28 Φεβ 2010

Παναγιώτης Τελέβάντος, Προτεσταντική η υποδομή της θεολογικής σκέψης των νεωτεριστών

ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΗ Η ΥΠΟΔΟΜΗ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΤΩΝ ΝΕΩΤΕΡΙΣΤΩΝ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==============


Με πολλή θλίψη και πόνο ψυχής οι Ορθόδοξοι πιστοί παρακολουθούν τη συστηματική προσπάθεια εισαγωγής νεωτερισμών στη ζωή της Εκκλησίας οι οποίοι στοιχούνται στα βήματα της προτεσταντικής θεολογίας και ακολουθούν τα πρότυπα της προτεσταντικής ποιμαντικής λειτουργικής πρακτικής.

Π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΘΕΡΜΟΣ
_______________

Η θεολογική προσέγγιση του π. Βασίλειου Θερμού είναι στην ουσία της κακόδοξη. Την μεν ποιμαντική κατανοεί ως ψυχανάλυση. Οχι ως ψυχοθεραπεία. Παράλληλα έχει μια “Δαρβινική”, τρόπον τινά, θεώρηση της εξέλιξης της ορθόδοξης λατρείας. Νομίζει ότι η λατρεία εξελίσσεται για να προσαρμοστεί με το πνεύμα των καιρών για να επιβιώσει. Δεν κατανοεί ότι η λατρεία εξελίσσεται μόνον αν υπάρχει ποιμαντική ανάγκη που εξυπηρετεί τη σωτηρία του ανθρώπου. Και ότι αυτοί που κάνουν τις αλλαγές (ΜΟΝΟΝ όταν χρειάζονται και όχι απλώς επειδή “ο κόσμος άλλαξε αλλάξαν οι καιροί”) είναι Αγιοι άνθρωποι, όπως εύγλωττα επεσήμανε ο αγιασμένος ασκητής π. Ενώχ ο Αγιορείτης. Προπαντός δεν συνειδητοποιεί ότι η εξέλιξη της λατρείας δεν είναι δυνατόν να ιχνηλατείται στα μονοπάτια της “λειτουργικής αναγέννησης” της Β΄ Βατικάνειας Συνόδου. Δεν είναι επιτρεπτόν να πιθηκίζει σύμφωνα με την πρακτική του λεγόμενου “φιλελεύθερου προτεσταντισμού” της δεκαετίας του 1960 που ελεεινολογούν σήμερα ακόμα και οι “φιλελεύθεροι” Προτεστάντες. Ενώ μιλά για κίνηση προς τα εμπρός, ο π. Βασίλειος και οι ομόφρονές του “Νεοβαρλααμίτες”, κινούνται ολοταχώς προς τα οπίσω με τη λογική του Λούθηρου, που πίστευε ότι η αρχέγονη Εκκλησία διατήρησε την αληθινή διδασκαλία του Κυρίου την οποία δήθεν διέστρεψε η παράδοση της Εκκλησίας. Μιλά για “τσιμέντωμα” της λατρείας και λοιδορεί το Βυζάντιο. Επιδιώκει να επαναφέρει τη λατρεία σε μια κατάσταση που ο ίδιος θεωρεί ως “πρωτοχριστιανική καθαρότητα”. Ενστερνίζεται, δηλαδή, επιγνώστως ή ανεπιγνώστως, την πεμπτουσία του Προτεσταντισμού, την ώρα που ο ίδιος έχει πείσει τον εαυτό του ότι επιζητεί την εξέλιξη της λατρείας.

Ο π. ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΠΙΝΑΚΟΥΛΑΣ
________________


Ο π. Βασίλειος Θερμός δεν ακολουθεί μοναχική πορεία. Δεν είναι ο μόνος μεταξύ των “Νεοβαρλααμιτών” που διακατέχεται από προτεσταντικό φρόνημα. Ολοι οι νεωτεριστές στοιχούνται στην ίδια φιλοσοφία και πρακτική. Ο π. Αντώνιος Πινακούλας λ.χ. θέλει να απεμπολήσει το μοναστηριακό τυπικό, το οποίο υιοθετήθηκε μετά την περίοδο της Εικονομαχίας. Προσπαθεί να επαναφέρει το ενοριακό τυπικό που προυπήρχε του Θριάμβου της Ορθοδοξίας. Διέπεται από εικονοκλαστικό φρόνημα το οποίο μάλιστα, ως μη όφειλε, προσπαθεί να στηρίξει στη διδασκαλία του Αγίου Συμεών Θεσσαλονίκης!!!.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ
____________

Ολοι οι “Νεοβαρλααμίτες” και οι άλλοι νεωτεριστές εμπνέονται, όταν δεν στοιχούν με αποφευκτέα συνέπεια, από το παράδειγμα του “πατριάρχη” της Νεορθοδοξίας κ. Χρήστου Γιανναρά. Ο κακόδοξος αυτός διανοούμενος αναζητεί με τους διαλογισμούς της μάταιης του διάνοιας το αληθινό ήθος της Εκκλησίας πριν την Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδο. Ο λόγος; Η Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδος επικύρωσε προγενέστερους Ιερούς Κανόνες Τοπικών συνόδων που εξέφραζαν την quod semper, quod ubique, quod ab omnibus creditum est” πίστη της Εκκλησίας, οι οποίοι ενοχλούν τον κ. Γιανναρά ως καρποί του “Μανιχαισμού”!!!. Ετσι βαφτίζει όσους δεν συμφωνούν με το Νεονικολαιτικό του φρόνημα.

ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟ ΦΡΟΝΗΜΑ
____________


Το χειρότερο από όλα είναι ότι οι Νεοβαρλααμίτες, οι Νεορθόδοξοι και οι άλλοι νεωτεριστές, όχι μόνον ενεργούν υπό την επήρεια κακόδοξου πνεύματος, αλλά δεν αντιλαμβάνονται το πρόβλημα ακόμα και όταν τους υποδεικνύουν τα λάθη τους κορυφαίοι θεολόγοι της Εκκλησίας (Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, Ράσκας Αρτέμιος, Γεώργιος Καψάνης, Θεόκλητος Διονυσιάτης, π. Παίσιος, π. Θεόδωρος Ζήσης, π. Γεώργιος Μεταλληνός, π. Σαράντης Σαράντος, κοκ.). Αγνοούν ή αρνούνται (επιδεικτικά και προκλητικά) να συμμορφωθούν με τις υποδείξεις που τους γίνονται. Διαμαρτύρονται ισχυριζόμενοι ότι οι κορυφαίοι θεολόγοι της Εκκλησίας δεν τους κατανοούν και τους παρεξηγούν. Ακόμη χειρότερα αυθαδιάζουν και απαντούν με προπέτεια και μικρότητα. στα επιχειρήματα και τις νουθεσίες που τους προβάλλονται. Οσοι, όμως, διακατέχονται από αυτό το φρόνημα μπορούν να ελπίζουν σε προκοπή;

6 σχόλια:

  1. Όταν ο Τελεβάντος δεν διασπά τον αντιοικουμενιστικό αγώνα γράφει καλά κειμενάκια.

    Σπύρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ με τον Σπύρο, καλό το κείμενο για τους νεωτεριστές αλλά μήπως χρειάζονται και κάποιες αναλύσεις για τον κύριο Ζηζιούλα, που αν μη τι άλλο, αυτός είναι το δεξί χέρι του Πάπα...

    Δείτε και αυτό:
    H ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΒΡΗΚΕ ΤΟ ΠΡΩΤΕΙΟ ΤΗΣ
    http://amethystosbooks.blogspot.com/2010/02/h.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μα, γιά σταθείτε. Ο Γιαγκάζογλου είναι εντός εκκλησίας. Εντός εκκλησίας είναι και ο επικριτής του. Ο οποίος τα λέει, αυτά και πολλά ακόμη, για να τα ακούει το ένα αφτί του Γιαγκάζογλου και να βγαίνει από το άλλο αφτί του Ιερώνυμου Β. Να τα ακούει το ένα αφτί του Ζηζιούλα και να βγαίνει από το άλλο αφτί του Γιανναρά. Να τα ακούει το ένα αφτί του Βαρθολομαίου και να βγαίνει από το άλλο αφτί του πάπα. Τί γίνεται;

    Τι γίνεται; Μείνατε εις τας θέσεις σας και πυρ ομαδόν. Στις μάχες σκοτώνονται πολλοί από φίλια πυρά. Ε, τι να κάνουμε, πόλεμος είναι αυτός. Εμείς πάντως θα πούμε ότι έπεσε υπέρ πίστεως οικουμενικής και εκκλησίας οικουμενιστικής.

    "Ευλογητός ει Κύριε, δίδαξόν με τα δικαιώματά σου".

    Εν τω Άδη ουκ εστι μετάνοια. Όσοι θέλουν να εκφύγουν από τον Άδη και τα μνημόσυνα υπέρ αναπαύσεως ψυχών και αφέσεως των αμαρτιών να πιάνουν τόπο, καλύτερα ας αρχίσουν να σκέπτονται μια άλλη Εκκλησία. Αυτή που δεν έχει μολυνθεί από τον ιό της μνημόνευσης αιρετικών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και που είναι η Εκκλησία που δεν έχει μολυνθεί από τον ιό της μνημόνευσης των αιρετικών;
    Δεν καταλαβαίνω, ενώ υπάρχουν τόσοι και τόσοι κληρικοί αλλά και Επίσκοποι που είναι Ορθόδοξοι, εντούτοις όλοι να έχουμε κοινωνία με τους αιρετικούς εξαιτίας του ότι ο κ Βαρθολομαίος είναι Οικουμενιστής;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για την απάντηση στον Ανώνυμο, 01 Μαρτίου 2010, 3:41 μμ, βλέπε

    http://kyprianoscy.blogspot.com/2010/03/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΜΗΝ ΚΡΕΜΑΤΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΑΣ ΣΤΑ BGOGAKIA
    KΑΛΛΙΤΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΝΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΖΗΤΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΘΑ ΦΑΝΕΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ. ΑΣ ΠΡΟΚΑΛΕΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΜΑΧΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΕΘΕΙΑ ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ ΚΑΙ Σ ΄ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΜΑΧΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή