1 Φεβ 2014

Εκδήλωση για τους Τρεις Ιεράρχες στον Πύργο Ηλείας




ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΙΣ  ΘΕΟΛΟΓΩΝ (Π.Ε.Θ)
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΗΛΕΙΑΣ
Πύργος,  30 /1/2014
ΔΕΛΤΙΟ   ΤΥΠΟΥ
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ
Η Ιερά Μητρόπολη Ηλείας και το Παράρτημα Ηλείας της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων, συνδιοργάνωσαν σήμερα πνευματική εκδήλωση επ’ ευκαιρία της εορτής των τριών Ιεραρχών.
Προσκεκλημένος ομιλητής ήταν ο  Κοσμήτωρ της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Μιχαήλ Τρίτος.

Μίλησε με θέμα : «Θάνατος και Ανάσταση κατά την διδασκαλία των τριών Ιεραρχών».
Η εκδήλωση έλαβε χώρα στην αίθουσα της Αποστολικής Διακονίας, στην κεντρική πλατεία Πύργου. Τον ομιλητή προσφώνησε ο Πρόεδρος του Παραρτήματος Ηλείας της  ΠΕΘ κ. Γ. Κομιώτης, ο οποίος μεταξύ των άλλων είπε:
<<Γιορτάζουμε σήμερα και τιμούμε τους τρεις Ιεράρχες ως Χριστιανοί, ως Έλληνες, ως Δάσκαλοι και ως Γονείς μαθητών. Ως Χριστιανοί, γιατί καθάρισαν και στερέωσαν τη Χριστιανική ορθόδοξη πίστη. Ως Έλληνες, γιατί διέγνωσαν τη μεγάλη πολιτιστική αξία του κλασσικού αρχαιοελληνικού μας πολιτισμού και διέδωσαν τα ελληνικά γράμματα. Τους τιμούμε εμείς οι δάσκαλοι ως λαμπρούς παιδαγωγούς. Η διδασκαλία τους και τα συγγράμματά τους για την ορθή αγωγή και ανατροφή των νέων είχαν, έχουν και θα έχουν μεγάλη παιδαγωγική αξία. Αλλά περισσότερο από τα λόγια και τα γραπτά τους στέκουν ανάμεσά μας παιδαγωγοί άφταστοι με το παράδειγμα της πράξης και της βιοτής τους. Μιας ζωής γεμάτης αγώνες για τον λαό και τον Θεό>>
Παρέστησαν  εκτός του πλήθους, ο Μητροπολίτης Ηλείας κ. κ. Γερμανός,  ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Ωλένης κ.κ. Αθανάσιος, ο καθηγητής Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας του ΕΚΠΑ κ. Κωνσταντίνος Νιάρχος, ο τέως Δήμαρχος Πύργου κ. Γαβρίλης Λιατσής, ο Δντης Δ.Δ.Ε. Ηλείας κ. Βασίλειος Δημητρέλλος, ο προϊστάμενος εκπαιδευτικών θεμάτων Δ.Δ.Ε. Ηλείας κ. Νικόλαος Αγγελόπουλος, π. σχολικοί σύμβουλοι Α΄θμιας Εκπ/σης, Δντες σχολείων της περιοχής και εκπαιδευτικοί και των δύο βαθμίδων.
Μεταξύ των άλλων ο κ. Μιχαήλ  Τρίτος τόνισε ότι:
<< Για τους Τρεις Ιεράρχες ο θάνατος  χωρίζεται σε πνευματικό, σωματικό και αιώνιο. Με τον πνευματικό θάνατο, νοείται ο χωρισμός του ανθρώπου ως ψυχοσωματικής ενότητας από τον Θεό. Με τον σωματικό δηλώνεται ο χωρισμός της ψυχής από το σώμα. Τέλος δια του αιώνιου θανάτου διδάσκεται η ατελεύτητη  μακράν του Θεού και της ένδοξης βασιλείας του ύπαρξη.
Ο θάνατος, κατά τις μορφές αυτού, είναι αναγκαίο ακόλουθο της από το Θεό ως αυτοζωής και πηγής κάθε ζωής αποστασίας του ανθρώπου.
Ο άνθρωπος το πρόβλημα του θανάτου το αντιμετώπισε και το αντιμετωπίζει με δύο τρόπους, τον μηδενιστικό ή υλιστικό και τον αναστάσιμο ή εσχατολογικό.
Ο δεύτερος τρόπος αντιμετωπίσεως του θανάτου είναι αυτός που μας υποδεικνύουν οι Τρεις Ιεράρχες: η υπέρβαση και η απομυθοποίηση του υπό το φως της Αναστάσεως του Χριστού.
Η Ανάσταση του Χριστού δώρισε στον άνθρωπο αποδέσμευση από τον θάνατο ελευθερία από τον φόβο  και το άγχος, που προκαλεί. «Όποιος ζει με πασχαλινή πνοή, δονείται από πίστη στη ζωή από τη βεβαιότητα ότι η ζωή είναι πιο δυνατή από τον θάνατο, ότι το τέρμα της ύπαρξης του ανθρώπου δεν είναι το σβήσιμο, αλλά η ανάσταση», κατέληξε ο Καθηγητής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου