13 Ιαν 2014

Μοναχός Μωυσής, Αγιορείτης, Η βάπτιση του Κυρίου και η δική μας



Η βάπτιση του Κυρίου και η δική μας
Στα τριάντα πρώτα χρόνια της ζωής του ο Κύριος παρέμεινε άγνωστος στους πολλούς ανθρώπους. Όταν ξεκίνησε τη δημόσια δράση και ζωή, πήγε στον Ιορδάνη ποταμό και βαπτίσθηκε από τον τελευταίο προφήτη της Παλαιάς Διαθήκης και τον πρώτο της Καινής, τον τίμιο Ιωάννη τον Πρόδρομο, ο οποίος αποκεφαλίστηκε από τον Ηρώδη με την προτροπή της κόρης του, Σαλώμης, και της μητέρας της, Ηρωδιάδος. Ο Χριστός ήταν τελείως αναμάρτητος και δεν είχε καμία ανάγκη βαπτίσματος. Το κάνει από υπακοή και ταπείνωση.
Με τη βάπτισή του ο Κύριος εγκαινίασε το βάπτισμα της εκκλησίας.
Η βάπτιση του Κυρίου ονομάζεται και Θεοφάνια. Φανερώθηκε ο Χριστός στον κόσμο. Γι’ αυτό στην πρώτη εκκλησία εορταζόταν μαζί με τα Χριστούγεννα. Ο μονογενής υιός του Θεού φανερώνεται. Βαπτίζεται, προσκυνείται και μαρτυρείται. Στο μυστήριο του βαπτίσματος του κάθε πιστού έχουμε μια επανάληψη της βαπτίσεως του Χριστού. Ο κάθε βαπτιζόμενος χριστιανός με την τριπλή κατάδυση και ανάδυση βαπτίζεται στο όνομα της Αγίας Τριάδος και αναγεννάται κατά χάρη, γενόμενος μέλος του σώματος της εκκλησίας. Κατά τη βάπτιση του Χριστού άνοιξαν οι ουρανοί και φανερώθηκε η πάναπτη Αγία Τριάδα. Στη βάπτισή μας κατέρχεται η Αγία Τριάδα. Ο Χριστός μάς προσκαλεί στο ουράνιο κατοικητήριο, μας ποιεί υιούς Θεού.

Μεγάλη τιμή, μεγάλη ευλογία, μεγάλη δωρεά. Γεγονός πηγαίας χαράς. Ένα μέλος προστίθεται στο σώμα της εκκλησίας. Την ημέρα αυτή ευλογείται και μοιράζεται ο μέγας αγιασμός. Μοιράζεται στην εκκλησία όλο το έτος. Δίνεται σε κάποιον που δεν μεταλαμβάνει. Σε κάποια κάλαντα λέγεται: «σήμερα τα φώτα κι οι φωτισμοί και χαρά μεγάλη κι οι αγιασμοί...». Ο νεοβαπτισμένος ονομάζεται νεοφώτιστος. Πήρε φως, νόημα, νέα διάσταση η ζωή του. Άφησε το σκοτάδι της αμαρτίας, της κακίας και του δαίμονος. Ολόφωτος, ολόλαμπρος, ηλιόμορφος. Αυτή είναι η μοναδική χάρη του Χριστού, η ευλογία της εκκλησίας, το νόημα των Θεοφανίων.

Μακεδονία,12/01/2014

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου