ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Κέρκυρα, 1 Απριλίου 2011
ΓΕΝΙΚΗ ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΞΗ «Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΧΕΙ ΟΧΙ ΑΠΛΩΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΛΛΑ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΤΥΠΩΣΕΙ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ»
Εν όψει του Πάσχα η Ιερά Μητρόπολις διοργάνωσε Γενική Ιερατική Σύναξη την Πέμπτη 31 Μαρτίου. Η σύναξη πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του Ιδρύματος Χρονίως Πασχόντων «Η Πλατυτέρα». Κατά την σύναξη ανεγνώσθησαν οι ποιμαντικές οδηγίες του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριου, εν όψει της Αγίας και Μεγάλης Εβδομάδος καθώς έγινε και ενημερώσει για τρέχοντα ζητήματα που αφορούν την Εκκλησία μας.
Κύριος ομιλητής ήταν ο Ιεροκήρυκας της Ιεράς Μητροπόλεως Αρχιμανδρίτης Τιμόθεος Γεωργίου, καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Υπεραγίας Θεοτόκου Πλατυτέρας, ο οποίος έκανε εισήγηση με θέμα «Περί της Κάρτας του Πολίτη».
Ο ομιλητής συνοψίζοντας το όλο θέμα, κατέληξε στις παρακάτω διαπιστώσεις και προβληματισμούς.
Διαπιστώσεις
· «Κατά πρώτον νομίζουμε ότι το κράτος έχει ένα θεμελιώδες δικαίωμα να οργανώνει και να απλοποιεί τις υπηρεσίες του χρησιμοποιώντας τα νέα τεχνολογικά δεδομένα»
· «Επίσης έχει το δικαίωμα να ασκεί ένα στοιχειώδη έλεγχο στους πολίτες του και σε όλους όσοι διαμένουν μέσα σε αυτό, προκειμένου να εξασφαλίζει ασφάλεια και να διαφυλάττει τη νομιμότητα, αλλά ταυτόχρονα ο έλεγχος αυτός δε μπορεί να επιδρά περιοριστικά πάνω στα ατομικά δικαιώματα, ή αν επιδρά έτσι αυτό να είναι σε επουσιώδη ζητήματα αναλογικά με το σκοπό που υπηρετεί»
· «Η κάρτα του πολίτη θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για το σκοπό αυτό της καλύτερης οργάνωσης του κράτους, καθώς εισάγει τη νέα τεχνολογία στις συναλλαγές των πολιτών με το κράτος»
· «Ταυτόχρονα όμως, αυτή η νέα τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα σε μια συγκεντρωτική εξουσία να ελέγχει τους πολίτες παραβιάζοντας την ιδιωτικότητά τους και επεξεργαζόμενη τα προσωπικά δεδομένα τους, να δεμσεύει την ελευθερία τους»
· «Στην περίπτωση αυτή όμως δεν είναι η κάρτα του πολίτη η απειλή εναντίον μας, αλλά η εξουσία που τη χρησιμοποιεί ως όπλο της. Νομίζω ότι θα είναι ανόητο και ανώφελο από μέρους μας, αν νιώθουμε ότι δεχόμαστε επίθεση από το συγκεντρωτισμό της εξουσίας και αντί να τα βάζουμε με αυτή, τα βάζουμε με τα όπλα και τα μέσα που χρησιμοποιεί»
· «Η θέση που θα πρέπει να έχει η Εκκλησία για το θέμα αυτό είναι μία κατεξοχήν πολιτική θέση. Αντίθετα από τις κραυγές που ακούγονται έξω από αυτήν, η Εκκλησία έχει όχι απλώς δικαίωμα αλλά υποχρέωση απέναντι και στα μέλη της και στον τόπο να λάβει και να διατυπώσει τη θέση της καιστο θέμα αυτό»
Προβληματισμοί
· «ο κόσμος όλος έχει αρχίσει να λειτουργεί πάνω σε νέα δεδομένα. Οι εθνικές κυβερνήσεις χάνουν την αυτονομία τους απέναντι σε διεθνείς συμμαχίες και ενώσεις. Εθνική κυριαρχία πλέον είναι ευφημισμός και όχι πραγματικότητα. Τα οικονομικά μεγέθη ιδιωτών έχουν ξεπεράσει κάθε όριο. Προχωρούμε με σταθερό ρυθμό προς την πλήρη κατάργηση του τυπωμένου χρήματος και την υιοθέτηση του άυλου, του ηλεκτρονικού. Αυτό σημαίνει απόλυτος έλεγχος των οικονομικών δεδομένων και εισχώρηση των τραπεζών σε κάθε μας συναλλαγή. Σε αυτό το νέο πολιτικό και οικονομικό πλαίσιο ποια μπορεί να είναι η θέση της Εκκλησίας; πώς θα επιτελεί το ποιμαντικό έργο της; πώς θα υπάρχει και θα λειτουργεί ως θεσμός; ποια θέση θα κρατήσει στο κοινωνικό και πολιτικό περιβάλλον, θα ακολουθήσει τις εξελίξεις, θα επιλέξει να περιθωριοποιηθεί, θα κρατήσει κάποιες αποστάσεις; αυτά είναι ζητήματα που πρέπει να απασχολήσουν την ηγεσία της Εκκλησίας η οποία πρέπει να αξιολογεί τα πράγματα και να μη βρίσκεται προ εκπλήξεων κυνηγώντας τις εξελίξεις»
· «Αυτό που κατά είναι σίγουρο και πολύ πιο κοντινό χρονικά από πραγματικούς ή φανταστικούς αντίχριστους και σφραγίσματα, είναι ότι η πολιτεία μεθοδευμένα οδηγείται στη ρήξη με την Εκκλησία, και το κακό είναι ότι αναζητά, και πιθανόν και να μεθοδεύει τρόπους να επέρθει ρήξη μεταξύ της Εκκλησίας και της ελληνικής κοινωνίας.
· «Η Εκκλησία δεν μπορεί να λειτουργεί ποιμαντικά δημιουργώντας ή διατηρώντας καθεστώτα φόβου. Και σε κάθε περίπτωση οφείλει να διαφυλάττει το κύρος της απομονώνοντας ακρότητες και καθαίροντας πλάνες και κακοδοξίες».
Ακολούθησε ενδιαφέρουσα συζήτηση μεταξύ των συμμετεχόντων στην σύναξη κληρικών και προτάθηκε να συνταχθεί ψήφισμα που θα υπογραφεί και θα αντιπροσωπεύει όλους τους κληρικούς της Ιεράς Μητροπόλεως Κερκύρας, καθώς επίσης αυτό να δημοσιοποιηθεί.
·
ΑπάντησηΔιαγραφήO Αρχιμανδρίτης Τιμόθεος Γεωργίου, καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Υπεραγίας Θεοτόκου Πλατυτέρας,είπε.................
«Στην περίπτωση αυτή όμως δεν είναι η κάρτα του πολίτη η απειλή εναντίον μας, αλλά η εξουσία που τη χρησιμοποιεί ως όπλο της. Νομίζω ότι θα είναι ανόητο και ανώφελο από μέρους μας, αν νιώθουμε ότι δεχόμαστε επίθεση από το συγκεντρωτισμό της εξουσίας και αντί να τα βάζουμε με αυτή, τα βάζουμε με τα όπλα και τα μέσα που χρησιμοποιεί»
Ο Ιησούς είπε.....................
"βάλε το μαχαίρι σου πίσω εις την θέσιν του΄διότι όσοι επήραν μαχαίρι εναντίον του πλησίον των,θα πεθάνουν με μαχαίρι.
O Αρχιμανδρίτης Τιμόθεος Γεωργίου, καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Υπεραγίας Θεοτόκου Πλατυτέρας,είπε.................
· «Η Εκκλησία δεν μπορεί να λειτουργεί ποιμαντικά δημιουργώντας ή διατηρώντας καθεστώτα φόβου.
Ο Ιησούς είπε.....................
"..όσοι επήραν μαχαίρι εναντίον του πλησίον των,θα πεθάνουν με μαχαίρι."
Με σεβάσμο.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ/ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ