Το «ασεξουαλικό πρότυπο της Παναγίας» προκαλεί αντιδράσεις στην
Εκκλησία
Έντονη αντίδραση προκαλεί τους κόλπους
της Εκκλησίας της Κύπρου το βιβλίο «Διδάσκοντας τη Βυζαντινή Κύπρο μέσα από
πηγές», που δόθηκε στους φιλόλογους της Β΄ Γυμνασίου ως συμπληρωματικό βοήθημα.
Το βιβλίο εκδόθηκε φέτος από την υπηρεσία Ανάπτυξης Προγραμμάτων υπουργείο
Παιδείας της Κύπρου και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Όπως η ηλεκτρονική μας εφημερίδα
www.paideia-news.com, έγκυρα πληροφορείται, στην Αρχιεπισκοπή υπάρχει έντονη
δυσφορία αφού υποστηρίζουν ότι όλη η προσπάθεια μέσα από το συγκεκριμένο
βιβλίο, αποσκοπεί στο να δοθεί μια κακή εικόνα γύρω από Βυζάντιο.
Οι ίδιες πληροφορίες μας αναφέρουν ότι
έχουν προγραμματιστεί συναντήσεις για μελέτη του βιβλίου με σκοπό να
ακολουθήσει τεκμηριωμένη διαμαρτυρία στο υπουργείο Παιδείας. Της Επιτροπής
ηγείται ο Μητροπολίτης Πάφου ως πρόεδρος της Ιεράς Συνόδου για θέματα παιδείας.
Μερικά από τα επίμαχα σημεία που
εστιάζεται η προσοχή των αντιδρούντων είναι:
Ασεξουαλικό πρότυπο της Παναγίας
Στο κεφάλαιο οικογένεια στη σελίδα 126
«Γίνεται λόγος για ασεξουαλικό πρότυπο
της Παναγίας», κάτι που χαρακτηρίζεται ότι αγγίζει τα όρια της βλασφημίας.
Αναφέρει:
«Γενικά η γυναίκα ταυτίζεται ή με το
αρχέτυπο της Παναγίας ή με το αρχέτυπο της Εύας. Στις συλλογικές νοοτροπίες η
γυναίκα εμφανιζόταν είτε ενάρετη, οπότε ταυτιζόταν με το ασεξουαλικό πρότυπο
της Παναγίας, είτε ήταν αμαρτωλή, οπότε ταυτιζόταν με τη διαβολική Εύα».
Ο κατ’ επίφαση αγαθός έγκλειστος Νεόφυτος
Στη σελίδα 122 αμφισβητείται ο
χαρακτήρας του Αγίου Νεοφύτου και χαρακτηρίζεται κατ’ επίφαση αγαθός έγκλειστος
της Πάφου. Επίσης κατηγορείται ότι διαστρεβλώνει την εικόνα του Ισαακίου
Κομνηνού. Αναφέρεται στο κεφάλαιο:
«Η
δεύτερη κατηγορία που αποδίδεται στον Ισαάκιο έχει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον,
καθώς αποκαλύπτει την οπτική από την οποία αντικρίζουν τα γεγονότα τόσο ο
επιφανής λόγιος και αξιωματούχος της πρωτεύουσας, όσο και ο κατ’ επίφαση αγαθός
έγκλειστος της Πάφου.
Κρίνοντας τους δύο αυτούς συγγραφείς –
Νεόφυτο και Χωνιάτη – εύστοχα ο Γραικός διατυπώνει την άποψη ότι οι μαρτυρίες
τους διαστρεβλώνουν την πραγματική εικόνα της προσωπικότητας του Ισαακίου».
Σκατοφάγος
Τέλος στο κεφάλαιο «Διατροφικές
συνήθειες των Κυπρίων» στη σελίδα 124 Κύπριος που έτρωγε σκόρδο αντί να
χαρακτηρίζεται σκορδοφάγος αναφέρεται ως σκατοφάγος.
«Ο Κωνσταντίνος Μανασσής διηγείται ένα
ενδιαφέρον περιστατικό που σχετίζεται με τη διατροφή των Κυπρίων. Μαρτυρεί ότι
ενώ ο ίδιος εκκλησιαζόταν την ημέρα της Πεντηκοστής, στάθηκε δίπλα του στην
εκκλησία κάποιος Κύπριος που απώζεν οίνου, συναπώζε σκορόδου. Τόσο πολύ κρασί
είχε πιει και τόσο πολύ σκόρδο είχε φάει ο Κύπριος αυτός, ώστε το στόμα του
ανέδυε μια φοβερή δυσωδία και γι΄ αυτό ο Μανασσής τον ονομάζει σκατοφάγο».
Φραγγέλιο χρειάζεται,μεταφορικά εννοείται,κι όχι ήπια αντίδραση.Όχι πλατωνική διαμαρτυρία αλλά ομοβροντία διαμαρτυριών και συλλογική απαίτηση για απόσυρση του βιβλίου.Και οι συγγραφείς να κληθούν ενώπιον της Ιεράς Συνόδου και να αποκηρύξουν τη βλασφημία προς το πρόσωπο της Υπεραγίας Θεοτόκου.Κι αν αρνηθούν να αποκοπούν απ την εκκλησιαστική κοινωνία!Νισάφι πια!Έχει και η αναισχυντία τα όριά της!
ΑπάντησηΔιαγραφή