19 Σεπ 2013

Γιώργος Παπαθανασόπουλος, Απάντηση εις σχόλια



Απάντηση εις σχόλια
            Ευχαριστώ τους αναγνώστες των «Ακτίνων » για τα σχόλια τους στην ανάλυσή μου στα θέματα της Μολδαβίας και της Εσθονίας και στις εκεί υπάρχουσες αντιπαραθέσεις. Χαίρομαι που υπάρχουν Έλληνες Ορθόδοξοι Χριστιανοί που έχουν ευρεία αντίληψη των θεμάτων της Ορθοδοξίας. Απαντώ με τη σειρά που γράφτηκαν τα σχόλια.
            Στον πρώτο, ανώνυμο, σχολιαστή να θυμίσω ότι το θέμα της Μολδαβίας υπάρχει από αιώνες και είναι μεταξύ Ρωσίας και Ρουμανίας. Στην περίπτωση αυτή το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης δεν έχει ανάμιξη. Εχει μόνο την  ιστορική ευθύνη, ότι το 1852 και για λόγους εκ μέρους του αδυναμίας να αντιμετωπίσει την ισχύν της Ρωσίας, που είχε καταλάβει το ρουμανικό αυτό έδαφος, δυστυχώς, αναγνώρισε την ντε φάκτο δημιουργηθείσα υπό το Πατριαρχείο της Μόσχας αυτόνομη Εκκλησία της Μολδαβίας, παρά το ότι το σύνολο των κατοίκων της ήσαν Ρουμάνοι. 

            Ως προς την αντιπαράθεση στο θέμα  της Εσθονίας είναι ανακριβές ότι οι Εσθονοί Ορθόδοξοι σχετίζονται εδώ και χίλια χρόνια με τη Ρωσική Εκκλησία. Αντίθετα οι περισσότεροι Ορθόδοξοι της Εσθονίας όταν η χώρα τους προσαρτήθηκε στη Σοβιετική Ένωση έγιναν πρόσφυγες, περνώντας απέναντι, στη Φινλανδία. Οι Εσθονοί αισθάνονται τους Ρώσους ως κατακτητές, όπως περίπου εμείς αισθανόμαστε τους Οθωμανούς και τους κεμαλικούς Τούρκους. Σήμερα στην Εσθονία δεν υπάρχουν περισσότεροι από 4.000 Εσθονοί Ορθοδόξοι, που ακολουθούν την υπό το Οικουμενικό  Πατριαρχείο Αυτόνομη Εκκλησία της Εσθονίας. Αντίθετα οι Ρώσοι Ορθόδοξοι της Εσθονίας είναι συντριπτικά περισσότεροι. Επί ΕΣΣΔ, όπως σε όλες τις Σοβιετικές Δημοκρατίες έτσι και στην Εσθονία έγινε αθρόος εποικισμός της χώρας από Ρώσους. Σήμερα αποτελούν το 26% των 1,3 εκατομμυρίων κατοίκων της χώρας και είναι περίπου 340.000, όλοι Ορθόδοξοι. Δηλαδή οι υπό το Φανάρι Ορθόδοξοι είναι περίπου το 1,3% των υπό το Πατριαρχείο της Μόσχας Ορθοδόξων. Από το μέγα πλήθος των πιστών της  στην Εσθονία πηγάζει το αίσθημα της κατα κόσμο υπεροχής και της αλαζονείας της Ρωσικής Εκκλησίας. Το Κρεμλίνο και το Πατριαρχείο της Μόσχας θέλουν να στηρίζουν και να ενισχύουν αυτούς τους πιστούς, ώστε να αποτελούν ισχυρό εθνικό και θρησκευτικό θύλακο στην Εσθονία, ενάντια στις φυγόκεντρες τάσεις που προωθούν οι Δυτικές Δυνάμεις και ευνοεί το Φανάρι.
            Ο κ. Ζαχαρίας Τομπούλης έχει δίκιο για την Ουκρανία και για τους Ουκρανούς. Έτσι είναι, όπως τα περιγράφει. Για την Ουκρανία το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχει κάνει την στρατηγική επιλογή του, να ενισχύσει εμμέσως πλην σαφώς τις αποσχιστικές τάσεις των Ουκρανών Ορθοδόξων από το Πατριαρχείο της Μόσχας, που προωθούνται στη χώρα από τις φιλοδυτικές πολιτικές δυνάμεις και λόγω των φιλοδοξιών που διακατέχουν ορισμένους ουκρανικούς εκκλησιαστικούς κύκλους. Οι Ουκρανοί, ό, τι κι αν λένε και όσο κι αν η δυτική προπαγάνδα το προωθεί, είναι Ρώσοι, είναι όπως λ.χ. οι Πελοποννήσιοι ως προς τους άλλους Έλληνες. Πάντως η στρατηγική του Φαναρίου στην Ουκρανία έχει ατονήσει λόγω της ισχύος της Ρωσικής Εκκλησίας, λόγω της πολιτικής αλλαγής στην Ουκρανία και γιατί αν επιμείνει θα χάσει το κύρος του. Η κοσμική ισχύς της Ρωσικής Εκκλησίας είναι αναμφισβήτητη και το Φανάρι μειώνει το κύρος του όταν κρίνει ανάλογα με τα στενά συμφέροντά του, δηλαδή όταν αποκρούει να υπάρχει στο Ελληνικό Κράτος μια ενιαία Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία, ενώ, με τα ίδια επιχειρήματα, την προωθεί στην Ουκρανία... Εξάλλου οι κινήσεις του Φαναρίου στην Ουκρανία έγιναν μετά από «πρόσκληση»  των τότε εκεί φιλοδυτικών κυβερνήσεων, που από καιρό έχουν ανατραπεί και έχει επικρατήσει φιλορωσική κυβέρνηση...
            Για τον τρίτο, ανώνυμο, σχολιαστή απλώς να σημειώσω ότι δεν μπορώ να τον παρακολουθήσω στους χαρακτηρισμούς του και στις εκφράσεις του. Πίστη μου είναι πως η όποια ενημέρωση ή συζήτηση πρέπει να γίνεται ψυχραίμως, με ντοκουμέντα και με επιχειρήματα.-
Γιώργος Ν. Παπαθανασόπουλος

3 σχόλια:

  1. Προφανώς ο αείμνηστος Ψαρουδάκης εστερείτο επιχειρημάτων...! Η κριτική του υπήρξε επώνυμη και τεκμηριωμένη, με ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΑ. Υπάρχει καταχωρημένη στο διαδίκτυο τέτοια και τόση πληθώρα στοιχείων ούτως ώστε να παρέλκει η αναπαραγωγή τους. Εκτός κι αν μας πείραξε η γλώσσα του, που δε γνωρίζει από ψευτοευγένειες αλλά υπηρετεί την αλήθεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και εμείς ευχαριστούμε τον κ. Παπαθανασόπουλο που, προς τιμήν του, μάς αξίωσε απαντήσεως, και που υπηρετεί ευσυνειδήτως και ειλικρινώς τον χώρο της εκκλησιαστικής δημοσιογραφίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τί έχει ο τρίτος σχολιαστής;
    Ο καλύτερος σχολιαστής απο όλους είναι και τον συγχαίρω.

    ΚΩΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή