30 Νοε 2012

Κυριακή ΙΔ΄ Λουκά - Πίστεως ευλογημένη ανάβαση


(Λουκ. ιη’ 35-43)                                                                (Εφεσ. Ε΄8-19)
Πίστεως ευλογημένη ανάβαση
Βαθύτερα είναι τα μηνύματα που εκπέμπου οι θαυματουργικές ενέργειες του Κυρίου μας, με αποδέκτες και τους ανθρώπους της δικής μας εποχής. Η σημερινή ευαγγελική περικοπή αναφέρεται συγκεκριμένα στο θαύμα της θεραπείας του τυφλού στην Ιεριχώ.  Ο τυφλός διέθετε πίστη, η ρίζα της οποίας όμως δεν στηριζόταν και τόσο σε μια ψυχρή λογική, αλλά στο γόνιμο έδαφος της καρδιάς του.
Η τύφλωση τού στερούσε τις χαρές που προσφέρει η σωματική θέα των πραγμάτων, τις ομορφιές της φύσεως, τις εικόνες των προσώπων και την όψη των γεγονότων. Δεν είδε ποτέ τίποτε, ούτε ακόμα το Πρόσωπο του Χριστού. Η πίστη του όμως δεν κινείτο σε αμφιταλαντεύσεις και αμφιβολίες. Ήταν γνήσια και αυθεντική. Εκδήλωσε την πίστη, για την οποία αργότερα έγραψε ο απόστολος Παύλος ότι είναι «πραγμάτων έλεγχος ού βλεπομένων», δηλαδή παραδοχή πραγμάτων που δεν βλέπονται σωματικά από τον άνθρωπο.

Οι ΡΟΜΑ ή Αθίγγανοι μας διδάσκουν πως να αγαπάμε την πατρίδα μας, την οικογένειά μας και την ορθοδοξία


«ΡΟΜΑ» Ή «ΑΘΙΓΓΑΝΟΙ» Ή ΚΟΙΝΩΣ «ΓΥΦΤΟΙ», ΑΓΝΟΙ ΚΑΙ ΥΓΙΩΣ  ΕΘΝΙΚΩΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΣ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΙ,  ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΠΩΣ ΝΑ ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ,  ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΕΥΘΑΡΣΩΣ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΩΣ:
«Δηλώνουμε μὲ αὐτοπεποίθηση ὅτι ἐμεῖς οἱ Ἕλληνες ΡΟΜ θὰ συμμετέχουμε ἐνεργὰ σ᾿ ὅλες τὶς ἐκδηλώσεις ἀπελευθερωτικῶν γεγονότων τῆς χώρας μας καὶ ζητοῦμε ἀπὸ τὸν δήμαρχο νὰ ἀνακαλέσει τὴν προσβλητική του δήλωση καὶ νὰ τιμᾶ ὅπως ἁρμόζει τοὺς Ἕλληνες τσιγγάνους ἢ Ρόμ ἢ Γύφτους ἢ ὅπως αὐτὸς θέλει να τοὺς ἀποκαλεῖ,  ποὺ εἶναι ὅμως Ἕλληνες πολίτες ἑκατοντάδες χρόνια σ᾿ αὐτὸν τὸν τόπο.»
(Ἀπόσπασμα ἐγγράφου τῆς Πανελλήνιας Ἑνώσεως «ΡΟΜ»,  ὑπ᾿ ἀριθμ. Πρωτ. 1992/2012).
{Σημ.: Ὑπάρχουν στοιχεῖα ὅτι οἱ Ἕλληνες Ρομά έχουν πανελληνίως πολλὰ Σωματεῖα καὶ συγκροτοῦν καὶ Συνομοσπονδία Ἑλλάδος μὲ 300.000 μέλη}.

Κοινό Πάσχα Ορθοδόξων και Παπικών στους Αγίους Τόπους από το 2013

Όπως αναφέρουν Ρωμαιοκαθολικά Μ.Μ.Ε “Ως χειρονομία υπέρ της ενότητας και του οικουμενισμού, οι Ρωμαιοκαθολικοί της Ιερουσαλήμ από  το 2013 θα εορτάζουν το Πάσχα στους Αγίους Τόπους με τους Ορθοδόξους.

Πάπας Βενέδικτος: Η αδελφική σχέση των δύο μεγάλων Αποστόλων (Πέτρου & Ανδρέα) αντανακλάται στην ειδική σχέση μεταξύ των αδελφών Εκκλησιών Ρώμης και Κωνσταντινούπολης.

“Today we consider the figure of the Apostle Andrew. According to John’s Gospel, Andrew was the first Apostle to be called by Jesus; he then brought his brother, Simon Peter, to the Lord. The fraternal relationship of these two great Apostles is reflected in the special relationship between the sister Churches of Rome and Constantinople. 

Κυριακή ΙΔ’ Λουκά - «Και οι προάγοντες επετίμων αυτώ ίνα σιωπήση αυτός δε πολλώ μάλλον έκραζεν, υιέ Δαβίδ ελέησον με»


Αποστολικό ανάγνωσμα: Εφεσ. ε΄ 8-19
Ευαγγελικό ανάγνωσμα: Λουκ. ιη΄ 35-43
 Ιδιαίτερα σημαντικά τα όσα διαδραματίζονται σήμερα στην Ιεριχώ, η οποία για άλλη μια φορά δέχεται τη θαυματουργική επίσκεψη και επέμβαση του Ιησού. Και στις δυο επισκέψεις φαίνεται ότι ο Ιησούς στέκεται στον άνθρωπο και τα προβλήματα του. Διακρίνει τη σιωπηλή ή και με κραυγή επιθυμία των ανθρώπων να τύχουν του ελέους του. Αυτοί οι δυο ξεχωρίζουν ανάμεσα στο πλήθος που συνωστίζεται γύρω από τον Ιησού. Ο πρώτος είναι ο Ζακχαίος και ο δεύτερος είναι ο σημερινός τυφλός. Ο Ζακχαίος, όπως θα ακούσουμε και στο ευαγγέλιο της ερχόμενης Κυριακής, θέλει να δει, έστω και από μακριά τον Ιησού, μια και η αμαρτωλότητα του, η μικρόσωμη κατασκευή του και πλήθος των αμαρτιών του δεν του επέτρεπαν να το πράξει.
Αντίθετα ο τυφλός πληροφορείται για την παρουσία του Ιησού και φωνάζει δυνατά «Ιησού, υιέ του Δαβίδ, σπλαχνίσου με». Κι όταν το προπορευόμενο πλήθος τον μάλωνε και τον καλούσε να σωπάσει, εκείνος φώναζε ακόμη πιο δυνατά: «Υιέ του Δαβίδ, σπλαχνίσου με» . Η επιμονή και η ένταση της φωνής του επιβεβαίωναν τη μεγάλη πίστη στο πρόσωπο του Ιησού τον οποίο αναγνώριζε, μέσα από τα γεμάτα ικεσία και δύναμη λόγια του, σαν τον αναμενόμενο μεσσία και Λυτρωτή.

Οι σύγχρονοι Καλικάτζαροι και τα θρησκευτικά!


Οι σύγχρονοι Καλικάτζαροι και τα θρησκευτικά!
-Ποιοί και γιατί θέλουν να καταργηθούν τα θρησκευτικά από τα σχολεία...
-Ουσιαστική η αντίδραση Αρχιερέων για το μάθημα των θρησκευτικών
Σπάω το κεφάλι μου να ανακαλύψω σε τι βλάπτει τους μαθητές το μάθημα των θρησκευτικών! Μήπως παρακινεί τους μαθητές σε βιοπραγίες και διδάσκει το μίσος; Μήπως προκαλεί κοινωνικούς διχασμούς και αντικοινωνικές συμπεριφορές; Μήπως γαλουχεί τρόπους διαφθοράς και διαπλοκής; Μήπως εκπαιδεύει τους μαθητές στην ψευδομαρτυρία, στην κλοπή, στην ασέβεια, στην μοιχεία, στην πορνεία και εν γένει τους καλλιεργεί τάσεις ψυχασθένειας και ανωμαλίας (βλ. ομοφυλοφιλία); Μήπως η διδασκαλία του αποτελεί τη βασική αιτία της γενικής κατρακύλας της Ελλάδας; Μήπως ευθύνεται για τη σήψη και τη δυσωδία, για τα Σόδομα και Γόμμορα και τα χιλιάδες ηθικά και οικονομικά σκάνδαλα που ταλανίζουν την ελληνική κοινωνία; Μήπως το βασικό θέμα που επεξεργάζεται, δηλαδή οι ευαγγελικές διδαχές του Ιησού Χριστού οδηγούν τον άνθρωπο στον όλεθρο και την καταστροφή;

Μητροπολίτης Κονίτσης Ανδρέας, "Οι Αλβανοί έχουν πάντοτε στον νου και στα σχέδιά τους την «Μεγάλη Αλβανία»"


  
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΔΡΥΪΝΟΥΠΟΛΕΩΣ, ΠΩΓΩΝΙΑΝΗΣ & ΚΟΝΙΤΣΗΣ
Αριθ. Πρωτ.  96                             Εν Δελβινακίω τη 29η Νοεμβρίου 2012
ΔΕΛΤΙΟ   ΤΥΠΟΥ
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ. ΑΝΔΡΕΑΣ, έκανε τις ακόλουθες Δηλώσεις :
            « Ο Αλβανός πρωθυπουργός Σαλί Μπερίσα με τα όσα είπε επ’  ευκαιρία της συμπληρώσεως εκατό (100) ετών από την «ανεξαρτησία» της Χώρας του, αποκάλυψε τους κρυφούς πόθους και τα ανόσια σχέδια της Αλβανίας σε βάρος της Ελλάδος. Είπε, δηλαδή, ότι οι Αλβανοί έχουν πάντοτε στον νου και στα σχέδιά τους την «Μεγάλη Αλβανία», που θα περιλαμβάνη το Κόσσοβο, μέρος της FYROM, την Φλώρινα, την Καστοριά, τα Ιωάννινα, την Άρτα και την Πρέβεζα !

Το χρονικό της προσπάθειας χειραγώγησης της γνώμης του Αρχιμ. Βασιλείου Γοντικάκη για το μάθημα των θρησκευτικών


Το χρονικό της προσπάθειας χειραγώγησης της γνώμης του Αρχιμ. Βασιλείου Γοντικάκη για το μάθημα των θρησκευτικών
Ι. Χρυσοστόμου, Κοινωνιολόγου - Θεολόγου
Η μεθοδική δράση της ολιγομελούς ομάδας πανεπιστημιακών του Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ για την υλοποίηση του έργου της εισαγωγής της θρησκειολογίας στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση μέσα από το προτεινόμενο Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) για το Μάθημα των Θρησκευτικών (ΜτΘ), το οποίο εντάχτηκε στο Πρόγραμμα ΕΣΠΑ «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – Πιλοτική Εφαρμογή, Οριζόντια Πράξη» (MIS: 295379) φαίνεται να μην αποφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. H συστηματική, εξάλλου, καθοδήγηση των μελών της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων (ΕΕ) του ΠΣ από τον υπάλληλο του ΥΠΑΙΘΠΑ και Συντονιστή του ΠΣ κ. Γιαγκάζογλου -ο οποίος, σημειωτέον, (ετερο)προσδιορίζεται ακόμα (στην παρακάτω αναφερόμενη επιστολή) ως Σύμβουλος Θεολόγων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (ΠΙ) παρότι το ΠΙ έχει προ πολλού καταργηθεί- φαίνεται να μην οδηγεί στον επιθυμητό στόχο. Από την άλλη πλευρά, η δήθεν “συναίνεση” των εκπαιδευτικών θεολόγων προκύπτει σταδιακά ότι είναι εικονική και ότι προέρχεται από λίγους και συγκεκριμένους προνομιούχους θεολόγους του δημοσίου, που μετέχουν ή ωφελούνται άμεσα ή έμμεσα από την εφαρμογή του ΠΣ, οπότε και δεν λαμβάνεται πια υπόψη από κανέναν. Αντίθετα δε, η πλειοψηφία των θεολόγων της χώρας έχει εκφράσει πλέον κάθετα την αντίθεσή της με το ΠΣ, όπως προκύπτει και από το με ημερομηνία 02.11.2012 Ψήφισμα της Ολομέλειας των Συλλόγων Θεολόγων Ελλάδος, το οποίο δόθηκε στη δημοσιότητα την 05.11.2012 και υπογράφεται α) από την Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, καθώς και από β) το ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ – ΘΡΑΚΗΣ, γ) το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΑΓΡΙΝΙΟΥ, δ) το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΆΡΓΟΥΣ, ε) το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΒΟΛΟΥ, στ) το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, ζ) το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ, η) το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ, θ) το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ, ι) το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ια) το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΛΑΜΙΑΣ, ιβ) το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ, ιγ) το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΛΕΥΚΑΔΑΣ, ιδ) το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ, ιε) το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΠΑΤΡΑΣ, ιστ) το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΠΥΡΓΟΥ και ιζ) το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΤΡΙΚΑΛΩΝ.

Επιστολή Μητροπολίτου Πειραιώς στον Πρωθυπουργό Αντώνιο Σαμαρά


᾿Εν Πειραιεῖ τῇ 27ῃ Νοεμβρίου 2012
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν
Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιῶς κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ ἀπέστειλε πρός τόν Ἐξοχώτατο κ. Πρωθυπουργό Ἀντώνιον Σαμαρᾶν τήν κάτωθι ἐπιστολήν.
Ἐκ τῆς Ἱ. Μητροπόλεως
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                              
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
᾿Ακτὴ Θεμιστοκλέους 190

29 Νοε 2012

Τι λογής σπόρους “φυτεύουν” στα παιδιά μας;


exof.png
Τί λογῆς σπόρους “φυτεύουν” στά παιδιά μας;
Πολλές καί μεγάλες εἶναι οἱ ἀπορίες πού γεννιοῦνται σέ κάποιον πού θά ἀσχοληθεῖ μέ τά μαθητικά βιβλία τῶν παιδιῶν μας. Δέν πίστευα ποτέ ὅτι θά γινόντουσαν αὐτά τά πράγματα καί μάλιστα ἀπό Ἕλληνες … “διανοούμενους” πού ἔχουν ἀναλάβει τό ἱερό λειτούργημα τῆς διαπαιδαγώγησης τῶν παιδιῶν μας.
Πρίν λίγες ἡμέρες, ἐξετάζοντας τό παιδί μου στό μάθημα τῆς ἱστορίας Ε΄ δημοτικοῦ, κεφάλαιο περί διατάγματος Μεδιολάνων, σελ.30, ἔπεσε το μάτι μου σέ μία εἰκόνα στό τέλος τοῦ κεφαλαίου, στήν ὁποία εἰκονίζονταν κάποιοι μέ μοῦσι νά κρατᾶνε δαυλούς καί σφυριά καί νά σπᾶνε ἀρχαῖα ἀγάλματα. Δίπλα στήν ἐν λόγῳ εἰκόνα ὑπῆρχε ἕνα ἀπόσπασμα ἀπό την ἐπιστολή τοῦ εἰδωλολάτρη φιλόσοφου Λιβάνιου πρός τόν αὐτοκράτορα Θεοδόσιο, στήν ὁποία ἔγραφε ὅτι οἱ ὀπαδοί τῆς νέας θρησκείας (χριστιανοί) σπᾶνε τά ἱερά ἀγάλματα.
Καί διερωτῶμαι τό ἑξῆς: Τό παιδί πού βλέπει αὐτή τήν εἰκόνα και διαβάζει δίπλα αὐτό τό κείμενο, δέν θά σχηματίσει μία ἄσχημη εἰκόνα για τούς χριστιανούς; Θά βρεθεῖ ἄραγε κάποιος δάσκαλος νά τοῦ ἐξηγήσει τούς λόγους γιά τούς ὁποίους κάποιοι χριστιανοί (σέ καμία περίπτωση ὅλοι) κατέφυγαν σέ τέτοιου εἴδους πράξεις; Ποιός γονιός θά ἀσχοληθεῖ να βγάλει μέσα ἀπό τό παιδί του τούς βρωμοσπόρους πού διαρκῶς πετᾶνε στήν ἀκαλλιέργητη μά γόνιμη ψυχή του;

Πρωτοπρ. Βασίλειος Α. Γεωργόπουλος, Όψεις αποκρυφισμού (3ον)


ΟΨΕΙΣ ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΥ (3ον)
Τά Φυλακτά
Τά φυλακτά εἶναι μία πανάρχαια πρακτική, πού χρησιμοποιοῦνταν σέ πλῆθος παγανιστικῶν λατρειῶν καί χώρων ὡς μέσα προστασίας, ὑποτιθέμενου ἐλέγχου τῶν πνευμάτων ἤ καί αὐτῶν τῶν φυσικῶν δυνάμεων.
Στήν ἀρχαία Αἴγυπτο λ.χ. τό πλέον διαδεδομένο φυλακτό ἦταν τό λεγόμενο ”Μάτι τοῦ Ὥρου”, ἐνῶ στήν ἀρχαία Ἑλλάδα ἦταν γνωστά ὡς περιάμματα καί περίαπτα. Τά φυλακτά ὅμως σήμερα εἶναι παρόντα καί στόν ἀποκρυφιστικό χῶρο καί μάλιστα μέ πολλές μορφές.
Διαφημίζονται, προβάλλονται καί πωλοῦνται ὡς ἀντικείμενα πού ἐμπεριέχουν μαγικές δυνάμεις, οἱ ὁποῖες προφυλάσσουν, δῆθεν, ὅποιον τά ἔχει, ἀπό ἀρρώστιες, βάσκανο μάτι, ἐμπόδια κάθε εἴδους, ἀπό μαγεία καί κάθε μορφή κακοδαιμονίας.  Ἄλλοτε προωθοῦνται ὡς μέσα, τύχης, ἐπιτυχίας, ἀπόκτησης πλούτου, γονιμότητας, κ.ἄ. Τό πρόβλημα μάλιστα γίνεται ἀκόμα πιό σύνθετο καί μεγαλύτερο, ὅταν τέτοιου εἴδους πεποιθήσεις συνδυάζονται μέ προκαταλήψεις καί δεισιδαιμονίες, πού ἐπίσης εἶναι παροῦσες καί βασανίζουν πλῆθος ἀνθρώπων πού τίς πιστεύουν.

Πρωτοπρ. Διονύσιος Τάτσης, Κομποσχοίνι: «Το κινητό μου τηλέφωνο»


ΚΟΜΠΟΣΧΟΙΝΙ: «ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΜΟΥ ΤΗΛΕΦΩΝΟ»
Στην ἐποχή μας μόνο τὰ μωρὰ δὲν ἔχουν κινητὸ τηλέφωνο.Ὅλοι οἱ ἄλλοι ἔχουν τὸ κινητό τους καὶ συνεχῶς μιλοῦν καὶ ἐπικοινωνοῦν μεταξύ τους. Ὅπου καὶ νὰ βρίσκονται παίρνουν τηλέφωνο. Παντοῦ ἀκούγονται ποικίλες μουσικές, ποὺ εἶναι ἐπιλογὴ τῶν κατόχων τῶν τηλεφώνων. Ἀκόμα καὶ μέσα στοὺς Ἱεροὺς Ναοὺς χτυποῦν τηλέφωνα.
 Θὰ ἔλεγα ὅτι καὶ οἱ ἀναχωρητὲς ἔχουν κινητὸ τηλέφωνο, παρόλο, ποὺ ἔχουν ἐπιλέξει τὴν ἀπόκοσμη ζωὴ καὶ ἔχουν ἀπαρνηθεῖ συγγενεῖς καὶ φίλους. Ἐλάχιστοι εἶναι πιὰ ἐκεῖνοι, ποὺ συνειδητὰ ἀρνοῦνται τὸ κινητὸ τηλέφωνο καὶ περιορίζονται μόνο στὸ σταθερὸ τοῦ σπιτιοῦ τους. Θεωροῦν πολὺ ἐνοχλητικὸ ὁποιαδήποτε ὥρα καὶ σὲ ὁποιοδήποτε τόπο νὰ τοὺς ἀναζητοῦν καὶ νὰ γίνονται κοινωνοὶ τῶν προβλημάτων τῶν ἄλλων, περισπώντας τους ἀπὸ πνευματικὲς ἐνασχολήσεις, ποὺ προϋποθέτουν περισυλλογή, ἀφοσίωση καὶ ἀπόθεση βιοτικῶν μεριμνῶν. Πολλοὶ ἀδελφοὶ ἴσως νὰ θεωρήσουν παραδοξολογία τὰ ὅσα σημειώνω ἐδῶ.Ὅμως ἐπιμένω, γιατὶ πιστεύω ὅτι τὰ ὅσα λέγονται μέσῳ τῶν κινητῶν εἶναι περιττά, ἂν ὄχι καὶ ἐπιβλαβῆ. Λίγες εἶναι οἱ περιπτώσεις ὅπου ἔχουν κάποια ἀξία καὶ διευκολύνουν τὴ ζωή τῶν ἀνθρώπων, ἀλλὰ γι᾽ αὐτὲς τὶς περιπτώσεις εἶναι τὸ σταθερὸ τηλέφωνο τοῦ σπιτιοῦ, τοῦ γραφείου, τῆς πλατείας κ.λπ.

Ηρώδης το Υπουργείο Παιδείας. Θέλει να αφανίση τα Θρησκευτικά


Θρησκευτικά Γ' Γυμνασίου
-Ὅλη ἡ ἀλήθεια γιά τό “φιάσκο” τῶν ἀπαλλαγῶν ἀπό τό μάθημα
-Στόν “ἀέρα” οἱ μεθοδεύσεις γιά τήν κατάργησή τους!
ΗΡΩΔΗΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΦΑΝΙΣΗ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Εἶναι γνωστό σέ ὅλους μας ὅτι οἱ νόμοι στήν Ἑλλάδα διατυ­πώ­νονται μέ ἐσκεμμένη συντακτική πλαδαρότητα, ὥστε νά μήν ἀκριβολογοῦν ἀλλά νά εἶναι διφορούμενοι καί εὐάλωτοι σέ παρερμηνεῖες. Διαμορφώνονται, ὅπως λέει χαρα­κτηριστικά ὁ λαός μας, γιά νά ἔχουν «παράθυρα»!
Αὐτό, βεβαίως, γίνεται μέ σκοπιμότητα καί ὄχι γιατί ἡ Ἑλλη­νι­κή Βουλή δυσκολεύεται νά συντάξη σαφῆ καί συγκεκριμένα νομοθετήματα, λόγῳ ἐλλειμ­ατικῆς γνώσεως τῆς Ἑλληνικῆς γλώσ­σας, ἀφοῦ στά κείμενα πού τό Κράτος θέλει νά εἶναι ἀμείλικτο –ὅπως, φερ’ εἰπεῖν σέ αὐτά πού ὁρίζουν τό πῶς ἡ Πολιτεία θά «πιῆ τό αἷμα τῶν πολιτῶν» μέ φορολογίες καί περικοπές μισθῶν καί Συν­τάξεων– οἱ ἀσάφειες …«πᾶνε περίπατο»!
Οἱ νομοθετικές ἀσάφειες, παρατηροῦνται, ἐπίσης, ὅταν τό Κρά­τος θέλει νά εὐνοήση τούς «ἡμετέρους» του οἰκονομικούς «μεγα­λο­καρ­χαρίες» μπερδεύοντας τά κριτήρια φορολογίας τους καί δια­φο­ρο­ποιῶντας τα ἀπό τά κριτήρια φορολογίας  τῶν “πληβείων” πολιτῶν, ἤ, ὅταν θέλει νά ἀποκλείση κάποιους ἀπό τόν ἐπιχειρησιακό ἤ ἐπεν­δυτικό χῶρο μέ ἀνήθικο τρόπο, ἀλλά …νόμιμα, συμφώνως πρός τό ρηθέν ὑπουργοῦ ὅτι «ἠθικό εἶναι τό νόμιμο»!

Αποφάσεις Δ.Σ. Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος (28-11-2012)


Αθήνα, 28-11-2012 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος συνήλθε σήμερα στην τακτική του συνεδρία και ομοφώνως αποφάσισε: 
1) Να εκφράσει δια υπομνήματος στην Ιερά Σύνοδο την δυσαρέσκειά του και τον προβληματισμό του για τον Κανονισμό αξιολόγησης των Κληρικών, που εγκρίθηκε από την Ιερά Σύνοδο και την Πολιτεία, χωρίς να ληφθεί υπ’ όψιν η γνώμη του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος, που εκπροσωπεί το σύνολο του Εφημεριακού Ιερού κλήρου. 
2) Να στείλει υπόμνημα προς την Ιερά Σύνοδο, δια του οποίου θα εκφράζεται η ανησυχία, αλλά και απορία των μελών του Δ.Σ. του Ι.Σ.Κ.Ε, για τις πληροφορίες περί παράνομου πλουτισμού κληρικών και που σε ημέρες δύσκολες για την πατρίδα μας σκανδαλίζει τους πάντες, και θα ζητά την άμεση και ταχύτατη αντιμετώπιση του θέματος υπό της Ιεράς Συνόδου. 

Κυκλοφορεί το φύλλον της 30.11.12 του «Ορθοδόξου Τύπου»


Ἰδιαιτέρως σημαίνοντα ἄρθρα ἀπαρτίζουν τό φύλλον τῆς 30ῆς Νοεμβρίου. Ἐκ τῶν ἐξεχόντων διακρίνονται τά ἑξῆς:
Ἀνοικτὴ σύγκρουσις τοῦ Σεβ. Πειραιῶς μὲ τὸ ὕπατον συμβούλιον τῆς μασονίας. Μέ ἀφορμήν τά ψεύδη τῆς Μεγάλης Στοᾶς ὅτι ἐμύησεν ἐξέχοντα Ἱεράρχην εἰς τάς τάξεις της.
Ἀρνητικαὶ ἐξελίξεις εἰς τὰ ἐθνικά μας θέματα, ἐξ αἰτίας τῆς οἰκονομικῆς καταρρεύσεως.
Ἀπὸ τὴν «Εὐαγγελικὴν Σάλπιγγα» εἰς τὸν «Ὀρθόδοξον Τύπον». Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου Δ. Μεταλληνοῦ.
Περὶ τῆς ψευδοενώσεως Παπικῶν – Ὀρθοδόξων.

Ορθόδοξη τηλεοπτική εκπομπή σε Ρωμαιοκαθολικό σταθμό


Γαλλία- "Μια φορά το μήνα την Τρίτη στις 21:45 και από τις 27 Νοεμβρίου 2012 ο Ρωμαιοκαθολικός σταθμός KTO θα παρουσιάζει την Ορθόδοξη τηλεοπτική εκπομπή "L’Orthodoxie, Ici & Maintenant".
Η εκπομπή θα είναι υπό την αιγίδα της Γενικής Συνέλευσης των Ορθοδόξων Επισκόπων Γαλλίας και θα παρουσιάζει ειδήσεις των Ορθοδόξων Εκκλησιών στη Γαλλία. Δείτε το διαφημιστικό της εκπομπής.

Ο Νοστράδαμος και η εποχή μας


Ο Νοστράδαμος και η εποχή μας
Αρχιμ. Γρηγόριος Κωνσταντίνου
Το τελευταίο χρονικό διάστημα επειδή πολύς λόγος γίνεται για τα «μέλλοντα συμβαίνει» και προβάλλονται από διαφόρους κινδυνολόγους ποικίλες  απόψεις πνευματικών αγίων γερόντων, πολλές φορές μάλιστα παραποιημένες, που αναφέρονται στο τι θα συμβεί στο προσεχές διάστημα στην πατρίδα μας και όχι μόνο, σκεφτήκαμε να φέρουμε στην επιφάνεια κάποιο γνωστό «προφητικό» πρόσωπο στο πολύ κόσμο, διαλύοντας τις όποιες ψευδείς αντιλήψεις βοηθώντας συνάμα τον προβληματισμό των ανθρώπων.

Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος, Επιστολή προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ & ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ
Ἀριθμ. Πρωτ.  1302 - Διεκπ.  747 
Σπάτα,   27  Νοεμβρίου  2012
Μακαριώτατον 
Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος
κ.κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΝ
εἰς Ἀθήνας
Μακαριώτατε,
ΕΥΛΟΓΕΙΤΕ!
Τις τελευταίες μέρες γινόμαστε όλοι μάρτυρες μιας αήθους πολεμικής κατά της Εκκλησίας μας, η οποία βασίζεται σε ασύλληπτες μυθοπλασίες, συκοφαντικές αοριστίες και προκλητικές διαδόσεις, διασύροντας δημόσια επώνυμους η ανώνυμους αρχιερείς, σπιλώνοντας το κύρος της αρχιερωσύνης και καταρρακώνοντας την εικόνα, την αξιοπρέπεια και τη μαρτυρία μας ως Εκκλησίας.

Ευάγγελος Στ. Πονηρός, Εκατό χρόνια σπό τη θυσία του εθνικού μας ήρωα ποιητή Λορέντζου Μαβίλη


Ἑκατό χρόνια ἀπό τή θυσία τοῦ ἐθνικοῦ μας ἥρωα ποιητῆ Λορέντζου Μαβίλη
            Στίς 28 Νοεμβρίου 1912 σκοτώθηκε στό Δρίσκο τῆς Ἡπείρου ὁ Κερκυραῖος ποιητής Λορέντζος Μαβίλης, ὁ ὁποῖος εἶχε λάβει μέρος στόν πόλεμο ὡς λοχαγός τοῦ ἐθελοντικοῦ ἰταλικοῦ στρατιωτικοῦ σώματος τῶν γαριβαλδινῶν. Ὁ ποιητής γεννήθηκε τό 1860 στήν Ἰθάκη, ἀλλά ἔζησε τά περισσότερα χρόνια του στήν Κέρκυρα. Ἦταν τέκνο τοῦ δικαστικοῦ Παύλου Μαβίλη καί τῆς Ἰωάννας Καποδίστρια Σούφη, ἀνηψιᾶς τοῦ κυβερνήτη. Σπούδασε στή Γερμανία, στό Μόναχο καί στό Φράϊμπουρκ, κλασική φιλολογία, ἀρχαιολογία, φιλοσοφία καί σανσκριτικά.
Ἦταν τότε ἡ ἐποχή, ὅπου οἱ Ἕλληνες πατριῶτες δέν ἦταν σπάνιοι, ὅπου ἡ προδοσία δέν ἐθεωρεῖτο πρόοδος, ὅπου οἱ λέξεις «Ἑλλάδα», «πατρίδα», «πατριωτισμός», «ἔθνος» δέν ἦταν ἀπαγορευμένες, ἡ ἐποχή ὅπου δέν τολμοῦσαν οἱ δῆθεν διεθνιστές καί κοσμοπολίτες νά σέ χλευάσουν ἄν δήλωνες Ἕλληνας. Τώρα τό πράττουν, καί μάλιστα στήν Ἑλληνική γλώσσα, τήν ὁποία δέν ἔχουν δικαίωμα νά χρησιμοποιοῦν, ἀφοῦ περιφρονοῦν καί ἀπεχθάνονται καθετί ἑλληνικό.

27 Νοε 2012

Πρωτοπρ Θεόδωρος Ζήσης , Αγία Αικατερίνη. (Aφιέρωμα..)

π. Θεόδωρος Ζήσης Ομ. καθηγητής Α.Π.Θ -  Ι.N. Αγ. Αντωνίου Θεσσαλονίκης - Κυριακή 25 Νεομβρίου 2012

Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος, «Περί της Μονής Μυρελαίου Υμηττού»


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ & ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ
Σπάτα, 14 Νοεμβρίου  2012
Ἀριθμ. Πρωτ. 1216 - Διεκπ. 717
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 80Η
Προς
Τους Ευσεβείς Χριστιανούς
Της καθ’ ημάς Ιεράς Μητροπόλεως
ΘΕΜΑ·  «Περί της Μονής Μυρελαίου Υμηττού»
Αγαπητοί μου αδελφοί,
          Εδώ και μερικά χρόνια έχουν εγκατασταθεί στην περιοχή μας, στα όρια Παιανίας και Κορωπίου, στις υπώρειες του Υμηττού, κάποιοι μοναχοί, οι οποίοι μάλιστα έχουν ιδρύσει και μονή με το όνομα Μονή Μυρελαίου. Επειδή η όλη παρουσία τους έχει αρκετά απασχολήσει και την Εκκλησία της Ελλάδος στο παρελθόν και τώρα τη Μητρόπολή μας, πολλοί δε εκ των πιστών είτε παρασύρονται είτε απορούν και διερωτώνται περί της παραπάνω Μονής, αισθάνομαι την ευθύνη ως ο κανονικός Μητροπολίτης των Μεσογείων και της Λαυρεωτικής, έξω από φατριασμούς και εμπάθειες, να απευθυνθώ στην αγάπη σας και να σάς ενημερώσω σχετικώς.

Λυκούργος Νάνης, Επιχειρείται από κάποιους σκοτεινούς κύκλους η μετατροπή της Ελλαδικής Εκκλησίας σε θεραπαινίδα της νέας τάξεως πραγμάτων.


Και ενώ αυτά τα αίσχη συμβαίνουν με το μάθημα των Θρησκευτικών,κι ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ και η ΔΗΜΑΡ αγωνίζονται λυσσωδώς για την περιθωριοποίηση της Εκκλησίας κάποιοι γνωστοί και μη εξαιρετέοι μητροπολίτες και λαικοί που από πολλού χρόνου έχουν αποσπάσει τα εύσημα της ψευτοπροοδευτικής, αντιχριστιανικής και εθνομηδενιστικής εγχώριας υποκουλτούρας εκτοξεύουν επιλεκτικά τα βέλη τους στον εύκολο στόχο τουτέστιν στη Χρυσή Αυγή όπως απαιτεί το δυσώνυμο πολιτικώς ορθό, γνήσιο παράγωγο του νεοταξισμού! Διοργάνωσαν μάλιστα και σχετική ημερίδα στο αμφιθέατρο της Νομικής σχολής Αθηνών με θέμα τον αντιχριστιανικό νεοπαγανισμό της Χρυσής Αυγής. Και τυφλώ δήλον ότι η ιδεολογία του εν λόγω κόμματος αφίσταται ουσιωδώς της χριστιανικής διδασκαλίας και την αντιστρατεύεται.
Αλλά απ την άλλη μεριά αποτελεί πρόκληση να πλειοδοτούν σε αντιχρυσαυγιτισμό κάποιοι και να σιωπούν σκανδαλωδώς για τον άθλιο πόλεμο που έχουν ανοίξει κατά της Εκκλησίας τα βρίθοντα αντιεκκλησιαστικού μένους πρώην απο-κόμματα και νυν κόμματα των οποίων ηγούνται οι γνωστοί και μη εξαιρετέοι κύριοι Τσίπρας και Κουβέλης.

Μητροπολίτης Χίου Μάρκος, Μεθοδεύουν “την κατάργηση ως οπισθοδρομικής της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών στα Σχολεία”


Με ευφροσύνη πνευματική, πάνδημη συμμετοχή και εκκλησιαστική κατάνυξη η Σπάρτη και η ευρύτερη περιοχή γιόρτασαν και εφέτος, τη Δευτέρα 26η Νοεμβρίου, τη μνήμη του οσίου πατρός ημών Νίκωνος του ”Μετανοείτε”, πολιούχου αυτής. Τιμήθηκε προσηκόντως ένας μοναχός, ο οποίος δια του μαρτυρίου της συνειδήσεως συνεσταυρώθη με τον Κύριό μας, συνέτριψε τον «παλαιό» άνθρωπο δια της μετανοίας και της χριστομιμήτου ταπεινώσεως, είλκυσε τη θεία χάρη, κατέστη θεοφόρος και εντάχθηκε στην πολυπληθή χορεία των αγίων, ώστε για 1000 και πλέον χρόνια να προστατεύει και να ενδυναμώνει την περιάκουστη και ευλογημένη από τον Θεό πόλη του Λυκούργου.
Οι εορταστικές λατρευτικές εκδηλώσεις, όπως έχει καθιερωθεί από τον Σεβασμιώτατο Ποιμενάρχη μας κ. Ευστάθιο, σηματοδοτήθηκαν με την έξοδο της ιεράς εικόνος του οσίου και την ενθρόνισή της στον σολέα του Ιερού Ναού, κατά τον αρχιερατικό εσπερινό της Κυριακής 18 Νοεμβρίου. Η επισφράγιση της πανηγύρεως έλαβε χώρα την παραμονή και την κυριώνυμη ημέρα της εορτής.

Ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ εἰς τούς τυχόν «πεπτωκότας» ἀδελφούς εἰς τόν δεινόν πειρασμόν τῆς φιλαργυρίας


esperinos-pentikostis9
᾿Εν Πειραιεῖ τῇ 27ῃ Νοεμβρίου 2012
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν
Εἰς τόν ἔντυπον καί ἠλεκτρονικόν Τύπον ἔχει ἐγερθεῖ μέγας «θόρυβος» δι’ ἀνωτάτους Κληρικούς τῆς Ἐκκλησίας πού «ἐλέγχονται» γιά τήν οἰκονομική τους κατάσταση ἀπό τό Σῶμα Διώξεως Οἰκονομικοῦ Ἐγκλήματος (ΣΔΟΕ) καί μάλιστα ἀναφέρονται ἐπωνύμως καί ἀνωνύμως Ἱεράρχαι καί δή τοῦ Λεκανοπεδίου μέ πρόδηλο ἀποτέλεσμα νά προκαλεῖται ἱκανή ὄχλησις εἰς τάς συνειδήσεις τῶν πιστῶν καί νά παρουσιάζεται μία ἀνεπέρειστος εἰκόνα γιά τήν ἀγωνιζομένη καί μαχομένη Ἁγιωτάτη ἡμῶν Ἐκκλησία εἰς καιρόν ἰδιαιτάτης κρίσεως.
Ἐπειδή τό θέμα ἔχει οὐσιώδη σημασίαν ὑποχρεοῦμαι ὡς Ἱεράρχης τοῦ Λεκανοπεδίου πού ἐπιθυμῶ ἡ βιοτή μου νά εἶναι ἀπολύτως διαφανής καί ἐγνωσμένη εἰς τούς ὑπ’ ἐμοῦ διαποιμαινουμένους καί διακονουμένους, νά δηλώσω εἰς πάντας ὅτι οὐδένα λογαριασμό προσωπικῶς κέκτημαι εἰς χρηματοπιστωτικό ἵδρυμα τῆς ἡμεδαπῆς καί τῆς ἀλλοδαπῆς, εἰ μή μόνον τόν λογαριασμόν μισθοδοσίας μου εἰς τήν Ἐθνικήν Τράπεζα τῆς Ἑλλάδος (ὑποκατάστημα 191 Ἀκτῆς Κονδύλη Πειραιῶς), ὁ ὁποῖος τήν στιγμή αὐτή διαθέτει τό ποσόν τῶν 387 Εὐρώ.

Κωνσταντίνος Χολέβας, Τα σχολικά βιβλία που αποδομούν το Έθνος!


Τα σχολικά βιβλία που αποδομούν το Έθνος!
Το σωματείο «Ενωμένη Ρωμηοσύνη», που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, εξέδωσε ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο του δασκάλου Δημήτρη Νατσιού, ο οποίος υπηρετεί σε Δημοτικό Σχολείο του Κιλκίς. Ο τίτλος του βιβλίου είναι εύγλωττος: «Τα Νεοταξικά βιβλία Γλώσσας του Δημοτικού Σχολείου και του Γυμνασίου». Ο συγγραφεύς σταχυολογεί απαράδεκτα κείμενα από τα σχολικά βιβλία που διδάσκονται σήμερα και τα οποία είχαν παραγγελθεί και εγκριθεί από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Κείμενα τα οποία γκρεμίζουν την εθνική και θρησκευτική συνείδηση των παιδιών μας, καλλιεργούν το πρότυπο του απάτριδος καταναλωτή, απαξιώνουν ιδανικά και ήρωες και τελικά ενισχύουν την ήδη προϊούσα εθνική κατάθλιψη.
 Ο Δημήτρης Νατσιός στον πρόλογό του εντοπίζει πολλά προβλήματα στο «νέο Ψηφιακό Δημοτικό Σχολείο», το οποίο δοκιμάστηκε πιλοτικά και είναι έτοιμο να εισβάλει σε όλη τη στοιχειώδη εκπαίδευση πανελληνίως. Τονίζει ότι το επτάωρο για παιδάκια έξι και επτά ετών είναι υπερβολικό και εξοντωτικό. Καταγγέλλει την πολυδιαφημισμένη «διαθεματική» προσέγγιση, διότι καλύπτει επιφανειακά και τσαπατσούλικα ένα θέμα (λίγο Ιστορία, λίγο Γεωγραφία, λίγο Καλλιτεχνικά) και δεν εμβαθύνει ούτε διαπαιδαγωγεί, και αμφιβάλλει σοβαρότατα για την προβαλλόμενη ανάγκη εισαγωγής των ηλεκτρονικών υπολογιστών από την α' τάξη του Δημοτικού. Να μην καταντήσουμε το Δημοτικό ένα ίντερνετ καφέ, φωνάζει ο μάχιμος δάσκαλος. Δεν είναι αντίθετος με τη χρήση της πληροφορικής, αλλά εν μέτρω και στην κατάλληλη ηλικία. 

O Συνήγορος του Πολίτη συνεχίζει να προκαλεί το κοινό αίσθημα. Σάλος με τα Θρησκευτικά


Σάλος με τα Θρησκευτικά
«Αστραψε και βρόντηξε» η Πανελλήνια Ενωση Θεολόγων με αφορμή έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη προς την Επιτροπή Δικαιωμάτων του Παιδιού του ΟΗΕ. Σε αυτήν, η ανεξάρτητη Αρχή φαίνεται ότι τάσσεται υπέρ του να λαμβάνουν απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών και οι Ελληνες μαθητές οι οποίοι είναι ορθόδοξοι χριστιανοί, εφόσον το επιθυμούν. Υπενθυμίζεται ότι δικαίωμα απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών έχουν όλοι οι αλλόθρησκοι μαθητές κατόπιν υπεύθυνης δήλωσης που πρέπει να προσκομίσουν στο σχολείο οι γονείς ή οι κηδεμόνες τους.
 Η Ενωση κάνει λόγο για «εμμονή» η οποία μόνο ως «προπαγάνδα και ψυχολογική πίεση εις βάρος των ανηλίκων» μπορεί να εκληφθεί και παρακαλά τον Συνήγορο του Πολίτη, ως κρατική Αρχή, να διαφυλάξει τα παιδιά από τέτοιου είδους ενέργειες.

Εκδήλωση Μητροπόλεως Κονίτσης στον Παρακάλαμο για την αξία και την προσφορά του Ιερέως


Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η
Την Κυριακή 2 Δεκεμβρίου 2012 και ώρα 6:00 μ.μ.,
στην αίθουσα Εκδηλώσεων του ΚΔΑΠ Παρακαλάμου (Δίπλα από το Δημαρχείο)  θα πραγματοποιηθεί υπό την αιγίδα της  Ι. Μητροπόλεως Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης,  εκδήλωση για την αξία και την προσφορά του Ιερέως διαχρονικά.
Η Εκδήλωση θα πλαισιωθεί

Σιίτες Μουσουλμάνοι από το Πακιστάν, το Αφγανιστάν, την Ινδία, το Ιράν και το Ιράκ γιόρτασαν με αίμα την "Ασούρα" στον Πειραιά

Αυτοτραυματίστηκαν με σιδερένια μαστίγια και λάμες
Οι Σιίτες γιόρτασαν με αίμα την "Ασούρα" στον Πειραιά
Μετά την προσευχή, τον θρήνο και τον οδυρμό, αυτομαστίγωση με λεπίδες για εκατοντάδες Σιίτες Μουσουλμάνους της Αθήνας, που την Κυριακή τίμησαν τη μνήμη του Χουσείν ιμπν Αλί, εγγονού του Προφήτη Μωάμεθ, κατά τη λεγόμενη ημέρα της Ασούρα.

26 Νοε 2012

Επιστολή του Μητροπολίτη Κυθήρων Σεραφείμ, προς τον Υπουργό Παιδείας για τα Πιλοτικά Προγράμματα του μαθήματος των Θρησκευτικών


Υπουργέ μου,

Ἐπανελθών ἀπό τό 25νθήμερο ταξίδι μου εἰς τήν Αὐστραλίαν, ὅπου ἕνας ἄλλος – νέος κόσμος ζῆ, κινεῖται καί ἀναπτύσσεται, θεωρῶ χρήσιμο καί ἐπιβεβλημένο, ἐν ὄψει τῶν ὅσων τεκταίνονται διά τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν, τίς μηδενικές προσλήψεις Θεολόγων καθηγητῶν κατά τό τρέχον σχολικόν ἔτος, καί τόν ἐπιχειρούμενο ἀπό σκοτεινές δυνάμεις ἀποχρωματισμό τῆς παιδείας ἀπό τίς ἑλληνοχριστιανικές μας παραδόσεις, νά καταθέσω μέ βαθύτατο πόνο ψυχῆς τά κάτωθι λίαν θετικά δεδομένα τῆς Αὐστραλιανῆς ἠπείρου, σχετικά μέ τά ἀνωτέρω, ἐν τιμῇ πολλῇ πρός τό πρόσωπόν σας, καί νά ἐκλιπαρήσω Ὑμᾶς, τόν καθ ̓ ὕλην ἁρμόδιον Ὑπουργόν, τόν ἐξοχώτατον Πρωθυπουργόν τῆς Χώρας μας κ.Ἀντώνιον Σαμαρᾶν καί τήν Κυβέρνησιν τοῦ Κράτους μας, νά παρέμβητε δυναμικά τήν ὑστάτην αὐτήν ὥραν, ἐνῶ εὑρισκόμεθα εἰς τό χεῖλος τοῦ κρημνοῦ, διά τήν ἀποτροπήν ἐπαπειλουμένης ἐθνικῆς συμφορᾶς.
Παρακαλῶ, λοιπόν, θερμότατα τήν εὐγένειαν καί ἐξοχότητά σας νά ἐπιστήσετε τήν προσοχήν σας εἰς τά ἀκόλουθα:

Μητροπολίτης Φθιώτιδος Νικόλαος, "H πολιτικοποίηση ενός Ιερωμένου σημαίνει γι’ αυτόν μεγάλη αποτυχία"


"H πολιτικοποίηση ενός Ιερωμένου σημαίνει γι’ αυτόν μεγάλη αποτυχία"
 Συνέντευξη στον Δημοσιογράφο Σωτήρη Μπότσαρη για το περιοδικό «CRASH»
Ερωτήσεις:
-Αποτελεί μια πραγματικότητα η αλλαγή του κοινωνικοπολιτικού χάρτη της Ελλάδας, λόγω της τεράστιας κρίσης που πλήττει τους πολίτες της. Ποια πιστεύετε ότι πρέπει να είναι η θέση της Εκκλησίας της Ελλάδος σε αυτή την τεράστια αλλαγή;
-Βλέπουμε, ότι η κρίση, ευνοεί κάποια κόμματα, που χαρακτηρίζονται ακραία. Πως βλέπετε την άνοδο των εν λόγω κομμάτων;

Μπρέιβικ: «O καφές στη φυλακή είναι κρύος και δεν έχω που να βάλω τα Lacoste»


Ο ΜΑΚΕΛΑΡΗΣ ΤΗΣ ΝΟΡΒΗΓΙΑΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΔΙΚΗ
Μπρέιβικ: «O καφές στη φυλακή είναι κρύος και δεν έχω που να βάλω τα Lacoste»
Παράπονα για τις συνθήκες κράτησής του εξέφρασε ο μακελάρης της Νορβηγίας, Άντερς Μπέρινγκ Μπρέιβικ, στις αρχές της φυλακής όπου κρατείται για την σφαγή 77 ανθρώπων πέρυσι τον Ιούλιο σε Ουτόγια και Όσλο, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι ο καφές του είναι κρύος και ότι δεν έχει που να φυλάξει τις μπλούζες Lacoste!
Μπορεί να σφαγίασε 77 ανθρώπους και να δηλώνει αμετανόητος για τα ειδεχθή του εγκλήματα, ωστόσο αυτό δεν τον εμπόδισε να προκαλέσει ξανά, αυτή την φορά μέσα από την φυλακή, παραπονούμενος με 27σελιδη επιστολή για τις συνθήκες κράτησης που δεν ανταποκρίνονται στα…στάνταρ του.
Στην επίμαχη επιστολή, ο μακελάρης παραπονιέται σχεδόν για τα πάντα: από το ότι ο καφές του είναι κρύος, μέχρι τον κακό φωτισμό και τις «πολύ σφιχτές» χειροπέδες που του τραυμάτισαν τους καρπούς, αλλά και για το γεγονός ότι τα μπλουζάκια Lacoste που φορούσε έχασαν την φόρμα τους γιατί...δεν είχε που να τα αποθηκεύσει!

Τι αλλάζει για τις μεταθέσεις του 2013


Για τις μεταθέσεις του 2013 οι ενδιαφερόμενοι δάσκαλοι και καθηγητές θα πρέπει να καταθέσουν αιτήσεις έως τις 31 Δεκεμβρίου
ΝΕΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
Τι αλλάζει για τις μεταθέσεις
Σχέδιο νόμου με το οποίο ρυθμίζονται θέματα μεταθέσεων και προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών θα καταθέσει τις επόμενες ημέρες στη Βουλή η ηγεσία του υπ. Παιδείας.
Οπως αναφέρεται στο σχέδιο νόμου, αποκλειστικά για τις μεταθέσεις του 2013 οι ενδιαφερόμενοι δάσκαλοι και καθηγητές θα πρέπει να καταθέσουν αιτήσεις έως τις 31 Δεκεμβρίου. Ακόμη, υπάρχει διάταξη η οποία προβλέπει ποιοι εκπαιδευτικοί μπορούν να επιλέγονται ως σχολικοί σύμβουλοι. Συγκεκριμένα τονίζεται ότι θα μπορούν να διεκδικούν αυτές τις θέσεις εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας με βαθμό Γ', τουλάχιστον δωδεκαετή εκπαιδευτική υπηρεσία στην Πρωτοβάθμια ή στη Δευτεροβάθμια δημόσια ή ιδιωτική Εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα επί τουλάχιστον δέκα έτη, από τα οποία τουλάχιστον πέντε σε αντίστοιχους με την προς κάλυψη θέση τύπους σχολείων της οικείας βαθμίδας.

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, Τό δίλημμα. Ψυχωφέλιμη ιστορία για την μετα θάνατο ζωή...

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης Ομ. καθηγητής Α.Π.Θ -  Ι.N. Αγ. Αντωνίου Θεσσαλονίκης - Κυριακή 18 Νοεμβρίου 2012

Περιοδικό Παρακαταθήκη: τεύχος 86, Σεπτέμβριος - Οκτώβριος 2012

Κυκλοφόρησε το 86ο τεύχος της «Παρακαταθήκης», Σεπτέμβριος – Οκτώβριος 2012. Δείτε το πατώντας το Διαβάστε περισσότερα

Στη Βιέννη ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, για την τελετή έναρξης του «Κέντρου Βασιλιά Αμπντουλάχ για το... Διαθρησκευτικό Διάλογο»

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος στη Βιέννη - Φωτογραφία 1
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος θα είναι ο κεντρικός ομιλητής στην επίσημη τελετή έναρξης της λειτουργίας του «Κέντρου Βασιλιά Αμπντουλάχ για το... Διαθρησκευτικό Διάλογο», που εγκαινιάζεται στη Βιέννη, παρουσία του Γενικού Γραμματέα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, Μπαν Κι Μουν και με τη συμμετοχή ηγετικών προσωπικοτήτων των παγκοσμίων Εκκλησιών και της πολιτικής.
Ομιλίες θα εκφωνήσουν επίσης ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης Ραβίνων, Πίντσας Γκόλντσμιντ, ο γενικός γραμματέας του Παγκόσμιου Ισλαμικού Συνδέσμου, Αμπντουλάχ Αλ Τούρκι και ο καρδινάλιος του Βατικανού, Ζαν-Λουί Τουράν, ενώ στην τελετή θα παραστούν, μεταξύ άλλων, ο καρδινάλιος της Αυστρίας Κρίστοφ Σένμπορν και οι υπουργοί Εξωτερικών των τριών ιδρυτικών χωρών του Κέντρου Διαθρησκευτικού Διαλόγου, Αυστρίας, Ισπανίας και Σαουδικής Αραβίας. Το «Διεθνές Κέντρο Βασιλιάς Αμπνουλάχ Μπιν Αμπντουλασίζ για Διαθρησκευτικό και Διαπολιτιστικό Διάλογο» (KAICIID), όπως είναι η πλήρης ονομασία του, θα έχει το καθεστώς ενός διεθνούς οργανισμού και θα αποτελεί ένα παγκόσμιο φόρουμ διαλόγου ανάμεσα στις θρησκείες του κόσμου.

25 Νοε 2012

Προσοχή! Διαλογισμός στα Σχολεία

Π Ρ Ο Σ Ο Χ Η ! ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Επειδή όταν κάτι συμβαίνει στην "πολιτισμένη" Δύση σχεδόν αμέσως εφαρμόζεται και στην χώρα μας εφιστούμε την προσοχή των γονέων και των εκπαιδευτικών.

Οι "μουσικοί διάλογοι" συνεχίζονται με τους Μονοφυσίτες


p1040362
Γερμανία - Η Ορθόδοξη Ενορία Κοιμήσεως της Θεοτόκου Κολωνίας, έχει ιδρύσει ένα σύλλογο με το όνομα “Ορθόδοξη πρωτοβουλία”. Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση στις 2 Δεκεμβρίου 2012 εντός του ιερού ναού  θα πραγματοποιηθεί  συναυλία που την ονομάζουν "Συναυλία ορθοδόξων χορωδιών" μόνο που η μία χορωδία είναι Ορθόδοξη (Ελληνορθόδοξη/ Βυζαντινή), οι άλλες δύο είναι η μία Συριακή/"Ορθόδοξη" και η άλλη Αρμενική/"Ορθόδοξη".  Στην ανακοίνωση αναφέρονται ως Ορθόδοξοι, ενώ πρόκειται για Μονοφυσίτες. (Am Sonntag den 2. Dez. 2012 (1.Advent) beginnt um 17:00 unser traditionelles Orthodoxes Chorkonzert. Dieses Jahr nimmt erstmalig der Syrisch-orthodoxe Kinder- und Jugendchor der Gemeinde "Mor Petrus und Mor Paulus" Köln teil. Wieder dabei ist der Griechisch - orthodoxe Männerchor "Agias Trias" aus Bonn und der Armenisch-orthodoxe gemischte "KOMITAS CHOR". Der Eintritt von € 7,50 geht  zu Gunsten unserer Kirchenrenovierung. Nach dem Konzert ist beim Buffet mit orthodoxen Fastenspeisen Gelegenheit zum Meinungsaustausch).

Κωνσταντίνος Χολέβας, Γλώσσα - πολιτισμός αντίδοτο στην κρίση


“ …..Οταν τα βρετανικά σχολεία ανακαλύπτουν τα αρχαία ελληνικά και στην ανατολική Ευρώπη επιστρέφουν τα ορθόδοξα Θρησκευτικά, εμείς ας μην αποκόψουμε τα παιδιά μας από τις ρίζες τους.”
Γλώσσα - πολιτισμός αντίδοτο στην κρίση
Η είδηση μεταδόθηκε από τη δημόσια τηλεόραση και προκάλεσε εντύπωση. Το βρετανικό υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι από του χρόνου οι μαθητές των δημοτικών θα διδάσκονται τα αρχαία ελληνικά ως μία από τις επτά γλώσσες επιλογής. Μέχρι τώρα ξέραμε ότι στη Γερμανία, την Ιταλία κ.α. υπήρχαν κλασικά λύκεια όπου διδάσκονταν τα αρχαία κείμενα από το πρωτότυπο. Τώρα βλέπουμε να αξιοποιείται η αρχαιότερη μορφή της γλώσσας μας για την ανάπτυξη του εγκεφάλου και τη διαπαιδαγώγηση των μικρότερων παιδιών.

Πρωτοπρ. Βασίλειος Ι. Καλλιακμάνης, Επιστήμη και κατά Θεόν σοφία


Επιστήμη και κατά Θεόν σοφία
α) Η ενασχόληση με την επιστημονική έρευνα και η αφομοίωση της γνώσης εκτός από οξυδέρκεια και οξύνοια απαιτεί και «ασκητική διάθεση». 
Κορυφαίοι επιστήμονες με ολόθυμη αφιέρωση στο γνωστικό τους αντικείμενο έφεραν στο φως νέα επιτεύγματα και ευεργέτησαν πολλαπλώς την ανθρωπότητα. Η διαλεκτική, ο στοχασμός, το καθαρό μυαλό, η παρατήρηση, το πείραμα και τα εξωτερικά ερεθίσματα αποτελούν γνωστικά εργαλεία του επιστήμονα. Όχι σπάνια, ο επιστήμονας εργάζεται αυτοθυσιαστικά, για να φέρει σε πέρας το έργο του, το οποίο μπορεί στην αρχή να παρουσιάζεται ως θεωρία, αλλά στη συνέχεια έχει πρακτικές εφαρμογές.
β) Από το άλλο μέρος, στους νεότερους χρόνους, λόγω εξάρτησης διαφόρων επιστημών από οικονομικούς ή πολιτικούς παράγοντες, γίνεται λόγος για «στράτευση της επιστήμης» στο όνομα του κέρδους ή άλλων επιδιώξεων. Έχει υποστηριχθεί μάλιστα ότι η κυριαρχία της επιστήμης έχει προσλάβει «θρησκευτικές διαστάσεις» με δογματικούς όρους. Όμως, η έντονη και ζωηρή αμφισβήτηση της ορθολογικότητας της επιστήμης δεν γίνεται τόσο από θρησκευτικούς ή εκκλησιαστικούς κύκλους. Σπουδαίοι στοχαστές του 20ού αιώνα, όπως ο T. Kuhn και P. Feyerabend, προσδίδουν ιστορικοκοινωνική διάσταση στην επιστήμη, αμφισβητώντας έντονα την κυριαρχία της.

24 Νοε 2012

Νικόλαος Ι. Σωτηρόπουλος, «Διῃρημένη Ἐκκλησία»; και «Δύο Ἐκκλησίαι»;


«ΔIῌPHMENH EKKΛHΣIA»; KAI «ΔYO EKKΛHΣIAI»;
    Ὡς γνωστόν, ὁ Mητροπολίτης Mεσσηνίας μὲ τὸ βαρύτερο πατερικὸ ὄνομα ὡμίλησε γιὰ «διῃρημένη Ἐκκλησία». Kαὶ ὁ Πατριάρχης Kωνσταντινουπόλεως μὲ τὸ βαρύτατο ἀποστολικὸ ὄνομα ὡμίλησε γιὰ «δύο Ἐκκλησίες», οἱ ὁποῖες ἐντὸς ὀλίγου θὰ ἑνωθοῦν καὶ θὰ γίνουν μία. Tὴν πρώτη δήλωσι ὁ Mεσσηνίας κ. Xρυσόστομος ἔκανε πρὸ καιροῦ, καὶ τὴ δεύτερη δήλωσι ὁ Πατριάρχης κ. Bαρθολομαῖος ἔκανε προσφάτως σὲ λόγο του στὴ Pώμη κατὰ τὸν ἑορτασμὸ τῶν 50 ἐτῶν ἀπὸ τὴν B΄ Σύνοδο τοῦ Bατικανοῦ.
    Ἀλλὰ τί σημαίνει ἡ δήλωσι «διῃρημένη Ἐκκλησία», τὴν ὁποία πολέμησαν ὁ εὐσεβὴς καὶ ἀγωνιστικὸς Mητροπολίτης Kυθήρων κ. Σεραφείμ, ὁ ἐπίσης εὐσεβὴς καὶ ἀγωνιστικὸς Mητροπολίτης Γόρτυνος κ. Ἱερεμίας καὶ ἄλλοι εὐσεβεῖς; Σημαίνει, ὅτι ἡ κοινότης τῶν Ὀρθοδόξων χριστιανῶν καὶ ἡ κοινότης τῶν Pωμαιοκαθολικῶν χριστιανῶν εἶνε τμήματα τῆς Ἐκκλησίας, εἶνε δηλαδὴ καὶ ὁ Παπισμὸς Ἐκκλησία. Tὸ αὐτὸ δὲ σημαίνει καὶ ἡ δήλωσι «δύο Ἐκκλησίες», ἀντίθετη πρὸς τὴ διδασκαλία τῆς Γραφῆς καὶ τὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως, ὅτι ἡ Ἐκκλησία εἶνε «μία», ἡ κατέχουσα τὴν «μίαν πίστιν» (Ἐφ. 4:5), «τὴν ἅπαξ παραδοθεῖσαν τοῖς ἁγίοις πίστιν» (Ἰούδ. 3), τὴν ἐξ ἀποκαλύψεως ἀλήθεια. Ὁ ἀρχιοικουμενιστὴς Πατριάρχης θεωρεῖ Ἐκκλησίες πολλὲς αἱρετικὲς κοινότητες, ὅπως οἱ 150 περίπου τοῦ περιβοήτου Παγκοσμίου Συμβουλίου Ἐκκλησιῶν (Π.Σ.E.). Ἀλλὰ στὴν προκειμένη περίπτωσι ὁμιλώντας γιὰ «δύο Ἐκκλησίες» ἐννοεῖ, ὅτι ἐκτὸς τῆς Ὀρθοδοξίας Ἐκκλησία εἶνε καὶ ὁ Παπισμός, παρὰ τὶς 25 περίπου αἱρέσεις του μὲ πρῶτες τὰ σχιζοφρενικὰ δόγματα τοῦ Ἀλαθήτου καὶ τοῦ παγχριστιανικοῦ, ἀλλὰ καὶ παγκοσμίου, Πρωτείου ἐξουσίας τοῦ Πάπα.