1 Μαρ 2011

Αμφίσημες δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου για τα Θρησκευτικά. Ποια τελικά είναι η θέση του για το χαρακτήρα του μαθήματος;

Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, σε συνέντευξη που παραχώρησε σε μαθητές Λυκείου Ιδιωτικού Εκπαιδευτηρίου Λάρισας απάντησε με αμφίσημο τρόπο και σε ερωτήσεις για το μάθημα των Θρησκευτικών. Ποια όμως είναι τελικά η θέση του για το χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών;

-Παρατηρώντας το ρου της ελληνικής ιστορίας αντιλαμβανόμαστε ότι η εκκλησία διαχρονικά διαδραμάτιζε καθοριστικό ρόλο τόσο στην εκπαίδευση όσο και στην παιδεία γενικότερα, θεωρείτε ότι σήμερα η παιδεία έχει απολέσει τον ελληνορθόδοξο χαρακτήρα της; Ποια η γνώμη σας για το γεγονός ότι το μάθημα των θρησκευτικών τείνει να γίνει κατ' επιλογήν διδασκόμενο;

Στην πατρίδα μας υπάρχουν πολλά αρνητικά στον τρόπο με τον οποίο διδάσκονται τα θρησκευτικά. Αν παρατηρήσουμε την Αμερική θα δούμε ότι αφαίρεσαν τα θρησκευτικά από την εκπαιδευτική διαδικασία διότι ήθελαν να έχουν τεχνική εκπαίδευση. Αλλά είδαν ότι οι άνθρωποι έγιναν κανίβαλοι. 0 άνθρωπος που δεν θα διδαχθεί το ηθικό στοιχείο, το νόημα της ζωής αλλά μόνο το 2+2=4, που δεν μάθει τι είναι η κοπέλα που βρίσκεται στο πλευρό του, ο μαθητής που έχει δίπλα του, ότι είναι πρόσωπα, ότι έχουν εσωτερικό κόσμο, ότι δεν είμαστε μόνο μισθός...

-Περιγράφετε την ανθρωπιστική παιδεία...

Δεν νοείται λοιπόν ανθρωπιστική παιδεία χωρίς θρησκευτικά, χωρίς αξίες, χωρίς πολιτισμό. Γι' αυτό λοιπόν δύο πράγματα πρέπει να διορθωθούν: πρώτον ο τρόπος με τον οποίο διδάσκονται τα θρησκευτικά και οι άνθρωποι που τα διδάσκουν και δεύτερον να μη θυσιάζονται στο Βωμό ενός χρησιμοθηρικού προγράμματος. Όπως και το μάθημα της ιστορίας. Μπορεί να γίνεις ένας άριστος τεχνικός αλλά χωρίς ιστορία πού θα πας; Ένα μήνυμα προς τα παιδιά και προς τους εκπαιδευτικούς... Βιώνουμε μια δύσκολη εποχή. Η ιστορία διδάσκει όμως ότι δεν βιώνουμε μόνο εμείς αυτή τη δύσκολη εποχή. Υπήρξαν κι εποχές πιο δύσκολες που καταφέραμε και τις ξεπεράσαμε. Επομένως και τώρα αν το επιθυμήσουμε και παλέψουμε ενωμένοι θα τα καταφέρουμε. Τα παιδιά έχουν πιο πολλές δυσκολίες σήμερα απ' ό,τι είχαμε εμείς ως προς την εύρεση εργασίας. Δεν πρέπει να απογοητεύεστε. Όταν κλείνει μια πόρτα στη ζωή σου, ανοίγει μια άλλη. Μη συνεχίζεις να κοιτάζεις την κλειστή. Επομένως αισιοδοξία, όχι πανικός. Νηφαλιότητα και δουλειά. Αυτός που δουλεύει σκληρά δεν έχει να φοβάται τίποτα. Στους καθηγητές... αγάπη και φροντίδα για τα παιδιά. Και τα παιδιά όταν τα αγαπάτε το καταλαβαίνουν. Έχουν διαίσθηση. Ποτέ τα παιδιά μας να μη γίνουν πελάτες μας.

Εφημερίδα «Ελευθερία Λάρισας» (27.02.2011)

Αναγραφές

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου