H αλλοίωση του περιεχομένου του θρησκευτικού μαθήματος που
επιχειρείται με τα νέα προγράμματα σπουδών δεν αφορά μόνο στους μαθητές του
Γυμνασίου. Το μάθημα αλλάζει ακόμη και για τους μικρούς μαθητές του Δημοτικού
Σχολείου. Ήδη από την Γ΄ τάξη του Δημοτικού
σχολείου οι μικροί μαθητές, πριν καλά καλά γνωρίσουν την χριστιανική
Πίστη, αρχίζουν να μαθαίνουν για τα ξένα θρησκεύματα με τρόπο μάλιστα
συγρητιστικό. Όπως οι Χριστιανοί έχουν την Κυριακή, έτσι οι Εβραίοι έχουν το
Σάββατο και οι Μουσουλμάνοι την Παρασκευή.
Θρησκειολογικό συγκρητιστικό μάθημα ήδη από το Δημοτικό
σχολείο. Έτσι οικοδομείται ο πολίτης της Νέας Εποχής και καλλιεργείται εγκαίρως
η πανθρησκειακή συνείδηση.
Μεταφέρουμε μέρος του νέου προγράμματος σπουδών για τα
Θρησκευτικά της Γ΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου, που εφαρμόζεται ήδη πιλοτικά
σε λίγα δημοτικά και από την επόμενη χρονιά προγραμματίζουν να εφαρμόσουν σε
όλα τα σχολεία:
Μια διαφορετική ημέρα: Μέρα αργίας ή μέρα γιορτής;
ii. Η Κυριακή των Χριστιανών: Στον χριστιανικό ναό (η καμπάνα, ο ναός,
τα κεριά, οι εικόνες, ο Σταυρός) iii. Το Σάββατο των Εβραίων: Στη
συναγωγή (ραββίνος, τορά, κεριά, μενορά, κιπά, τεφιλίν) iv. Η Παρασκευή των
Μουσουλμάνων: Στο τζαμί ή τέμενος (Kοράνιο, μιναρές, μουεζίνης, χατίπης,
ιμάμης, νίψεις προσώπου, χεριών και ποδιών, βγάλσιμο παπουτσιών, μάσμπαχ, κατεύθυνση
προσευχής, κήρυγμα)
v. Σύμβολα θρησκειών του κόσμου: Ο σταυρός, ο ιχθύς,
η άμπελος, ο πέλεκυς, το άστρο του Δαβίδ, η Μενορά, η ημισέληνος,
το όνομα του Αλλάχ, η σβάστικα (Ινδοϊσμός-Τζαϊνισμός), το γιν
και το γιανγκ, το ωμ, ο τροχός της διδασκαλίας του Βούδα (ντάρμα),
ο λωτός, το σύμβολο της μη βίας (αχίμζα)
Κατασκευή πόστερ: Σε χρωματιστά τετραγωνάκια κολλούν
εικόνες/σκίτσα με σταυρό, κεράκια, καντήλι, καμπάνα, εικόνες. Το ίδιο μπορεί να
γίνει και για Ισλάμ και Ιουδαϊσμό
Διαμόρφωση ενός Κουτιού Υλικού (ένα για κάθε θρησκεία)
όπου θα βάζουν κατασκευές με σύμβολα, αντικείμενα κ.ά.
Επίσκεψη σε ναό, συναγωγή ή τέμενος
Χαιρόμαστε γιορτάζοντας • Γενέθλια: Δίνουμε και παίρνουμε
δώρα
Η Γέννηση του Χριστού στο Κοράνι
Γιορτές θρησκειών
του κόσμου • Ρος Ασανά: Η αρχή της χρονιάς για τους Εβραίους (σύμβολα:
ρόδια, μέλι, ένα καινούργιο ρούχο) • Το τέλος του Ramadan των Μουσουλμάνων
• Holi: Το τέλος του χειμώνα και η αρχή της άνοιξης για τους Ινδουϊστές
(φωτιές, χρωματιστά νερά, κόκκινη σκόνη)
Θρησκευτικά στολίδια του κόσμου (ναοί, προσκυνήματα)
v. Η φύση στη λατρεία των θρησκειών (νερό,
φυτά, γιορτές, αγιασμός του ύδατος, ευλογία των καρπών κλπ.)
Αφηγήσεις και ιστορίες: Άγ. Φραγκίσκος της Ασίζης, ιστορίες
από το Λαυσαϊκόν
Είναι πλέον επιτακτική ανάγκη να αναλάβει τηνσυστηματική κατήχηση της νεολαίας η Εκκλησία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρέπει να αντιληφθεί η ηγεσία της Εκκλησίας οτι η πίστη μας βρίσκεται σε διωγμό.
Δυστυχώς η ηγεσία της Εκκλησίας γνωρίζει πολύ καλά ότι η πίστη είναι σε διωγμό όπως επίσης γνωρίζει ότι χριστιανός που δεν διώκεται ενώ διώκεται η πίστη δεν είναι χριστιανός! Αλλά τι γίνεται; Η Ιεραρχία της Εκκλησίας διώκει την Πίστη με τον Οικουμενισμό ή σωπαίνει μπροστά στο διωγμό - που και αυτό είναι είδος άρνησης- ή μπορεί ενίοτε να διατυπώνει διάφορα ορθά λόγια τα οποία όμως δεν συνοδεύονται από πράξεις σε μίμηση των Αγίων Πατέρων. Δηλαδή ή δεν μιλάνε ή αν κάποιοι από τους Ιεράρχες λένε διάφορα σωστά, τα λένε χάρη ποικιλομορφίας, τα λένε μέχρι εκεί που μπορούν να τα πουν δίχως κόστος, δίχως ρήξη με τους αιρετικούς και τους αιρετίζοντες...
ΑπάντησηΔιαγραφή