Γράφει ο κ. Παναγιώτης Τελεβάντος
Ο “ΝΕΟΒΑΡΛΑΑΜΙΣΜΟΣ” ΑΠΛΩΝΕΙ ΡΙΖΕΣ
============
Σχολιογράφος θρησκευτικής ιστοσελίδας κοινοποίησε άκρως ανησυχητικές εξελίξεις στην Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος αναφορικά με το “Νεοβαρλααμισμό”.
“ΝΕΟΒΑΡΛΑΑΜΙΣΜΟΣ” ΣΤΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ
_________________
Γράφει σχετικά: “Πρόκειται για μία νέα αίρεση για την οποία πρέπει να πάρει θέση η Σύνοδος. Νεοβαρλααμίτες δεν υπάρχουν μόνο στην Πρέβεζα, αλλά και στη Μητρόπολη Δημητριάδος. Άν προσέξατε στην πρώτη σελίδα του “Ορθοδόξου Τύπου” γίνεται λόγος για καταγγελία πιστών, συγκεκριμένα κατά την εορτή Θεοφανείων, όπου διαβάστηκε η προφητεία του Ησαϊα στη δημοτική.
Το ίδιο έγινε και κατά τον Εσπερινό των Χριστουγέννων. Όλα τα αναγνώσματα διαβάστηκαν στη δημοτική και αναμεταδίδοντο από τον Σταθμό της Ι. Μονής Ταξιαρχών απευθείας απροκάλυπτα και αναίσχυντα. Ακολούθησαν διαμαρτυρίες τηλεφωνικές αλλά το κακό δεν διορθώνεται.
Πρέπει να ξέρετε ότι όπου παρίσταται ο Δεσπότης του Βόλου κ. Ιγνάτιος παντού διαβάζονται αναγνώσματα, ευχές,προφητείες κλπ. στη δημοτική από το βιβλίο που κυκλοφόρησε ο Πρεβέζης. Έχει επιβάλει να αγορασθεί από τους ιερείς των ενοριών και να διαβάζουν κατά περίσταση το ανάλογο κείμενο. Ξεκίνησε δειλά-δειλά και τώρα το έχει καθιερώσει. Σε πολλά επίσης μυστήρια γάμους, βαπτίσεις γίνεται το ίδιο. Ας προσέξουμε λίγο την πορεία του οικουμενιστού κ. Ιγνατίου και το τί ακριβώς συμβαίνει στη Μητρόπολη Δημητριάδος (Θεολογική Ακαδημία κλπ).
Νομίζω ότι πρέπει να γνωρίζετε και αυτό το εξίσου σημαντικό. Στο ναό της Αγ. Παρασκευής στη διάρκεια της Θ. Λειτουργίας, μαζί με τα αγοράκια που ντύθηκαν παπαδάκια για να κάνουν είσοδο (μικρή καί μεγάλη) ακολούθησαν και κοριτσάκια ντυμένα παπαδίνες κρατώντας κεράκια (στον τύπο των Μυροφόρων δήθεν) παρουσία του Δεσπότη και με την ανοχή των πιστών που διαμαρτυρήθηκαν εκ των υστέρων στα κρυφά.”
Συγκλονιστικές και πολύ συγκεκριμένες οι πληροφορίες του σχολιογράφου. Δυστυχώς η Ιερά Σύνοδος υπνώττει ως συνήθως για όλα τα θέματα το νήδυμο.
Ελπίζουμε ο καλός σχολιογράφος να στείλει σχετική επιστολή στον “Ορθόδοξο Τύπο” για να συνειδητοποιήσουν περισσότεροι πιστοί το μέγεθος του προβλήματος.
Ο “ΝΕΟΒΑΡΛΑΑΜΙΣΜΟΣ” ΑΠΛΩΝΕΙ ΡΙΖΕΣ
________________
Είναι φανερόν ότι ο “Νεοβαρλααμισμός” επεκτείνεται σταδιακά, σταθερά και ύπουλα.
Καταρχήν σημειώθηκαν οι γελοιωδίες που επεβλήθηκαν ετσιθελικά στην Πρέβεζα. Σε λευκό χαρτί ζήτησε υπογραφές ο πρωτοσύγκελος της Μητρόπολης Θεοδόσιος Μαρτζούχος για να εκδώσει “αυθόρμητο” ψήφισμα κληρικών της Μητρόπολης Πρεβέζης υπέρ των κακόγουστων και εν πολλοίς δογματικά άστοχων μεταγλωττίσεων των ιερών κειμένων της λατρείας.
Στη συνέχεια ανεφάνη στο στερέωμα ο "αποφατικός" θεολόγος π. Δανιήλ Αεράκης για να παραστήσει το θεωρητικό του "Νεοβαρλααμισμού". Εστω και αν, ως εικός, εξετέθη και εξέθεσε τους ομοιδεάτες του με την αθεολόγητη παρέμβασή του, διεύρυνε το μέτωπο της αποστασίας.
Πάταγο προκάλεσαν οι πολλαχόθεν καταγγελθείσες απρέπειες του αμετανόητου συγκρητιστή παπα-Κώστα Μπέη του καθαιρετέου.Τώρα μαθαίνουμε, από την καταγγελία του "Στουδίτη", ότι παρόμοια παρατράγουδα συμβαίνουν και στη Μητρόπολη Δημητριάδος όπου ο οικείος Μητροπολίτης κ. Ιγνάτιος προξενεί τεράστια ζημιά με τη Θεολογική Ακαδημία και τον Οικουμενιστικό και νεωτεριστικό του οίστρο.
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΕΝ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΕΒΕΖΑ
________________________
Δυστυχώς ορισμένοι έχουν τη λανθασμένη εντύπωση ότι οι νεωτερισμοί στη Μητρόπολη Πρεβέζης είναι τοπικό πρόβλημα.
Εχουν την εντύπωση ότι ο Σεβασμιότατος λόγω ηλικίας και ασθενείας δεν έχει πια την ικανότητα να ελέγχει την κατάσταση και ότι έγινε υποχείριο του συγκρητιστή παπα-Κώστα Μπέη. Ολοι οι νεωτερισμοί, κατά την άποψή τους, προιόντος του χρόνου θα σβήσουν. Θα εκφυλιστούν ιδιαίτερα μετά την κοίμηση του Σεβασμιότατου κ. Μελέτιου.
Η δική μου εκτίμηση είναι διαφορετική. Καταρχήν ουδείς γνωρίζει πότε ο Κύριος θα καλέσει το Σεβασμιότατο κοντά Του. Υστερα κυκλοφορούν φήμες ότι ο Σεβασμιότατος πρόκειται να παραιτηθεί σύντομα υπέρ του πρωτοσύγκελου του π. Θεοδόσιου Μαρτζούχου, ο οποίος διατύπωσε βλάσφημες θέσεις για τους Ψαλμούς του Δαβίδ στο τεύχος 105 της “Σύναξης”, στην προσπάθειά του να προωθήσει το “Νεοβαρλααμισμό” της “λειτουργικής αναγέννησης”. Αν οι φήμες επιβεβαιωθούν θα έχουμε διαιώνιση όχι λύση του προβλήματος στη Μητρόπολη Πρέβεζας.
ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΕΡΑΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΣΧΗΜΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΠΑ-ΚΩΣΤΑ ΜΠΕΗ
_______________
Οι πληροφορίες ότι το “Νεοβαρλααμικό” πνεύμα άρχισε να επεκτείνεται και στη Μητρόπολη Δημητριάδος (και ποιος ξέρει που αλλού) αποδεικνύει ότι ο “Νεοβαρλααμισμός” δεν είναι απλά καρπός της ιδιορρυθμίας του παπα-Κώστα Μπέη αλλά νεωτερισμός που επεκτείνεται και σε άλλες Μητροπόλεις. Οι ρίζες του δεν σχετίζονται απλά με τη ιδιορρυθμία ενός συγκρητιστή. Τροφοδοτούνται απευθείας ή έμμεσα από τις πηγές του λεγόμενου “φιλελεύθερου” Προτεσταντισμού της δεκαετίας του 1960 καθώς επίσης από τη θεολογία της Β΄ Βατικάνειας Συνόδου. Εχουν αντιασκητικό και αντορθόδοξο χαρακτήρα. Διέπονται από ένα πνεύμα νοησιαρχίας που εκπροσωπεί ο Βαρλαάμ.
ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ΕΚΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΣΜΟ ΤΗΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ
______________________
Ιδιαίτερα ανησυχητική είναι η πληροφορία για την εισαγωγή “παπαδίνων” που συμμετέχουν με τα “παπαδάκια” στη Μικρή και Μεγάλη είσοδο στη Θεία Λειτουργία.
Είναι φανερόν ότι πίσω από την ετσιθελική επιβολή της μεταγλώττισης της λατρείας κρύβεται ένας ολιγάριθμος αλλά εξαιρετικά θορυβοποιός και επικίνδυνος εσμός νεωτεριστών οι οποίοι προσπαθούν ετσιθελικά να επιβάλουν το Βαρλααμικό τους φρόνημα στην Εκκλησία.
Το θέμα πρέπει να αχθεί με εμπεριστατωμένη καταγγελία στη Σύνοδο για να καταδικαστεί ο Νεοβαρλααμισμός και για να δοθούν σαφείς εντολές για τερματισμό του σκανδαλισμού του ποιμνίου με την εισαγωγή προτεσταντικών και βατικάνειων προτύπων στη λατρεία της Εκκλησίας.
ΑΙΡΕΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΛΑ ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΗ
____________________
Οσοι αναλύουν μόνον τα γλωσσικά προβλήματα αναφορικά με τις άστοχες μεταγλωττίσεις των θιασωτών της “λειτουργικής αναγέννησης” παίζουν ανεπιγνώστως το παιγνίδι των “Νεοβαρλααμιτών”.
Προς Θεού! Δεν εννοώ ότι δεν πρέπει να μην επισημαίνονται τα πολλά προβλήματα που σχετίζονται με την αδόκιμη μεταγλώττιση στη δημοτική.
Αντίθετα! Επαινώ εκ βαθέων όσους επεσήμαναν τα προβλήματα και τα κατέστησαν εξόχως φανερά σε όλους. Εκείνο που επιπλέον και προπαντός χρειάζεται να γίνει είναι να τεθούν οι αδόκιμες και κακόγουστες μεταγλωττίσεις μέσα στο ευρύτερο βαρλααμικό πλαίσιο που εκπροσωπούν για να καταδικαστούν ως αίρεση.
Η περιεκτική εργασία του κορυφαίου ορθόδοξου θεολόγου π. Θεόδωρου Ζήση στο συνέδριο για τη “λειτουργική αναγέννηση” αναλύει ευσύνοπτα αλλά διεξοδικά τον αιρετικό χαρακτήρα των επιδιωκόμενων νεωτερισμών. Η εμπεριστατωμένη εισήγηση του π. Σαράντη Σαράντη στο ίδιο λειτουργικό συνέδριο δείχνει προς την ίδια κατεύθυνση.
ΑΦΕΡΕΓΓΥΟΙ ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ "ΝΕΟΒΑΡΛΑΑΜΙΣΜΟΥ"
___________
Αλίμονον αν η Εκκλησία δεχτεί εισηγήσεις για αλλαγές από τους ανθρώπους που πρωτοστατούν στις Νεοβαρλααμικές ασχημίες.
Για αναλογιστείτε, πατέρες και αδελφοί, ποιοι είναι οι ευάριθμοι πρωταγωνιστές της “λειτουργικής αναγέννησης”: Ο συγκρητιστής παπα-Κώστας Μπέης! Ο “διορθωτής” των Αγίων π. Βασίλειος Θερμός! Οι αθεολόγητοι π. Δανιήλ Αεράκης και π. Θεοδόσιος Μαρτζούχος! Ο βραχύς τι παρά Προτεστάντες ηλαττωμένος π. Αντώνιος Πινακούλας! Ο γνωστός ευρωθεολόγος Θανάσης Παπαθανασίου! Οι Μητροπολίτες Μεσσηνίας Χρυσόστομος και Δημητριάδος Ιγνάτιος!
Υπάρχει άνθρωπος στοιχειώδους σοβαρότητας που πιστεύει ότι μεταξύ τους υπάρχει έστω και ένας φερέγγυος για να επιφέρει αλλαγές στη λατρεία της Εκκλησίας;
Και οι λίθοι κεκράξονται πώς όχι!
ΘΛΙΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΣΥΡΜΟ ΤΟΥ ΠΡΕΒΕΖΗΣ
_________________
Το ότι παρέσυραν και το Σεβασμιότατο Νικοπόλεως στο βαρλααμικό κατήφορο μας θλίβει αφάνταστα επειδή ο αγαπητός μας π. Μελέτιος πρέσβευε τα ακριβώς αντίθετα από όσα τώρα άστοχα πράττει.
Αυτός όμως δεν είναι λόγος για να επιβληθεί “Νεοβαρλααμισμός” στη λατρεία και στο ήθος της Εκκλησίας.
Υπογραμμίζει μόνον την τεράστια ευθύνη έναντι του Θεού όσων εκμεταλλεύτηκαν το ευάλωτο του Σεβασμιότατου και τον περιήγαγαν στη δυσχερή θέση που βρίσκεται σήμερα που είναι αναγκασμένος να απολογείται με κείμενα που προκαλούν θυμηδία για τις κακοδοξίες του π. Μπέη.
Ευθύνη όμως έχουν και όσοι συνετοί και σώφρονες στον περίγυρο του Σεβασμιότατου δεν προσπαθούν να σταματήσουν τη φορά των πραγμάτων προς το γκρεμό της αποστασίας.
«Μη σκιάζεστε στα σκότη! Η λευθεριά σαν της αυγής το φεγγοβόλο αστέρι της νύχτας το ξημέρωμα θα φέρει». Ι. Πολέμης
Αθεολόγητος δεν είναι ο π.Δανιήλ Αεράκης (πρωην αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων).
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα πάψετε να συκοφαντείτε και να μιλάτε με τόση εμπάθεια κατα του π.Αεράκη έστω και αν κάπου σφάλλει. Το να μηδενίζετε την προσφορά του άλλου είναι άδικο και ελεεινό Τελεβάντε.
Σοβαρευτείτε και διώξτε την εμπάθεια.
Σπύρος
Ουδείς μηδένισε την προσφορά του π. Δανιήλ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάνει κατηχητικά, κηρύγματα, κύκλους, κυκλάμινα, κατασκηνώσεις, κτλ. Γράφει βιβλιά κοκ.
Η θεολογική απαιδευσία του όμως είναι δεδομένη και ορατή διά γυμνού οφθαλμού εξαιτίας των κακόδοξων θέσεων που διατυπώνει.
Αν έχετε αμφιβολίες δέστε τις θεολογικές ασυναρτησίες που εκφράζει τους τελευταίους μήνες στο περιοδικό που εκδίδει "Ιωάννης Βαπτιστής" και αν σας μείνουν αμφιβολίες για τη θεολογικη του ασχετωσύνη τα ξαναλέμε.
Οποιος επισημαίνει τη διατύπωση αιρέσεων δεν το κάνει από εμπάθεια αλλλά κατά χρέος προς την αλήθεια.
Αν δεν είναι μηδενισμός ο χαρακτηρισμός "αθεολόγητος" τότε τί είναι;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζεις φίλε μου ότι μόνο στην Πρέβεζα και στον Βόλο χρησιμοποιούνται κείμενα στη μετάφραση ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίσαι τότε βαθιά νυχτομένος γιατί διάφορα κείμενα σε μετάφραση διαβάζονται σε πολλές ενορίες της Αθήνας . Επίσης ξέρω περιπτώσεις σε Κόρινθο , Λαμία και στην Μακεδονία .
Η μετάφραση θα καθιερωθεί πολύ γρήγορα γιατί αυτό είναι το λογικό.
Εσύ συνέχισε να λες τα δικά σου...
Ο χαρακτηρισμός αθεολόγητος περιγράφει με αντικειμενικότητα την πραγματικότητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟυδόλως μηδενίζει τον π. Δανιήλ.
Ο σεβασμός μας έναντί του παραμένει αμείωτος και η αγάπη μας παραμένει αδιάπτωτη έστω και αν διαφωνούμε για τις αιρέσεις που διατυπώνει και τις "αλεπουδιές" που υιοθετεί.
Ας μη συχγύζουμε τα πράγματα παρακαλώ!
Μπορείς σε παρακαλώ να μας πεις ποιες ενορίες και σε ποιες Μητροπόλεις απλώνει τον ιστό του ο Νεοβαρλααμισμός;
ΑπάντησηΔιαγραφήKάποιος, αδελφοί μου, πρέπει να σταματήσει αυτόν το ξερόλα τον αμερικάνο - που δεν γνωρίζουμε τι σκοπούς εξυπηρετεί - που κοιμάται-ξυπνάει στέλνει σ' όλα τα θρησκευτικά μπλογκς τις τελεβάντειες ύβρεις του. Αυτός ο δήθεν νεοβαρλαμισμός, τον οποίον πρώτος εισηγήθηκε ο π. Θ. Ζήσης ως "ομολογημένη" υπερβολή, αλλά πειστικά απαντήθηκε από την εκκλησία ως "ΑΝΟΙΚΕΙΟΣ ΑΝΑΓΩΓΗ" (www.ecclesia.gr/greek/holysynod/commitees/liturgical/liturgical-0002.htm) εκφυλίζει την Ορθοδοξία. Η σώφρων τακτική της Ιεράς κοινότητος δεν σας λέει τίποτε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ σεβασμός σας κ.Τελεβάντε δυστυχώς είναι ανύπαρκτος προς τον π.Δανιήλ Αεράκη και είναι ντροπή σας. Αν σφάλλει κάπου (που όντως συμβαίνει) αυτό δεν σημαίνει ότι είναι αθεολόγητος ο π.Δανιήλ, ότι δηλαδή δεν γνωρίζει ΚΑΘΟΛΟΥ θεολογία, ούτε την στοιχειώδη (αυτό σημαίνει το αθεολόγητος κ.φιλόλογε Τελεβάντο).
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι πολύ καλός θεολόγος με άριστη γνώση των βιβλικών κειμένων αλλά αστοχή κάπου. ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΘΕΟΛΟΓΗΤΟΣ. Και αν έχετε τιμιότητα θα πρέπει να πάρετε πίσω τον χαρακτηρισμό και όχι να κάνετε "αλεπουδιές" για να χρησιμοποιήσω τον όρο σας, προσπαθώντας να δικαιολογήσετε τα αδικαιολόγητα.
Όσο για τον άλλο ανώνυμο 11:53 π.μ. που χαρακτηρίζει τον Τελεβάντο αμερικάνο και προσπαθεί να τον απαξιώσει, καταλαβαίνουμε ότι μάλλον προέρχεται απο ταραγμένους κύκλους οικουμενιστών.
Σπύρος
Πολύ καλή - παλαιοημερολογιτικη - ντακτική. Σιγά-σιγά ο ένας ορθόδοξος θα καταγγέλλει τον άλλο ως ... διαταραγμένο οικουμενιστή, και θα μείνουμε τρεις κι ο κούκος. Οι τελεβάντειοι τιμητές των πάντων 5 όλοι κι όλοι και όλοι οι άλλοι, εμείς, οι κοινότητα του Αγίου Όρους...αιρετικοί. Πολύ θα ήθελα ο αδελφός Σπύρος (αν συνεχίζει να με θεωρεί τέτοιο, εγώ πάντως τον θεωρώ) να μου απαντήσει στο τελευταίο μου σχόλιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιοί είναι οι 5 τελεβάντειοι τιμητητές των πάντων; Εγώ γνωρίζω ότι ένας είναι ο Τελεβάντος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ σεβασμός μου προς τον π. Δανιήλ είναι δεδομένος και αδιαμφισβήτητος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα μη επανέλθουμε παρακαλώ επί του θέματος.
Οταν λέγω ότι τον τιμώ και τον αγαπώ σημαίνει ότι τον τιμώ και τον αγαπώ.
Αλίμονον!
Βεβαίως δεν σημαίνει ότι συμφωνώ με τις κακοδοξίες που διατυπώνει και τις αλεπουδιές που υιοθετεί.
Το ότι επισημαίνω και τον επαίσχυντο ρόλο που διαδραματίζει για να προωθήσει το Νεοβαλααμισμό αυτό δεν σημαίνει έλλειψη αγάπης ή σεβασμού.
Το αντίθετο: Εξ αγάπης το κάνω για να τον βοηθήσω να ανακαλέσει τις αστοχίες του να συμπεριφερθεί με πνευματική αρχοντιά και όχι τη γυφτιά που αρέσκεται να μετέρχεται.
Οσο για την Αγία Γραφή τη μελετά από χρόνια και έχει γράψει πολλά βιβλία για κύκλους, κυκλάμινα, κτλ.
Γι' αυτό ακριβώς λέγω: Αφού έχει κάνει και καλά ας μην τα ξευτελίζει όλα με τις αθεολόγητες θέσεις που παίρνει.
Δεν είναι αυτό που επιτάσσει ο νόμος της αγάπης;
Δυστυχώς Τελεβάντε συνεχίζετε τις αλεπουδιές, μη θέλοντας να παραδεχθείτε το λάθος σας και την ανέντιμη ολοκληρωτική απαξίωση του π.Δανιήλ Αεράκη. Δεν φθάνουν τα λόγια αλλά απαιτούνται και έργα για να δείξετε την εκτίμηση σας. Και έργο απαραίτητο είναι να ζητήσετε συγγνώμη για την ύβρη "αθεολόγητος" που εκστομίσατε για τον π.Δανιήλ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒέβαια τώρα προσπαθείτε να τα μαζέψετε κάνοντας λόγο για αθεολόγητες απόψεις που είναι εντελώς άλλο απο αυτό που είπατε.
Αθεολόγητος σημαίνει ότι ο άνθρωπος δεν γνωρίζει ΠΑΝΤΕΛΩΣ θεολογία.
Αθεολόγητη άποψη είναι η άστοχη άποψη.
Το να λες τον άλλο αθεολόγητο, απέχει τεράστια απο την τιμή που λέτε ότι δηθεν του έχετε.
Μην συνεχίζετε να εκτίθεστε παρακαλώ.
Ανώνυμε 1:49 μ.μ. δεν είπα ταραγμένους με την έννοια την ψυχικής ασθένειας αλλά με την έννοια ότι ταράχθηκαν οι οικουμενιστές απο τον έλεγχο και το ξεσκέπασμά του.
Δεν νομίζω να ανήκετε εσείς στο Άγιον Όρος αλλά περισσότερο σε κανένα παιδαγωγικο ινστιτουτο.
Σπύρος
"απο τον έλεγχο και το ξεσκέπασμά του" που τους κάνει ο Τελεβάντος θέλω να πω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣπύρος
ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΟ Ο ΣΠΥΡΟΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφή