Διαβάζουμε στην ιστοσελίδα της Ι.Μητροπόλεως
Σύρου (imsyrou):
ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ 2013 ΣΤΗΝ ΕΡΜΟΥΠΟΛΗ
Στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου, Πολιούχου
της Ερμούπολης, ιερούργησε σήμερα ο Σεβασμιώτατος κ. Δωρόθεος Β', ευλόγησε την
Αγιοβασιλειόπιττα της Ενορίας και προέστη της Δοξολογίας επί τω νέω έτει, παρουσία του Ρ/καθολικού Επισκόπου
Σύρου, κ. Φραγκίσκου Παπαμανώλη, του Χωρικού Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων κ.
Γ. Πουσαίου, του Δημάρχου Σύρου-Ερμούπολης κ. Ιωάννη Δεκαβάλλα,
Αντιπεριφερειαρχών, Περιφερειακών και Δημοτικών Συμβούλων, Πολιτευτών,
εκπροσώπων των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας και των συνευχηθέντων
πιστών.
Στην ομιλία του, μετά το
τέλος της Δοξολογικής ευχής, ο Σεβασμιώτατος, μεταξύ άλλων, είπε:
“Εύχομαι δύο πράγματα: Πρώτον, στις ψυχές των
σταυρωμένων Ελλήνων, που ματώνουν, να σταλάξει, όπως είπε ο ποιητής, το “άγιο
μύρος” της ευημερίας και της ανάπυξης. Και δεύτερον, η ανεργία για το
2013 να γίνει ένας κακός εφιάλτης του 2012 και να απομακρυνθεί από τη ζωή
όλων μας, ιδιαίτερα των νέων ανθρώπων, που πρέπει με δυνατά φτερά να περάσουν
τα γκρίζα σύννεφα και να κατακτήσουν ψηλές κορυφές.”
Ακολούθως, μετέβη στο Γραφείο του Χωρικού
Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων, όπου, σε σεμνή τελετή, ευλόγησε, κατά το έθος, την
Αγιοβασιλειόπιττα.
Αφού ευχήθηκε στους
παρισταμένους, υπογράμμισε τα εξής: “Ως απλός άνθρωπος εκείνο που
βλέπω ότι χρειάζεται και ιδιαιτέρως εύχομαι είναι να ξαναβρεί το Κράτος το
κοινωνικό του πρόσωπο. Δεν μπορεί ο Λαός μας να θυσιάζεται και το Κράτος να
εμφανίζεται αδιάφορο για τα προβλήματά του. Η Εκκλησία είναι και θα είναι
συναρωγός στην προσπάθεια ανακούφισης του Λαού. Και τούτο δεν το λέγω προς
καύχηση, δεν μπορούμε να καυχώμεθα για τα προβλήματα των συνανθρώπων μας. Εκείνο,
για το οποίο θα καυχηθούμε και διακαώς ευχόμεθα είναι να μη χρειάζεται αύριο
κανείς τη βοήθειά μας.”
Στη
συνέχεια, ακολουθούμενος και από τον Σεβασμιώτατο κ. Φραγκίσκο και τον
Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Μπραζαβίλ και Γκαμπόν κ. Παντελεήμονα, ο οποίος, προηγουμένως,
είχε ιερουργήσει στον Ιερό Ναό του Τιμίου Σταυρού Παρακοπής, μετέβη στο
Επισκοπείο Ερμουπόλεως, στην Αίθουσα του Θρόνου του οποίου ευλόγησε την
Αγιοβασιλειόπιττα παρουσία όλων των Εφημερίων της νήσου και συνεργατών.
Προσφωνώντας τους Κληρικούς του,
ο Σεβασμιώτατος κ. Δωρόθεος Β' τους ευχαρίστησε, και, στο πρόσωπο των Κληρικών
της Σύρου, όλους τους Ιερείς της Ιεράς Μητροπόλεως για τη σημαντική συνέργεια
και συμβολή τους στο έργο της Εκκλησιαστικής Διακονίας.
“Το 2012, τόνισε, σηκώσαμε το βαρύ Σταυρό της
αγωνίας να φέρουμε εις πέρας το μεγάλο έργο, που από το Νοέμβριο του 2012
αναλάβαμε,με τη θεσμοθέτηση του Προγράμματος ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΈΝΕΙΑ για να μην
υπολειφθούμε σε τίποτε.
Πρέπει να σας ομολογήσω, συνέχισε, ότι πολλές
φορές, καθώς αντιμετωπίζαμε αδιέξοδα, εκεί ένα χέρι, το Χέρι του Θεού, άνοιγε
πόρτες και μπροστά μας ενεφανίζοντο μεμονωμένα άτομα, φορείς, Σύλλογοι,
Ενώσεις, Εταιρείες, που δεν μας ήξεραν, αλλά πληροφορούνταν το έργο μας και μας
έδωσαν τη δύναμη να συνεχίσουμε.
Τελευταία μεγάλη χειρονομία αγάπης είναι αυτή
της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών να υιοθετήσουν 100 από τις 300 Οικογένειες που
ενισχύει το Πρόγραμμά μας, κυρίως τρίτεκνες και πολύτεκνες.
Δεν είμαι πολιτικός και δεν γνωρίζω τις
συζητήσεις που γίνονται στα Διπλωματικά Γραφεία. Γνωρίζω, όμως, την αγωνία των
όσων διαχειρίζονται σήμερα τα του τόπου μας να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα του
λαού μας και διαπορώ με τα όσα βλέπουμε και ακούμε, με εκείνους, δηλαδή, που
υποσχόμενοι να μας σώσουν μας άδειαζαν τις τσέπες και ταυτόχρονα φρόντιζαν να
γεμίζουν τις τσέπες άλλων!
Αλλά, η δική μας ελπίδα είναι ο ίδιος Χριστός
και από το δικό του μήνυμα παίρνουμε το μήνυμα της ενότητος όλων μας”
Ιδιαιτέρως δε
ευχήθηκε στον Σεβ. κ. Φραγκίσκο για την υγεία του και την ενίσχυσή του στο έργο
του και καλωσόρισε στο Επισκοπείο τον
Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Μραναζαβίλ και Γκαπόν κ.Παντελεήμονα, τον συνεχάρη για τη
χειροτονία του και του ευχήθηκε υγεία και δύναμη στην Αρχιερατική του Διακονία
και τη νέα πορεία του στην Εκκλησία, προσθέτοντας ότι τόσο ο ίδιος, όσο και οι
Ιερείς θα εύχονται, θα προσεύχονται και θα τον στηρίζουν στο έργο του.
Έτη πολλά και ευλογημένα εις τον ιστότοπον των Ακτινών! Καλή χρονιά και ευλογημένη και ο Άγιος Τριαδικός ημών Ύψιστος Θεός να στηρίζει το έργο του ιστοτόπου των Ακτινών να συνεχίζει έτι δυνατότερα τον αγώνα του υπέρ της Αγίας ημών Ορθοδόξου Πίστεως, της Φιλτάτης ημών Πατρίδος και ενδόξου Αγίου Έθνους ημών... Έχω μιάν απορίαν: Εάν ο άγιος Σύρου εις το μέλλον αναδειχθεί αρχιεπίσκοπος "πάσης Ελλάδος" θα συγκυβερνά ομού με τον λατίνον "επίσκοπον" της Σύρου; Ε, τότε δια ποίον λόγον χάνουμε καιρόν; Να σπεύσουμε όλοι ώστε να μην απολέσουμε τοιαύτην "ευκαιρίαν" δια την Ορθόδοξον Εκκλησίαν της Ελλάδος...
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω και εγώ μια απορία, προβληματίζομαι με το άρθρο, και απαντώ και στον 'αντιοικουμενιστή': Το να παρευρίσκεται απλά ο Λατίνος επίσκοπος σε μια Λειτουργία τη μετατρέπει σε Οικουμενιστική; Εκτός αν πρέπει να φοβούνται να μιλήσουν οι άνθρωποι μεταξύ τους μήπως και αλληλοπροσηλυτιστούν! Μα τότε οι Ορθόδοξοι θα έπρεπε να αισθανόμαστε ανασφαλείς, πράγμα που δεν ισχύει. Είδατε πουθενά ή ακούσατε ότι έψαλλε ή ότι συμμετείχε υπό οιονδήποτε τρόπο ο (Ρωμαιο)Καθολικός επίσκοπος στην Λειτουργία (ή σε κάποια Ορθόδοξη Λειτουργία στο παρελθόν); Ρωτήστε και κάποιους που ξέρουν για να σας απαντήσουν ότι δεν έχει συμβεί κάτι τέτοιο στη Σύρο, εκτός αν παίρνετε τις πληροφορίες σας από θρησκευτικές εφημερίδες που δεν ξέρουν τι γράφουν! Στη Σύρο, αν δεν το γνωρίζετε, πολλοί γάμοι είναι μεικτοί, μεταξύ Ορθοδόξων και (Ρωμαιο)Καθολικών. Δεν ισχύει προσηλυτισμός όμως, ούτε ακούστηκε ποτέ Ορθόδοξος να γίνει καθολικός, αν και το αντίθετο έχει συμβεί πολλές φορές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκόμη, η στοιχειώδη ευγένεια και ο πολιτισμός απαιτούν να αλληλοπροσφέρονται ευχές, ανεξάρτητα από το δόγμα εκάστου. Μόνο στους Ορθόδοξους πρέπει να ευχόμαστε; Και δεν συγκυβερνάει με Λατίνους ο Ορθόδοξος μητροπολίτης Σύρου. Απλά σέβεται τους πάντες, όπως οφείλει, και όπως έπραξε και ο Χριστός. Επιτέλους, τέτοια φοβία όπως ορισμένοι προσπαθούν να περάσουν στην Ελλάδα, δεν υπάρχει αλλού, αφού στο Εξωτερικό οι άνθρωποι έχουν καταλάβει χρόνια τώρα ότι ο καθένας έχει δικαίωμα να πιστεύει αυτά που θέλει, χωρίς να φοβάται να επικοινωνήσει με τους διπλανούς του και να ευχηθεί. ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!
Ο ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ
Προς τον «Ερευνητή».
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ προσωπικά δεν έχω δει στη Σύρο ρωμαιοκαθολικό κληρικό να συμμετέχει σε ορθόδοξη ακολουθία... Το έχω δει όμως στο Φανάρι. Εκεί την Κυριακή του Πάσχα έρχονται ρωμαιοκαθολικοί και αρμένιοι κληρικοί για να διαβάσουν το ευαγγέλιο κατά τον εσπερινό της αγάπης και να πάρουν την ευχή του πατριάρχη από την ωραία πύλη.
Στη Σύρο, ο Ορθόδοξος Μητροπολίτης είναι αλήθεια ότι προσέχει τι κάνει, ενώ πολλοί είναι εκείνοι που δεν γνωρίζουν και παίρνουν πληροφορίες από αμφιβόλου ποιότητας έντυπα που κυκλοφορούν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας πληροφορώ ότι ούτε ακόμη στην περιφορά των Επιταφίων τη Μεγάλη Παρασκευή συνευρίσκονται Ορθόδοξες και (Ρωμαιο)Καθολικές ενορίες στη μεγάλη πλατεία της Σύρου, τη στιγμή που ένα 45% περίπου των κατοίκων του νησιού είναι Καθολικοί.
Έχει δοθεί μάλιστα, σε συνεννόηση με τον (Ρωμαιο)Καθολικό επίσκοπο, οδηγία στους ιερείς του νησιού να μην κοινωνούν οι πιστοί παρά μόνο στη δική τους Εκκλησία.
Αυτά για την αποκατάσταση της αλήθειας. Όσον αφορά το τι γίνεται στο Φανάρι, επειδή δεν γνωρίζω προσωπικά, δεν είμαι αρμόδιος και να κρίνω.
Ο ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ
Προς τον «Ερευνητή».
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν γίνεται καμία περιφορά επιταφίων την Μ. Παρασκευή από τους ρωμαιοκαθολικούς... Αυτά που κάνουμε εμείς οι ορθόδοξοι την ημέρα αυτή, δεν τα κάνουν οι ετερόδοξοι.
Αγαπητέ ερευνητή ποία η σημασία να παρευρίσκεται ο οιοσδήποτε λατίνος "κληρικός" εις μιαν Ορθόδοξον Ακολουθίαν; Ποιά η μετοχή του; Αι Ορθόδοξαι Ακολουθίαι πολύ δε περισσότερο η Ακολουθία της Θείας Λειτουργίας δεν απευθύνονται ούτε εις αιρετικούς, ούτε εις ετεροδόξους, ούτε εις αθέους, ούτε εις άλλον τινά αλλά μόνον εις Ορθοδόξους Χριστιανούς. Επιθυμείτε να συνομιλήσετε με τον λατίνον "επίσκοπον"; Πηγαίνετε εις το γραφείον του και συνομιλήστε μακράν εκ των φακών φωτογραφικών και τηλεοπτικών μηχανών. Οι Ιεροί Ναοί δεν προσφέρονται δια κοινωνικάς και κοσμικάς εκδηλώσεις. Ούτε προσφέρονται δια συναυλίας, δια φωτογραφίσεις, δια χοροεσπερίδας και άλλας τινάς κοσμικάς μπαρούφας. Οι Ιεροί Ναοί προσφέρονται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΩΣ και μόνον δια την Θείαν Λατρείαν. Εκτός αν συμβολικώς οι εικονιζόμενοι διατρανώνουν ότι λατρεύουν ομού τινά "θεόν". Ο λατίνος "επίσκοπος" ως αποκλειόμενος από πάσης Λατρευτικής Πράξεως ως ετερόδοξος δεν έχει κανέναν λόγον να παρευρίσκεται εις Ορθόδοξον Ιερόν Ναόν. Ο συμβολισμός της πράξεως ταύτης πολύ δε περισσοτέρως η κατά την αυτήν ημέραν παρουσίαν τινός Ορθοδόξου Αρχιερέως εις παπικόν ναόν δίδουν κάκιστον συμβολισμόν πολλαπλώς ερμηνευόμενον. Αι εφημερίδαι γνωρίζουν καλώς τι γράφουν, άλλως οφείλουν οι θιγόμενοι, εάν αύται γράφουν κάτι ανακριβές να εκδίδουν και να αποστείλουν εις αυτάς δελτίον τύπου που να διαψεύδει τα αναφερόμενα. Όσον αφορά τους μικτούς γάμους είσθε βέβαιος ότι τινές ανήκοντες εις το λατινικόν δόγμα δεν προσέρχονται εις Ορθοδόξους Ναούς και μεταλαμβάνουν ΑΝΕΜΠΟΔΙΣΤΩΣ την Θείαν Κοινωνίαν ή και το αντίστροφον; Είναι απειράκις επικινδυνότερον η de facto άμβλυνσις έως ισοπεδώσεως του Ορθοδόξου Φρονήματος από το αν τις αυτομόλησε εκ της Ορθοδοξίας εις τον παπισμόν. Εσείς βεβαιώνετε ότι ούτε εις εκ των λατίνων δε προσέρχεται εις Ορθοδόξους Ναούς και δεν μεταλαμβάνει ΑΝΕΜΠΟΔΙΣΤΩΣ των Αχράντων Μυστηρίων ή το αντίστροφον; Οι λατίνοι μηδέ Ρωμιοί είναι ούτε δε πολύ περισσότερον "καθολικοί". Η Αγία ημών Εκκλησία είναι Μιά Αποστολική και Καθολική. Σεις πιστεύετε ότι η Εκκλησία είναι Μια και Αδιαίρετος και αύτη είναι μόνο η Ορθόδοξος Εκκλησία; Ή μήπως είσθε οπαδός της Μιάς αλλά δήθεν "διηρημένης εκκλησίας"; Θα επιθυμούσαμε να γνωρίζουμε τας απόψεις υμών… Οι Άγιοι Πατέρες, οι Άγιοι Απόστολοι πολύ δε περισσοτέρως ο Άγιος Θεάνθρωπος ημών Ιησούς Χριστός ζητά την καλήν ομολογίαν πίστεως και ουχί "στοιχειώδεις κανόνας ευγενείας" ή επίπλαστου δήθεν πολιτισμού της "εικόνος" ώστε να μην καταντήσωμεν ώσπερ οι υποκριταί, οίτινες καθαρίζουν το έξωθεν του ποτηρίου και της παροψίδος, έσωθεν δε γέμουσιν εξ αρπαγής και αδικίας. Σεις γνωρίζετε καλώς εάν ο άγιος Σύρου "συγκυβερνά" ή όχι με τον λατίνον επίσκοπον; Πως ομιλείτε με τοιαύτην βεβαιότητα; Είσθε εκπρόσωπός του; Μήπως είσθε ο… ίδιος; Η φοβία δεν υπάρχει αδικαιολογήτως. Το χώμα της Αιματοποτισμένης Πατρίδος ημών είναι ποτισμένο από αίμα θηριωδιών. Οι συναξαρισταί της Αγίας ημών Εκκλησίας είναι γεμάτοι από μάρτυρας, Αγίους της Πίστεως ημών οίτινες εσφάγησαν ή πέθαναν μαρτυρικώς διότι ηρνήθησαν την… "στοιχειώδην ευγένειαν και τον πολιτισμόν" των… λατίνων. Σεις ισχυρίζεσθε ότι ούτοι δεν είναι Άγιοι της Αγίας Ορθοδόξου Εκκλησίας ημών; Σεις πιστεύτε ότι λατίνοι έχουν αλλάξει; Προσφάτως ο μεγαλύτερος σφαγέας των Σέρβων Ορθοδόξων ο καρδινάλιος Στέπινατς ανακηρύχθη εκ του Βατικανού Άγιος. Που εισί αι διαμαρτυρίαι των εν Ελλάδι παπικών; Να είναι καλά οι άνθρωποι, να πιστεύουν ότι θέλουν, ας κρατηθούν μακράν εκ της Αγίας Πίστεως και Εκκλησίας ημών. Εάν θέλετε να τους δώσετε ευχάς πράξτε το μακρά εκ του Αγίου Θυσιαστηρίου. Πορευθείτε εις το γραφείον των, επικοινωνήστε τηλεφωνικώς ώστε να μην στερηθείτε ταύτης της… ανάγκης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτη Φωνή Βοώντος απαντώ ότι κάνει λάθος. Στη Σύρο γίνονται τη Μ. Παρασκευή περιφορές Ρωμαιοκαθολικών Επιταφίων, όπως και οι Ορθόδοξες Ενορίες κάνουν το ίδιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτον Αντιοικουμενιστή έχω να πω τούτο: Θεωρητικά, κανείς δεν διαφωνεί με όσα λέτε. Έχετε απολύτως δίκιο από δογματικής απόψεως. ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΑ όμως, τη στιγμή που ένας πολύ μεγάλος αριθμός οικογενειών είναι μεικτές και τα μέλη των οικογενειών αυτών είναι θρησκευόμενα (μάλιστα κάνουν δύο γάμους: Ορθόδοξο και Ρωμαιοκαθολικό), δεν νομίζετε ότι είναι πολύ σκληρό να απαγορευθεί στον λατίνο επίσκοπο να προσέλθει σε Ορθόδοξη Λειτουργία; [Δεν εννοούμε να συλλειτουργήσει, που φυσικά είναι κατακριτέο]. Θα τον διώχνατε δηλαδή εσείς αν είσασταν λ.χ. αρχιερατικός επίτροπος, όταν ερχόταν στις μεγάλες γιορτές να παρευρεθεί στη Λειτουργία; Και πώς θα φαινόταν στους δημοσιογράφους αυτό; Να προστεθούν ένα σωρό άλλα σκάνδαλα σε όσα υπάρχουν; Πώς θα φαίνονταν στα καθολικά μέλη των μεικτών οικογενειών (πιστέψτε με είναι πολλά)τέτοιες απόλυτες κινήσεις; Διότι στο παρελθόν από λάθος κινήσεις χώρισαν οικογένειες ή προέκυψε μεγάλος αναβρασμός ανάμεσα στους χριστιανούς στη Σύρο. Και σας παρακαλώ, αν απαντήσετε, να απαντήσετε πρακτικά και ποιμαντικά, όχι θεωρητικά. Ακόμη, ο καθολικός επίσκοπος επιζητεί να συνοδεύει τον Ορθόδοξο Μητροπολίτη, όπου ο δεύτερος πηγαίνει (εκδηλώσεις, κοπή πίττας κ.λπ.). Να βαδίζει ο Μητροπολίτης στο αντίθετο πεζοδρόμιο; Ή μήπως να μην του λέει ούτε καλημέρα; Είναι καθημερινές οι σχέσεις αυτές εδώ στη Σύρο που δεν μπορεί να τις κατανοήσει κάποιος που δεν τα ζει. Δεν νοείται άλλωστε "συγκυβέρνηση". Τι σημαίνει κάτι τέτοιο; Είναι αδιανόητο για Ορθόδοξο Μητροπολίτη. Και ούτε χρειάζεται τόσο άγχος, αν γνωρίζουμε τι πιστεύουμε. Σωστή κατήχηση χρειάζεται μόνο. Το ότι δεν την έχουμε μετά από 2.000 χρόνια Χριστιανισμού, θα πρέπει να μας προβληματίσει. Πάντως, δεν μας φταίνε ΟΙ ΆΛΛΟΙ.
Όσον αφορά τη Θεία Κοινωνία, έχω να είπω το εξής: ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ, αν ο Ορθόδοξος ιερέας δεν γνωρίζει ποιον κοινωνεί, δεν έχει ευθύνη. Διότι δεν είναι παντογνώστης. Ευθύνη έχει μόνο όταν γνωρίζει ότι ο προσερχόμενος είναι λατίνος ή προτεστάντης και τον μεταλαμβάνει. Θέλετε να πείτε ότι οι Ορθόδοξοι ιερείς σ' όλο τον κόσμο γνωρίζουν πάντα ποιους κοινωνούν; Και φταίνε εκείνοι σε περίπτωση που κάποιος π.χ. προτεστάντης σπεύσει να κοινωνήσει χωρίς να το γνωρίζουν; Νομίζετε ότι δεν συμβαίνει αυτό σ' όλο τον κόσμο; Γιατί το επικεντρώνετε μόνο στη Σύρο;
Τέλος, στα ελληνικά σχολεία δεν γνωρίζετε ότι γίνεται από Ορθόδοξα και ετερόδοξα παιδιά κοινή πρωινή προσευχή κάθε μέρα, εδώ και χρόνια; Θέλετε να πείτε ότι μπορούν να γίνουν διακρίσεις μεταξύ των παιδιών και όσα είναι προτεστάντες ή Ρωμ/καθολικοί να προσεύχονται σε απόσταση; Δεν θα ξεκινούσαν αντιδράσεις και θα δημιουργούσε εχθρότητα αυτό μεταξύ των παιδιών; Το ίδιο συμβαίνει και ανάμεσα στα μέλη μεικτών οικογενειών. Είναι κρίμα να αναθερμαίνονται εξάψεις θρησκευτικές και μάλιστα σε μια ιδιαίτερα αντιθρησκευτική εποχή, όπως αυτή που ζούμε.
Ευχαριστώ,
Ο ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ