5 Νοε 2009

Καταδικάζουν Μπερλουσκόνι και Βατικανό την ευρωπαϊκή απόφαση για τους σταυρούς


Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για απαγόρευση της ανάρτησης σταυρών στις σχολικές αίθουσες στην Ευρώπη είναι "απαράδεκτη", δήλωσε ο πρωθυπουργός της Ιταλίας Σίλβιο Μπερλουσκόνι. Σφοδρές βολές είχε και από το Βατικανό για την ευρωπαϊκή απόφαση.
"Αυτή η απόφαση είναι απαράδεκτη για εμάς τους Ιταλούς. Πρόκειται για μία από αυτές τις αποφάσεις που μας κάνουν να αμφιβάλλουμε για την κοινή λογική της Ευρώπης", ανέφερε ο ιταλός πρωθυπουργός κατά την διάρκεια τηλεοπτικής εκπομπής του Rai από την Λ' Ακουιλα.
"Είμαστε μία χώρα όπου δεν μπορούμε να μη μας πούνε χριστιανούς", πρόσθεσε ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι, αναφέροντας μάλιστα το παράδειγμα των "351 εκκλησιών που επλήγησαν από τον σεισμό στην Λ' Ακουιλα, όπου έπρεπε να κάνουμε 200 μέτρα για να βρεθούμε μπροστά σε ένα σύμβολο του Χριστιανισμού".

Επίθεση από το Βατικανό

Σφοδρή επίθεση επιφύλαξε και το Βατικανό στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που αποφάσισε την απαγόρευση ανάρτησης σταυρών στις σχολικές αίθουσες της Ε.Ε. "Δεν μας αφήνει παρά τις κολοκύθες" του Χάλογουϊν, δήλωσε ο δεύτερος στην ιεραρχία του Βατικανό, καρδινάλιος Ταρτσίζιο Μπερτόνε.
"Αυτή η Ευρώπη της 3ης Χιλιετίας δεν μας αφήνει ελεύθερες παρά μόνον τις κολοκύθες από καινοφανείς γιορτές», όπως αυτή του Χάλογουϊν, που έχει στηλιτεύσει ως αντιχριστιανική το Βατικανό, «και μας αφαιρεί τα πλέον αγαπητά μας σύμβολα", δήλωσε στους δημοσιογράφους ο καρδινάλιος κατά τη διάρκεια επίσκεψής του σε νοσοκομείο της Ρώμης.
"Δεν μπορούμε παρά να εκφράσουμε τη λύπη μας" για την απόφαση αυτή και "να προσπαθήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις να διατηρήσουμε τα σύμβολα της πίστης μας για εκείνους που πιστεύουν και για τους άλλους", τόνισε ο καρδινάλιος, αφήνοντας αιχμές για την σχεδόν ομόφωνη καταδίκη της Ιταλίας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για τους Εσταυρωμένους στις σχολικές αίθουσες.
Το δεξί χέρι του Πάπα τόνισε επίσης πως «εκτιμά ιδιαίτερα» την έφεση που κατέθεσε το ιταλικό κράτος κατά της απόφασης αυτής.
Από την πλευρά του, η εφημερίδα της Καθολικής Εκκλησίας Οσερβατόρε Ρομάνο τονίζει πως η γνωστή αριστερή συγγραφέας Νατάλια Γκίνζμπουργκ έγραφε ήδη από το 1988 στην αριστερή εφημερίδα Unita: "ο Εσταυρωμένος δεν δημιουργεί καμία διάκριση. Είναι βουβός. Αποτελεί την εικόνα της χριστιανικής επανάστασης, η οποία διέδωσε σε ολόκληρο τον κόσμο την ιδέα της ανθρώπινης ισότητας, που έως τότε ήταν άγνωστη".
Αυτά τα λόγια 20 χρόνια πρωτύτερα, "εκφράζουν ένα αίσθημα που ακόμη συμμερίζεται ευρέως ο κόσμος στην Ιταλία", τονίζει η καθολική εφημερίδα, για την οποία το Δικαστήριο του Στρασβούργου "έχοντας ως πρόθεση να υπερασπίσει τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, κατέληξε να θέσει εν αμφιβόλω τις ρίζες από τις οποίες βλάστησαν τα Ανθρώπινα Δικαιώματα".
Η απόφαση των ευρωπαίων δικαστών "φαίνεται να εμπνέεται από μία ιδέα της εκκοσμίκευσης του Κράτους
, η οποία επιβάλλει να τεθεί στο περιθώριο η συμβολή της θρησκείας στον δημόσιο βίο", όταν απεναντίας "είναι μέσα από την αποδοχή και τον σεβασμό των διαφορετικών ταυτοτήτων που προασπιζόμαστε την ιδέα του λαϊκού Κράτους".
Πηγή: nooz.gr

1 σχόλιο:

  1. Ο στόχος είναι να αντικαταστήσουμε τον Εσταυρωμένο με κανένα σύμβολο του τύπου "μιας ανώτερης δύναμης", την οποία θα εγκρίνουν τα μέλη του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Η "μια ανώτερη δύναμη" είναι κοινή για όλους τους ανθρώπους και μας "εξασφαλίζει ίσες ευκαιρίες σε όλους χωρίς κανένας μαθητής να αισθάνεται μειονεκτικά λόγω της καταγωγής, της φυλής ή του θρησκεύματός του", όπως μας είπε ο δικός μας πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας (σημ. τι λέει η παροιμία για τους γιατρούς και τους δασκάλους;).

    Δεν θα μας δημιουργεί κανένα απολύτως πρόβλημα και ο κύριος πρόεδρος, ο δάσκαλος και όχι ο γιατρός, δεν θα μπαίνει στον κόπο να μας κάνει το "μέντιουμ", διαμηνύοντας τα μειονεκτικά αισθήματα που γεννά η θέα του Εσταυρωμένου στους μικρούς μαθητές. Αυτός δεν κάνει για δάσκαλος. Κάνει για "διάμεσο πνεύμα", αφού μπορεί και μπαίνει μέσα στις ψυχούλες των μαθητών. Προτείνω ειδική θέση στην "δια βίου μάθηση και παιδεία". Ας το σκεφθούν οι του αρμόδιου Υπουργείου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή