18 Οκτ 2012

Πρωτοπρ. Βασίλειος Α. Γεωργόπουλος, Η κίνησις Ching Hai. Μία ακόμη Γκουρουιστική -Συγκρητιστική κίνησις εἰς την Ελλάδα


Η ΚΙΝΗΣΙΣ ΤΗΣ CHING HAI
Μία ἀκόμη Γκουρουιστική -Συγκρητιστική κίνησις εἰς τήν Ἑλλάδα
Τοῦ Πρωτ. Βασιλείου Ἀ. Γεωργοπούλου, Λέκτωρος Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ
Πρόκειται γία μία γκουρουιστική -συγκρητιστική κίνηση, πού δημιούργησε ἡ Βιετναμέζικης καταγωγῆς Ching Hai(1950), πού ἰσχυρίζεται ὅτι εἶναι μία ἐνσάρκωση τοῦ Θεοῦ.
Οἱ διδασκαλίες τῆς κίνησης ἀποτελοῦν μιά συγκρητιστικοῦ χαρακτήρα σύνθεση διαφόρων θρησκευτικῶν παραδόσεων, πού συναντᾶ κάποιος στό Βιετνάμ και στήν εὐρύτερη περιοχή.
Σέ ἑλληνικό ἔντυπο τῆς κίνησης ἀναφέρεται ὅτι ἡ Ching Hai εἶναι ἀνώτατη διδασκάλισσα, πού φωτίστηκε στά Ἰμαλάϊα, καί ὅτι ἀποτελεῖ σύμβολο πνευματικῆς σοφίας καί καθοδήγησης. Ἡ Ching Hai ἔχει δημιουργήσει μιά δική της τεχνική διαλογισμοῦ, γνωστή ὡς μέθοδος «Κουάν Γίν» (Quan Yin) ἤ «Διαλογισμός τοῦ Ἐσωτερικοῦ φωτός», ὅπως ἐπίσης ὀνομάζεται.  Σχετικά μέ τήν ἐν λόγῳ μέθοδο διαλογισμοῦ, σέ ἑλληνικό φυλλάδιο τῆς κίνησης ὑπάρχει ὁ ἑξῆς ἰσχυρισμός: «Ἡ μέθοδος Κουάν Γίν εἶναι συμβατή μέ ὅλες τίς θρησκεῖες καί τά δόγματα».

Ἀπό τήν κίνηση δέν ἀπουσιάζει ἡ χρήση χριστιανικῆς ὁρολογίας ἤ ἀκόμα καί ἡ ἐπίκληση χωρίων τῆς Ἁγίας Γραφῆς, πλήν ὅμως, ἡ κατανόηση καί ἡ ἑρμηνεία τους ἔχει ἔκδηλο συγκρητιστικό χαρακτήρα καί δέν ἔχει καμμία ἀπολύτως σχέση μέ τό χριστιανικό περιεχόμενό τους.
Χαρακτηριστική ἀπόδειξη ἀποτελεῖ ὁ τρόπος, πού χρησιμοποιεῖται π.χ. τό ἐδάφιο Ἰωάν.1,1 σέ ἔντυπο τῆς κίνησης. Ἀναφέρουν: «Στή Βίβλο ἀναφέρεται “Ἐν ἀρχῇ ὑπῆρχε ὁ Λόγος καί ὁ Λόγος ἦτο πρός τόν Θεόν καί Θεός ἦτο ὁ Λόγος”. Διαλογιζόμαστε λοιπόν πάνω σʼ αὐτό το Λόγο, ὁ ὁποῖος εἶναι ὁ ἐσωτερικός κραδασμός, ὁ Λόγος, ὁ ὁποῖος δηλώνει τή συχνότητα, τή Δύναμη τοῦ Θεοῦ».
Ἡ κίνηση τῆς Ching Hai δρα στηριοποιεῖται καί στήν Ἑλλάδα, ὅμως ἡ ἀπήχησή της μέχρι τώρα είναι πολύ μικρή.
Ορθόδοξος Τύπος, 19/10/2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου