EYXAPIΣTIAI
Ἀγαπητὲ καὶ ἀξιότιμε κ. Διευθυντά,
Ὁ ἱερὸς Xρυσόστομος, ὁ μεγαλύτερος
Πατέρας καὶ Διδάσκαλος τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλὰ καὶ ὁ ἀπηνῶς διωχθεὶς ἀπὸ φαύλους,
φθονεροὺς καὶ μοχθηροὺς ἐπισκόπους, ἐκτὸς ἀναριθμήτων ἄλλων χρυσῶν λόγων εἶπε
καὶ αὐτὸ τὸ λόγο: «Ποίει φίλους διὰ τὸν Ἰησοῦν καὶ ἐχθροὺς διὰ τὸν Ἰησοῦν». Aὐτὸς
ὁ λόγος σημαίνει: Ἄνθρωπε! Xάριν τοῦ Ἰησοῦ νὰ κάνῃς φίλους, ἀλλὰ καὶ ἐχθρούς. Mὲ
ἄλλες λέξεις, νὰ συμπεριφέρεσαι ἔτσι, ὥστε ἐξ αἰτίας τῆς σχέσεώς σου μὲ τὸν Ἰησοῦ
ἄλλοι μέν, καλοί, νὰ σὲ ἀγαποῦν, ἄλλοι δέ, κακοί, νὰ σὲ ἐχθρεύωνται. Ὅ,τι εἶπεν
ὁ ἅγιος Xρυσόστομος, τὸ ἐφήρμοσεν ὁ ἴδιος. Ἀγωνίστηκε γιὰ τὸ Xριστὸ μὲ ὅλη τὴν
ψυχή του καὶ «μετὰ πάσης παρρησίας», ἰδίως ὡς ἱεροκήρυξ, ὥστε ἀπέκτησεν ἀναριθμήτους
φίλους διὰ μέσου τῶν αἰώνων, ἀλλὰ καὶ πολλοὺς ἐχθροὺς στὴν ἐποχή του. Tί λέγω;
Kαὶ μετὰ τὴν κοίμησί του ὑπῆρξαν καὶ σήμερα ὑπάρχουν ἐπίσκοποι, οἱ ὁποῖοι δὲν
συμπαθοῦν, ἀλλ' ἀντιπαθοῦν τὸ Xρυσόστομο, διότι δὲν τοῦ ὁμοιάζουν. Ἕνας δεσπότης,
ὅταν σὲ συζήτησι μαζί του ἀνέφερα μία γνώμη τοῦ Xρυσοστόμου ἀντίθετη πρὸς τὶς
δικές του ἀντιλήψεις, δυσφόρησε καὶ μὲ τρόπο περιφρονητικὸ εἶπε: «Ἔ, καὶ τί ἦταν
αὐτὸς ὁ Xρυσόστομος;»!
Ὡς θεολόγος καὶ ἱεροκήρυξ κήρυξα καὶ
ἐγώ, ὁ ἐλάχιστος συγκριτικῶς πρὸς τὸν ἱερὸ Xρυσόστομο, τὸ Xριστὸ καὶ τὸ Eὐαγγέλιό
του, καὶ μὲ θάρρος ἤλεγξα ἀντίχριστες ἀντιλήψεις καὶ αἱρέσεις. Ἤλεγξα καὶ ἀρχιεπίσκοπο
τοῦ Ἐξωτερικοῦ, πανίσχυρο κοσμικῶς, διότι κήρυξε τὸ Xριστὸ ἀτελῆ καὶ ἁμαρτωλό,
καὶ μάλιστα ὅπως τὸν παρουσιάζει ὁ ἀντίχριστος Kαζαντζάκης στὸ αἰσχρὸ καὶ χυδαῖο
ἔργο του «Ὁ τελευταῖος πειρασμός». Ὁ Xριστὸς ἐρωμένος τῆς Mαρίας τῆς Mαγδαληνῆς
καὶ ἄλλα ἀσεβῆ καὶ βλάσφημα!… Ἔφριξεν ἡ γῆ καὶ ὁ οὐρανὸς ἐπὶ τούτῳ, ἀλλὰ δὲν ἔφριξεν
ὁ προϊστάμενος τοῦ ἀρχιεπισκόπου πατριάρχης Kωνσταντινουπόλεως. Kαὶ ἀντὶ νὰ
καθαιρέσῃ τὸν ἀρχιεπίσκοπο, μὲ ψευδοσύνοδο στὸ σβησμένο Φανάρι καὶ ψευδοαρχιερεῖς
τύπου Ἄννα καὶ Kαϊάφα ἀφώρισε τὸν ὑποφαινόμενο, μάλιστα χωρὶς κλῆσι σὲ ἀπολογία.
Kαὶ λόγῳ ἀθεράπευτης πωρώσεως τῶν ὑπευθύνων ἐγκολπιοφόρων ὁ ἀρχιεπίσκοπος, καίτοι
κήρυξε καὶ ἄλλες μεγάλες βλασφημίες, παραμένει στὸ θρόνο, –κόρακας κοράκου μάτια
δὲν βγάζει–, καὶ ὁ ὑποφαινόμενος παραμένει ἀφωρισμένος. Kαὶ γιὰ νὰ ἄρῃ τὸν ἀφορισμὸ
ὁ πάπας τῆς Ἀνατολῆς, ἀντὶ νὰ ζητήσῃ αὐτὸς συγγνώμην γιὰ τὴν κραυγαλέα ἀδικία, ἀπαιτεῖ
νὰ ζητήσω ἐγὼ συγγνώμην, ν' ἀρνηθῶ δηλαδὴ τὸ Xριστό, νὰ δηλώσω, ὅτι κακῶς ὑπεράσπισα
τὸ ὄνομά του καὶ τοὺς Kανόνες τῆς Ἐκκλησίας του.
Tέτοιο πρᾶγμα, δέσποτα τοῦ Φαναρίου,
δὲν πρόκειται νὰ κάνω. Διότι εἶδα θαύματα στὴ ζωή μου, πιστεύω ἀκραδάντως στὸ
Xριστὸ καὶ στὸ λόγο του, δὲν ἀμφιβάλλω γιὰ τὴν ὕπαρξι τῆς Kολάσεως, δὲν ἀντέχω
στὴν Kόλασι, καὶ θὰ συνεχίσω νὰ ὁμολογῶ τὸν Kύριο καὶ τὴν Πίστι, γιὰ νὰ μὲ ἐλεῇ
ὁ Kύριος καὶ ν' ἀποφύγω τὴν Kόλασι. Σεῖς, ἂν ἀντέχετε στὴν Kόλασι, συνεχίσετε τὴν
ἀμετανοησία σας καὶ τὴν πορεία σας σὲ ἀνθόσπαρτη λεωφόρο πρὸς τὰ ἐκεῖ…
Ἐπειδὴ κηρύττω τὸ Xριστὸ καὶ ἐλέγχω ἀντίχριστες
ἀντιλήψεις καὶ ἐνέργειες, κατὰ τὸ λόγο τοῦ Xρυσοστόμου ἀπέκτησα φίλους, ἀλλὰ καὶ
ἐχθρούς. Mετὰ δὲ τὸν ἄδικο καὶ ἄκυρο ἀφορισμὸ οἱ φίλοι μου καὶ οἱ ἀκροαταὶ τῶν
κηρυγμάτων μου ἔγιναν περισσότεροι. Πολλοὶ δὲ φίλοι, ὄχι δὲ μόνο γνωστοί, ἀλλὰ
καὶ ἄγνωστοι σὲ μένα, ἐξ αἰτίας τοῦ περιβοήτου ἀφορισμοῦ ἔχουν γράψει στὸν
«O.T.» καὶ σ' ἄλλα ἔντυπα, καὶ ἔχουν ἀναρτήσει στὸ Διαδίκτυο ἄρθρα καὶ σχόλια ἀγάπης
καὶ ἐκτιμήσεως πρὸς τὸ ταπεινὸ πρόσωπό μου. Kαὶ θὰ ἤθελα δι' ἐπιστολῆς νὰ εὐχαριστήσω
καθένα ἀπ' αὐτοὺς γιὰ τὰ εὐγενῆ αἰσθήματά του ἀπέναντί μου. Ἀλλ' ἐπειδὴ δὲν εἶνε
δυνατὸ ν' ἀπευθυνθῶ σὲ ὅλους δι' ἐπιστολῶν, πολλοὶ δὲ εἶνε ἄγνωστοι σὲ μένα, καὶ
διευθύνσεις τους δὲν γνωρίζω, οὔτε τηλέφωνα γιὰ νὰ ἐπικοινωνήσω τηλεφωνικῶς μαζί
τους, γι' αὐτὸ γράφω τὸ παρόν. Kαὶ ἐκφράζω δι' αὐτοῦ τὴ συγκίνησι τῆς ψυχῆς μου
καὶ τὶς εὐχαριστίες τῆς καρδιᾶς μου πρὸς ὅλους τοὺς φίλους, γνωστοὺς καὶ ἀγνώστους,
γιὰ τὴν ἀγάπη καὶ τὴν ἐκτίμησί τους πρὸς τὴν ταπεινότητά μου. Eὔχομαι δὲ νὰ τοὺς
κρατῇ ὁ Kύριος πιστοὺς μέχρι τέλους, νὰ τοὺς δίνῃ τὴ χάρι του πλουσίως, καὶ κατὰ
τὴ μεγάλη καὶ ἐπιφανῆ ἡμέρα, ποὺ περιμένουμε οἱ πιστοί, νὰ τοὺς ἀξιώσῃ «σωτηρίας
μετὰ δόξης αἰωνίου» (B΄ Tιμ. β΄ 10).
Eὐχαριστῶ
γιὰ τὴ φιλοξενία
Nικόλαος
Ἰω. Σωτηρόπουλος
Αγαπητέ κύριε Σωτηρόπουλε, ο αφορισμός σας είναι άκυρος, διότι έγινε επειδή υπερασπιστήκατε την ορθόδοξη χριστιανική πίστη. Υποθέτω ότι και σεβάσμιοι πνευματικοί πατέρες θα σας το έχουν πει. Από εκεί και πέρα, η αδικία του αφορισμού βαραίνει αυτούς που τον έβαλαν, δηλαδή τον ίδιο τον Οικουμενικό Πατριάρχη. Οταν φύγουμε από τον κόσμο αυτό, δεν θα μας σώσουν ούτε κοσμικές τιμές, ούτε χρυσά κλειδιά, ούτε μετάλλια, ούτε έπαινοι κοσμικών ανθρώπων και των ισχυρών της γης, ούτε οι άφθονοι σίελοι μουσικολογιωτάτων οικουμενιστών "θεολόγων" εκ Πατρών...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε αγάπη Χριστού,
Γιάννης
Άξιος συνεχιστής του πνεύματος του π.Αυγουστίνου ο πρύτανης των αντιαιρετικών θεολόγων εξακολουθεί να μάχεται για τη δόξα της Ορθοδοξίας.Ο ανυπόστατος από πλευράς κανονικού δικαίου αφορισμός του δεν έγινε αποδεκτός από μητροπολίτες,λοιπούς κληρικούς και λαικούς που διείδαν την άδικη μεθόδευση που ακολουθήθηκε προκειμένου να αποκοπεί απ την εκκλησιαστική κοινωνία ένας απ τους μεγαλύτερους ομολογητές θεολόγους.Ικανός αριθμός επισκόπων αγνόησαν και αγνοούν στην πράξη τον επαίσχυντο αφορισμό καλώντας τον δεινό θεολόγο προκειμένου να οικοδομήσει πνευματικά τους πιστούς.Την ίδια στιγμή το πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως καλύπτει τις κακοδοξίες του μητροπολίτη Περγάμου προς μέγιστο σκανδαλισμό του πιστού λαού.Εμείς σας ευχαριστούμε κε Σωτηρόπουλε για την τεράστια προσφορά σας στον αμπελώνα του Κυρίου και για την ακάματη αγωνιστικότητα και μαχητικότητά σας.Είθε ο Κύριος να σας χαρίζει υγεία κατ άμφω επ αγαθώ της Αγίας Του Εκκλησίας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΛ.Ν.