20 Αυγ 2009

Πρωτείο και στα Διαχριστιανικά Συμπόσια ;


Τα Διαχριστιανικά Συμπόσια όπως λέγεται, έχουν ως στόχο την προσέγγιση της Ορθόδοξης εκκλησίας και των Παπικών, μέσα από την επιστημονική διερεύνηση των εκδηλώσεων της πνευματικότητας και της επίδρασης που αυτές ασκούν στις διάφορες εκφάνσεις του εκκλησιαστικού βίου των δύο μεγαλύτερων χριστιανικών παραδόσεων.
Ξεκίνησαν το 1992 και αποτελούν μια συνεργασία του Τμήματος Θεολογίας του Αριστοτελείου Παν/μίου Θεσσαλονίκης με το Φραγκισκανικό Ινστιτούτο Πνευματικότητας του Ποντιφικού Πανεπιστημίου Antonianum της Ρώμης.
Τα συμπόσια πραγματοποιούνται εναλλάξ σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και της Ιταλίας.
Ήδη έχουν διοργανωθεί 10 συμπόσια στις πόλεις:
Χανιά (1992) με θέμα την Προσευχή,
Θεσσαλονίκη (1993) με θέμα Μοναχισμός,
Βενετία (1994) με θέμα πνευματικότητα και εκκλησιαστική ζωή,
Αλεξανδρούπολη (1995) με θέμα Χριστιανισμός και Ευρώπη,
Ασίζη (1997) με θέμα Αγιότητα και ζωή εν Αγίω Πνεύματι,
Βέροια (1999) με θέμα θεσμός και χάρισμα,
Ρήγιο (2001) με θέμα Σωτηριολογία,
Ιωάννινα (2003) με θέμα πνευματικότητα και χριστιανική διδασκαλία,
Ασίζη (2005) με θέμα Θεία Ευχαριστία.
Τήνος (2007) με θέμα «Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Γέφυρα Ανατολής και Δύσης»
Το 11ο κατά σειρά διαχριστιανικό συμπόσιο θα πραγματοποιηθεί από τις 3 μέχρι τις 5 Σεπτεμβρίου στη πόλη της Ρώμης.
Το θέμα του 11ου Συμποσίου έχει τίτλο «Ο ιερός Αυγουστίνος στη Δυτική και την Ανατολική Παράδοση»
Για το τελευταίο διαχριστιανικό συμπόσιο που έγινε στην Τήνο 16-18 Σεπτεμβρίου 2007 διαβάζουμε στο παπικό περιοδικό «Συνάντηση» τεύχος 163 σελ. 18-19, Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου 2007
«Με Αρχιερατική Θεία Συλλειτουργία, στον Καθεδρικό Ναό της Παναγίας του Ροδαρίου στην Ξινάρα της Τήνου, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 10ου Διαχριστιανικού Συμποσίου, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο νησί της Τήνου από τις 16-18 Σεπτεμβρίου 2007.
Την Αρχιερατική Θεία Λειτουργία τέλεσε ο Σεβασμιότατος Αρχιεπίσκοπός π. Νικόλαος Πρίντεζης και μαζί του συλλειτούργησαν ο Σεβασμιότατος Αρχιεπίσκοπος Κερκύρας π. Ιωάννης Σπιτέρης, όλος ο ιερός Κλήρος της Τήνου και 10 ιερομόναχοι Καπουκκίνοι οι οποίοι και έλαβαν μέρος και στο συμπόσιο. Τα ασματικά μέλη της Θείας λειτουργίας εξασφαλίστηκαν με τρόπο θαυμαστό από την χορωδία του Μητροπολιτικού Ναού στη Νάξο.
Η πρωτοβουλία αυτού του διαχριστιανικού Συνεδρίου ανήκει στο Σεβασμιότατο Αρχιεπίσκοπο Κερκύρας π. Ιωάννη Σπιτέρη, ο οποίος από ετών και ως καθηγητής του Ποντιφικού Πανεπιστημίου του Antonianum της Ρώμης, προώθησε μία συνεργασία μεταξύ του Ινστιτούτου Πνευματικότητας του Ποντιφικού Πανεπιστημίου Antonianum και της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης που αργότερα πήρε τη μορφή του Συμποσίου και πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια εναλλάξ στην Ελλάδα και στην Ιταλία.
Το 10ο Συμπόσιο αυτή τη φορά πραγματοποιήθηκε στο νησί της Τήνου, μετά την ευγενή πρόσκληση και φιλοξενία του Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτου Σύρου-Τήνου κ. Δωροθέου Β’ και τη χορηγία του Πανελληνίου Ιερού Ιδρύματος της Ευαγγελίστριας Τήνου.
Των δύο αντιπροσωπειών ηγούντο, εκ μέρους του Ινστιτούτου Πνευματικότητας του Ποντιφικού Πανεπιστημίου Antonianum ο Πρόεδρός του και καθηγητής π. P. Martinelli
και εκ μέρους του Τμήματος της Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, o καθηγητής κ. Π. Βασιλειάδης.
Οι εργασίες έγιναν στο σύγχρονο Συνεδριακό Κέντρο του Ιδρύματος Τηνιακού Πολιτισμού στην Πόλη της Τήνου και άρχισε με Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στο Ναό της Ευαγγελιστρίας Τήνου, την οποία και τέλεσε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ.Χρυσόστομος Σαββάτος, παλαιός μαθητής του Σεβ.του μας Αρχιεπισκόπου Ιωάννη στη Ρώμη.Το θέμα με το οποίο ασχολήθηκε το Διαχριστιανικό αυτό Συμπόσιο ήταν «Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, γέφυρα Ανατολής και Δύσης».
Όπως είδαμε η πρωτοβουλία των διαχριστιανικών συνεδρίων οι Παπικοί αναφέρουν ότι « ανήκει στο Σεβασμιότατο Αρχιεπίσκοπο Κερκύρας π. Ιωάννη Σπιτέρη, ο οποίος από ετών και ως καθηγητής του Ποντιφικού Πανεπιστημίου του Antonianum της Ρώμης, προώθησε μία συνεργασία μεταξύ του Ινστιτούτου Πνευματικότητας του Ποντιφικού Πανεπιστημίου Antonianum και της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης που αργότερα πήρε τη μορφή του Συμποσίου».
Ο Ρωμαιοκαθολικός Αρχιεπίσκοπος Κερκύρας π. Ιωάννης Σπιτέρης εκτός από καθηγητής σε παπικά πανεπιστήμια είναι και φραγκισκανός.
Όταν ακόμη και για τα διαχριστιανικά συμπόσια διεκδικούν τα πρωτεία, φανταστείτε για τα υπόλοιπα θέματα.!!!!

5 σχόλια:

  1. Δεν τα βλέπουν αυτά οι παπόφιλοι καθηγητές;

    Γεώργιος Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Διαλέγονται για την "ενότητα" (ο καθένας την ορίζει όπως θέλει).
    Συζητούν για την "οικουμενικότητα" (ο καθένας όπως θέλει την ορίζει).
    Συμφωνούν ως προς την "εκκλησιαστικότητα" (ο καθένας όπως θέλει την ορίζει).
    Και τέλος,ανταλλάσσουν απόψεις για την "πνευματικότητα" (ο καθένας όπως θέλει την ορίζει).

    Το μόνο που δεν τους απασχολεί είναι η "αιρετκότητα". Με όλα αυτά τα λήγοντα εις "-οτητα" πάνε να μας μπερδέψουν για να χάσουμε την ουσία και το νόημα των γεγονότων: Την αίρεση του οικουμενισμού,που προσπαθεί να εκδιώξει το Πνεύμα της αληθείας από την Εκκλησία και να το αντικαταστήσει με τις πλανημένες απόψεις των ψευδεπίγραφων εκκλησιών ... της ενότητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γιωργος απο Πολυγυρο20 Αυγούστου 2009 στις 12:54 μ.μ.

    Ολοι τους ειναι
    θαυμασιοι καραγκιοζηδες
    και καραγκιοζοπαίκτες.
    Εξω οι βεβηλοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ολοι οι μαθητές του παπικού έγιναν παπόφιλοι.
    Άξιος ο δάσκαλός τους.
    Ν.Ζ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Νομίζω τα λένε όλα μόνοι τους οι παπικοί:

    “Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ.Χρυσόστομος Σαββάτος, παλαιός μαθητής του Σεβ.του μας Αρχιεπισκόπου Ιωάννη στη Ρώμη”

    Eλένη

    ΑπάντησηΔιαγραφή