29 Μαρ 2011

Ξανά δέσμες και βαθμοθηρία

Ξανά δέσμες και βαθμοθηρία

Τις αλλαγές στη Β' και Γ' Λυκείου που θα εφαρμοστούν από την ερχόμενη σχολική χρονιά (2011-2012) ανακοινώνει αύριο ή το αργότερο μεθαύριο το υπουργείο Παιδείας μετά τη μικρή αναβολή που επιβλήθηκε από τις έντονες αντιδράσεις στις συγχωνεύσεις των σχολείων. Οι αλλαγές θα οριοθετήσουν το νέο εξεταστικό που -ακόμα μελετάται και- θα ισχύσει από το 2013-2014, γυρίζοντας, ωστόσο, το χρόνο πίσω.

Το σχέδιο ήταν ίδιο από την αρχή, από την πρώτη πρόταση Δραγώνα (που αφαίρεσε την Ιστορία από τα υποχρεωτικά μαθήματα) έως και την τελευταία που, εν τέλει, σύμφωνα με πληροφορίες, κρατά την Ιστορία σε όλες τις τάξεις του Λυκείου. Η συνταγή έχει δύο βασικά συστατικά που θυμίζουν άλλες εποχές: α) Τη δημιουργία των Κατευθύνσεων με τα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, που παραπέμπουν στις πάλαι ποτέ δέσμες, τις οποίες καθιέρωσαν οι πρώτες κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ (1982, 1983) και β) το συνυπολογισμό της επίδοσης των υποψηφίων στις δύο τάξεις, Β' και Γ' Λυκείου, πρόταση που επαναφέρει το βαθμοθηρικό μοντέλο Αρσένη, το οποίο και εκτόξευσε την παραπαιδεία στα ύψη. Από τότε τα φροντιστήρια έγιναν καθεστώς.

Οι μικροαλλαγές που έχουν γίνει τον τελευταίο καιρό δεν αλλάζουν τα βασικά χαρακτηριστικά, τα οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, οδηγούν σ' ένα μοντέλο που:

- Από τη μια, φιλοδοξεί στην καθιέρωση σύγχρονων διδακτικών μεθόδων και προγραμμάτων με λίγα βασικά μαθήματα, πολλά επιλογής, ένταξη ερευνητικών μαθημάτων (με ομάδες εργασίας) και άλλων δραστηριοτήτων.

- Και από την άλλη, ενισχύει την ανάγκη φροντιστηριακής διδασκαλίας με την πρόταση για αξιολόγηση των μαθητών σε Β' και Γ' Λυκείου, χωρίς αντίστοιχη ενίσχυση των ενδοσχολικών δυνατοτήτων και κυρίως με τα ίδια, παλιά, βιβλία.

«Ελευθεροτυπία»29/03/2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου