20 Ιουλ 2013

Τα κριτήρια για τις 8.000 μετατάξεις. Όλο το σχέδιο για την κινητικότητα των εκπαιδευτικών


Τα κριτήρια για τις 8.000 μετατάξεις

ΟΛΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Τα κριτήρια για τις 8.000 μετατάξεις
Με ταχείς ρυθμούς προχωρεί το υπουργείο Παιδείας στη διοικητική τακτοποίηση των θεμάτων που προκύπτουν από τις μετατάξεις των εκπαιδευτικών. Η εφαρμογή του σχεδίου ξεκινά εντός του Ιουλίου, με στόχο η νέα σχολική χρονιά να αρχίσει χωρίς διδακτικά κενά.
Αλλαγές στο καθεστώς των υποχρεωτικών μετατάξεων που αφορούν περίπου 8.000 εκπαιδευτικούς προωθεί η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου, η διαδικασία για τις μετατάξεις ξεκινά εντός του Ιουλίου και έως τις 10 Αυγούστου αναμένεται να έχει οριστικοποιηθεί η λίστα με τα ονόματα.
Σύμφωνα με τροπολογία που κατατέθηκε στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών και ψηφίστηκε τα μεσάνυχτα της Τετάρτης, αλλάζει η διαδικασία για τον καθορισμό των κενών θέσεων, τις υπηρεσιακές ανάγκες σε διοικητικό προσωπικό αλλά και το πλεονάζον προσωπικό ανά ειδικότητα.
ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΒΗΜΑ-ΒΗΜΑ
Στάδιο 1: Αρχικά η Γενική Διεύθυνση Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας επεξεργάζεται και συσχετίζει όλα τα καταχωρηθέντα στοιχεία στο ηλεκτρονικό σύστημα (Survey) του υπ. Παιδείας. Το ηλεκτρονικό αυτό σύστημα περιλαμβάνει επικαιροπσιημένα στοιχεία για κάθε σχολική μονάδα, όπως τα τμήματα που λειτουργούν, ο αριθμός των μαθητών κατά τόξα, τμήμα, κατεύθυνση ή άλλη ενότητα, σι θέσεις εκπαιδευτικών, το ονοματεπώνυμο και το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που τις κατέχουν, ο αριθμός των εκπαιδευτικών που ανήκουν στη σχολική μονάδα και ο αριθμός των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτήν, το ωρολόγιο πρόγραμμα, η ομάδα σχολείων στην οποία ανήκει η σχολική μονάδα, η τυχόν δεύτερη ειδικότητα των εκπαιδευτικών, η δυνατότητα διδασκαλίας μαθημάτων με δεύτερη ανάθεση και οι κενές θέσεις που προβλέπεται ότι θα προκύψουν λόγω αυτοδίκαιης αποχώρησης ή παραίτησης εκπαιδευτικών από την υπηρεσία.
Στάδιο 2: Με βάση την ανωτέρω επεξεργασία και τον συσχετισμό των στοιχείων ο Υπουργός Παιδείας εκδίδει διαπιστωτική πράξη στην οποπία προσδιορίζονται επακριβώς ποσοτικά/αριθμητικά, οι κενές θέσεις στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι υπηρεσιακές ανάγκες καθώς και το πλεονάζον εκπαιδευτικό προσωπικό ανά ειδικότητα και Διεύθυνση εκπαίδευσης.
Στάδιο 3: Με βάση την ανωτέρω διαπιστωτική πράξη, εκδίδεται απόφαση του υπουργού Παιδείας, με την οποία προσδιορίζεται ο αριθμός των εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα και Διεύθυνση Εκπαίδευσης που υποχρεωτικά μετατάσσονται σε κενές ή συνιστώμενες θέσεις εκπαιδευτικού ή διοικητικού προσωπικού συναφούς ή μη κλάδου της ίδιας κατηγορίας με το βαθμό και το μισθολογικό κλιμάκιο που κατέχουν σε υπηρεσίες ή φορείς του Υπουργείου.
Η ίδια απόφαση του Υπουργού περιλαμβάνει πρόσκληση υποβολής αίτησης προτίμησης από, όσους από τους συμπεριλαμβανόμενους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να μεταταχθούν στις οριζόμενες κενές η συνιστώμενες θέσεις.
Στάδιο 4: Από τη Γενική Διεύθυνση Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, συντάσσεται αξιολογικός πίνακας κατάταξης επί των αιτηθέντων εκπαιδευτικών με βάση συγκεκριμένα κριτήρια.
Στάδιο 5: Εγκρίνονται από τον Υπουργό οι πράξεις μετάταξης των εκπαιδευτικών.
____________________
ΤΕΣΣΕΡΑ ΒΑΣΙΚΑ κριτήρια θα συνεκτιμηθούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας για τις μετατάξεις των εκπαιδευτικών.
Το πρώτο αφορά τη συνολική προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών, η οποία εκφράζεται σε έτη και μήνες. Σύμφωνα με το σχετικό ΠΔ, χρόνος ίσος ή μεγαλύτερος των 15 ημερών υπολογίζεται ως πλήρης μήνας, ενώ σε αντίθετη περίπτωση δεν λαμβάνεται υπόψη. Οι μονάδες μετάθεσης από τη συνολική υπηρεσία προσδιορίζονται με συντελεστή δύο για κάθε χρόνο υπηρεσίας. Όσον αφορά τις μονάδες μετάθεσης για οικογενειακούς λόγους υπολογίζονται ως εξής:
Οι έγγαμοι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες μετάθεσης, ίδιο αριθμό μονάδων λαμβάνουν και οι σε χηρεία εκπαιδευτικοί που έχουν άγαμα ανήλικα ή σπουδάζοντα παιδιά (φυσικά, θετά ή αναγνωρισμένα).
Οι εκπαιδευτικοί που έχουν άγαμα ανήλικα ή σπουδάζοντα παιδιά (φυσικά, θετά ή αναγνωρισμένα) λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες μετάθεσης για το πρώτο παιδί, τέσσερις (4) για το δεύτερο, έξι (6) για το τρίτο και επτά (7) μονάδες για κάθε ένα από τα υπόλοιπα παιδιά. Ως ανήλικα θεωρούνται τα παιδιά που δεν έχουν υπερβεί το 18o έτος της ηλικίας τους και ως σπουδάζοντα όσα φοιτούν σε ανώτερες ή ανώτατες δημόσιες σχολές του εσωτερικού ή ισότιμες του εξωτερικού, εφόσον δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας τους, δεν βρίσκονται στο τελευταίο εξάμηνο ή έτος σπουδών ή δεν φοιτούν για απόκτηση δεύτερου πτυχίου ή μεταπτυχιακού τίτλου.
Σχετικά με τις συνθήκες διαβίωσης στις έδρες των σχολείων που υπηρέτησαν οι εκπαιδευτικοί επισημαίνονται τα εξής:
Οι εκπαιδευτικοί που προέρχονται από μετάταξη από την A θμια ή Β θμια Εκπαίδευση ή από την εκκλησιαστικό εκπαίδευση λαμβάνουν τις μονάδες μετάθεσης της πλησιέστερης σχολικής μονάδας που υπηρετούσαν μέχρι την ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης μετάταξής τους. Οι μονάδες μετάθεσης για το κριτήριο αυτό υπολογίζονται με βάση τα εξής:
Οι σχολικές μονάδες A θμιας και Β θμιας Εκπαίδευσης κατατάσσονται σε 10 (δέκα) κατηγορίες, με απόφαση του υπουργού Παιδείας, ύστερα από πρόταση των αρμοδίων κεντρικών υπηρεσιακών συμβουλίων, τα οποία λαμβάνουν υπόψη και τη γνώμη των δευτεροβαθμίων συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών και τις εισηγήσεις των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων αυτών, οι οποίες διαμορφώνονται σε συνεργασία με τα αρμόδια πρωτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα και με βάση τα παρακάτω κριτήρια:
-Τον πληθυσμό της έδρας των σχολείων.
-Τις συνθήκες διαβίωσης εκεί των εκπαιδευτικών.
-Την οργανικότητα.
-Την απόστασή τους από την έδρα του νομού.
-Τις συγκοινωνιακές συνθήκες.
-Το υψόμετρο.
Τέλος, για το κριτήριο που αφορά τους τίτλους σπουδών επισημαίνεται ότι η κατοχή κόθε επιπλέον πτυχίου ΑΕΙ αποτιμάται με 5 μονάδες, κάθε μεταπτυχιακού με 7 μονάδες και κάθε διδακτορικού με 14 μονάδες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου