Τί εἶναι τό παπικό ἀλάθητο;
Εἶναι καί αὐτό παπική αἵρεση συνημμένη μέ τό πρωτεῖο, τό ὁποῖο θέλει νά κατοχυρώσει δογματικά. ῾Ο Πάπας δέν εἶναι ἁπλά πρῶτος στήν ᾿Εκκλησία ἀλλά καί ἀλάθητος, μή δεχόμενος κοντά του ἄλλες ἐκκλησιαστικές αὐθεντίες καί ἐξουσίες. ῾Η σύνοδος τοῦ Βατικανοῦ ὁρίζει· «῞Οταν ὁ ἐπίσκοπος Ρώμης ἀποφαίνεται ἀπό καθέδρας , δηλαδή ὅταν ἀσκώντας τό ἔργο του σάν ποιμένας καί διδάσκαλος ὅλων τῶν χριστιανῶν, ὁρίζει μέ τήν ὕψιστη ἀποστολική του αὐθεντία κάποια διδασκαλία περί πίστεως ἤ πράξεως πού πρέπει νά γίνη ἀποδεκτήἀπό τήν ᾿Εκκλησία, βάσει τῆς θείας βοήθειας πού τοῦ δόθηκε σάν ὑπόσχεση στό πρόσωπο τοῦ μακαρίου Πέτρου, ἔχει τό ἀλάθητο ἐκεῖνο, μέ τόὁποῖο ὁ θεῖος λυτρωτής θέλησε νά εἶναι ἐφοδιασμένη ἡ᾿Εκκλησία του στόν καθορισμό κάποιας διδασκαλίας περί πίστεως ἤ πράξεως. Διά τοῦτο ὅλες οἱὁριστικές ἀποφάσεις τῶν Ρωμαίων ἐπισκόπων εἶναι ἀπό μόνες τους ἀλάθητες καί ὄχι ἀπό τή συναίνεση τῆς ᾿Εκκλησίας»153.
Βεβαίως τό ἀλάθητο τοῦ Πάπα δέν εἶναι δύναμη ἀπεριόριστη καί ἀνεξέλεγκτη. ῾Η σύνοδος θέτει περιορισμούς. ῾Ο Πάπας δέν εἶναι ἀλάθητος ὅταν ἀποφαίνεται ὡς ἰδιώτης, ἀλλ΄ ὅταν ἀποφαίνεται ἐπίσημα ἀπό καθέδρας, δηλαδή σάν ἐκπρόσωπος ὅλης τῆς ᾿Εκκλησίας. ῾Ο περιορισμός αὐτός ἐφευρέθηκε γιά νά καλύψει τό φαινόμενο πλάνης Παπῶν στήν ἐκκλησιαστική ἱστορία (Λιβέριος, ᾿Ονώριος). Οἱ διακρίσεις ὅμως αὐτές, ἄλλοτε νά εἶναι ἀλάθητος ὁ Πάπας καί ἄλλοτε ὄχι, δέν ἔχουν μεγάλη σημασία. Σημασία ἔχει ὅτι ὁ Πάπας σφετερίσθηκε στό πρόσωπό του τήν ἀλάθητη φωνή μέ τήν ὁποία ὁ Σωτήρας ἐφοδιάσε τήν ᾿Εκκλησία του. ῾Η συμπύκνωση τοῦ ἀλαθήτου σέ μία μόνο ἀνθρώπινη κεφαλή φορτισμένη μέ πολλή ἐγωπάθεια καί ἀλαζονεία, καθιστᾶ κυρίως στίς ἡμέρες μα τό δόγμα αὐτό τοῦ Παπισμοῦ πολύ ἀποκρουστικό καί ἀπαράδεκτο.
Τέλος πολύ προβληματική εἶναι ἡ σχέση τοῦ ἀλαθήτου τοῦ Πάπα μέ τό ἀλάθητο τῶν οἰκουμενικῶν συνόδων, τό ὁποῖο ἀποδέχεται ἡ Ρωμαϊκή᾿Εκκλησία. ῎Η θά ἔχουμε δύο παράλληλα ἀλάθητα, ἤ γιά τό ἀλάθητο τῶν οἰκουμενικῶν συνόδων (πού εἶναι πολλές στή Ρωμαϊκή᾿Εκκλησία) ἀπαιτεῖται καί ἡ συναίνεση τοῦ Πάπα, ὁπότε δέν ἐννοοῦμε τή φύση τοῦ ἀλαθήτου τῶν συνόδων πού τελικά μεταβάλλονται σέ ἁπλό διάκοσμο τῆς Ρωμαϊκῆς ἕδρας.
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ
«Μη σκιάζεστε στα σκότη! Η λευθεριά σαν της αυγής το φεγγοβόλο αστέρι της νύχτας το ξημέρωμα θα φέρει». Ι. Πολέμης
Τι ιεροπρέπεια! Τι δέος!! Τι συγκίνηση!!! Χμ, φορεί και τα κόκκινα σανδαλάκια. Είπαμε, παράδοση είναι αυτή, δεν είναι "παίξε, γέλασε".
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι μητροπολιτάδες μας που τα βρίσκουν όλα στραβά στην Αγία μας Ορθόδοξη Εκκλησία, ότι δήθεν έχει εκφυλιστεί σε ιδεολογία, ότι ασχολείται με θέματα πέραν των δήθεν "διακριτών ρόλων", ας μας εξηγήσουν πως και γιατί αποφεύγουν να κάμουν την παραμικρή κριτική στο "Άγιο Βατικανό"; Στην χειρότερη των περιπτώσεων λένε κάτι έξω - έξω και αν κάποιος το αντιληφθεί τότε ισχυρίζονται ότι δεν εννοούσα αυτό, λάθος αντιληφθήκατε κ.λ.π. ως ο Πέτρος στην τριπλή άρνηση! Και τι πιστεύουν ότι το Βατικανό τους υπολογίζει; Το Βατικανό κάνει καλά τη δουλειά του. Σκοπός του δεν είναι η ένωση ή η διακοινωνία, αλλά η σπορά ζιζανίων, έριδων και διχονοιών στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Ο στόχος του Βατικανού είναι η διάλυση της Ορθόδοξης Εκκλησίας μέσω του κατακερματισμού της σε τάσεις και ομάδες. Έπειτα από την εκπλήρωση αυτού του τόσο σημαντικού στόχου δε θα δίνει καμιά σημασία σε όλους τους γυμνοσάλιαγκες που κατά καιρούς την έγλειφαν. Μόνο σε λίγους και εκλεκτούς προδότες θα δώσει αξιώματα (όπως και κατά το παρελθόν άλλωστε)!
ΑπάντησηΔιαγραφή