26 Αυγ 2009

Η ένωση των εκκλησιών (Γέρων Φιλόθεος Ζερβάκος)


Η ένωση των Εκκλησιών είναι αδύνατη, διότι οι Παπικοί είναι ενάντιοι στο Ευαγγέλιο του Χριστού και στις Πατερικές Παραδόσεις

(απαντητική επιστολή προς τον Καθολικό κ. Morello, Μάρτιος 1964)

Αγαπητέ κ. Morello,

Έλαβα την επιστολή σας και τη διάβασα με προ­σοχή. Μας γράφετε να μην εμποδίζουμε την ένωση με τον Τοποτηρητή του θρόνου του Πρωτοκορυφαίου Πέτρου, Πάπα Παύλο τον ΣΤ', διότι θα μετανιώσουμε αιωνίως. Σας απαντούμε ότι δε λέει την αλήθεια.
Ε­μείς θέλουμε την ένωση και ευχόμαστε διαρκώς «υπέρ της των πάντων ενώσεως». Ουσιαστικά την εμποδίζε­τε σεις οι Παπικοί. Και αν δε μετανοήσετε εδώ, στην πρόσκαιρη ζωή, θα μετανοήσετε στον Αδη, όπου ό­μως «ουκ έστι μετάνοια»!
Εμείς οι Ορθόδοξοι Έλληνες θέλουμε την ένω­ση όπως ορίζει ο Χριστός, ενώ εσείς, οι Λατίνοι, την θέλετε όπως ορίζει ο Πάπας. Εάν ο Πάπας ήταν σύμ­φωνος με το Χριστό, να μην αμφιβάλλετε ότι κι εμείς οι Ορθόδοξοι, που έχουμε την ορθή πίστη του Χριστού, θα δεχόμασταν την ένωση.
Εφόσον όμως ο Πά­πας δε συμφωνεί με το Χριστό, δεν είναι δυνατό ποτέ, ποτέ, να συμφωνήσουμε με τον Πάπα. Όταν ακούσεις και γνωρίσεις και δεχθείς την αλήθεια, θα την ομολο­γήσεις και τότε θα χωριστείς από τον Πάπα και θα ε­νωθείς με το Χριστό, με μας τους Ορθόδοξους Χρι­στιανούς, που φρονούμε όπως ορίζει ο Χριστός.
Ο Χριστός παρήγγειλε στους Μαθητές Του και, μέσω αυτών, σε μας και σε όλους τους Χριστιανούς: Όποιος θέλει να γίνει μεγάλος ανάμεσά σας πρέπει να γίνει υπηρέτης σας΄ και όποιος από σας θέλει να είναι πρώτος πρέπει να γίνει δούλος όλων. Γιατί και ο Υιός του Ανθρώπου δεν ήρθε για να τον υπηρετή­σουν, αλλά για να υπηρετήσει και να προσφέρει τη ζωή του λύτρο για όλους (Μάρκ. 10, 43-5).
Δεν εξαί­ρεσε τον Πέτρο από τους άλλους Μαθητές, ούτε τους Πάπες. Δεν είπε: Συ, Πέτρε, και οι διάδοχοί σου Πά­πες να είστε πρώτοι και να λέτε ότι είστε μεγάλοι!Βλέπεις, αγαπητέ μου, ότι ο Πάπας δε συμφωνεί με το Χριστό;
Γιατί ο Πάπας, ενάντια στο λόγο του Χριστού, λέει: Εγώ είμαι πρώτος. Όλοι οι άλλοι εί­ναι κατώτεροί μου και πρέπει να με αναγνωρίζουν ως πρώτο!
Ο άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος γράφει: Αν ισχυρι­στούμε πως είμαστε αναμάρτητοι, εξαπατούμε τον ε­αυτό μας και δε λέμε την αλήθεια.... Αν ισχυριστούμε πως δεν έχουμε ποτέ αμαρτήσει, βγάζουμε ψεύτη το Θεό, και ο λόγος του δε ζει μέσα μας (1 Ιω. 1, 8.10). Βλέπεις, αγαπητέ, ότι ο άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος καθαρά λέει ότι, εάν πούμε ότι δεν είμαστε αμαρτω­λοί, πλανιόμαστε και δε λέμε την αλήθεια; Ο Πάπας όμως, όλοι οι μαθητές και οι οπαδοί του, λέτε ότι εί­ναι αλάθητος!
Πώς είναι δυνατό, αγαπητέ, να δεχθούμε ένωση, ε­φόσον ο Πάπας και σεις οι Παπικοί είστε ασύμφωνοι και αντίθετοι στη διδασκαλία του Ευαγγελίου τού Σω­τήρα μας Ιησού Χριστού και των αγίων Αποστόλων;
Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός έδωσε εντολή στους Μαθητές του: Πηγαίνετε και κάνετε μαθητές μου όλα τα έθνη, βαπτίζοντάς τους στο όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος (Ματθ. 28, 19), και΄ Όποιος πιστέψει και βαπτιστεί θα σωθεί (Μάρκ. 16, 16).
Και αυτή την εντολή τού Κυρίου μας ο Πάπας και σεις οι οπαδοί του την αθετήσατε και αντί να βα­πτίζετε, ραντίζετε. Ο Χριστός δεν είπε «ραντίζοντες αυτούς», αλλά είπε «Βαπτίζοντες»΄ ούτε είπε «ο ραντι­σθείς σωθήσεται», αλλ' «ο βαπτισθείς σωθήσεται».Ο οικουμενικός διδάσκαλος, ο θεοκήρυκας Από­στολος των εθνών Παύλος, το στόμα τού Χριστού, γρά­φει: Ένας Κύριος, μία πίστη, ένα βάπτισμα (Εφ. 4, 5).
Και η πρώτη αγία Οικουμενική Σύνοδος -στην οποία ο Πάπας Ρώμης Σίλβεστρος είχε αποστείλει αντιπρο­σώπους του τον Επίσκοπο Κορδούης και τους Πρεσβυ­τέρους Βίκτορα και Βικέντιο- ακολουθώντας τον Από­στολο Παύλο δογμάτισαν στο Σύμβολο της Πίστεως μία πίστη και ένα βάπτισμα: «Πιστεύω εις ένα Θεόν, πατέρα, Παντοκράτορα... και εις ένα Κύριον Ιησούν Χριστόν .... και εις το Πνεύμα το Αγιον, το Κύριον, το Ζωοποιόν, το εκ του Πατρός εκπορευόμενον... Εις Μίαν, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν. Ομολογώ εν βάπτισμα εις άφεσιν αμαρτιών».
Τούτο το άγιο Σύμβολο της Πίστεως δέχθηκαν και κατείχαν όλοι οι Πάπες και όλοι οι Χριστιανοί της Δύσης μέχρι το δέκατο αιώνα. Τότε αποχώρησαν και αποσχίστηκαν από τη Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, καταφρόνησαν τον κορυ­φαίο θεοκήρυκα Απόστολο Παύλο, τις επτά άγιες Οι­κουμενικές Συνόδους και τους αγίους Πατέρες που τις συγκρότησαν.
Τότε ίδρυσαν δεύτερη, νέα Εκκλησία, την οποία ψευδώς ονόμασαν Καθολική. Έκαμαν προ­σθήκη στο Σύμβολο της Πίστεως και αντικατέστησαν το «εν βάπτισμα» με «ράντισμα» και επίχυση νερού στο κεφάλι τού βαπτιζόμενου. Στη συνέχεια οι κατά καιρούς Πάπες έκαμαν αλλαγές σε όλα σχεδόν τα μυστήρια και καταφρόνησαν τους Ιερούς Κανόνες και τις Ιερές Παραδόσεις, που παραλάβαμε από τους α­γίους Αποστόλους και τους αγίους Πατέρες.
Βλέποντας ο Λούθηρος τις καταφρονήσεις και τις καινοτομίες που εισήγαγαν οι κατά καιρούς Πάπες, διαμαρτυρήθηκε, αλλά δεν εισακούστηκε. Τότε απο­χώρησε από τη Δυτική Εκκλησία και, αντί να επιστρέψει και αυτός στην πρώτη Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, ίδρυσε δική του, την Εκ­κλησία των Προτεσταντών - Διαμαρτυρομένων. Οι διάδοχοί του και οι διάδοχοι του μεταρρυθμιστή Καλβίνου, ίδρυσαν πολλές Εκκλησίες και εξακολουθούν συνέχεια να ιδρύουν.
Έτσι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία έγινε πολλές, η μία πίστη πολλές, και το ένα Βάπτισμα πολλά βαπτίσματα! Ό­λες αυτές -και άλλες- αταξίες, πλάνες και αιρέσεις επήγασαν από τη Δυτική Εκκλησία, από τους Πάπες, οι οποίοι ξέσχισαν σε πολλά κομμάτια τον μονοκόμ­ματο, άρραφο χιτώνα της Εκκλησίας, που ύφανε ο Θεός. Στη συνέχεια οι Πάπες δε σταμάτησαν τις καινο­τομίες. Έφτασαν σε σημείο να καινοτομήσουν και στα σώματά τους. Διότι, ενώ ο Θεός τους έπλασε άνδρες, αυτοί ξύρισαν τα γένεια και το μουστάκι και άλ­λαξαν την ανδρική τους μορφή. Όλοι οι άγιοι: Προ­φήτες, Απόστολοι, Όσιοι, ήταν με γένεια.
Ο Μονο­γενής Υιός και Λόγος του Θεού και Πατρός, που κα­τέβηκε από τους ουρανούς στη γη και έγινε ολόιδιος άνθρωπος με εμάς εκτός από την αμαρτία, για την σω­τηρία μας, με γένεια ήταν. Αλλά και οι Πάπες στην Ιταλία πριν από το σχίσμα με γένεια ήταν, και οι Α­γιοι της Ιταλίας στους παλιούς ναούς φαίνονται αγιο­γραφημένοι με γένεια.
Βλέπεις, αγαπητέ, σε πόσα λάθη και πλάνες γκρέμισε τους Πάπες η υπερηφάνεια; Με το που ύψωσαν τον εαυτό τους και φαντάστηκαν ότι είναι ανώτεροι ό­λων, συμπαρέσυραν και σας και όλους τους Δυτικούς στην πλάνη να τους παραδέχεστε ως αλάθητους! Πώς είναι δυνατό να δεχτούμε ένωση με εκείνους, που μι­λούν και φρονούν και ενεργούν εναντίον του Θεού, ε­ναντίον των Πατερικών Παραδόσεων;
Ο θεοκήρυκας Απόστολος Παύλος γράφει: Να είστε σταθεροί και να μένετε πιστοί στις διδασκαλίες που σας παραδώσα­με είτε προφορικά είτε με επιστολή μας (2 Θεσσ. 2, 15). Και πάλι: Αλλά κι αν εμείς ή ακόμη κι ένας άγ­γελος από τον ουρανό σας κηρύξει ένα ευαγγέλιο δια­φορετικό από το ευαγγέλιο που σας κηρύξαμε, να εί­ναι ανάθεμα! (Γαλ. 1, 8).
Το ίδιο, και ο θεοφόρος Ι­γνάτιος λέει: «Όποιος μιλάει ή κάνει ενάντια σ' αυτά που διαταχτήκαμε, κι αν ακόμη είναι αξιόπιστος άν­θρωπος, κι αν νηστεύει, κι αν ζει στην παρθενία, κι αν κάνει θαυμαστά σημεία, να τον βλέπεις σαν λύκο με προβειά προβάτου, που ετοιμάζει με τα έργα του τη φθορά των προβάτων».
Αλλά και η Ζ' Οικουμενική Σύνοδος ορίζει: «Τρεις φορές αναθεματίζουμε όλες τις καινοτομίες που έγιναν, και που μέλλουν να γίνουν, ε­νάντια στην Εκκλησιαστική Παράδοση και στη διδα­σκαλία και στο παράδειγμα των αγίων και αειμνή­στων Πατέρων» (Συνοδικό της Ζ' Οικουμενικής Συνό­δου υπέρ της Ορθοδοξίας, Τριώδιο. Κυριακή Ορθοδοξίας).
Επίσης ο σοφός Βρυέννιος λέει: «Αν κά­ποιος σαλεύει κάτι από τις διδασκαλίες των θεοφόρων Πατέρων, αυτό να μην το πούμε κατ' οικονομία πα­ρέκκλιση, αλλά παράβαση και προδοσία της πίστης και ασέβεια προς το Θεό».
Όμως μας κάνει ακόμη πιο διστακτικούς το λυπη­ρό γεγονός ότι ανάμεσα σε μας τους Ορθοδόξους βρίσκεται η ΟΥΝΙΑ χωρίς καμία δικαιολογία. Γιατί αυτή (η ουνία) λειτουργεί σαν χοάνη, που καταπίνει τις ορθόδοξες ψυχές, ή σαν προβατόσχημη αρπακτική και χωρίς έλεος λύκαινα, που «ζητεί δολίως -κατά τον αείμνηστο Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο Παπαδό­πουλο- να υπαγάγη τους λαούς υπό τον παπισμόν και βαθμιαίως και ανεπαισθήτως να τους εκλατινίση».
Σε μας τους Ορθοδόξους λοιπόν η ουνία προκαλεί πάντοτε φρίκη, διότι αντιπροσωπεύει δόλο και απάτη στα ζητήματα της θρησκείας. Γι’ αυτό σωστά γράφη­κε (Εστία 14.9.63) ότι «ο Ουνιτισμός αποτελεί θεμε­λιώδη αιτία διαμάχης μεταξύ Ανατολικής και Δυτι­κής Εκκλησίας΄ διαμάχης η οποία ευρύνει το χάσμα του χωρισμού και προφανώς δεν επιτρέπει την έναρξη διαλόγου μεταξύ τους για συμφιλίωση και, πολύ πε­ρισσότερο, για ενότητα».
Ακριβώς, επειδή με την απατηλή τους στάση οι Ουνίτες δηλητηριάζουν τις σχέσεις των δύο Εκκλη­σιών, θα έπρεπε να τεθεί ως πρωταρχικός όρος για την ένωση ή άμεση διάλυση της Ουνίας. Παράλληλα ο Πάπας πρέπει να πάψει να θεωρεί τους αρχηγούς των Ανατολικών Ορθοδόξων Εκκλησιών ως άσω­τους υιούς, που δέχεται ευχαρίστως την ...επάνοδό τους στους κόλπους της Ρώμης!! Χωρίς την αποδοχή αυτών των δύο όρων είναι περιττό να μιλούν για την «ποθητή ένωση των Εκκλησιών»!

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης και ο Πάπας

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας και ο Πάπας Παύλος αν είχαν λίγο φόβο Θεού, αν είχαν λί­γη ταπείνωση, έπρεπε να ντυθούν τρίχινους σάκους, να κλάψουν τις αμαρτίες τους, να μετανοήσουν και να ομολογήσουν τις αμαρτίες τους και να ζητήσουν το έ­λεος από τον Κύριο... και όχι να ζητούν γιορτές και τελετές, επαίνους και εγκώμια για τη μεγάλη κατα­φρόνηση που κάνουν στο Θεό, στις Αποστολικές Πα­ραδόσεις και στους Ιερούς Κανόνες.
Ο Αθηναγόρας κολακεύοντας τον Πάπα του είπε: Συ είσαι πρώτος. Ενώ έπρεπε να του πει: Συ είσαι πρώτος στην υπερηφάνεια, διότι λέγεσαι αλάθητος, και δεύτερος εγώ, που λέγομαι παναγιώτατος.
Ούτε συ είσαι αλάθητος, ούτε εγώ είμαι παναγιώτατος. Είμα­στε και οι δύο αμαρτωλοί και ενάντιοι στη διδασκα­λία και την εντολή του Κυρίου, που είπε: Όποιος θέ­λει να γίνει πρώτος, να είναι ο τελευταίος όλων (Μάρκ. 10, 44), και΄ όταν κάμετε όλα όσα σας προστά­ζει ο Θεός, να λέτε: "είμαστε ανάξιοι δούλοι' κάναμε αυτό που οφείλαμε να κάνουμε" (Λουκ. 17, 10).
Παρακαλείτε το Θεό να φυλάξει την Ορθόδοξη Εκκλησία και τους πιστούς από τις αιρέσεις και τους λυσσώδεις λύκους. Εμείς πρέπει να πιστεύουμε ότι ο Κύριος δε θα αφήσει, δε θα εγκαταλείψει την Εκκλη­σία του, αλλά θα την υπερασπισθεί, θα την προστατέ­ψει και θα συντρίψει τους εχθρούς της ως σκεύη κεραμέως. Να έχετε θάρρος και πίστη και ελπίδα και, περισσότερο, αγάπη στο Θεό, και ο Θεός θα είναι πάντα μαζί σας.

Τους Παπικούς να ευχόμαστε να τους φωτίσει ο Θεός

Σηκωθείτε από τον τάφο Χρυσόστομοι, Γρηγόριοι, Γερμανοί, Μεθόδιοι, Ταράσιοι, Νικηφόροι, Φώτιοι και όλοι οι αρχαίοι και νεώτεροι άγιοι Πατριάρχες της Κωνσταντινούπολης, που θυσιάσατε τη ζωή σας για τα πρόβατά σας, να δείτε ποιοι κατέχουν σή­μερα το θρόνο σας!
Εσείς σαν καλοί ποιμένες θυσιά­σατε τις ψυχές σας για τα πρόβατά σας΄ οι σημερινοί θυσιάζουν τα πρόβατα για τον εαυτό τους και ανοί­γουν τις θύρες και φωνάζουν τους λύκους να μπούνε μέσα και να κατασπαράξουν τα πρόβατα.
Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός, ο καλός ποιμένας, που θυσίασε τον εαυτό του για τα πρόβατα, λέει: Ο καλός ποιμέ­νας θυσιάζει τη ζωή του για χάρη των προβάτων. Ο μισθωτός όμως, που δεν είναι αληθινός βοσκός, που δεν είναι δικά του τα πρόβατα, όταν βλέπει το λύκο να έρχεται, αφήνει τα πρόβατα και φεύγει. Έτσι ο λύ­κος τα αρπάζει και τα διασκορπίζει. Ο μισθωτός φεύ­γει, γιατί είναι μισθωτός και δε νοιάζεται για τα πρό­βατα (Ιω. 10, 11-3).
Γιατί ο Πατριάρχης έχει εκπέσει σε τέτοιο ολί­σθημα, ώστε με τη θέλησή του να αγωνίζεται να πα­ραδώσει το ποίμνιό του στους λύκους να το κατασπαράξουν; Η αιτία είναι η υπερηφάνεια, η ρίζα και η αι­τία όλων των αμαρτιών, όλων των κακών, όλων των αιρέσεων, των συμφορών και των θλίψεων, και κυ­ρίως, η στέρηση της Χάρης του Θεού. Ο Κύριος εναντιώνεται στους υπερήφανους, όμως δίνει τη χάρη του στους ταπεινούς (Ιακ. 4, 6).
Ωστόσο, δικαιολογεί τον εαυτό του και λέει ότι έ­χει αγάπη και θέλει να ενωθούμε όλοι, διότι τούτο εδίδαξε ο Θεός. Ναι, αυτό είναι σωστό. Ο Θεός μας έ­δωσε την πρώτη εντολή της αγάπης και η Εκκλησία εύχεται «υπέρ της των πάντων ενώσεως».Ο Θεός όμως μας δίδαξε την αγάπη την αληθινή, όχι την ψεύτικη.
Την αγάπη όχι με τα χείλη και το στόμα, αλλά την αγάπη με όλη μας την ψυχή και την καρδιά΄ όχι την αγάπη την επιφανειακή, αλλά την ε­σωτερική.
Ο Κύριος μας δίδαξε την αληθινή αγάπη, αλλά συγχρόνως μας δίδαξε και μας παρήγγειλε, για να μας προφυλάξει, να προσέχουμε από τους ψευδοπροφήτες, τους ψευδόχριστους, τους ψευδοδιδασκάλους, τους λυκοποιμένες, τους λύκους, τους σκύλους, τους υποκριτές, αρχιερείς, ιερείς, γραμματείς και φαρισαίους.
Αυτούς ο Κύριος καυτηρίασε με τα φοβερά και φριχτά εκείνα «ουαί», χαρακτηρίζοντάς τους υπο­κριτές, ανόητους, τυφλούς, οδηγούς τυφλών, άρπαγες, άδικους, τάφους ασβεστωμένους, φίδια, γεννήματα εχιδνών. Από τέτοιους ανθρώπους μας παρήγγειλε ο Κύριος να προσέχουμε, να μην τους πλησιάζουμε, να μην έχουμε καμιά επικοινωνία΄ μόνο να ευχόμαστε να τους φωτίσει ο Κύριος να μετανοήσουν.
Πώς φέρθη­καν απέναντι σε τέτοιους ανθρώπους (λυκοποιμένες, ψευδοδιδασκάλους, ψευδοπροφήτες, ψευδόχριστους αιρετικούς) οι άγιοι Πατέρες; Αυτοί λοιπόν, οι άγιοι Πατέρες, οι μιμητές του Αρχιποίμενος Χριστού και διάδοχοι των Μαθητών του... οι θείοι ποιμένες, που θυσίασαν τη ζωή τους για τα λογικά τους πρόβατα, που συγκρότησαν τις σεπτές και άγιες Επτά Οικουμε­νικές Συνόδους, όλους αυτούς τους αιρετικούς που α­νέφερα τους εκσφενδόνισαν με τη σφενδόνη του Α­γίου Πνεύματος μακριά από το ποίμνιο του Χριστού΄ τους έδιωξαν μακριά και τους παρέδωσαν, ως αμετα­νόητους, στο αιώνιο ανάθεμα.
(Από το βιβλίο "Διδαχές πατρικές και θαυμαστά γεγονότα του γέροντος Φιλόθεου Ζερβάκου", Σελ. 103-111, Εκδόσεις "Ορθόδοξη Κυψέλη")
Ορθόδοξη Πορεία

17 σχόλια:

  1. "Ο θεοκήρυκας Απόστολος Παύλος γράφει: Να είστε σταθεροί και να μένετε πιστοί στις διδασκαλίες που σας παραδώσα­με είτε προφορικά είτε με επιστολή μας ...

    "Ο θεοφόρος Ι­γνάτιος λέει: «Όποιος μιλάει ή κάνει ενάντια σ' αυτά που διαταχτήκαμε (...) να τον βλέπεις σαν λύκο με προβιά προβάτου ...

    "Αλλά και η Ζ' Οικουμενική Σύνοδος ορίζει: «Τρεις φορές αναθεματίζουμε όλες τις καινοτομίες που έγιναν, και που μέλλουν να γίνουν, ε­νάντια στην Εκκλησιαστική Παράδοση ...

    "Ο σοφός Βρυέννιος λέει: «Αν κά­ποιος σαλεύει κάτι από τις διδασκαλίες των θεοφόρων Πατέρων, αυτό να μην το πούμε κατ' οικονομία πα­ρέκκλιση, αλλά παράβαση και προδοσία της πίστης και ασέβεια προς το Θεό».

    Παρ΄όλα αυτά,οι παλαιοημερολογίτες θεωρούνται μισητότατοι,και σχισματικοί,και εκτός εκκλησίας,και παραδοσιοκάπηλοι,και φονταμενταλιστές,και ... ταλιμπάν.Διατριβές επί διατριβών διαγκωίζονται για απόκτηση θεολογικού "ντοκτορά" με θέμα τη "ορθόδοξον διόρθωσιν" του επιστημονικά ανακριβούς παλαιού ημερολογίου, ο ίδιος δε ο μακαριστός π.Φιλόθεος Ζερβάκος,που εδώ δίνει την καλή μαρτυρία πίστεως,θεωρούσε πλανημένεους αυτούς που έμειναν πιστοί στο ειδωλολατρικό (sic) ιουλιανό ημερολόγιο και φυσικά, τους θεωρούσε εκτός εκκλησίας.

    Αυτή είναι η ανεπίγνωστη και ασυνείδητη διολίσθηση στην αγκαλιά του παπισμού,ορατή άλλωστε και από όλα όσα γράφονται και λέγονται κατά του οικουμενισμού.Κατηγορούμε τους παπικούς,κατηγορούμε τους εξ ημών οικουμενιστές και οικουμενίζοντες,δίνουμε την καλή ομολογία της πίστεως,αλλά από την άλλη,λατρεύουμε,τιμούμε και δοξάζουμε τον Θεό με την "εξ ορθοδόξου επόψεως ημερολογιακήν διόρθωσιν". Ο επιστημονισμός έκανε
    το θαύμα του,δεν θα μπορούσε να μας αφήσει ανεπηρέαστους, κι έτσι, δοξάζουμε επιστημονικά τον Θεό και επιστημονικά ... τον απορρίπτουμε.Αλλά αυτό δεν το λέμε.Αφήνουμε τους οικουμενιστές να το λένε για να δίνουμε εμείς την "καλήν απολογίαν" των νέων ημερών και των νέων χρόνων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. κ. Χριστοδουλίδη έχετε απόλυτο δίκαιο.

    Γεώργιος απο Λαμία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι να το κάνω,αγαπητέ κ.Γιώργο,τι να το κάνω το δίκαιο; Εδώ κι εξήντα τόσα χρόνια ζω κι έχω την αίσθηση ότι βρίσκομαι σε παρεμφερή εποχή της Εικονομαχίας.

    Όπου,λέει,άλλες εκκλησίες έχουν εικόνες, άλλες δεν έχουν και οι επίσκοποι να προσπαθούν να ησυχάσουν τους πιστούς λέγοντας: Και αυτός που προσκυνά "καλώς πράττει" και όποιος δεν τις προσκυνά "ουχ αμαρτάνει".

    Αλλά εκείνη την εποχή (Εικονομαχία) αυτές οι ψεύτικες οικονομίες θεωρήθηκαν - και ήταν - κάλπικες.
    Όταν όμως είχε εκσπάσει η έρις με τα κόλλυβα,ο τότε Πατριάρχης αντί να βάλει τα πράγματα στη θέση τους,είχε πει το αμίμητο: Αυτός που μνημονεύει τα κόλλυβα τις Κυριακές "ουχ αμαρτάνει",και όποιος δεν τα μνημονεύει "καλώς πράττει".Και άρχισαν οι μοναχοί να σφάζονται.Η Φαναριώτικη διπλωματία είχε αρχίσει να ξυπνά και να ασπάζεται το παπικό λεξιλόγιο.

    Το ίδιο συνεχίζεται στις μέρες μας με τη χρόνια διαμάχη του ημερολογίου.Το οποίο,αυτή τη φορά, μας το επέβαλε η ευρωπαϊκή διπλωματία συνεργούσης και της του Φαναρίου.Ο εξευρωπαϊσμός της Τουρκίας προϋποθέτει βεβαίως τον εκδυτικισμό της Ελλάδος.Αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. κ. Χριστοδουλίδη,νομίζω πως πρέπει να ξεκινήσει νέος διάλογος αντί του διαλόγου με τους παπικούς και τους άλλους αιρετικούς, θα έπρεπε να επιδιώχθεί διάλογος με τους Παλαιοημεολογίτες( όχι όλους γενικά αφού και αυτοί έχουν χωριστεί σε πολλές ομάδες που έχουν πέσει σε πλάνες).

    Γεώργιος από Λάμία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κ. Χριστοδουλίδη, κυκλοφορείτε στο δρόμο με χιτώνα ή ενδεδυμένος παντελόνι? Η πατροπαράδοτες ενδυμασίες είναι όπως ξέρετε άλλες και όχι οι δυτικόφερτες…
    Λοιπόν, θα σας δούμε και με χιτώνα μιας και είστε τόσο της παράδοσης??! Ή σ’αυτά δεν κολλάτε και πετάξατε τους χιτώνες?? Μήπως θα έπρεπε να το ξανασκεφτείτε?

    4_0

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Βεβαίως και να αρχίσει διάλογος.Για κάνετε όμως ένα προσκύνημα στο Άγιον Όρος κι εκεί να δείτε τι γίνεται. Όλοι εναντίον των Εσφιγμενιτών,των παραδοσιοκάπηλων,παραδοσιόπληκτων,
    φονταμενταλιστών και ουδείς κατά των νεοορθόδοξων Γιανναράδων,Ράμφων,
    Γουνελάδων και της υπόλοιπης ελιτίστικης (αισθητικής) ορθοδοξίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κύριε Ανώνυμε 4_0,
    Την παράδοση τη σεβόμαστε,την τιμούμε και την προστατεύουμε, όταν είναι ιερή,όταν μας μεταθέτει σε χρόνους, όπου το εξωτερικό ένδυμα,καθώς και άλλα, συνήφθη με το ιερό και έκτοτε,αυτό μαζί με τα άλλα (...) έγιναν αποδεκτά και σεβάσμια από όλους.Ή σχεδόν από όλους.

    Αν ο χιτώνας έγινε στην πορεία φουστανέλα και μετά παντελόνι, αυτό δεν αφορά σε παράδοση.Δεν έχει σχέση με ιερό και γενικά,με αυτό που ονομάζουμε ιερότητα.

    Προσωπικά,αφού με βάλατε να το ξανασκεφθώ,θα σας απαντούσα ότι οι σημερινοί άγιοι,που ποτέ δεν θα πάψουν να υπάρχουν,είναι όπως εκείνοι,των "ημερών αρχαίων",με μαύρο χιτώνα και με γένια. Αλλά μπορεί να είναι φρεσκοξυρισμένοι,
    καθαροί και να φορούν παντελόνια.
    Αν όμως λιγάκι τους σκαλίσετε, γρήγορα θα βρεθείτε αντιμέτωπος με "φιγούρες" μαύρες,αξύριστες,
    ρακένδυτες.Με μια λέξη "out of fashion".

    Θα σηκωθείτε γρήγορα να φύγετε.Θα ξεκολλήσετε και θα πάτε σε κάποιους άλλους.Που θα είναι όμοιοι με τους προηγούμενους.Θα τους σκαλίσετε κι αυτούς και θα βρείτε αυτό που ζητάτε: Υψηλή ραπτική,υφάσματα πρώτης κατηγορίας,αποσμητικά,αρώματα, αστραφτερές επιδερμίδες και ανδρικές κολόνιες "για όλες τις αισθήσεις".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αν και με μπερδέψατε εκεί στο τέλος, με τα αρώματα κτλ. θα συνεχίσω.

    Θεωρείτε ιερό το ημερολόγιο? Θεωρείτε ιερό το παλαίο ημερολόγιο?
    Θεωρείτε ιερή αγανάκτηση την απόσχιση των ΓΟΧ ?
    Θεωρείτε το ζήτημα των ιερών εικόνων παρόμοιο μ'αυτό του ημερολογίου?
    Θεωρείτε πως τώρα που έχουμε νέο ημερολόγιο δεν μπορούμε να αγιάσουμε?
    Θεωρείτε πως οι ΓΟΧ αν και αποκόπηκαν δεν πρέπει να τους θεωρούμε σχισματικούς γιατί 'κρατούν την παράδοση'? Ποια παράδοση? Την ιερή ή την πρακτική?

    Νομίζω πως αρκούν αυτά για να καταλάβει κάποιος πως κακώς αποκόπηκαν και είναι κρίμα να μένουν αποκομένοι γιατί όταν χρονίζει το λάθος το σίγουρο είναι πως θα φέρει κι άλλο, κι άλλο, κι άλλο...

    4_0

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κύριε Ανώνυμε 4_0,

    Δεν θα απαντήσω στα ερωτήματά σας.Ο λόγος θα μακρύνει,
    ενδεχομένως και άσκοπα.Θα σας ευχηθώ μόνο να έχετε διάθεση μαθητείας και πρόθεση απροκατάληπτη.Ο καρδιογνώστης,που μόνο Εκείνος γνωρίζει την προαίρεση του καθενός,θα σας δώσει τις απαντήσεις.
    Και να θυμόσαστε πάντα ένα πράγμα: Το μόνο που δεν μπορεί κάνει ο Εωσφόρος είναι η ταπείνωση.Να μαθητεύσει εν Χριστώ δεν το δέχεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αγαπητέ 4_0
    Τόσο εγώ που υπογράφω με το μικρό μου όνομα, αλλά και εσύ με το 4_0 , νομίζω δεν έχουμε δικαίωμα να μιλάμε κάνοντας τους έξυπνους σε κάποιον που την άποψη του την υπογράφη με το ονοματεπώνυμό του.

    Όταν θα φτάσουμε κι΄εμείς να υπογράφουμε την άποψή μας τότε άς κάνουμε όσες ερωτήσεις θέλουμε.

    Γεώργιος από Λαμία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητοί, φυσικά και δεν περίμενα να μου απαντήσετε! Αλλά ας μη περνά από το νου σας πως δεν έχω τις σωστές απαντήσεις! Τις έχω και είναι σχεδόν μονολεκτικές. Όποιος μένει πεισματικά στις απόψεις του αυτός έχει το πρόβλημα! Οι αποκομμένοι ΓΟΧ είναι στην περίπτωσή μας αυτοί που χρονίζουν, που μένουν στο λάθος τους..

    Γιώργο από Λαμία, αν αισθάνεσαι οτι μας κάνεις τον έξυπνο καλόν είναι να σταματήσεις γιατί δεν είναι σωστό! Σχετικά με την ανωνυμία αυτά που λες δε έχουν καμία μα καμία σημασία! Το μέγα θέμα δεν είναι η ανωνυμία αλλά η αλήθεια! Αν έχεις πρόβλημα και μ'αυτή τότε κάτι πρέπει να κάνεις! Εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα μ'αυτά, γι'αυτό και γράφω ό,τι έχω στο μυαλό και την καρδιά μου χωρίς να θέλω να κάνω τον έξυπνο.

    Κ. Χριστοδουλίδη, με 5 απαντήσεις της μισής σειράς θα μακρύνει ο λόγος σας? Και να πει κανείς ότι οι ερωτήσεις είναι δύσκολες!
    Αγαπητέ, ποτέ μια απάντηση σε ένα θέμα και μάλιστα η σωστή απάντηση, δεν είναι άσκοπη!!
    Αγαπητέ, το να παραδεχτούν ταπεινά το λάθος τους και να επιστρέψουν στην Εκκλησία οι ΓΟΧ είναι δύσκολο, ναι αλλά όχι ακατόρθωτο! Καλά λέτε πως μόνο οι δαίμονες δεν μπορούν να επιστρέψουν, ομολογώντας ταπεινά τη μηδαμινότητά τους!

    4_0

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Από Ανώνυμος 4_0:
    "... γι'αυτό και γράφω ό,τι έχω στο μυαλό και την καρδιά μου χωρίς να θέλω να κάνω τον έξυπνο."

    Από ΚΧ :

    "Καρδίαν καθαράν κτίσον εν εμοί ο Θεός,και πνεύμα ευθές εγκαίνισον εν τοις εγκάτοις μου".

    Πρώτα θα πρέπει να καθαρίσεις την καρδιά σου (περιτομή καρδίας) και μετά,αυτά που θα γράφει η καρδιά σου, θα είναι και του μυαλού σου.Τότε,και μόνον τότε,το "ευθές πνεύμα" θα εγκατασταθεί (και) στα δικά σου τα "έγκατα" και θα είσαι σε θέση να καταλάβεις τα ερωτήματα που έθεσες,ίσως,με μικρή δική μου βοήθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Εμ, που είναι αυτή η μικρή βοήθειά σου κ. Χριστοδουλίδη, που είναι?
    Προς το παρόν ‘σιωπάτε’ αν και με λιγότερα λόγια από όσα γράφετε περί άλλων τινών θα μπορούσατε να σκεφτείτε και να γράψετε απαντήσεις για αυτά τα ερωτήματα που σας έθεσα. Δε το κάνετε όμως! Γιατί??

    Είπα, γράφω ό,τι έχω στο μυαλό ΚΑΙ στην καρδιά! Ούτε υποστήριξα πως έχω καθαρά καρδία ούτε πνεύμα ευθές! Μη μπερδεύετε, λοιπόν, αυτά που λέω με δικές σας σκέψεις!

    4_0

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κύριε Ανώνυμε 4_0

    Αν και δεν είμαι ο Πιλάτος,θα πω αυτό που εκείνος είπε:" ό γέγραφα,γέγραφα".Τέλος και τω Θεώ η Δόξα.-θνεθτ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Εν ολίγοις, κρύβεστε πίσω από το δάκτυλό σας?
    Αγαπητέ ο Πιλάτος κάλλιστα θα μπορούσε να πράξει αλλιώς! Δε το έκανε και θα λάβει ό,τι είναι σωστό! Και εσείς κάλλιστα θα μπορούσατε να δείτε την αλήθεια! Το κάνετε όμως……. ή σαν και τον Πιλάτο δίνετε την αλήθεια σε χέρια που δεν πρέπει??
    Αν είπατε ό,τι είχατε να πει, ελπίζω να μη σας ξαναδώ να μιλάτε περί παλαιού ημερολογίου κτλ κτλ τουλάχιστον στο μπλογκ αυτό. Αν πάλι θελήσετε να αναφερθείτε και πάλι στο θέμα τούτο, ΙΔΟΥ 5 ερωτήσεις περιμένουν απαντήσεις (για να σας βοηθήσω εγώ, μιας που εσείς δεν δίνετε καμιά βοήθεια αν και λέτε το αντίθετο, και στις 5 με ένα όχι τελειώνεις!)

    4_0

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμε 4_0
    Τι είναι αυτά που γράφεις ;
    “Σχετικά με την ανωνυμία αυτά που λες δε έχουν καμία μα καμία σημασία! Το μέγα θέμα δεν είναι η ανωνυμία αλλά η αλήθεια! Αν έχεις πρόβλημα και μ'αυτή τότε κάτι πρέπει να κάνεις! Εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα μ'αυτά, γι'αυτό και γράφω ό,τι έχω στο μυαλό και την καρδιά μου χωρίς να θέλω να κάνω τον έξυπνο”.
    Αν πιστεύεις ότι η ανωνυμία εκπροσωπεί την αλήθεια λυπάμαι πολύ.
    Εγώ ‘εγραψα : «Όταν θα φτάσουμε κι΄εμείς να υπογράφουμε την άποψή μας τότε άς κάνουμε όσες ερωτήσεις θέλουμε» και εσύ πήγες το θέμα αλλού.
    Ηρέμησε λίγο γιατί είσαι αρκετά οξύθυμος. Ποιόν θέλεις να υπερασπιστείς με όλα αυτά ;

    M΄αρέσει που μας απαγορευεις και να μιλάμε, φαίνεσαι αρκετά δημοκρατικός!!!

    Γεώργιος από Λαμία
    (Βάζω τέλος στη συζήτηση)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Γεώργιε από Λαμία, θέλετε να πείτε πως σας ενόχλησε η ανωνυμία μου? Όχι, είναι η αδυναμία σας να απαντήσετε ειλικρινά και το ‘βάζετε στα πόδια’.

    Λοιπόν,
    -Πρώτος εσείς εμμέσως μου είπατε πως δε μπορώ να κάνω ερωτήσεις ανωνύμως! Δεν έχω το δικαίωμα να κάνω ερωτήσεις! Ουαί κι αλίμονο! Μάλλον είστε νέος στο νετ!
    -Εγώ δεν έχω πρόβλημα με τους ανώνυμους όταν λένε αλήθειες! Αλλά δε μου αρέσει κάποιοι επωνύμως ή ανωνύμως να προσπαθούν να μας βγάλουν το μαύρο για άσπρο!
    -Σας είπα να σταματήσετε να μιλάτε αν έχετε την αίσθηση ότι μας κάνετε τον έξυπνο γιατί δεν είναι σωστό. Εγώ αν είχα αυτή την αίσθηση θα σταματούσα!
    -Αφού με κρίνεις ως οξύθυμο θα έπρεπε να μου πεις και το σημείο που ‘ξέφυγα’.

    Άρα ανωνύμως μπορούμε να μιλάμε για την αλήθεια θέτοντας ερωτήσεις, ευκολότατες, σε επώνυμους/ημιεπώνυμους για να υπάρχει και η άλλη άποψη, κατά τη γνώμη μου h ορθή, που πολλές φορές αγνοείται από πολλούς..

    4_0

    ΑπάντησηΔιαγραφή