20 Σεπ 2009

Ο Οικουμενισμός θριαμβεύει στην Κύπρο


Υπέρ του διαλόγου των «Εκκλησιών»

Θετικά βλέπουν το θέμα μητροπολίτες της Εκκλησίας της Κύπρου


ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΒΙΚΕΤΟΥ

Τέσσερις Μητροπολίτες της Εκκλησίας Κύπρου με δηλώσεις στον «Φ» τάσσονται σαφώς υπέρ της συνέχισης του θεολογικού διαλόγου μεταξύ της Ορθόδοξης και Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας ενόψει και της συνάντησης της Μεικτής Επιτροπής(ΜΕΘΔ), η οποία θα πραγματοποιηθεί στην Πάφο από τις 16-23 Οκτωβρίου.
Το θέμα όμως της συνάντησης της ΜΕΘΔ στην Κύπρο ενδέχεται να απασχολήσει την Ιερά Σύνοδο, η οποία θα συνέλθει περί το τέλος του μηνός για να συνεχίσει τη συζήτηση για τον νέο Καταστατικό Χάρτη.

Το θέμα θα απασχολήσει την Ιερά Σύνοδο

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Φ» ο καθηγητής της Δογματικής Θεολογίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Δημήτριος Τσελεγγίδης με επιστολή του, ημερομηνίας 10.9.2009, προς τον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο και τους Κύπριους Ιεράρχες παρακαλεί να συνέλθει εκτάκτως η Ιερά Σύνοδος για να μελετήσει το θέμα της συνάντησης της ΜΕΘΔ, το οποίο είναι «ο ρόλος του Επισκόπου Ρώμης (Πάπα) εν τη κοινωνία όλων των Εκκλησιών».
Ο Μητροπολίτης Πάφου Γεώργιος, ο οποίος είναι εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Κύπρου στο διάλογο, τόνισε στον «Φ» ότι οι εκπρόσωποι των Ορθοδόξων Εκκλησιών στις συζητήσεις γνωρίζουν καλά τη θεολογία και εκκλησιολογία της Εκκλησίας μας και «δεν προδίδουν την Ορθοδοξία».
Ο Μητροπολίτης Κύκκου Νικηφόρος
μας δήλωσε ότι δεν συντρέχει λόγος να συνέλθει εκτάκτως η Ιερά Σύνοδος και ότι ο ίδιος συντάσσεται με τη θέση του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο θέμα των θεολογικών και διαθρησκειακών διαλόγων. «Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν είναι εθνικιστική ,αλλά οικουμενική και γι’ αυτό δεν μπορεί να είναι κλεισμένη στο καβούκι της, αλλά πρέπει να διαλέγεται με όλους», υπογράμμισε. Επίσης, μας υπέδειξε ότι ο ίδιος ο Χριστός και Άγιοι και φωτισμένοι πατέρες της Εκκλησίας μας έκαναν διάλογο με αλλοδόξους.
Ο Μητροπολίτης Τριμυθούντος Βαρνάβας δήλωσε ότι η πορεία του διαλόγου ενδιαφέρει τους Ιεράρχες και ότι «ορισμένοι ανησυχούν» από την τροπή του. Ανέφερε ότι το θέμα θα μπορούσε να τεθεί προ ημερησίας διατάξεως στην επόμενη συνεδρίαση της Συνόδου, όπου και θα εκφράσει τις απόψεις του. Ο Μητροπολίτης Ταμασού Ησαΐας ανέφερε ότι δεν έχει δει την επιστολή Τσελεγγίδη και συνεπώς δεν μπορεί να κάνει σχόλια.
Ο Μόρφου Νεόφυτος δήλωσε στον «Φ» ότι δεν συμφωνεί με τη διακοπή του διαλόγου, επεσήμανε όμως ότι χρειάζεται υπευθυνότητα. Ίσως να πρέπει ο διάλογος με τους Ρωμαιοκαθολικούς να συνεχιστεί πάνω σε άλλη βάση και ημερήσια διάταξη, πρόσθεσε.
Παράλληλα, σημείωσε ότι η σύνοδος και οι Επίσκοποι πρέπει να ενημερώνουν για το διάλογο τους πνευματικούς, τους ιερείς και το πλήρωμα της Εκκλησίας. «Δεν θα πρέπει να φθάσουμε σε διχασμό των Ορθοδόξων σε ενωτικούς και ανθενωτικούς», υπογράμμισε.
Ο Μητροπολίτης Κωνσταντίας Βασίλειος, ο οποίος εκπροσωπούσε παλαιότερα την Εκκλησία της Κύπρου στο διάλογο, τάσσεται υπέρ της συνέχισής του.
Με δήλωσή του στον «Φ» απορρίπτει κατηγορηματικά την άποψη ότι εγκαταλείπεται η παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας. «Είναι βλασφημία να υποστηρίζεται ότι αποδεχόμεθα πρωτείο εξουσίας και αυθεντίας στον Πάπα», τόνισε.
Τα μέχρι τώρα κείμενα του διαλόγου, εξήγησε, «δεν είναι Ομολογίες πίστεως, αλλά προσπάθεια αποτύπωσης της κοινής θεολογικής παράδοσης της Αδιαίρετης Εκκλησίας, της πρώτης χιλιετίας». Τα κείμενα αυτά θα εγκριθούν ή θα απορριφθούν από τις κατά τόπους Ορθόδοξες Εκκλησίες, όταν συμπληρωθεί ο διάλογος, πρόσθεσε.
Ο Μητροπολίτης Κυρηνείας Παύλος, ο οποίος είναι και πρόεδρος της Συνοδικής Επιτροπής για Θεολογικά Ζητήματα είχε βεβαρυμένο πρόγραμμα, μας είπαν από το γραφείο του, και δεν μπορέσαμε να μιλήσουμε μαζί του. Ο Λεμεσού Αθανάσιος απουσίαζε από το γραφείο του, ενώ ο Κιτίου Χρυσόστομος βρίσκεται στο εξωτερικό.
Εξάλλου, σύμφωνα με πληροφορίες ο Χωρεπίσκοπος Καρπασίας Χριστοφόρος δεν έχει ενημερωθεί ότι στη συνάντηση της Κύπρου θα πάρει τη θέση του ο Κωνσταντίας Βασίλειος. Κατά τις ίδιες πληροφορίες ο κ. Χριστοφόρος έλαβε πρόσκληση από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, στην οποία απάντησε θετικά με επιστολή του.
Επισημαίνεται ότι η Εκκλησία της Κύπρου συμμετέχει ενεργώς στο διάλογο αυτό από την έναρξη του το 1980 επί του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου του Α’.

Ο ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ - 19 /09/2009

2 σχόλια:

  1. "... και μη εισενέγκης ημάς εις πειρασμόν".

    Τόσο μεγάλη αφέλεια από ποιμένες ποιμένων! Δεν έχουν καταλάβει ότι οι διάλογοι αυτοί καθ΄ εαυτοί,γίνονται για να μας οδηγήσουν στην άμβλυνση του θρησκευτικού μας φρονήματος και όλοι στο τέλος, βλέποντας διαρκώς όλα αυτά τα πήγαινε-έλα,τους ασπασμούς,τις συντροφικές ευλογίες των πιστών και τις "προσευχές της παρέας",να βγάλουμε το συμπέρασμα "είμαστε το ίδιο";

    Θα μας λένε για χρόνια ότι "γνωρίζουν καλά τη θεολογία και εκκλησιολογία της Εκκλησίας μας και δεν προδίδουν την Ορθοδοξία",ότι "η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν είναι εθνικιστική ,αλλά οικουμενική και γι’ αυτό δεν μπορεί να είναι κλεισμένη στο καβούκι της, αλλά πρέπει να διαλέγεται με όλους" ή ότι "μας υπέδειξε ο ίδιος ο Χριστός και Άγιοι και φωτισμένοι πατέρες της Εκκλησίας να κάνουμε διάλογο με αλλόδοξους" και πολλά άλλα κούφια και ανέξοδα λόγια.

    Μα καλά, θεολόγοι δεν υπήρχαν να αναλάβουν το έργο των διερευνητικών διαλόγων για να δουν τις προθέσεις που οι άλλοι έχουν; Είναι ανάγκη αυτό το έργο να το αναλαμβάνουν οι κεφαλές και από τη μια να μας λένε ότι έχουμε δογματικές διαφορές και από την άλλη να κάθονται να κουβεντιάζουν 'γιά τό πρω­τεῖ­ο τοῦ Ἐ­πι­σκό­που Ρώ­μης «εἰς μεγαλύτερον βάθος»' όπως γράφει και ο καθηγητής Δ.Τσελεγγίδης;

    Ποιο είναι αυτό το "βάθος" που μέχρι τώρα δεν το ξέραμε; Το "βάθος" αυτό έπιασε τον πάτο της Α΄ και Β΄ Βατικάνειας συνόδου και παρακάτω δεν πάει. Τι θέλουν; Να πάμε κι εμείς εκεί;

    "Μη εισενέγκης ημάς εις πειρασμόν",Κύριε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλά τώρα το μάθατε ότι ο Κύκκου είναι αρχιοικουμενιστής;

    ΑπάντησηΔιαγραφή