23 Μαΐ 2010

Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος: «Ο Πάπας είναι αιρετικός, να μην έρθει στην Κύπρο»

Ο Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος διαχωρίζει τη θέση του: Τάσσεται εναντίον της επίσκεψης του Πάπα, δηλώνει ότι ο Παπισμός είναι αίρεση και ότι ο ίδιος δεν πρόκειται να παραστεί στις εκδηλώσεις για την επίσκεψη. Η εδώ επίσκεψή του, λέει, θα σκανδαλίσει τις ψυχές αθώων ευσεβών χριστιανών, αλλά τονίζει πως καμία ασχημία δεν πρέπει να γίνει, καμία αγένεια, καμία κακή διαγωγή.

>>Για μας τους ορθοδόξους είναι αιρετικός, αποκομμένος από την Εκκλησία και άρα ούτε Επίσκοπος» >>

Μια συνέντευξη που ανάβει φωτιές- Η επίσκεψη Πάπα σκανδαλίζει τους πιστούς

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣΑΘΑΝΑΣΙΟΣ:Αρνήθηκα να παραστώ στις εκδηλώσεις υποδοχής του

Ο Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος διαχωρίζει τη θέση του από την επίσημη θέση της Κυπριακής Εκκλησίας για την επίσκεψη του Πάπα Βενέδικτου στην Κύπρο. Δηλώνει ευθαρσώς ότι είναι εναντίον, με επιχείρημα ότι ο Παπισμός είναι αίρεση και ότι η εδώ επίσκεψη του Προκαθημένου της Καθολικής Εκκλησίας θα σκανδαλίσει τις ψυχές αθώων ευσεβών χριστιανών. Την ίδια ώρα τονίζει πως καμία ασχημία δεν πρέπει να γίνει, καμία αγένεια, καμία κακή διαγωγή. Ο ίδιος πάντως δηλώνει ότι δεν θα παραστεί στις εκδηλώσεις υποδοχής.

Γιατί σκανδαλίζει την Εκκλησία και το ποίμνιό της η επικείμενη επίσκεψη στο νησί του Πάπα Βενέδικτου 16ου;

Νομίζω ότι η επίσκεψη του Πάπα στην Κύπρο θα προκαλέσει αρκετά προβλήματα στις συνειδήσεις πολλών ευσεβών χριστιανών. Θα ήταν καλύτερα να μην ερχόταν διότι πιστεύω ότι δεν θα μας ωφελήσει σε τίποτα, μια που δεν είδα μέχρι τώρα κάποια θετική παρέμβαση του Βατικανού όσον αφορά τα εθνικά μας θέματα. Ήδη έχει προκληθεί μεγάλη ανησυχία που δεν μας χρειαζόταν σ’ αυτές τις ώρες.

Κινδυνεύουμε από κάτι;

Δεν λέω ότι κινδυνεύουμε με την έλευση του Πάπα, δεν θα προδώσουμε την πίστη μας ή θα αλωθεί η ορθόδοξη Εκκλησία. Απλώς έδωσε αφορμή σε διάφορους κύκλους παλαιοημερολογιτών να μας κατηγορούν ότι είμαστε ενδοτικοί, ότι έχουμε υποχωρήσει από τις αρχές της ορθοδόξου πίστεως και έχουν δημιουργηθεί αρκετά ερωτηματικά σε αρκετό κόσμο. Βέβαια ο Πάπας προσκλήθηκε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και ο Αρχιεπίσκοπος έδωσε τη συγκατάθεσή του.

Το συζητήσατε στην Ιερά Σύνοδο;

Στην τελευταία Ιερά Σύνοδο τέθηκε το θέμα της παρουσίας μας ή μη στις εκδηλώσεις με τον Πάπα. Εγώ αρνήθηκα να παραστώ και είπα ότι δεν γνωρίζαμε τίποτε. Μάθαμε για την έλευση του Πάπα από τις εφημερίδες.

Συνήθως μαθαίνετε τα νέα από τις εφημερίδες;

Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου έχει αυξημένα προνόμια και σίγουρα δεν θέλουμε να μπει στα δικά μας δεδομένα. Διατηρούμε, όμως, το προσωπικό μας δικαίωμα να λέμε ότι δεν γνωρίζαμε ότι θα ερχόταν ο Πάπας και ότι αν μας ρωτούσε, εγώ προσωπικά θα δήλωνα όχι, διότι θα δημιουργείτο σκάνδαλο στις ψυχές αθώων ευσεβών χριστιανών ορθοδόξων, όπως και βλέπουμε να γίνεται.

Δεν πρέπει να υπάρχει μια επικοινωνία μεταξύ των Εκκλησιών, ζούμε στον 21ον αιώνα, είμαστε την Ευρωπαϊκή Ένωση;

Διαλόγους μπορούμε να κάνουμε με οποιονδήποτε άνθρωπο πολύ δε περισσότερο με τους ετεροδόξους και αλλοθρήσκους. Άλλο είναι να γίνεται διάλογος και άλλο να υποδέχεσαι τον Πάπα ως κανονικό Επίσκοπο, ο οποίος για μας τους ορθοδόξους είναι αιρετικός, αποκομμένος από την Εκκλησία και άρα ούτε Επίσκοπος.

Λόγω του σχίσματος;

Έχει αποκοπεί εδώ και δέκα αιώνες από την Εκκλησία, δεν είναι κανονικός Επίσκοπος, δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματικότητα της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας του Χριστού. Άλλο να τον υποδέχεσαι ως κανονικό Επίσκοπο και άλλο να διαλέγεσαι μαζί του ως ετερόδοξον προκειμένου να του αποκαλύψεις την αλήθεια της ορθοδόξου πίστεως και παραδόσεως.

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης συναντήθηκε με τον Πάπα και ξεκίνησε ένας διάλογος μεταξύ των Εκκλησιών.

Όπως είπα, ο διάλογος δεν είναι κακό πράγμα όταν γίνεται με τις σωστές προϋποθέσεις, αλλά είναι λάθος να λέμε σε αυτούς τους ανθρώπους ότι τους αναγνωρίζουμε ως Εκκλησία, ότι αναγνωρίζουμε τον Πάπα ως Επίσκοπο, ως εν Χριστώ αδελφό μας στην ιεροσύνη και στην πίστη. Αυτό δεν μπορώ να το δεχτώ διότι λέμε ψέματα, αφού όλοι οι Άγιοι Πατέρες διδάσκουν ακριβώς το αντίθετο. Ο Παπισμός είναι αίρεση και πηγή πολλών άλλων αιρέσεων που σήμερα ταλαιπωρούν την οικουμένη. Ένας σύγχρονος Άγιος, ο Άγιος Ιουστίνος ο Πόποβιτς είπε ότι στην ιστορία του ανθρωπίνου γένους υπήρξαν τρεις τραγικές πτώσεις: του πρωτοπλάστου Αδάμ, του μαθητή του Χριστού του Ιούδα και του Πάπα, ο οποίος ως πρώτος Επίσκοπος της Εκκλησίας όπως ήταν, εξέπεσε από την αποστολική πίστη, αποκόπηκε από την κανονική Εκκλησία και συμπαρέσυρε μαζί του πλήθη ανθρώπων μέχρι σήμερα.

Ο Πάπας τι λέει για τους Ορθοδόξους;

Ο Πάπας είπε για μας τους ορθοδόξους ότι είμαστε ελλιπής Εκκλησία.

Ο Θεός ένας είναι.

Ναι, ο Θεός είναι ένας και η Εκκλησία του Θεού είναι μια, γι’ αυτό λέμε στο σύμβολο της πίστεως «εις Μίαν Αγίαν Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν». Αυτή η μια είναι η ορθόδοξη Εκκλησία, δεν υπάρχουν πολλές Εκκλησίες.

Δεν είναι εγωιστικό να θεωρούμε ότι μόνο εμείς είμαστε;

Δεν είναι εγωιστικό. Όταν για παράδειγμα λες ότι οι Ιταλοί δεν είναι Έλληνες που είναι η αλήθεια, δεν προσβάλεις τον άλλο. Με το να λέω του άλλου ότι δεν πειράζει που είσαι καθολικός και ότι ανήκουμε όλοι στην ίδια Εκκλησία, τον εμπαίζω από τη στιγμή που όλοι οι Άγιοι Πατέρες μας διδάσκουν ότι μία είναι η Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία του Χριστού.

Γιατί είναι η δική μας αυτή η Εκκλησία και όχι η Παπική;

Διότι η ορθόδοξη Εκκλησία διατηρεί την πίστη των Αποστόλων και την εμπειρία των προφητών απαρασάλευτη μέχρι σήμερα. Οι Παπικοί, δυστυχώς, μετά που αποκόπηκαν από την Εκκλησία έβαλαν πολλά αιρετικά δόγματα μέσα στην πίστη τους, άλλαξαν το σύμβολο της πίστεως και πάνω από όλα ανύψωσαν τον Πάπα σε κατ’ εξοχήν και μοναδικό αντιπρόσωπο του Θεού επί της γης. Ο Πάπας λένε ότι είναι αλάθητος, όποιος δεν έχει κοινωνία με τον Πάπα δεν έχει κοινωνία με τον Θεό. Επισήμως τα διδάσκουν αυτά, μέσα από τις Συνόδους τους.

Όταν προσθέτεις στο σύμβολο της Πίστεως πράγματα που οι Άγιοι Πατέρες δεν τα έγραψαν και πολλές άλλες κακοδοξίες, είναι αίρεση. Αυτή είναι η πραγματικότητα.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία πώς αντιμετωπίζει τους αιρετικούς;

Με πολλή αγάπη. Αγαπούμε τον Πάπα, αγαπούμε τους παπικούς όπως αγαπούμε κάθε άνθρωπο, δεν τους περιφρονούμε, δεν τους απορρίπτουμε ως πρόσωπα, αλλά δεν δεχόμαστε την αίρεση, δεν δεχόμαστε την κακοδοξία, δεν δεχόμαστε τις πλάνες. Επειδή τους αγαπούμε πρέπει να τους λέμε την αλήθεια.

Βέβαια ο καθένας έχει τη δική του αλήθεια.

Γι’ αυτό γίνεται ο διάλογος για να αποδειχτεί βάσει των πηγών της ιστορίας ποια Εκκλησία έχει διαφυλάξει την αποστολική πίστη και την αποστολική εμπειρία των Αγίων.

Πιστεύετε ότι μπορεί να φέρει αποτέλεσμα ο διάλογος;

Μπορεί, αν γίνει σωστά και με σωστές προϋποθέσεις. Όμως δυστυχώς, όπως γίνεται σήμερα, δεν αποδίδει, γι’ αυτό διαλέγονται τόσα χρόνια και δεν έχουμε καταλήξει σε τίποτα.

Ο καθένας ακούει τον εαυτό του;

Πρέπει να διαλέγονταν κατοχυρωμένοι από την Αγία Γραφή με ταπείνωση και με αγάπη και με σκοπό να αποδειχθεί η αλήθεια του Χριστού. Τότε όλα μπορούν να γίνουν εύκολα.

Δεν γίνεται με ταπείνωση και αγάπη ο διάλογος;

Δεν ξέρω, δεν συμμετέχω στους διαλόγους αλλά από τις αποφάσεις που βγαίνουν, δεν έχω δει σημαντικά αποτελέσματα.

Επειδή διαφωνώ δεν σημαίνει ότι ατακτώ και είμαι εκτός Εκκλησίας

Υπάρχει μια κίνηση που κυκλοφορεί βιβλία εναντίον του Πάπα και ετοιμάζουν εκδηλώσεις διαμαρτυρίας. Όλα αυτά δεν με βρίσκουν σύμφωνο. Καμία ασχημία δεν πρέπει να γίνει, καμία αγένεια, καμία κακή διαγωγή. Αλλά το να πούμε τη γνώμη μας, αλίμονο, ζούμε σε δημοκρατικό πολίτευμα και άλλο να κάνω άσχημες ενέργειες. Ευθαρσώς και ενώπιον πάντων εγώ διαφωνώ με την έλευση του Πάπα στην Κύπρο και λέω με όλη μου την ψυχή ότι ο Πάπας είναι αιρετικός, δεν είναι Επίσκοπος, δεν είναι ορθόδοξος χριστιανός και αυτά τα λένε οι Άγιοι Πατέρες. Αν έχω λάθος είμαι έτοιμος να δεχτώ έλεγχο αλλά βάσει των Αγίων Πατέρων, όχι βάσει της νοοτροπίας της παγκοσμιοποίησης. Δεν σημαίνει ότι επειδή διαφωνώ κάνω αταξία και είμαι εκτός Εκκλησίας.

Με τις δηλώσεις σας δεν ανάβετε φωτιά σε αυτούς που ήδη σκανδαλίζονται με την έλευση του Πάπα;

Εμείς ό,τι έχουμε να πούμε το λέμε με πάσαν ευθύνη και ειλικρίνεια, δεν ανάβουμε φωτιές, διότι δεν θέλω και να με παρουσιάζουν ότι συμφωνώ και με ελαφριά συνείδηση αποδέχομαι την παπική παρουσία στην Κύπρο. Ο Αρχιεπίσκοπος στη Σύνοδο με πολύ δημοκρατικό τρόπο αντιμετώπισε τις διαφωνίες μας.

Συμφωνήσατε με την επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου στο Βατικανό;

Δεν ρωτηθήκαμε αλλά δεν είναι υποχρεωμένος να μας ρωτήσει. Το πληροφορηθήκαμε από τις εφημερίδες. Τι απέφερε η επίσκεψή του στο Βατικανό;

Δεν ξέρω. Δεν σας ενημέρωσε;

Μας ενημέρωσε, αλλά εγώ προσωπικά δεν έδειξα ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ο Πάπας πάντοτε λέει τυπικά και εθιμοτυπικά λόγια, όπως θα πει και τώρα που θα έλθει στην Κύπρο, αλλά τίποτα ουσιαστικό δεν θα κάνει , διότι δεν είναι ηγέτης Εκκλησίας, αλλά ένα πολιτικό πρόσωπο που δεν μπορεί να έρχεται σε αντίθεση με πολιτικά καθεστώτα και κατεστημένα. Πότε ο Πάπας υπεράσπισε την Ορθόδοξο Εκκλησία; Είχαμε τόσους κατακτητές πότε μας υπεράσπισε; Για να μην πω ότι στη φραγκοκρατία υποφέραμε από τους Πάπες και από τις παπικές βούλες, οι οποίες ήθελαν να μας αφανίσουν. Απόψε γιορτάσαμε τους δεκατρείς οσιομάρτυρες της Καντάρας, οι οποίοι σκοτώθηκαν με διαταγή του Βατικανού. Περάσαμε 400 χρόνια στυγνής δουλείας στη φραγκοκρατία. Ήταν χειρότερη από την τουρκοκρατία. Αλλά δεν επιστρέφω πίσω, οι λόγοι που αντιδρώ σήμερα είναι καθαρά θεολογικοί. Όταν χειροτονηθήκαμε Επίσκοποι ορκιστήκαμε να διαφυλάξουμε την ορθόδοξη πίστη.

Οι ιερείς που θα υποδεχτούν τον Πάπα δεν διαφυλάσσουν την ορθόδοξη πίστη;

Ο Απόστολος Παύλος είπε αυτός που τρώει ειδωλόθυτα να μην κατακρίνει εκείνο που δεν τρώει. Και εγώ δεν κατακρίνω αυτούς που θα παραστούν αλλά ούτε και θέλω να κατακρίνομαι επειδή δεν θα παραστώ.

Το Βατικανό δεν κάνει τυχαίες ενέργειες

Την περασμένη Κυριακή διαβάστηκε στις εκκλησίες μια εγκύκλιος από την Ιερά Σύνοδο και έκανε εντύπωση στον κόσμο ότι διάβαζαν ένα - ένα τα ονόματα των Συνοδικών.

Όλοι μας αποφασίσαμε να εκδοθεί μια εγκύκλιος προς τον λαό για να μείνει ενωμένος με την Εκκλησία του, να μην ακούει τους παλαιοημερολογίτες οι οποίοι θέλουν να τον αποσπάσουν από την κανονική Εκκλησία. Εκείνο το οποίο δεν διασαφηνίστηκε στην εγκύκλιο είναι το ότι δεν είμαστε όλοι ενήμεροι και σύμφωνοι με την πρόσκληση προς τον Πάπα.

Γιατί νομίζετε ότι έρχεται ο Πάπας στην Κύπρο;

Όπως καταλαβαίνετε, οι Παπικοί περνούν μια μεγάλη κρίση με όλα αυτά τα σκάνδαλα που βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

Παιδεραστίας δεν θέλω να τα ονομάσω, αλλά κάθε μέρα ο Τύπος δημοσιεύει θλιβερά πράγματα. Δεν κατακρίνω, αλλά ο Πάπας έχει την εντύπωση ότι είναι ο πρώτος και ο μοναδικός Βικάριος του Χριστού στη γη γι’ αυτό κάνει τέτοιες αποστολές.

Είπε ότι θέλει να κάνει ένα οδοιπορικό ακολουθώντας τα βήματα του Αγίου Παύλου.

Μόνο που ο Απόστολος Παύλος δεν περπατούσε με αλεξίσφαιρο αυτοκίνητο των 500 χιλιάδων ευρώ, όπως διαβάσαμε ότι θα αγοραστεί από την κυπριακή Κυβέρνηση για να κυκλοφορήσει ο Πάπας δύο μέρες στην Κύπρο. Εγώ προσωπικά σκανδαλίστηκα με αυτή την είδηση και είπα ότι το αλεξίσφαιρο αυτοκίνητο δεν αρμόζει σε Βικάριο του Χριστού. Μέσα στην οικονομική κρίση να επωμιστεί ο λαός αυτό το κόστος.

Η ανακοίνωση των εκπροσώπων του Πάπα λέει ότι έρχεται στην Κύπρο για προώθηση των ανθρώπινων και χριστιανικών αρχών και αξιών, κι ότι θέλει να περπατήσει στα βήματα του Αποστόλου Παύλου και σε ένα πνεύμα αδελφικότητας να συναντήσει την Ορθόδοξη Εκκλησία με καλή πρόθεση.

Δεν αμφισβητούμε την καλή του πρόθεση, μακάρι να είναι έτσι, μακάρι να μοιάσει του Αποστόλου Παύλου και να συναντήσει τον πλούτο της ορθόδοξης Εκκλησίας. Ευχόμαστε να επιστρέψει στην ορθόδοξη Εκκλησία και να ξαναγίνει ορθόδοξος Επίσκοπος όπως ήταν πριν από το σχίσμα. Αυτός και μόνο είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος ένωσης.

Τι νομίζετε ότι κρύβεται από πίσω;

Το Βατικανό δεν κάνει τυχαίες ενέργειες ούτε αφελείς κινήσεις. Όλοι οι έξοδοι του εκάστοτε Πάπα σκοπό έχουν να τον παρουσιάσουν ως παγκόσμιο ηγέτη του χριστιανισμού. Αυτή τη στιγμή ούτε κανονικός Επίσκοπος είναι, ούτε ορθόδοξος, άρα δεν έχει καμία θέση να θέλει να εμφανίζεται ότι έχει την πρώτη θέση ως Επίσκοπος.

Μπορεί να κρύβονται πολιτικά συμφέροντα;

Δεν ξέρω, πιστεύω ότι δεν θα έχουμε κανένα πολιτικό όφελος από την επίσκεψη του Πάπα, αλλά μόνο αρκετά έξοδα και μεγάλη αναταραχή στις συνειδήσεις των πιστών.

Ο Αρχιεπίσκοπος είπε ότι όσοι διαφωνήσουν θα θέσουν εαυτόν εκτός Εκκλησίας.

Δεν έχω υπόψη μου τις δηλώσεις του Μακαριότατου αλλά δεν νομίζω ότι όποιος διαφωνεί με την έλευση του Πάπα θέτει εαυτόν εκτός Εκκλησίας. Εγώ διαφωνώ και το λέω ευθαρσώς και δεν είμαι εκτός Εκκλησίας.

Περιμένετε!

Η Εκκλησία, όπως ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος τονίζει, έχει δημοκρατικό πολίτευμα, άλλο να διαφωνούμε ευπρεπώς και άλλο να κάνουμε ασχημίες.

Ο Αρχιεπίσκοπος ξέρει πολύ καλά τα όριά του

Η Ιερά Σύνοδος αποδέχεται την άλλη άποψη;

Ο Αρχιεπίσκοπος είναι δημοκρατικός άνθρωπος και σέβεται τις απόψεις μας, με πολλή αγάπη μας αντιμετωπίζει όλους.

Μα πώς μπορεί να είναι δημοκρατικός ένας άνθρωπος που έχει εκλεγεί Αρχιεπίσκοπος με τον τρόπο που όλοι ζήσαμε;

Τυπικά έχει εκλεγεί με πλειοψηφία κανονικά.

Ουσιαστικά δεν ήταν δημοκρατικός ο τρόπος εκλογής του.

Δεν θα επιστρέψω εκεί, η προσωπική μου θέση είναι λεπτή και δεν θα σχολιάσω το θέμα. Μπορώ όμως να πω ότι μέσα στη Σύνοδο ο Αρχιεπίσκοπος μάς συμπεριφέρεται δημοκρατικά, δεν αισθάνομαι ότι δεν σέβεται τις απόψεις μας. Μας ακούει…

Και στο τέλος κάνει αυτό που θέλει;

Όχι, πολλές φορές υποχωρεί στην άποψη της Συνόδου έστω κι αν ο ίδιος είχε άλλη άποψη.

Ο νέος Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας έγινε με δημοκρατικό τρόπο;

Δεν τον έκανε ο Αρχιεπίσκοπος αλλά μια επιτροπή Συνοδικών και τέθηκε σε επανειλημμένες συνεδριάσεις της Ιεράς Συνόδου. Οι αποφάσεις λαμβάνονται κατά πλειοψηφία.

Η αίσθηση που δίνεται είναι ότι έγινε με στόχο να σας αποκλείσει από μια ενδεχόμενη διεκδίκηση του αρχιεπισκοπικού θρόνου.

Εύχομαι ο Θεός να δώσει πολλά χρόνια στον Αρχιεπίσκοπο και να μη γίνουν σύντομα αρχιεπισκοπικές εκλογές.

Ο ίδιος είπε ότι θα μείνει στον αρχιεπισκοπικό θρόνο για πέντε χρόνια, δηλαδή μέχρι τέλος Νοεμβρίου του ’11.

Η Αγία Γραφή λέει ότι χίλια χρόνια είναι ως ημέρα μια! Για το τι θα κάνει, πρέπει να το απαντήσει ο ίδιος. Εγώ εύχομαι να μην μπούμε σύντομα στην περιπέτεια των αρχιεπισκοπικών εκλογών. Ο κάθε Αρχιεπίσκοπος εκλέγεται μέσα από την πρόνοια του Θεού και όχι μέσα από ανθρώπινες προοπτικές. Αν ο Θεός θέλει να γίνει ο Α ή ο Β Αρχιεπίσκοπος, αύριο θα γίνει έστω και αν εμείς οι άνθρωποι θελήσουμε να τον εμποδίσουμε. Ο σκοπός της ζωής μας δεν είναι να γίνουμε Αρχιεπίσκοποι.

Ποιος είναι ο σκοπός της ζωής σας;

Να σωθούμε, να είμαστε κοντά στον Θεό, να αγαπούμε τον Θεό και τους αδελφούς μας. Νιώθετε να προσπαθεί ο Αρχιεπίσκοπος να κάνει εθναρχικό τον ρόλο της Εκκλησίας;

Δεν νομίζω να έχει αυτή την τάση, εξάλλου ο ίδιος προσωπικά απάλειψε από τον τίτλο του τον ρόλο του εθνάρχη. Ξέρει πολύ καλά τα όριά του, αλλά νοιάζεται και αγαπά την πατρίδα του.

Ο ίδιος πρόσφατα δήλωσε ότι οργανωμένα καταβάλλεται προσπάθεια να πληγεί το κύρος και η αξιοπιστία της Εκκλησίας με πρόσχημα τις πεπαλαιωμένες οφειλές προς το κράτος και αποδίδει πολιτικά κίνητρα.

Αν έχει μιλήσει με αυτό τον τρόπο, είναι μια πολύ σοβαρή δήλωση που χρήζει μελέτης και πρέπει να ληφθεί υπόψη από όλους.

Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με το ότι πρέπει να πληρώσει η Εκκλησία τις πεπαλαιωμένες οφειλές της προς το κράτος, τα 163 εκατομμύρια;

Δεν ήμουν στην επιτροπή που ασχολήθηκε με το θέμα αυτό. Αν πράγματι, βάσει του νόμου, η Εκκλησία οφείλει στο κράτος, τότε πρέπει να πληρώσει. Αν όμως δεν οφείλει βάσει του νόμου, τότε μπορεί να χειριστεί το θέμα διακριτικά, όπως η ίδια κρίνει ιδιαίτερα σε αυτή την κρίσιμη περίοδο που διανύει ο λαός μας με την οικονομική κρίση. Η Εκκλησία οφείλει να είναι πάρα πολύ προσεκτική σε δηλώσεις και ενέργειες που τυχόν να προκαλούν το κοινό αίσθημα.

Αλλά και από την άλλη πλευρά, οφείλει και η Πολιτεία να είναι ξεκάθαρη και να μην παραπλανεί τον λαό λέγοντας ότι η Εκκλησία δεν πληρώνει τους φόρους.

Παραπλανεί τον λαό;

Όταν λέει ότι η Εκκλησία δεν πληρώνει είναι λάθος, διότι η Εκκλησία πληρώνει.

Η Μητρόπολη Λεμεσού αρνείται ή όχι τη φορολόγηση κεφαλαιουχικών κερδών;

Εγώ δεν γνωρίζω αυτούς τους οικονομικούς όρους. Όταν πωλήσουμε κάποια κτηματική περιουσία, πληρώνουμε κανονικά όλους τους φόρους μας. Εμείς δεν έχουμε επιχειρήσεις που μας αποφέρουν κέρδη, δεν έχουμε ξενοδοχεία και εργοστάσια, δεν έχουμε επενδύσεις, γι’ αυτό τα οικονομικά μας είναι χάλια.

Από πού προέρχονται τα έσοδά σας;

Έχουμε ένα ακίνητο από το οποίο παίρνουμε κάποια ενοίκια, από δωρεές ανθρώπων που αγαπούν την Εκκλησία και από πώληση κάποιων τεμαχίων γης.

«Φιλελεύθερος»23/05/2010- Αντιγόνη Σολομωνίδου Δρουσιώτου

12 σχόλια:

  1. Φίλιππος Βασιλείου23 Μαΐου 2010 στις 3:57 μ.μ.

    επιτέλους ένας κύπριος επίσκοπος λέει την αλήθεια!! Δόξα τω Θεώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μάριος Αντωνίου23 Μαΐου 2010 στις 7:00 μ.μ.

    Συγχαρητήρια!
    Ας τον ακολουθήσουν και άλλοι όπως ο Μόρφου .
    Με τον ίδιο τρόπο τον είχε καλέσει τάχα ο πρόεδρος της Δημοκρατίας και στην Ελλάδα. Μετά την επίσκεψη είπε ο μακαριστός Χριστόδουλος ότι είχαμε από πριν ετοιμάσει την επισκεψή του με κάποιους συμμαθητές καθολικούς απο την Λεόντιο σχολή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Από καιρό περιμέναμε υπεύθυνη τοποθέτηση του Σεβασμιωτάτου Λεμεσού επί του θέματος.Δόξα τω Θεώ που,έστω και καθυστερημένα,διαχώρισε σαφώς τη θέση του και έδωσε ξεκάθαρες απαντήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο Λεμεσού προς τιμήν του ξεκαθάρισε τη θέση του αλλά οι υπόλοιποι επίσκοποι γιατί σιωπούν;

    Αγιε Κυρηνείας, Αγιε Τριμυθούντος, Θεοφιλέστατε Καρπασίας, Αγιε Μόρφου εσείς συνεχίζετε την μη κατά Θεόν ομοφωνία που λάβατε αρχικά ΟΜΟΦΩΝΑ;

    Ο Αγιος Λεμεσού μίλησε. Σειρά των υπολοίπων επισκόπων μας να πάρουν σωστή θέση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εγώ σε αντίθεση με τους υπόλοιπους σχολιστές θα κατακρίνω την θέση του Λεμεσού που καταφέρεται εναντίον των αγωνιστών χριστιανών.
    Απαράδεκτες οι θέσεις αυτές.

    Κρίμα!

    Φαίδων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ελεύθερος σκοπευτής24 Μαΐου 2010 στις 4:15 π.μ.

    Ανώνυμε αγαπητέ μην λές μισή την αλήθεια.Όλοι ξέρουμε πλέον ότι ο Λεμεσου κατέκρινε την παραδοσιακή στάση των μελών του ΠΑΧΟΚ που πάσχιζαν να διαφωτίσουν και όχι να διαφημίσουν όπως λέγετε απο ορισμένους ιερείς και θεολόγους της Λεμεσού(ανοίξτε λεξικά και σταματάτε να πιπιλάτε μιά λέξη που κίνητρο έχει τα λεφτά).Κάτι έγινε φαίνετε και μετανόησε για την στάση του,αυτό έχει σημασία τό τώρα,δεν εμμένει στην ένοχη σιωπή του.Απο ότι νομίζω η Ι.Μ.Σταυροβουνίου έκανε το καθήκον της και έλεγξε την ένοχη σιώπη των Ιεραρχών...Περιμένουμε κλιμακωτές αντιδράσεις(ειρηνικές πάντα)τόσο απο Ιερείς όσο απο λαΪκούς,να διαμαρτυρηθούμε στους δρόμους για να μην έρθει ο πάπας,αφου ούτε επίσκοπος δεν είναι και αφου έχει πονηρό σκοπό να μην πατήσει το πόδι του.Αδέλφια Ελληνοκύπριοι δώστε ένα ηχηρό μύνημα στον παπισμό.Μακριά ο παπισμός απο την Κύπρο μας.Ο πάπας να πάει σπίτιν του.Ανώνυμε για να είσε σωστός να λές ολοκληρωμένη την αλήθεια.Ο Αγιος Λεμεσου έδωσε ένα μεγάλο χαστούκι,μία δυνατή(σπαρτιτιακή)κλωτσιά με συνδιασμό αριστερή αγκωνιά,στα μούτρα,στα σπλάχνα και στο πηγούνι με νοκ άουτ τον παπισμό απο την Κύπρο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο π. Αθανάσιος είναι ΕΜΦΑΝΕΣ ότι δεν επιθυμεί να αντιπαρατεθεί με κανέναν, ούτε και να κρίνει κανέναν, παρά μόνο να προστατέψει το ποίμνιό του και να διαλευκάνει την κατάσταση. Πόσον καιρό αμφιταλαντευόμουν εάν είναι φρόνιμο ή όχι να αντιδρά κανείς στην έλευση του πάπα και πόσο απλά ξεκαθάρισε το ζήτημα μ' αυτά τα λίγα λόγια του.
    Αυτό όμως που θέλω να επισημάνω είναι η απελπισμένη προσπάθεια της δημοσιογράφου να παγιδέψει τον άνθρωπο αυτό, να τον παρασύρει στην κατάκριση (του πάπα, του Οικουμενικού Πατριάρχη, του Αρχιεπισκόπου Κύπρου, των παλαιοημερολογιτών και όποια άλλη κατάκριση ευπρόσδεκτη), παρότι αυτός αντιστέκεται ΣΘΕΝΑΡΑ. Πιστεύω ότι η κυρία δημοσιογράφος δεν συνειδητοποιεί ούτε και η ίδια τί κάνει. Προσπαθεί διακαώς να κάνει την συνέντευξη προκλητική καταργώντας κάθε έννοια λογικής. Παρακαλώ όποιον έχει τον χρόνο να ξαναδιαβάσει την συνέντευξη, να προσπαθήσει να μετρήσει τους σκοπέλους τους οποίους κλήθηκε να αγνοήσει ο π. Αθανάσιος και θα καταλάβει πόσο δύσκολο είναι να αντιμετωπίσει κανείς τα ΜΜΕ χωρίς να χτυπάει στον τοίχο το κεφάλι του την επόμενη μέρα.
    Προσωπικά πιστεύω ότι αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο συχνά άνθρωποι τους οποίους εκτιμούμε σιωπούν. Δεν μπορούμε να ξέρουμε τον λόγο για τον οποίο κανείς σιωπά παρότι διαφωνεί. Ο π. Αθανάσιος είναι προικισμένος από τον Θεό με σπάνια διάκριση και πολύ εύστοχο λόγο. Κάποιον που δεν μπορεί να χειριστεί τόσο καλά το λόγο τα ΜΜΕ είναι σε θέση να τον καταπιούν προτού να πει κύμινο...Δεν αναφέρομαι ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ στους μητροπολίτες που αναφέρθηκαν, τους οποίους ούτε καν γνωρίζω (γνωρίζω τον π.Αθανάσιο από τις ομιλίες του, τις οποίες αναμεταδίδει το ραδιόφωνο της Πειραϊκής Εκκλησίας).Τα της Κύπρου δεν τα γνωρίζω. Επισημαίνω απλώς αυτό το φαινόμενο.
    ΥΓ. Στο πρωτοσέλιδο του Φιλελεύθερου η συνέντευξη διαφημίζεται ως...
    "Μια συνέντευξη που ανάβει φωτιές".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν θα συμφωνήσω με τον υπερβολικό θαυμαστή του Λεμεσού, τον ανώνυμο με το ψευδώνυμο "Ελεύθερο σκοπευτή".

    Το προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα δείχνει ότι δεν κινείται απο το πνεύμα της αλήθειας.

    Η δίωξη των δυναμικών αντιδράσεων απάδει προς το Ορθόδοξο πνεύμα.

    Ξενοφώντας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Συγχαρητήρια στον Σεβασμιώτατο.
    Εφ' όσων αντέδρασε δυναμικά Επίσκοπος της Κυπριακής Εκκλησίας τα σχόλια είναι περιττά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δεν νομίζετε ότι αντέδρασε λίγο καθυστερημένα; Εξάλλου αν είχε όντως καλή πρόθεση να στηρίξει τη θέση του, ώστε να αποφευχθεί η επίσκεψη του Πάπα στην Κύπρο θα μπορούσε να καλέσει ο ίδιος τους εισηγητές της αντιπαπικής ημερίδος του Πειραιά (π. Θεόδ. Ζήση, π. Γεώργ. Μεταλληνό.κ. Τσελεγγίδη κλπ.) ώστε να γίνει η ίδια ημερίδα στην Κύπρο έγκαιρα και να κλιμακωθούν οι αντιδράσεις με σύσσωμο τον πιστό λαό της Κύπρου. Αντίθετα αυτός επικαλούμενος την είσοδό του σε Νοσοκομείο αρνήθηκε να δώσει την ευλογία του και να καλέσει τους ομιλητές για την πραγματοποίηση της ημερίδας, για να αποφύγει οποιαδήποτε αντιπαράθεση με τη Σύνοδο και τον Αρχιεπίσκοπο. (Ίδετε επιστολή της Ενώσεως Κοσμά Φλαμιάτου προς τον Λεμεσού σε προγενέστερες αναρτήσεις στις ιστοσελίδες). Με λίγα λόγια αρνήθηκε να αναλάβει τις ευθύνες του και ενήργησε διπλωματικά ή μάλλον καλύτερα επισκοπικά......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Λάθος η αγιοποίηση του Λεμεσού.
    Μεγάλο λάθος!

    Αρκεί κάποιος να λέει ότι ο πάπας είναι αιρετικός;

    Δεν είναι αίσχος να μην διαμαρτύρεται έντονα (όχι μόνο εναντίον του πάπα) αλλά και εναντίον των παπίσκων της Κυπριακής Εκκλησίας;

    Tέτοιες σιγανές φωνές σαν του Λεμεσού που καταδικάζει μάλιστα τις δυναμικές αντιδράσεις μπορούν να κατασιγάσουν το κακό;;;

    Αστειεύεστε κύριοι θαυμαστές του;

    ΛΕΩΝΙΔΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ο π.Αθανάσιος δεν χρειάζεται θαυμαστές ούτε οι Χριστιανοί χρειάζεται να θαυμάζουν κανέναν άλλον πλην του Χριστού και των αγίων. Ο επίσκοπος τοποθετήθηκε πολύ ΦΡΟΝΙΜΑ επί του θέματος. Εάν σκεφθείς προσεκτικά φίλε Λεωνίδα, θα δεις ότι η επίσκεψη του Πάπα στην Κύπρο εάν τοποθετηθεί στη σωστή της βάση δεν απειλεί κανέναν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή