο, για τη λεγόμενη «οικουμενική διακονία».  Με το αλλότροπο και δόλιο της επιβολής του εξουσιαστικού πρωτείου, θα επιτευχθεί η ενότητα;
 Τόσο η διαφωνία μεταξύ των εκπροσώπων  των Ορθοδόξων Εκκλησιών, όσο και η απόλυτη ομοφωνία των Παπικών, αποδεικνύουν τη δολιότητα της αλλοτρόπου επιβολής του εξουσιαστικού πρωτείου. Προς τι φυσικά η συζήτηση από μέρους των Παπικών για τη Συνοδικότητα, αφού όπως  σημειώνει ο π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ «Συνοδικότητα είναι μια πραγματικότητα που βιώνεται και όχι κάτι που απλώς μελετούμε και αναλύουμε;» (από του σύγγραμμά του  ʽʼΤο σώμα του ζώντος Χριστού.  Μια Ορθόδοξη ερμηνεία της Εκκλησίαςʼʼ).  Μετά την αποκοπή των Ρωμαιοκαθολικών (Παπικών), από τη Μία Αγία Εκκλησία, ποιά εμπειρία  Συνοδικότητας είχαν οι Παπικοί;  Μήπως θεωρούν τη «συμβουλευτική» ιδιότητα του Κογκλαβίου, ως εμπειρία Συνοδικότητας;
 Ως γνωστό η συνάντηση της Ολομέλειας της Θεολογικής Μικτής Επιτροπής του Θεολογικού διαλόγου μεταξύ Ορθόδοξης Εκκλησίας και Ρωμαιοκαθολικής (Παπικής) εκκλησίας, στο Αμμάν της Ιορδανίας, είχε θέμα «Συνοδικότητα και Πρωτείο».  Ήταν αποτέλεσμα των διαβουλεύσεων που ακολούθησαν τη συνάντηση της Κύπρου, που σκοπό είχε να εξετάσει το «ρόλο του Επισκόπου Ρώμης κατά την Πρώτη Χιλιετία».  Το θέμα «Συνοδικότητα και Πρωτείο» είναι αποτέλεσμα των συναντήσεων της Συντονιστικής Επιτροπής, που προηγήθηκαν στη Ρώμη το 2011 και στο Παρίσι το 2012.  Θα πρέπει να αναφέρομε ότι η θεματική της συζήτησης έλκει την καταγωγή της από το «Κείμενο της Ραβέννας» του έτους 2007, καθώς και της συνάντησης της Βιέννης του έτους 2010, «Εκκλησιολογικές και Κανονικές συνέπειες της μυστηριακής φύσεως της Εκκλησίας. Εκκλησιαστική Κοινωνία, Συνοδικότητα και Πρωτείο».  Ο αυτοσκοπός της επίπλαστης ενότητας, την οποία το Βατικανό επιζητεί, είναι απλά η αναγνώριση του παπικού εξουσιαστικού πρωτείου.
 Στη συνέχεια ο αρθρογράφος Gianni Valente με «λύπη» αναφέρθηκε σε «αριθμό αιτιάσεων», όπως τις χαρακτήρισε, που προέβαλε το Πατριαρχείο Μόσχας με δελτίου Τύπου, «που εκδόθηκε σε χρόνο ρεκόρ» και έτσι «οι προσπάθειες να επεξεργαστεί άλλο σχέδιο επί τόπου (η Επιτροπή) δεν πέτυχε». Οι μακρές συζητήσεις αναφέρει ο αρθρογράφος, αποκάλυψαν τις σοβαρές διαφωνίες στο θέμα του πρωτείου και έτσι δόθηκε εντολή στη Συντονιστική Επιτροπή, να αναδιατυπώσει το κείμενο στην επόμενη συνάντηση, που έχει προγραμματιστεί το 2015.
 Πικρία επίσης εκφράζει ο αρθρογράφος Gianni Valente, αναφερόμενος τόσο στην αναφορά του δελτίου Τύπου του Πατριαρχείου της Μόσχας, όσο και στην  επίσημη έκθεση του Vatican radio, για την τροπή που πήρε η συνάντηση της Ολομέλειας της Θεολογικής Μικτής Επιτροπής, του Θεολογικού διαλόγου μεταξύ Ορθόδοξης Εκκλησίας και Ρωμαιοκαθολικής (Παπικής) εκκλησίας, με θέμα «Συνοδικότητα και Πρωτείο».  Και φυσικά κάνει αναφορά ο αρθρογράφος Gianni Valente, στον αρνητικό ρόλο του Πατριαρχείου Μόσχας, χαρακτηρίζοντάς τον μάλιστα ως «μποϊκοτάζ της Μόσχας στο Θεολογικό Διάλογο», καθώς και στο σημαντικό ρόλο του Μητροπολίτου Περγάμου Ιωάννου Ζηζιούλα, ενός εκ των δύο συμπροέδρων της Επιτροπής, με την επισήμανση ότι «θεωρείται ευρέως ως ο μεγαλύτερος εν ζωή Χριστιανός θεολόγος».  Χωρίς να αμφισβητώ τη θεολογική κατάρτιση του Μητροπολίτου Περγάμου Ιωάννου Ζηζιούλα, έχω την άποψη ότι δεν είναι τόσο εύκολο να χαρακτηρίσεις κάποιον ως τον μεγαλύτερο εν ζωή Χριστιανό θεολόγο, γιατί το της θεολογίας χάρισμα «ου τοις ψήφοις άβακος διαριθμείται».  Αυτό φυσικά δεν έχει γραφεί για να μειώσει τον εν λόγω Επίσκοπο της Εκκλησίας μας, αλλά για να καταδειχθεί η σκοπιμότητα των παπικών αναφορών, με αυτή τη συγκριτική «διαρίθμηση».
 Εκείνο που τόνισε ιδιαιτέρως ο αρθρογράφος Gianni Valente, είναι ότι ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων, επανέλαβε τη διαφωνία του Πατριαρχείου Μόσχας με το κείμενο της Ραβέννας, το οποίο είχε εγκριθεί από την Επιτροπή το 2007, με το οποίο οριζόταν η σχέση Πρωτείου και  Συνοδικότητας ως «αμοιβαίως αλληλοεξαρτωμένων».  Θα πρέπει όμως να αναφερθεί ότι το σχετικό κείμενο της Ραβέννας το 2007, δεν έγινε αποδεκτό από τους αντιπροσώπους του Πατριαρχείου Μόσχας οι οποίοι απουσίασαν.  Επίσης η Ορθόδοξη Εκκλησία της Γεωργίας, διαφώνησε με το κείμενο της Ραβέννας του 2007.
 Παρενθετικά είναι σκόπιμο να αναφερθεί ότι η Διεθνής Μικτή Θεολογική Επιτροπή για τον Διάλογο Ορθοδόξων Ρωμαιοκαθολικών (παπικών), στην Ι΄ Συνέλευση της στη Ραβέννα τον Οκτώβριο του 2007,  στην παράγραφο 45  ανέφερε ότι «Το ερώτημα περί του ρόλου του επισκόπου Ρώμης εν τη κοινωνία πασών των εκκλησιών παραμένει προς μελέτην εις μεγαλύτερον βάθος.  Ποία είναι η συγκεκριμένη λειτουργία του επισκόπου της ʽʼπρώτης καθέδραςʼʼ  εν μια εκκλησιολογία κοινωνίας και υπό το πρίσμα όσων περί συνοδικότητος και αυθεντίας έχομεν αναφέρει εν τω παρόντι εγγράφω;  Πως θα ήτο δέον να νοείται και να βιούται η διδασκαλία της πρώτης και της δευτέρας βατικανής συνόδου επί του παγκοσμίου πρωτείου, υπό το φως της εκκλησιαστικής πρακτικής κατά την πρώτην χιλιετίαν;  Ταύτα είναι κρίσιμα ερωτήματα δια τας ημετέρας ελπίδας περί αποκαταστάσεως της πλήρους μεταξύ ημών κοινωνίας» (από το σχετικό κείμενο της Ραβέννας, Παράγραφος 45)
Επιπρόσθετα είχε θέσει η Διεθνής Μικτή Θεολογική Επιτροπή «σταθερό έρεισμα δια μελλοντικήν συζήτησιν του ερωτήματος του πρωτείου, επί παγκοσμίου επιπέδου εν τη Εκκλησία » (από το σχετικό κείμενο της Ραβέννας, Παράγραφος 46 )
 Εάν η Εκκλησία κατά την πρώτη χιλιετία δεχόταν την πλάνη του εξουσιαστικού πρωτείου και όχι του πρωτείου τιμής,   τότε εξουσιαστικά ο Πάπας Λιβέριος (352-366 μ.Χ), ο οποίος  είχε καθαιρεθεί, επειδή υπέγραψε την αρειανίζουσα ομολογία περί «ομοιουσίου», θα επέβαλε στην Εκκλησία την πλάνη στην οποία υπέπεσε.  Το αυτό θα συνέβαινε και με τον Πάπα Ονώριο τον Α΄ (625-638 μ.Χ.)  ο οποίος καταδικάστηκε από την ΣΤ΄ Οικουμενική Σύνοδο, επειδή ασπάστηκε τον Μονοθελητισμό.  Δεν θα εδέχετο η Εκκλησία το του  Πάπα   Ιννοκεντίου  Δ΄,  ο οποίος είχε ορίσει να καίονται οι διαφωνούντες με τα παπικά δόγματα;   Αυτό φυσικά υποστηρίχθηκε με επίσημες παπικές βούλες και από άλλους Πάπες. Δεν θα ήταν τούτο μέγα ατόπημα;  Επίσης αν η Εκλλησία δεχόταν την πλάνη του εξουσιαστικού πρωτείου, τότε ο Πάπας Σέργιος  Δ΄ (1009-1012 μ.Χ.), ο οποίος  έβαλε την αυθαίρετη προσθήκη του «filioque», θα επέβαλλε τούτη τη δογματική πλάνη στην Εκκλησία..
Ο Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης, αναφέρει σχετικά για το κείμενο της Ραβέννας του 2007: «Στο ʽʼΚείμενο της Ραβένναςʼʼ διαφαίνεται η τάσις να αντιμετωπισθή το ζήτημα του παπικού Πρωτείου  ως ʽʼδιακανονισμόςʼʼ των παπικών προνομίων και όχι ως βαθύ θεολογικό πρόβλημα, που αφορά αυτό τούτο το μυστήριο του Χριστού » (Το κείμενο της Ραβέννας και το πρωτείο του Πάπα - Αρχιμανδρίτου Γεωργίου Καψάνη).

4 σχόλια:

  1. Ιδιαιτερα γνωστος και σημαντικος Αρχιερευς, Τιτουλαριος Μητροπολιτης του Οικουμενικου Θρονου, εχει δημοσιεσει σε Ιταλικο "θεολογικο" περιοδικο, αρθρο με το οποιο χαρακτηριζει, το παπικο πρωτειο επι θειω δικαω, και οχι επι ιστορικων στοιχειων, και αναγκαιο για την Εκκλησια, και τον Ρωμαιο Ποντιφηκα, Πατριαρχη Πατριαρχων, οπως δημοσιευεται σε Οικουμενιστικες εκδοσεις του εξωτερικου.

    Πυθανον, η προσφατη εκρηξη "ατσαμιδικης θεολγιας" επι του πρωτειου απο πλευρας Φαναριωτων, να επεται της δημοσιευσεως αυτης...

    Για αυτους, οι ιεροι κανονες της Ορθοδοξιας, δεν εχουν ουτε καν ιστορικη ισχυ....

    Ομως εχουν γνωση οι φυλακες...
    Ωσονουπω.....

    Απο κειμενων, εκ χωρας Παναγιου Ταφου..

    Απο εκει που μαρτυρησε υπερ του αγιου Φωτος, του ενος και Μεγαλου Σαββατου, ο διωκτης των αγιων Κολλυβαδων...


    Γερασιμος Θηκαρας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο διαλογος εχει σκοπο να πεισθη ο λαος οτι δεν υπαρχουν δογματικες διαφορες κατα την πτωχην μας γνωμη,τη στιγμη που εχουν αναγνωρισθει τα ''μυστηρια''των παπικων και προτεσταντων.
    Η Ορθοδοξια δεν γνωριζει πρωτεια ουτε κανεναν ορατο αρχηγο.Η ισοτητα και η ενοτητα των Αποστολων μας δειχνει, πως η Ορθοδοξος Εκκλησια δεν εχει ουτε ειχε αναγκη απο κανενα πρωτειο.Αυτες ηταν επινοησεις και παραλογες αξιωσεις εξ αιτιας της δαιμονικης επαρσης του Πα/πα της Ρωμης.Υπ οψιν απο τα αποκομματα των εφημεριδων και των περιοδικων που εχουμε μαζεψει στις 29/6/2006 ο Ρατσιγκερ ειχε δηλωσει''ο πα/πας υπο την ιδιοτητα του ως επισκοπου Ρωμης,ασκει ενα μοναδικο και απαραιτητο για την Παγκοσμια Εκκλησια διακονημα εκεινο του να ειναι η αρχη και το ο ρ α τ ο εις το διηνεκες θ ε μ ε λ ι ο ν της ενοτητας ολων των επισκοπων και ολων των πιστων.
    Γνωριζει η Ορθοδοξια ορατο αρχηγο?Τα Πατριαρχεια ειναι ισα.Ο ΣΤ` ΚΑΝ της Α` Οικ.Συν και ο Β`καν της Β` λεγει πως μονη γαρ η ΟΙκ.Συνοδος ειναι ο εσχατος και κοινοτατος κριτης παντων των Πατριαρχων.Δια θεματα Πανορθοδοξου σημασιας αποφαινεται η ΟΡΘ.ΟΙΚ.Συνοδος,η οποια επεχει θεση προσωπου της Εκκλησιας,πηδαλιον σελ.119.Η ολη κινησις γινεται προς υποταγην...''Μυρον δοχειον σαπρον ου πιστευεται''Γρηγοριος Θεολογος.
    Η Ορθ.Εκκλ πρεπει να αποσυρθει απο ολη αυτη την πλεκτανη και την βλασφημια.Διοτι στερεοποιει την αιρεση στην απονενοημενη κατα της αληθειας πλανη τους...με τα μειδιασματα και τους εναγκαλισμους αποθρασυνονται οι αιρετικοι και υποβαθμιζεται η σημασια της αιρεσεως η οποια ειναι εγκληματικη κατα της Εκκλησιας Του Χριστου.Οι συμπροσευχες δε και τα συλλειτουργα,τα εγκαινια κοινων ναων και η αποδοχη των ανυπαρκτων ''μυστηριων''τους,δειχνει πως οι διαλογοι δεν γινονται για τους διαλογους αλλα για μια παγκοσμια κυριαρχια.Η δε καταργησις τωναναθεματων,για εμας ειναι αντι -ΙεροΚανονικονικη αφου μαθαμε απο την εβδομη Οικ.Συνοδο ''ο μη καταδικαζων και αναθεματιζων τους υπο των Συνοδων κατακριθεντας π α ρ α π α ι ε ι περι την Π ι σ τ ι ν ...Τελος!
    και τω Θεω Δοξα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είναι ενδιαφέρον ότι ο Μητροπολίτης Ιλαρίων Βολοκολαμσκ, προ της συνάντησης στο Αμμαν, είπε σε συνέντευξη ότι ο διάλογος, αντί να επιμένει σε αυτό το θεωρητικό ζήτημα του πρωτείου, έπρεπε να ασχολείται με το φλέγον θέμα της ουνίας, το οποίο αυτό το καιρό παίρνει νέες διαστάσεις στην Ουκρανία όπου οι ουνίτες όχι μόνο έπαιξαν πολύ σημαντικό ρόλο στον πόλεμο της χούντας του Κιέβου εναντίων των Ορθοδόξων της Ανατολικής Ουκρανίας, αλλά και κάθε μέρα διώκουν τους Ορθοδόξους της δυτικής Ουκρανίας, με κατασχέσεις ναών, εισβολείς εις λατρευτικές τελετές, φυσικές επιθέσεις κατά ιερέων, απειλές κτλ. Βλέπε www.pravoslavie.ru

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γιατι να ειναι ενδιαφερον 9:11,ο ιδιος δεν εχει συμπροσευχηθει με Ουνιτες?Να σου στειλω μερικες φωτογραφιες να εχεις στο αλπουμ σου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή