26 Φεβ 2014

Ιωάννης Μπεϊνάς, Θέλουμε Πατέρα και όχι Δεσπότη!

Ιωάννης Μπεϊνάς, Θέλουμε Πατέρα και όχι Δεσπότη!

Θέλουμε Πατέρα και όχι Δεσπότη!
Αναμένουμε με αγωνία αύριο την εκλογή του νέου Μητροπολίτου Κίτρους και Κατερίνης από την Ιεραρχία της Ελλάδος. Αυτές τις τελευταίες ώρες που γίνονται οι τελευταίες "ζυμώσεις" θα ήθελα να απευθύνω στον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κ.κ. Ιερώνυμο και σε όλους τους Αρχιερείς της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, κάποια ερωτήματα που με βασανίζουν όλο αυτόν τον καιρό.
Ακούγοντας την αυτοκριτική σας Μακαριώτατε πριν λίγες εβδομάδες στην Ιερά Μονή Πεντέλης : https://www.youtube.com/watch?v=91Qn2ijQBRk, αναρωτήθηκα. Είναι δυνατόν να μην καταλαβαίνετε γιατί ο κόσμος δεν θέλει να έχει σχέση με μια τέτοια Εκκλησία;
Όταν ήταν Αρχιεπίσκοπος Αθηνών ο μακαριστός κυρός Χριστόδουλος και χειροτονούσε Επισκόπους ανά  την ελληνική επικράτεια μόνο τα δικά του πνευματικά παιδιά, διαμαρτυρηθήκατε τότε και είπατε πως αυτό το πράγμα πρέπει κάποια στιγμή να τελειώσει. Και γίνατε κι εσείς Αρχιεπίσκοπος και κάνατε ακριβώς το ίδιο το οποίο κατηγορούσατε.

Πότε θα σταματήσει επιτέλους αυτή η γάγγραινα στην διοίκηση της Εκκλησίας που διαρκώς ανακαλύπτει νέους και άξιους Επισκόπους μόνο στη Μητρόπολη από όπου προέρχεται ο εκάστοτε Αρχιεπίσκοπος Αθηνών; Ο λαός του Θεού δεν είναι πρόβατα. Άξιοι Αρχιμανδρίτες υπάρχουν σε όλη την επικράτεια της χώρας! Σεβαστείτε επιτέλους αυτούς τους έρμους κανόνες της Εκκλησίας!
Όταν η βούλησή σας, μήνες πριν τις εκλογές, έχει καθορίσει τον νέο Μητροπολίτη για ποια εκλογή "εν Αγίω Πνεύματι" μιλάμε; Είναι δυνατόν να θέλετε ο κόσμος να σας παίρνει στα σοβαρά με αυτά που κάνετε; Επιτέλους κάνετε αυτό που πρέπει έστω για μια φορά. Στον κατάλογο των προς αρχιερατείαν εκλογίμων υπάρχουν άξιοι ιερομόναχοι που σε καμιά περίπτωση δεν θα πάρουν σβάρνα τους μητροπολίτες ικετεύοντας για την ψήφο τους. Αυτό που και ο τελευταίος πιστός αυτής της χώρας καταλαβαίνει ότι είναι λάθος, εσείς δεν το νιώθετε; Μην διαμαρτύρεστε λοιπόν γιατί ο κόσμος δεν σας θέλει. Αν τηρούσατε τους κανόνες, αν σεβόσασταν την Παράδοση ο κόσμος θα ήταν δίπλα σας.
Κι επειδή τίθεται και θέμα εντοπιότητας των υποψηφίων θα θέσω ένα απλό ερώτημα. Οι κληρικοί και οι θεολόγοι, οι άρχοντες και όλοι οι πιστοί της Πιερίας εκφράστηκαν το τελευταίο διάστημα με καμάρι για τον πρώην ποιμενάρχη μας κ.κ. Αγαθόνικο. https://sites.google.com/site/petheologon/nea/theologoipieriasometropolitesagathonikosopneumatikosmaspateras. Τι σχέση είχε με την  Πιερία πριν την εκλογή του; Δεν καταγόταν από το Αίγιο; Έγινε η καταγωγή του αιτία να μην διαποιμάνει θεοπρεπώς την Μητρόπολή μας; Δεν αγαπήθηκε από όλους μας γιατί ακριβώς ήταν ποιμένας και όχι δεσπότης; Πατέρας και όχι δυνάστης!
Έχω την αίσθηση πως από μόνη της η εντοπιότητα δεν αποτελεί και δεν πρέπει να αποτελεί προσόν για την εκλογή του νέου Μητροπολίτη. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι υποτιμώ στο παραμικρό τους ντόπιους Αρχιμανδρίτες αλλά θα προτιμούσα να μην είναι μόνο η εντοπιότητα το κριτήριο εκλογής τους αλλά το πνευματικό ανάστημα τους εκείνο που θα παρακινήσει στην ψήφισή τους.
Αυτήν την ύστατη ώρα Μακαριώτατε και Άγιοι Αρχιερείς σταθείτε επιτέλους μια φορά στο ύψος των περιστάσεων! Το απαιτεί ο πιστός λαός! Το απαιτούν οι δυσμενείς συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί εναντίον της Εκκλησίας. Αφήστε το Άγιο Πνεύμα να εμπνεύσει την ψήφο σας! Δεν είναι δυνατόν από τους εκατοντάδες ιερομονάχους που βρίσκονται στο κατάλογο των εκλόγιμων να μην βρει ο Θεός έναν άξιο κληρικό συνεχιστή του πρώην Κίτρους να μας διαποιμάνει! Ευελπιστώντας ότι θα πράξετε το καλύτερο δυνατόν με την βοήθεια και τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος σας εύχομαι από τα βάθη της καρδιάς μου καλή ψήφο!

5 σχόλια:

  1. Το χρίσμα το έχει πάρει ήδη ο π. Γεώργιος Χρυσοστόμου. Άξιος και εκλεκτός Κληρικός Πρωτοσύγγελλος της Ιεράς Μητροπόλεως Βεροίας. Νομίζω πως θα καταφέρει να κερδίσει τις καρδιές του ποιμνίου του. Εγώ θα ήθελα να προσθέσω στο κείμενο του κ. Μπεϊνά πως θα έπρεπε η Ιεράρχία να προάγει πρωτίστως τους υποψηφίους που υπηρετούν στην Μητρόπολη που χηρεύει. Αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι από εκεί τότε να κάνουν κάποιον από αλλού. Τι νόημα έχει όμως να γεμίζει ο κατάλογος εκλογίμων με πρόσωπα που επειδή δεν είναι στην σύνοδο η δεν γνωρίζουν τον εκάστοτε Αρχιεπίσκοπο, τι πιθανότητες εκλογής μπορούν να έχουν; Ενώ αν ο υποψήφιος υπηρετεί ως Ιερέας στην Μητρόπολη, τους γνωρίζει και τον γνωρίζουν.Όσο οι εκλογές των επισκόπων θα γίνονται με ανθρώπινα κριτήρια αυτό θα ζημιώνει την Εκκλησία. Ας αλλάξουν τον τρόπο εκλογής. Αν βάλλουν την Αποστολική κληρωτίδα και τότε θα μιλήσει ο Θεός. Και ο Θεός λάθη δεν κάνει. Οι άνθρωποι κάνουν λάθη....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολλές φορές, για να μην πω όλες, οι επίσκοποι που εκλέγονται μετά από έντονο παρασκήνιο επικαλούνται το Άγιο Πνεύμα λέγοντας χαρακτηριστικά πως τους εξέλεξε Αυτό.
    Τώρα πώς συμβαίνει η προτίμηση του Αγίου Πνεύματος να έχει δαρρεύσει στις εφημερίδες και τα ΜΜΕ εδώ και πολύ καιρό καθώς και το γεγονός ότι ππλύ πριν την εκλογή έχουν λάβει χώρα πιεστικά τηλεφωνήματα, υποσχέσεις, "αντιπαροχές", παρανομίες και παρατυπίες κατά την εκλογή κ.τ.ο., αυτό μάλλον επιβεβαιώνει τη ρήση του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου με βάση την οποία "το Πνεύμα το Άγιον πάντας χειροτονεί αλλ ου πάντας εκλέγει"!
    Υ.Γ.Δεν αναφέρομαι σε συγκεκριμένα πρόσωπα αλλά μιλώ γενικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ και παλαιέ φίλε Γιάννη, χαίρε εν Κυρίω!
    Τυγχάνεις άξιος συγχαρητηρίων για την υπέροχη συλλογιστική σου όπως αυτή συμπυκνώνεται στον τίτλο της παρεμβάσεώς σου.
    Έχω κι εγώ τη γνώμη ότι θα πρέπει άρδην να αλλάξει ο τρόπος εκλογής μητροπολιτών στην κατ Ελλάδα Εκκλησία, κάτι που έχει επισημανθεί από πολλούς στο παρελθόν,και εξακολουθεί να επισημαίνεται,με κορυφαία επισήμανση αυτήν του αρχιεπισκόπου Αθηνών, προ ετών, επί των ημερών του μακαριστού προκατόχου του, όπως, άλλωστε, κι εσύ έγραψες.
    Το θέμα, βεβαίως, δεν είναι το τι λέμε, αλλά το τι κάνουμε!
    "Ουχ οις λέγομεν, αλλ οις πράττομεν προσέχουσιν πάντες" κατά τον ιερό Χρυσόστομο.
    ΚΥΡΙΩΣ ΟΜΩΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΤΩΝ ΕΚΛΕΚΤΟΡΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΑ ΤΟΥΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ.
    Αυτή η στρεβλή νοοτροπία αποτελεί, κατά τη γνώμη μου, τη ρίζα του όλου προβλήματος, κι όχι τόσο το σύστημα, αυτό καθ εαυτό.
    Μέχρι, λοιπόν, να επέλθει, αν ποτέ επέλθει, η επιθυμητή μεταβολή στον τρόπο εκλογής μητροπολιτών,και κυρίως στη νοοτροπία των εκλεκτόρων, δε θα πρέπει να μας ξενίζει το γεγονός ότι θα διαιωνίζεται το σημερινό φαύλο καθεστώς επί τη βάσει του οποίου θα καταλαμβάνουν τον επίφθονο αρχιερατικό θώκο όσοι κολακεύουν τους εκλέκτορες παντοιοτρόπως, οι "ποντικοί" των συνοδικών γραφείων, οι "σπουδαρχίδες", κατά το μακαριστό Φλωρίνης Αυγουστίνο, οι στερούμενοι ουσιαστικού ιεραποστολικού και ποιμαντικού έργου αλλά άριστα διαπρέποντες σε δημοσιοσχετίστικες "επιδόσεις".
    Θα έχεις ασφαλώς υπόψιν, αδελφέ, ότι κατά την περίοδο της αρχιεπισκοπείας του μακαριστού Ιερωνύμου του Α ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΘΗΚΑΝ απ την τότε εκκλησιαστική διοίκηση ΣΕΜΝΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΓΛΑΙΣΜΑΤΑ προκειμένου να ποιμάνουν τις τότε κενές μητροπόλεις, ΠΑΡΑ ΤΗ ΘΕΛΗΣΗ ΤΟΥΣ! Όντως ΘΕΟΚΛΗΤΟΙ και ΔΗΜΟΚΛΗΤΟΙ!
    Ο μακαριστός Φλωρίνης Αυγουστίνος έλεγε χαρακτηριστικά πολύ προ της εκλογής του: "όταν ανατείλει ο ήλιος απ τη Δύση κι όταν μαυρίσει το χιόνι τότε θα δείτε τον Αυγουστίνο επίσκοπο".
    Δε χρειάστηκε βέβαια ούτε ο ήλιος να ανατείλει απ τη Δύση, ούτε να μαυρίσει το χιόνι.
    Απλώς ανέτειλαν άσπρες μέρες για την Ελλαδική Εκκλησία και έγιναν μητροπολίτες ένας Αυγουστίνος, ένας Σεβαστιανός, ένας Θεολόγος, ένας Ιωάννης Σιδηροκάστρου, ένας Λεωνίδας Θεσσαλονίκης, ένας Νικόλαος Χαλκίδος, ένας Νικηφόρος Λευκάδος, ένας Ύδρας Ιερόθεος, και τόσοι άλλοι, που δεν ΚΟΛΑΚΕΥΣΑΝ ΕΛΕΕΙΝΩΣ ΤΟΥΣ ΕΚΛΕΚΤΟΡΕΣ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΗΜΕΡΟΒΡΑΔΙΑΖΟΝΤΑΝ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΟΔΙΚΟΥΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥΣ,ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΣΑΝ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΤΡΕΧΑΝ ΣΤΑ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΑ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΚΑΝΑΝ ΔΩΡΑ ΕΓΚΟΛΠΙΑ,που εκδπαπανήθηκαν στη διακονία των ποιμνίων τους, που κινδύνευσαν να υποστούν κι αυτόν το θάνατο κατά την ενάσκηση των καθηκόντων τους (Αυγουστίνος Καντιώτης, Κωνστάντιος Χρόνης), που το πέρασμά τους απ τις περιοχές που δαικόνησαν έγινε θρύλος, που η αφιλοχρηματία τους και η ασκητικότητά τους είναι πασίγνωστες.
    Επί Ιερωνύμου του Α Γιάννη ο τότε αρχιεπίσκοπος άφηνε, κατά τη μαρτυρία αξιπίστων προσώπων, ελεύθερους τους εκλέκτορες, προκειμένου να εκλέξουν τον, κατά την κρίση τους αξιότερο.
    Για αυτό και εξελέγησαν οι άριστοι.
    Κατόπιν ήλθε στα πράγματα η λεγόμενη "πρεσβυτέρα Ιεραρχία" και φθάσαμε στο σημείο να εκλέγονται οι μετριότητες (υπάρχουν βέβαια και εξαιρέσεις), και δυστυχώς και αρκετοί που η ποιμαντορία τους προκάλεσε φοβερό σκανδαλισμό σε ενθέους και αθέους.
    Μήπως δεν υπάρχουν περιπτώσεις εκλογής μητροπολιτών ενώ είχαν προηγηθεί τεκμηριωμένες προειδοποιήσεις και ενστάσεις σεβαστών μητροπολιτών που έθεταν τους εκλέκτορες προ των ευθυνλων τους και οι τελευταίου τους αψήφισαν εκλέγοντας διαβεβλημένα πρόσωπα που προκάλεσαν με τη σκανδαλώδη πολιτεία τους σεισμικές δονήσεις στο σκάφος της Ελλαδικής Εκκλησίας;
    Αλλαγή νοοτροπίας λοιπόν αν θέλουμε να δούμε άσπρες μέρες στην Εκκλησία μας!
    Λ.Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εδώ και καιρό μας έχουν βομβαρδίσει ότι ο "εκλεκτός" της ιεραρχίας είναι ο πρωτοσύγγελος της μητροπόλεως Βεροίας. Κατά τα άλλα επικαλούμαστε το Άγιο Πνεύμα όταν όλα έχουν "μαγειρευθεί" στο παρασκήνιο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αναμενόμενο το αποτέλεσμα της σημερινής εκλογής.
    Για μια ακόμη φορά ενώ η τοπική κοινωνία προτιμούσε το Λιτοχωρινό π.Δαυίδ η πλειοψηφία των ιεραρχών κώφευσε και εξέλεξε μητροπολίτη Κίτρους τον εκλεκτό του αρχιεπισκόπου και του μητροπολίτη Βεροίας.
    Ο τελευταίος "έφαγε σίδερα" για να επισκοποποιήσει τον πρωτοσύγγελό του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή