8 Ιαν 2010

Παναγιώτης Τελεβάντος, Συμπεράσματα του διαλόγου με τον κ. Νούση


Γράφει ο κ. Παναγιώτης Τελεβάντος

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΜΕ ΤΟΝ κ. ΝΟΥΣΗ
__________________________________


Ο κ. Χάρης Ανδρεόπουλος με σχόλιο του στην ιστοσελίδα του μας μεταφέρει την πληροφορία ότι ο κ. Νούσης ολοκλήρωσε τον κύκλο των άρθρων του αναφορικά με τα θέματα που έγραψε για τον Οικουμενισμό, την Ομολογία της Πίστεως και την ανοιχτή επιστολή που του έχω απευθύνει. Διατηρώ την ισχυρή εντύπωση ότι έχει να πει πολλά ακόμη για το θέμα. Είμαι όμως προφανώς υποχρεωμένος, παρά τη δική μου εκτίμηση, να δεχτώ τη διαβεβαίωση του κ. Νούση όπως τη μεταφέρει ο κ. Ανδρεόπουλος.

ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ
________________


Αφού, λοιπόν, έχουμε τη διαβεβαίωση ότι ο κ. Νούσης περάτωσε την ανάπτυξη των θέσεων του καταθέτω εν αγάπη και αληθεία τα ακόλουθα: Ο κ. Νούσης όντως όπως επεσήμανα από την αρχή δεν είναι οικουμενιστής. Αναφέρει ξεκάθαρα ότι μέλη της Εκκλησίας είναι όσοι ανήκουν στην κοινωνία των Αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών. Αρα ούτε τη “Βαπτισματική θεολογία” δέχεται, ούτε τη “θεωρία των κλάδων” ή των “αδελφών εκκλησιών” υποστηρίζει. Είχα γράψει στο πρώτο άρθρο που δημοσίευσα στον “Ορθόδοξο Τύπο” τα ακόλουθα: “Διαπράττουν τεράστιο λάθος όσοι πιστεύουν ότι οι Οικουμενιστές και οι νεωτεριστές έχουν ευρεία λαική απήχηση. Μια δράκα άνθρωποι είναι! Τρεις και ο κούκος!” Η απάντηση του κ. Νούση αποδεικνύει την αλήθεια της διαπίστωσης.

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ;
____________________

Υπάρχουν συνειδητοί Οικουμενιστές; Ασφαλώς και υπάρχουν! Είναι, όμως, ευτυχώς ελάχιστοι. Αναφέρω ορισμένους για να δείξω τι ακριβώς εννοώ. Ο μακαριστός Θυατείρων Αθηναγόρας αποκαλούσε τους Ιερούς Κανόνες που απαγορεύουν τη συμπροσευχή με τους αιρετικούς, τους αλλόθρησκους και τους σχισματικούς ως “σχήματα ανοησιών και μίσους”!!! (Για τους Κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων αυτά!!!). Δήλωσε ο Μεσσηνίας Χρυσόστομος στη συνόδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος: “Η Εκκλησία είναι μία αλλά διαιρεμένη!!! (Και αυτά στην παρουσία ογδόντα τόσων Μητροπολιτών)!!! Ο Πατριάρχης Αθηναγόρας σε ομιλία του, που μαγνητοφώνησε ο π. Γεώργιος Μεταλληνός, δήλωσε ότι πρέπει να υπερβούμε τα δόγματα και τους θεολογικούς διαλόγους και ομολόγησε ανερυθρίαστα ότι ο ίδιος δίνει τη Θεία Κοινωνία στους αιρετικούς. Προέτρεψε μάλιστα όλους να κάνουν το ίδιο!!! Ο Περγάμου Ιωάννης (Ζηζιούλας) είναι εισηγητής της Αγγλικανικής προέλευσης “Βαπτισματικής θεολογίας” σε ορθόδοξο έδαφος!!! Αναγνωρίζει δηλαδή ότι εκτός Εκκλησίας τελούνται έγκυρα μυστήρια!!! Ο Αυστραλίας Στυλιανός που υπέγραψε την προδοτική συμφωνία του Μπαλαμάντ είναι συνειδητός οικουμενιστής. Το ίδιο και ο κ. Φειδάς ένθερμος υποστηρικτής της αντορθόδοξης συμφωνίας του Σαμπεζύ. Ορίστε ποιοι είναι οι συνειδητοί Οικουμενιστές. Δεν εξαντλήθηκε φυσικά ο κατάλογός τους με την αναφορά στα πιο πάνω ονόματα. Εκφράζω, όμως, την ισχυρή πεποίθηση ότι είναι ελάχιστοι. Γι’ αυτό και η προσέγγισή μας προς τους υπόλοιπους πατέρες και αδελφούς μας πρέπει να είναι προσεκτική. Ας μην τους αποδίδουμε χαρακτηρισμούς οι οποίοι δεν αντανακλούν την πραγματικότητα και επιπλέον τους εξωθούν στο στρατόπεδο όσων προωθούν τον Οικουμενισμό.

Ο ΟΡΟΣ “ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ”
_________________

Ο κ. Νούσης έχει πρόβλημα με τον όρο “Οικουμενισμός”. Ο όρος αυτός πάντως υιοθετήθηκε από όλους ανεξαίρετα τους κορυφαίους δογματολόγους της Ορθοδοξίας. Εχει καθιερωθεί για να εκφράσει το συγκρητισμό και τη σχετικοποίηση των δογμάτων της Εκκλησίας. Ειλικρινά δεν κατανοώ γιατί αρνείται την εγκυρότητα του όρου. Σε κάθε περίπτωση, όμως, αφού αποδέχεται ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι η Μία Εκκλησία και αναγνωρίζει ως μέλη Της τους βαπτισμένους Ορθόδοξους Χριστιανούς που βρίσκονται σε ευχαριστιακή κοινωνία με τις Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες νομίζω ότι δεν έχουμε ουσιαστικό πρόβλημα αν ο ίδιος προτιμά, όπως φαίνεται, να αποκαλεί συγκρητιστές ή κάτι παρόμοιο τους Οικουμενιστές.

ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΜΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΘΡΗΣΚΟΥΣ
________________________

Ως εδώ ψηλά-χαμηλά (κατά τη λαική έκφραση) πάμε καλά. Εκεί που βλέπω πρόβλημα στην απάντηση του κ. Νούση είναι στο θέμα των συμπροσευχών με τους αιρετικούς, τους σχισματικούς και τους αλλόθρησκους. Αν έλεγε: Ξέρεις; Κατανοώ ότι ο συμπροσευχές είναι παράβαση των κανόνων αλλά για λόγους “οικονομίας” ας την παραβλέψουμε “άχρι καιρού” για να βοηθήσουμε το Πατριαρχείο και τις άλλες εμπερίστατες Ορθόδοξες Εκκλησίες. Σ’ αυτή την περίπτωση το πρόβλημα θα ήταν μικρό. Θα του απαντούσαμε: Ξέρεις αδελφέ μου; Η επιβίωση του Πατριαρχείου και των άλλων εμπερίστατων Εκκλησιών εξυπηρετείται με την υπακοή στο νόμο του Θεού. Οχι με την αποστασιοποίηση των εκπροσώπων τους από τις διατάξεις των Ιερών Κανόνων. Επιπλέον οι συμπροσευχές προλειαίνουν το δρόμο του “λαικού Οικουμενισμού”. Γι’ αυτό είναι απαράδεκτες και επικίνδυνες.

ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΟΙ ΠΑΠΙΚΟΙ;
_______________________


Δυστυχώς όμως! Ο κ. Νούσης δεν ζητά απλά εφαρμογή “οικονομίας”. Κάνει κάτι άλλο. Ισχυρίζεται ότι δήθεν οι Παπικοί δεν καταδικάστηκαν συνοδικά. Αποδέχεται έτσι έμμεσα τη συμπροσευχή μαζί τους. Το επιχείρημα αυτό ΔΕΝ αξιολογεί τις συμπροσευχές με αιρετικούς και αλλόθρησκους στο επίπεδο της “οικονομίας”, που είναι πάντοτε ανοικτό για συζήτηση αν ενδείκνυται να εφαρμοστεί ή όχι. Είναι καρπός πλάνης ότι αιρετικοί δήθεν είναι ΜΟΝΟΝ όσοι καταδικάστηκαν από τις επτά Οικουμενικές Συνόδους. Η λανθασμένη αυτή προσέγγιση παραγνωρίζει ότι ο κύριος όγκος της πατερικής γραμματείας και η συντριπτική πλειοψηφία των συνόδων που συγκροτήθηκαν από τον 9ον αιώνα και εξής αφορούν την παπική αίρεση και τον εξ αυτής προελθόντα Προτεσταντισμό. Δεν υπάρχει λ.χ. συνοδική καταδίκη για πολλές προτεσταντικές ομολογίες. Θα ήταν εντελώς αθεολόγητο να ισχυριστούμε ότι δεν είναι αιρετικοί επειδή δεν έτυχαν ονομαστικής καταδίκης από Οικουμενική ή όποια άλλη Σύνοδο. Αλλά μήπως έτυχε ποτέ συνοδικής καταδίκης ο Βουδδισμός ή ο Ινδουισμός; Με άλλα λόγια: Για το θέμα των συμπροσευχών ο κ. Νούσης ενστερνίστηκε τις πλάνες που διατύπωσαν στα πρόσφατά τους άρθρα ο Καθηγητής κ. Φειδάς και ο π. Τσέτσης. Νομίζω ότι αν μελετήσει τη σχετική εργασία του π. Αναστασίου Γκοτσόπουλου (μια κλασσική εργασία στο είδος της) με καλή πίστη θα διαπιστώσει ότι οι Παπικοί είναι οπωσδήποτε αιρετικοί και θα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι συμπροσευχές μαζί τους απαγορεύονται εντελώς. Οχι μόνον το συλλείτουργο όπως πλανεμένα ο κ. Φειδάς, ο π. Τσέτσης και άλλοι ισχυρίζονται.

ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΓΙΑΝΝΑΡΑ – ΖΗΖΙΟΥΛΑ
______________________

Ο κ. Νούσης βγήκε από τα σπλάχνα των οργανώσεων. Το γεγονός και μόνον ότι επέλεξε καντιωτικό ιερέα ως πνευματικό μιλά από μόνον του. Λέγει πολλά μεταξύ των οποίων ότι δεν είναι ουσιαστικά νεωτεριστής ή οικουμενιστής. Ταυτόχρονα είναι πολύ εξοικειωμένος με τους βίους σύγχρονων αγίων μορφών. Γνώριζε μάλιστα και τον π. Παίσιο. Θαυμάζει τους Γέροντες Πορφύριο, Παίσιο και Τσαλίκη. Παράλληλα “έφαγε με το κουτάλι”, κατά τη λαική έκφραση, τα έργα του κ. Γιανναρά. Εικάζω ότι πέραν του δυναμικού και ορμητικού χαρακτήρα του η θεολογία του κ. Γιανναρά είναι ο καταλύτης που τον οδήγησε στην αποστασιοποίηση από την Ομολογία και στη συνέχεια από τον πνευματικό του.

Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ ΣΤΗ ΣΚΕΨΗ ΤΟΥ
________________

Το ότι ο κ. Γιανναράς είναι το πρότυπο του κ. Νούση είναι τόσο εμφανές όσο η παρουσία ελέφαντα σε δωμάτιο. Δεν κατανοώ γιατί θεωρήθηκε, από ορισμένους, μαθητής του Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη (Ζηζιούλα). Τα κείμενα του κ. Νούση είναι φιλολογικά μάλλον παρά θεολογικά. Το αφοριστικό ύφος και ο εριστικός τόνος κυριαρχούν στη σκέψη του ενώ κάποια μοτίβα επανέρχονται σε όλα τα άρθρα του. Μιλάμε δηλαδή για πολύ συγγενή προσωπικότητα με αυτή του κ. Γιανναρά. Αντίθετα ο Σεβασμιότατος Περγάμου Ιωάννης (Ζηζιούλας) είναι ένας γνήσια ακαδημαικός θεολόγος που κινείται σε εντελώς διαφορετικό επίπεδο από τη γραφή και τη σκέψη του κ. Νούση.

ΑΠΟΓΑΛΑΚΤΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
___________________

Ο κ. Νούσης υπέγραψε την Ομολογία και σε κάποιο στάδιο απέσυρε την υπογραφή του. Εκτοτε βγάζει κραυγές πόνου και αγανάκτησης και διαχωρίζει τη θέση του από τον πνευματικό του και τους ανθρώπους με τους οποίους συναστρεφόταν μέχρι χθες. Ας μη λησμονούμε ότι όσοι ανεξαρτητοποιούνται από τις οργανώσεις στρέφονται προς τον κ. Γιανναρά όπως το διψασμένο ελάφι στην πηγή με το νερό. Στα έργα και στο πρόσωπό του βρίσκουν τον ανελέητο έλεγχο και την κριτική κατά του “νομικισμού” των οργανώσεων που τους αναπαύει και τους εκφράζει.

ΠΩΣ ΘΕΡΑΠΕΥΕΤΑΙ ΜΙΑ ΠΛΗΓΗ;
______________________


Η οξύτητα και ο επιθετικός τόνος του κ. Νούση είναι, κατά την άποψή μου, κραυγή ανθρώπου που ξεκόβει από το σπίτι του. Μπορούμε να επιλέξουμε να τον πετροβολήσουμε, όπως προφανώς έχουν προκρίνει ορισμένοι αδελφοί. Υπάρχει και άλλη προσέγγιση: Μπορούμε να τον πλησιάσουμε με ανθρωπιά και κατανόηση και να προσπαθήσουμε να ακούσουμε τι θέλει να μας πει. Μπορούμε αντί άλας να βάλουμε λάδι στην πληγή που του δημιούργησε ο σεισμός της διαταραχής των σχέσεων του με τον πνευματικό και το περιβάλλον του. Ποια τακτική είναι η καλύτερη; Μόνον ο Αγιος Θεός γνωρίζει. Πιστεύω πάντως ότι με το να βρίζουμε δεν βγαίνει καλό. Επιτέλους! Για το Χριστό, την Εκκλησία και την αλήθεια Του μιλάμε.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ
_________


Εμεινα ικανοποιημένος από την απάντηση του κ Νούση; Προφανώς όχι! διότι ανέμενα να ακούσω πιο σαφείς και συγκεκριμένες τοποθετήσεις. Αφού λ.χ. δεν ενστερνίζεται τη “Βαπτισματική θεολογία” έτρεφα την ελπίδα ότι θα ήταν πιο πρόθυμος να την καταδικάσει ανοιχτά. Πιστεύω ότι υπάρχει περίπτωση να ανακαλέσει την ανάκληση της υπογραφής του για την Ομολογία; Θα ήταν τουλάχιστον αφελές εκ μέρους μου να πιστεύω κάτι παρόμοιο. Μετά από το θορυβώδη τρόπο που επέλεξε να αποσύρει την υπογραφή του θα ήταν ανθρωπίνως αδύνατο να κάνει τέτοιο βήμα. Αλλωστε δεν είναι καν το ζητούμενο, όπως του εξήγησα στην επιστολή μου. Με αναπαύει ότι άρχισε μια δημόσια καμπάνια για να εκθέσει τον μέχρι προ τινος πνευματικό του και άλλους ανθρώπους που διατηρούσε μέχρις χθες άριστες σχέσεις; Οπωσδήποτε όχι, έστω και αν πιστεύει ακράδαντα ότι τον αδίκησαν. Μπορούσε κάλλιστα να αποσύρει την υπογραφή του και να αναζητήσει άλλο πνευματικό που τον αναπαύει χωρίς δημόσια τοποθέτηση. Χαίρομαι πάντως χαράν μεγάλη επειδή δεν είναι συνειδητός οικουμενιστής παρόλες τις επιμέρους επιφυλάξεις σε ορισμένες θέσεις που καταγράφει.

ΑΣ ΕΚΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΕΛΕΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
________________

Πού καταλήγω λοιπόν; Ας κάνουμε θέμα προσευχής όλοι να μας φωτίζει ο Θεός να ακολουθούμε την οδό των Αγίων και να εκζητούμε το αμέτρητο Του έλεος. Γνωρίζουμε ότι όποιος δεν δείχνει έλεος στους αδελφούς του δεν μπορεί να ελπίζει στο έλεος του Θεού. Για ποιον το λέγω αυτό; Για τον κ. Νούση; Ασφαλώς και για τον κ. Νούση! Για τους επικριτές του κ. Νούση; Ασφαλώς και για τους επικριτές του! Το καταγράφω, όμως, (μακάρι να πίστευα προπαντός) και ως υπενθύμιση στον εαυτό μου επειδή έχω συνείδηση του αδόκιμου μεν αλλά οξυγράφου κάλαμου που σύρει αυτές τις γραμμές.

23 σχόλια:

  1. O Telebantos kollise NOUSITIDA mou fainetai.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θύματα της αγαπολογίας. Που δεν μας επιτρέπει να καταδικάσουμε απερίφραστα το Γιανναρά και τους κάθε "γιανναράδες". Είπαμε, όχι να γίνουμε και ταλιμπάν,έτσι;

    Και η φθορά, συστηματική και ανελέητη, προχωρά όπως η γάγγραινα. Όλα θα τα διορθώσει η αγαπολογία. Ακόμη κι αυτόν τον πάπα (σημ. δεν μου φαίνεται). Που στο κάτω της γραφής, απαγγέλλει το Σύμβολο Πίστεως με μιά μικρή, μικρότατη, προσθήκη. Αλήθειες ομολογεί και μικράν τινά, ασήμαντον, λέξιν! (Σημ. Μόνο οι θεομπαίχτες, που δεν άλλαξαν το ημερολογιο, είναι σε όλα λάθος και ... εκτός εκκλησίας).

    ΄Ετσι και με τους "γιανναράδες". Σοφά και σωστά πράγματα λένε, αλλά πετάνε κάπου-κάπου και καμιά "κοτσάνα". Για να έρθουμε στο τέλος όλοι τούμπα. Ο Εσταυρωμένος και ο Σταυρός ανάποδα και γίναμε "πάντων ένοχοι" πταίσαντες σε μικρά, στα μικρότατα και "εις ασήμαντον λέξιν". Ή μήπως δεν γίναμε (σημ. κατά τον ημέτερο αγαπολογικό αντιοικουμενισμό δεν γίναμε);

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κύριε Τελεβάντο
    παρακολουθώ την προσπάθειά σας να κατανοήσετε τον πληθωρικόν τη γραφή θεολόγο φιλόλογο. Θα παρατηρήσατε την διαταραχή του συναισθήματος που παρουσιάζεται στα γραφόμενά του από την σοβαρότητα μέχρι τις φοβερές εκρήξεις του θυμού, Οι παραληρημαυικές ιδέες του μεγαλείου αλλά και ερωτικές (ξελαμπικάρισμα) Την ταχεία εναλλαγή των σκέψεων μέχρι της μανιακής λογόρροιας την οποία θεωρήσατε ως τάλαντο...Οι διαταραχές της βούλησης,η επανάσταση στον πνευματικό του φωνασκώντας μέσω διαδικτύου κ. ά.Φοβάμαι πως είναι συμπτώματα κάποιας ψυχικής νόσου.Η προβολή του ,ηεναντίωση στις απόψεις του, ο σχολιασμός ακόμη των "απόψεών " του κακό του κάνουν, δεν τον αφήνουν να ηρεμήσει. Ας τον δούμε με κατανόηση και κυρίως με προσευχή.αΑσκληπιάδης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συγνώμη αλλά δεν καταλαβαίνω αυτό που λέτε ότι δηλαδή οι συνειδητοί Οικουμενιστές είναι ελάχιστοι!? Τότε πώς εξηγείται ότι γίνεται αυτό που θέλει ο Οικουμενισμός και όχι αυτό που προσυπέγραψαν τόσοι κληρικοί. μοναχοί και λαϊκοί στην ομολογία πίστεως κατά του Οικουμενισμού; Και αν υποτεθεί ότι υπάρχει άγνοια μετά από το Συνέδριο για τον Οικουμενισμό στην Θεσσαλονίκη, τις τόσες ομιλίες διακεκριμένων ομιλητών όπως ο π. Γεώργιος Μεταλληνός και ο π. Θεόδωρος Ζήσης αλλά και των αναρτήσεων των Ορθοδόξων Ιστολογίων όπως και του παρόντος, οι "ΑΚΤΙΝΕΣ", είναι αδύνατη η ύπαρξη άγνοιας, ή αδιαφορία υπάρχει ή συγκάλυψη! Και να σας πω και κάτι άλλο; Αν δεν ήταν η πλειοψηφία των Επισκόπων Οικουμενιστές, τότε γιατί καθαιρέθηκε ο π Ευθύμιος Τρικαμηνάς και γιατί τελεί ακόμη υπό αφορισμό ο θεολόγος κ Νικόλαος Σωτηρόπουλος; Όλοι γνωρίζουν αυτές τις περιπτώσεις αλλά και σιωπούν συνάμα...
    Σαφώς είναι λίγοι οι Οικουμενιστές που δίχως φόβο Θεού κηρύττουν τον Οικουμενισμό αλλά όταν αντιπροσωπεία της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος (Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος και Μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος) υπογράφει διακηρύξεις αναγνωρίσεως των "Μυστηρίων" Παπικών και Προτεσταντών τότε τι συμβαίνει;
    (και ότι ο λαός δεν ενημερώνεται είναι αυτονόητο αντίθετα με ότι ορίζουν οι Ιεροί Κανόνες)
    Και όταν ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ Βαρθολομαίος δεν μετανοεί για τη παραβίαση των Ιερών Κανόνων και η Ιερά Σύνοδος συνεχίζει να τον μνημονεύει κάνοντας μας όλους κοινωνούς στην αίρεση τότε τι γίνεται; Και πώς είναι δυνατό ο Μητροπολίτης κ Ιερεμίας ο οποίος είναι Καθηγητής Πανεπιστημίου με πλούσιο συγγραφικό έργο και εναντίον του Οικουμενισμού, να παραιτείται της υπογραφής του, επειδή του "είπε ο κ Βαρθολομαίος ότι τον στενοχώρησε επειδή υπέγραψε την ομολογία της πίστεως"; Θα συμφωνήσω μαζί σας ότι λίγοι φαίνονται συνειδητοί Οικουμενιστές αλλά πιστεύω ότι υπάρχουν πολλοί που κατά κάποιο τρόπο κινούν τα νήματα και σιγά - σιγά (επειδή υπάρχουν και αντιδράσεις των αληθινών Ορθοδόξων πιστών κληρικών, μοναχών και λαϊκών!) προχωρούμε δίχως να υποχωρούμε σε ότι θέλει ο Οικουμενισμός!!! Για να γίνει χειροτονηθεί Επίσκοπος κάποιος πρέπει οπωσδήποτε να έχει Ορθόδοξη Πίστη και Αποστολική Διαδοχή.
    Τότε πώς εμφανίζονται φαινόμενα σαν του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας ως προέδρου του Παγκοσμίου Συμβουλίου των Εκκλησιών ή τον Μητροπολίτη Μεσσηνίας ή του Αρχιεπισκόπου Κύπρου που δηλώνουν ξεκάθαρα τις Οικουμενιστικές του τοποθετήσεις και κατηγορούν για φονταμενταλισμό τους Ορθοδόξους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σωστές όλες οι επισημάνσεις. ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ. Σας χαίρομαι.

    Φαίδων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η αγαπολογία, η τρυφερολογία και η συναισθηματολογία, δεν κάνουν ποτέ λάθος. Απευθύνονται στα αισθητά, του εγκεφάλου, αισθήματα και αυτά ονομάζουν "συναισθήματα" (τα εισαγωγικά αναπόφευκτα). Υπάρχουν όμως και κάποια άλλα, εκτός εισαγωγικών, συναισθήματα.

    "Πάλιν ομοία εστίν ην βασιλεία των ουρανών ανθρώπω εμπόρω ζητούντι καλούς μαρργαρίτας. ος ευρών ένα πολύτιμον μαργαρίτην απελθών πέπρακε πάντα όσα είχε και ηγόρασεν αυτόν".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΕΛΕΒΑΝΤΟ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Για το σχολιογράφο που υπογράφει ως Επιφάνιος:

    Θα προσπαθήσω, αδελφέ μου, να ανταποκριθώ στις προσδοκίες σου.

    Ο αγώνας μου εναντίον των οικουμενιστών και των σχισματικών θα εντατικοποιηθεί.

    Ακριβώς έτσι όπως μας δίδαξε ο αείμνηστος Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος που συμπύκνωσε την πατερική διδασκαλία στο κλασσικό στο είδος του έργο: "Τα δύο άκρα"( "Οικουμενισμός" και "Ζηλωτισμός"). Ενα βιβλίο που πρέπει να μελετηθεί προσεκτικά από όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ένα βιβλίο που πρέπει να μελετηθεί προσεκτικά από όλους, είναι και το "Αντίδοτον", του μακαριστού Ιερομόναχου Θεοδώρητου. Αυτό για την πλήρη βιβλιογραφική σου ενημέρωση, αναγνώστη των ΑΚΤΙΝΩΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Tί εκδόσεις είναι το "Αντίδοτον";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Στην τελευταία σελίδα του βιβλίου γράφει: Το παρόν διατίθεται από το βιβλιοπωλείο "Η ΘΕΟΤΟΚΟΣ", οδός Αθηνάς 30, 105 51 Αθήνα, τηλ. 3214.717.

    Οι εκδόσεις τάδε και τάδε, είναι για άλλου είδους βιβλία και για άλλου είδους συγγραφείς, μετά ή άνευ εισαγωγικών, παρενθέσεων, αγκυλών κλπ. κουλουπού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Νομιζω πως δεν είναι σωστό Χριστοδουλίδη να σνομπάρεται όσα βιβλία "έχουν εκδόσεις". Είστε άδικος και σ' αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Προτιμώ να είμαι άδικος ΚΑΙ σ΄αυτό. Όχι όμως ΚΑΙ σε όλα τα άλλα. Πχ, να προσπαθώ σαν τον πάπα να κατοχυρώσω την καινοτομία - που οδηγεί στην κακοδοξία, για να χρησιμοποιήσω ήπιες λέξεις - χαρακτηρίζοντας σχισματικούς και αιρετικούς όσους δεν δέχτηκαν τις δήθεν επιστημονικές χρονολογικές ακρίβειες. Το ίδιο κάνετε με αυτόν που πολεμάτε, αλλά βρισκόσαστε μέσα στην αγκαλιά του.

    [ Επέβαλε το filioque και όλους τους άλλους μας θεωρεί τώρα έλλειμματικούς στην πίστη. Εσείς όμως τον ξεπερνάτε. Θεωρείτε τους Ορθοδόξους, που πρώτοι εσείς ονομάσατε "παλαιοημερολογίτες", σχισματικούς και αιρετικούς.]

    Προσπαθεί ο πάπας με κάθε τρόπο (αγαπολογικό) να λησμονήσουμε τις βασικότατες διαφορές μας. Κι εδώ το ίδιο γίνεται με το ημερολογιακό ζήτημα. Ποιός θυμάται τι έγινε τότε με την καινοτομία του 1924 και ποιός επιτρέπει μια τέτοια θύμιση. Οι διδακτορικές θεολογικές διατριβές δίνονται μόνο σε όποιον αναδεικνύει τον ορθόν της καινοτομίας και σε κανένα, που δεν θέλει να κάνει "τα στραβά μάτια".

    Βρείτε μου έναν εκδοτικό οίκο (από τα πρώτα ονόματα) που δέχεται ή δέχθηκε, να δημοσιεύσει ποτέ εμπεριστατωμένη - και με οφθαλμούς ανοικτούς - μελέτη για τα ιστορικά ντοκουμέντα εκείνης της εποχής και θα σπεύσω πάραυτα να την προμηθευτώ.

    Προτιμώ να σταματήσω εδώ και δεν θέλω να καταγράψω μια μικρή δική μου εκδοτική εμπειρία. Αυτά και ... ας μείνουμε σ΄ αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΚΥΡΙΕ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΗ

    ΜΗΝ ΑΠΟΦΑΙΝΕΣΤΕ ΓΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΞΕΡΕΤΕ ΟΠΩΣ ΟΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ ΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΩΝ.

    ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΤΟΝ ΕΙΔΙΚΟ ΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ.

    Υ.Γ.ΕΓΡΑΨΑ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ ΧΘΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΚΑΙ ΔΕΝΤΟ ΒΛΕΠΩ.ΤΙ ΕΓΙΝΕ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αν θέλετε μπορείτε να μου υποδείξετε σχετικές διδακτορικές διατριβές - θα τις αναζητήσω - οι οποίες αναφέρονται και καταγράφουν πώς συγκροτήθηκε η τότε σύνοδος, από ποιούς και κατά πόσον μπορούσε μια παρόμοια σύνοδος να θεωρηθεί κανονική με βάση τα ισχύοντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΑΝ ΕΝΝΟΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΜΙΑ ΜΟΝΟ ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΞΕΡΩ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ.

    ΑΝ ΕΝΝΟΕΙΣ ΓΕΝΙΚΑ ΟΤΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ ΕΧΟΥΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΕΙΣΑΙ ΛΑΘΟΣ.

    ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΕΠΙ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΔΕΝ ΞΑΝΑΒΓΑΙΝΕΙ.ΕΝΝΟΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΚΟΠΙΑ ΠΟΥ ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΗΔΗ ΕΚΔΟΘΕΙΣΑ ΔΙΤΡΙΒΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμε ο Τυχικός είσαι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αυτή ξέρετε, του μακαρίτη Χριστόδουλου, και καμιά άλλη. Γιατί δεν υπάρχει και ούτε πρόκειται να υπάρξει. Αυτό ζήτησα να μάθω και δεν υπαινίχθηκα ότι οι θεολογικές διατριβές γίνονται ή δίνονται, με οικουμενιστικό υπόβαθρο. Απλά ελληνικά γράφω, αλλά ποιος τα καταλαβαίνει σήμερα; Μόνο παραληρήματα ξέρουμε να "πιάνουμε"
    και μηδενιστικούς χαρακτηρισμούς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΜΗΝ ΕΙΣΤΕ ΑΠΟΛΥΤΟΣ.

    ΚΑΘΕ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΥΠΑΓΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ 5343/32.ΑΡΙΘΜ.202.ΠΑΡΑΓΡ.2.Η ΕΓΚΡΙΣΗ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ ΔΕΝ ΥΠΟΔΗΛΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΩΝ ΠΟΡΙΣΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΤΗΣ.

    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΑ ΔΕΧΘΕΙ ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΟ ΤΡΟΠΟ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΔΙΔ.ΔΙΑΤΡΙΒΗ.
    ΠΟΤΕ ΜΙΑ ΔΙΔ.ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΔΕΝ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΤΑ 100%.
    ΜΠΟΡΕΙ ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΝΑ ΤΟ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙ ΑΝ ΘΕΛΕΙ ΞΑΝΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΝΑ ΕΚΦΕΡΕΙ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ.
    ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΞΕΡΩ ΚΑΠΟΙΑ ΔΙΑΤΡΙΒΗ.

    ΤΩΡΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΥΠΗΡΞΕ ΚΑΠΟΙΑ ΔΙΑΜΑΧΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΣΕΛΕΓΓΙΔΗ ΚΑΙ ΜΑΡΤΖΕΛΟΥ ΕΠΕΙΔΗ Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΕΝΕΚΡΙΝΕ ΜΙΑ ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΤΣΕΛΛΕΓΙΔΗ ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ…
    «Η επιστημονικότητα μιας “επιστημονικής κριτικής” στη διδακτορική διατριβή του Ηλ. Κεσμίρη, “Η Χριστολογία και η εκκλησιαστική πολιτική του Διοσκόρου Αλεξανδρείας”, Θεσσαλονίκη 2000», στο: Γρηγόριος ο Παλαμάς 86 (798), Παντελεήμονι τω Β΄, τω Παναγιωτάτω Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, Τεύχος αφιερωτήριον επί τη εις Κύριον εκδημία αυτού, Θεσσαλονίκη 2003, σ. 595-618.

    ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΡΑΛΗΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΗΔΕΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΧΩ ΚΙ ΑΔΙΚΟ.

    ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΒΛΕΠΩ ΚΙ ΕΔΩ ΚΑΠΟΙΑ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΧΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΠΟΙΜΝΙΟ ΣΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥΣ –ΝΕΩΤΕΡΙΣΤΕΣ.

    ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΒΙΩΝΩ ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΜΟΥ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΕΝΘΕΡΜΩΝ ΠΙΣΤΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΟΙ ΦΥΛΑΣΣΟΝΤΕΣ ΤΗΝ ΙΕΡΑΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΝ.ΤΟΥΣ ΑΚΟΥΩ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΙ ΝΕΥΡΙΑΖΩ.

    ΗΡΘΕ ΚΑΙ Ο ΠΑΤΗΡ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ ΚΑΙ ΜΙΛΗΣΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΤΟ ΚΡΥΒΩ ΟΤΙ ΦΟΒΗΘΗΚΑ ΠΟΛΥ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΥΣΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΕΓΩ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΑΚΡΟΑΤΕΣ.

    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΑΧΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΙΔΙΟΙ.ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΑΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΑΜΕ ΚΑΛΑ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Η ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ ΡΟΤΑ.

    ΑΥΤΟ ΜΕ ΣΤΕΝΑΧΩΡΗΣΕ ΑΠΟ ΟΣΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΑ ΕΧΩ ΔΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ.
    ΑΣ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ ΚΙ ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΟΠΩΣ ΕΚΑΝΕ 2000 ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ.

    ΓΕΩΡΓΙΟΣ.Μ. ΛΑΡΙΣΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μου συνιστάτε να αποφεύγω τους χαρακτηρισμούς, εσείς που μιλάτε για παραλήρημα και μηδενισμούς! Εντάξει, ας το πάρει το ποτάμι. Αλλά το να διαχωρίζει κάποιος το Ορθόδοξο από το Νεοορθόδοξο και κακόδοξο, είναι "εκ των ουκ άνευ" αναγκαίο. Μάλιστα δε σήμερα. Αν αυτός ο χαρακτηρισμός, του τύπου αυτό (και φυσικά αυτός) είναι Ορθόδοξο, σας ενοχλεί, δικαίωμά σας.

    Στη λογική των συλλήβδην συμπερασματικών χαρακτηρισμών κάποιων δεν υπεισέρχομαι και ισχυρισμοί όπως : "ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΒΙΩΝΩ ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΜΟΥ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΕΝΘΕΡΜΩΝ ΠΙΣΤΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΟΙ ΦΥΛΑΣΣΟΝΤΕΣ ΤΗΝ ΙΕΡΑΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΝ.ΤΟΥΣ ΑΚΟΥΩ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΙ ΝΕΥΡΙΑΖΩ" με αφήνουν αδιάφορο.

    Είμαι εξαιρετικά περίεργος να μάθω, ποια τύχη θα είχε η υποβολή διδακτορικής διατριβής με θέμα : "Οι αντικανονικότητες της συνόδου του 1923 δια την διόρθωσιν του ημερολογίου". Προφανώς θα είχε την ίδια τύχη με κάποια δική μου προσπάθεια για το ζήτημα των μεταμοσχεύσεων. Όπου σημειωτέον, δεν επρόκειτο περί διατριβής αλλά περί απλής ανακοίνωσης σε ιατρικό συνέδριο.

    Και τέλος, σαν να μην έφθανε αυτό, αυτά κολουπού, έχουμε και την άλλη δολιότητα - αντγραφή της παπιπικής πλαστογραφίας. Οι νεορθόδοξοι επιλέγουν όλα όσα αληθή και σωστά γράφουν οι Ορθόδοξοι και τα παρουσιάζουν σαν δικά τους. Ποιοί είναι λοιπόν αυτοί που "ΚΑΤΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΟΙ ΦΥΛΑΣΣΟΝΤΕΣ ΤΗΝ ΙΕΡΑΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΝ" και ποιοί δεν είναι; Τα κεφαλαία δικά σας γράμματα τα άφησα. Μπορεί να τα ξαναδιαβάσετε "φωναχτά" και να τα καταλάβετε. Τους Ορθοδόξους κανείς δεν τους γνωρίζει σήμερα, αν και δεν το χρειάζονται. Τους γνωρίζει ο Κύριος και αυτό τους φθάνει. Τέλος και τω Θεώ η δόξα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΦΩΝΑΖΩ ΕΠΕΙΔΗ ΓΡΑΦΩ ΚΕΦΑΛΑΙΑ.

    ΘΑ ΣΑΣ ΓΡΑΨΩ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΣΕ ΕΠΑΡΣΗ ‘’ΟΥΧΙ ΤΩΝ ΧΕΙΡΩΝ ΕΣΠΕΡΙΝΗ’’ ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ Ο ΔΑΒΙΔ ΑΛΛΑ ΣΕ ΕΠΑΡΣΗ ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ.

    ΕΣΕΙΣ ΠΑΡΑΛΗΡΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟΔΙΔΕΤΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ ΣΕ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΑΡΜΟΔΙΟΣ.
    ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΟΥΤΕ ΝΑ ΚΡΙΝΕΤΕ ΤΟΝ ΑΛΛΟ ΟΥΤΕ ΝΑ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΕΤΕ ΟΠΩΣ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΕΣΑΣ.
    ΦΡΟΝΤΙΣΤΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΑΥΤΟΝ.

    ΕΠΟΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΣΑΣ ΑΦΗΝΕΙ ΑΔΙΑΦΟΡΟ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΤΟ ΠΟΙΜΝΙΟ ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ ΣΑΝ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΣΑΣ.
    ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΑΛΑΘΗΤΟΣ ΕΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΑΓΙΟΣ.

    Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΧΕΙ ΣΥΝΟΔΟ ΚΑΙ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ ΜΕ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΔΟΧΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΦΩΣΤΗΡΕΣ ΣΑΝ ΚΙ ΕΣΑΣ ΩΣ ΔΙΑΙΤΗΤΕΣ.
    ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ ΔΕΝ ΕΧΩ ΑΚΟΥΣΕΙ ΟΤΙ ΕΝΩΘΗΚΑΜΕ ΜΕ ΤΟΥΣ Ρ/Κ ΕΚΤΟΣ ΚΙ ΑΝ ΚΟΙΜΑΜΑΙ ΟΡΘΙΟΣ.

    ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΩ ΕΠΕΙΔΗ ΜΕ ΑΠΟΤΡΕΠΕΙ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΟΥΜΕ ΣΕ ΠΙΟ ΑΠΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.
    ΑΣ ΓΡΑΨΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗΣ ΤΗΝ ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ Η ΜΗ ΟΡΘΟΔΟΞΟ.
    ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΣΑΣ ΕΜΠΟΔΙΣΕΙ.

    ΕΣΕΙΣ ΕΙΣΤΕ Ο ΦΥΛΑΣΣΩΝ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑΝ Ο ΕΧΩΝ ΕΞΟΥΣΙΑΝ ΑΠΟΔΟΥΝΑΙ ΤΙΤΛΟΥΣ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ Ο ΥΦΑΡΠΑΖΩΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΤΟΥ ΚΡΙΝΑΙ ΖΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΝΕΚΡΟΥΣ.
    ΑΦΟΥ ΤΟΥΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΟΠΩΣ ΛΕΤΕ ΑΦΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΠΡΟΔΙΚΑΖΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΑΦΟΥ ΕΣΕΙΣ.
    ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΠΕΙΤΕ ΤΙΠΟΤΕ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΚΡΙΝΕΤΕ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ.

    ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΜΕ ΗΡΕΜΙΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΓΡΑΨΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΒΑΛΛΕΤΕ ΤΟΝ ΖΗΛΩΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΠΡΙΝ ΣΑΣ ΚΑΤΑΦΑΕΙ.

    ΣΑΣ ΧΑΙΡΕΤΩ.

    ΓΕΩΡΓΙΟΣ.Μ. ΛΑΡΙΣΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή