19 Απρ 2009

Ο Ελληνικός Λαός αντίθετος στην ισοπέδωση των πάντων.


Η επιμονή εδώ και χρόνια να εμφανιστεί η Ελλάδα ως χώρα πολυπολιτισμική και πολυθρησκευτική είναι γνωστή. Όση προσπάθεια όμως και να κάνουν οι διάφοροι αντιχριστιανικοί και αντιορθόδοξοι κύκλοι δεν τους βγαίνει το ποθούμενο αποτέλεσμα. Πρόσφατα δημοσκόπηση έδειξε ότι Υποχρεωτικά θέλει τα Θρησκευτικά η πλειοψηφία του λαού .
Νέα δημοσκόπηση που διεξήγαγε η εταιρεία Κάπα Research για την εφημερίδα "το Βήμα".(17/04/09) δείχνει ότι:
Το 83,2%
των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι «ο εορτασμός του Πάσχα συμβάλλει στη διατήρηση της ελληνικής κληρονομιάς και στη μετάδοσή της στις νεότερες γενιές». Το ποσοστό εμφανίζεται αυξημένο, καθώς το 2008 σε αντίστοιχη έρευνα της ίδιας εταιρείας την ίδια άποψη είχε το 64,9%. Οι 2089 άνδρες και γυναίκες που ρωτήθηκαν δείχνουν να παρακολουθούν όλη τη Λειτουργία της Ανάστασης σε ποσοστό 29,7% έναντι 21,7% πέρυσι.
Το 36,6% δηλώνει ότι «πηγαίνω απλά την ώρα που ακούγεται το “Χριστός Ανέστη”».«Πηγαίνω στην αρχή της Λειτουργίας και αποχωρώ μετά το “Χριστός Ανέστη”» απαντά το 28,3%.Το 35% λέει ότι πηγαίνει στην εκκλησία όλη τη Μεγάλη Εβδομάδα, το 25,3% από τη Μεγάλη Πέμπτη ως και την Ανάσταση, το 19,3% από τη Μεγάλη Παρασκευή ως και την Ανάσταση, μόνο την Ανάσταση το 12,2% και το 7,0% δηλώνει ότι«δεν πηγαίνω καθόλου στην Εκκλησία».
Ανάλογα είναι τα ποσοστά και όσων λένε ότι νηστεύουν. Συγκεκριμένα: το 17,6% δηλώνει ότι νηστεύει όλες τις ημέρες της Μεγάλης Σαρακοστής και το 49,9% όλη τη Μεγάλη Εβδομάδα. Το 8,3% λέει ότι νηστεύει μόνο τη Μεγάλη Παρασκευή, ενώ το 22,7% δηλώνει πως δεν νηστεύει καθόλου.
Μάλιστα το παρακάτω δημοσίευμα της «Καθημερινής» 18/04/2009 δείχνει την επιμονή του λαού στην Ορθοδοξία παρά τα όποια προβλήματα και λάθη της εκκλησιαστικής ηγεσίας.

«Εσείς τι ώρα θα κάνετε Ανάσταση;»
«Εδώ λένε ότι ο παπάς θα περάσει από το χωριό, γύρω στις οκτώ το βράδυ».

«Μα γίνεται Ανάσταση πριν από την ώρα της;»

Μεγάλο Σάββατο και παρόμοιοι διάλογοι –μέσω κινητών τηλεφώνων– διαμείβονται μεταξύ γνωστών και φίλων που επέλεξαν να περάσουν το Πάσχα σε μέρη μακριά από τον πολύ κόσμο, σε μέρη ορεινά ή σε νησιά.
«Γίνεται και παραγίνεται και η ώρα εξαρτάται από το πόσα χιλιόμετρα τρέχει το αυτοκίνητο του ιερέα της περιοχής», απαντούν οι ντόπιοι που ξέρουν ότι η ώρα για να φορέσουν τα καλά τους και να βγουν στην εκκλησιά για την Ανάσταση με τη λαμπάδα στο χέρι μπορεί να μην είναι λίγο πριν από τις 12 τα μεσάνυχτα, αλλά στις 10 μ.μ., στις 8 μ.μ. ή ακόμα και στις 6 το απόγευμα.
Για παράδειγμα, όλες σχεδόν οι μητροπόλεις στη Βόρεια Ελλάδα κατάρτιζαν αυτές τις μέρες ειδικό πρόγραμμα για την Ανάσταση έτσι ώστε να καλυφθούν όλες οι ενορίες και όλοι οι οικισμοί αλλά και τα νοσοκομεία, τα στρατόπεδα ακόμα και τα φυλάκια της Προκάλυψης για το «Χριστός Ανέστη».
Οι ιερείς σε πολλές ορεινές και παραμεθόριες περιοχές κάνουν πραγματικό αγώνα δρόμου για να προλάβουν να ψάλουν την Ακολουθία της Αναστάσεως σε ένα οικισμό και να προλάβουν να πάνε στον διπλανό ή και μετά στον παραδίπλα, να μη μείνει κανείς πιστός παραπονούμενος.

Στο ορεινό Σούλι


Ο παπα-Ηλίας Μπόλωσης (Μητρόπολη Παραμυθιάς Θεσπρωτίας) έχει αναλάβει να μεταφέρει φέτος το χαρμόσυνο μήνυμα της Ανάστασης στα όρη του Σουλίου τρεις φορές. Στις 8 μ.μ. στο Σούλι, στις 10 μ.μ. στο Τσαγκάρι και στις 12 στη δική του έδρα στη Φροσύνη. Αλλες χρονιές έψελνε την Ακολουθία της Αναστάσεως και στον Αυλότοπο, αλλά φέτος θα καλύψει τον οικισμό άλλος ιερέας, ο οποίος με τη σειρά του τρέχει να προλάβει κι άλλους δύο οικισμούς.
Κάτοικοι κι επισκέπτες αυτών των περιοχών ζουν λίγο νωρίτερα από άλλες ενορίες την κατανυκτική ατμόσφαιρα, μόνο οι επισκέπτες ξαφνιάζονται, και δεν υπάρχει καμία διαφορά λέει στην «Κ» ο παπα-Ηλίας. «Ο κόσμος θέλει παπά να ακούσει το Χριστός Ανέστη, να το χαρεί και να γιορτάσει, κι αυτό αρκεί», προσθέτει.
Από τα όρη του Σουλίου έως το Μεγάλο Λιβάδι του Κιλκίς ψηλά στο Πάικο, στην Αμυγδαλιά, στον Πύργο, στο Σπάρτο, στην παραλίμνια Νεράιδα Κοζάνης, στον Αγιο Κοσμά Γρεβενών, στη Χρυσαυγή Βοΐου στην Κορώνα και το Ειρηνικό Κιλκίς και σε πολλά άλλα μικρά χωριά το σκηνικό αυτό επαναλαμβάνεται. Ο πατήρ Κωνσταντίνος που θα ψάλλει το «Χριστός Ανέστη» στη Χρυσαυγή της Κοζάνης είναι ένας από τους ιερείς που καλύπτει ανάγκες και άλλης Μητρόπολης καθώς η ενορία του βρίσκεται πολύ κοντά με το χωριό του, τον Αγιο Κοσμά Γρεβενών, όπου θα κάνει δύο ώρες νωρίτερα την Ανάσταση λόγω έλλειψης ιερέα.
«Μια χρονιά» θυμάται ο παπα-Δημοσθένης από τη Μητρόπολη Φλώρινας «είχα πάειστο Πισοδέρι για την Ακολουθία της Αναστάσεως. Στο “Χριστός Ανέστη” έπεφταν ψιλές νιφάδες χιονιού. Μέχρι να κάνουμε τη Θεία Λειτουργία το χιόνι έφτασε τους 40 πόντους κι αποκλειστήκαμε. Και να φανταστεί κανείς ότι εκείνη τη χρονιά το Πάσχα έπεφτε αργά, αρχές Μαΐου».
Φέτος ο παπα-Δημοσθένης θα χτυπήσει χαρμόσυνα την καμπάνα στην Τριανταφυλλιά (έχει 60 μόνιμους κατοίκους που το Πάσχα τριπλασιάζονται) και κατόπιν θα λειτουργήσει στην Αγία Παρασκευή, μέσα στην πόλη της Φλώρινας. Στα ενδιάμεσα θα πει το «Δεύτε Λάβετε Φως» και «Χριστός Ανέστη» στο νοσοκομείο για τους ασθενείς και το προσωπικό.


Τρεις ώρες νωρίτερα

Στο Μεγάλο Λιβάδι Κιλκίς σε 1.200 υψόμετρο, η Ανάσταση θα γίνει το Μ. Σάββατο, στις 9 μ.μ., νωρίτερα από οποιαδήποτε άλλη ενορία του νομού.
«Το Πάσχα είναι η κατ’ εξοχήν περίοδος που γεμίζουν τα ορεινά χωριά από τους κατοίκους τους και τα σπίτια όλα ανοίγουν. Δεν είναι η ώρα της Ανάστασης, αλλά η μέθεξη της Ανάστασης», λέει στην «Κ» ο πρωτοσύγκελλος της Μητρόπολης Γουμένισσας, Αξιούπολης και Πολυκάστρου πατήρ Δωρόθεος. Οι ιερείς της συγκεκριμένης Μητρόπολης αναπληρώνουν τον στρατιωτικό ιερέα των Γιαννιτσών που είναι επιφορτισμένος να μεταφέρει το μήνυμα της Ανάστασης στους στρατευμένους. Καθώς ο στρατιωτικός ιερέας δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα στα στρατόπεδα, οι ιερείς από τη Μητρόπολη της Γουμένισσας, όπως ο πατήρ Δωρόθεος,θα ψάλλουν την ακολουθία της Αναστάσεως και στα τρία στρατόπεδα της Αξιούπολης και του Πολυκάστρου, ενώ σπεύδουν και στα φυλάκια όταν κληθούν.

Καβάλα στο γαϊδουράκι

«Ανάγκα και θεοί πείθονται!» Ο παπα-Μακάριος γελά στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής. «Παιδί μου, άμα δεν προλαβαίνεις, θα κάνεις την Ανάσταση και στις 10 και στις 9, μη σου πω και στις 8!». Στην Ιερά Μονή Ταξιαρχών Σερίφου για πάνω από μισό αιώνα, ο παπα-Μακάριος έχει πολλές ιστορίες να διηγηθεί για τότε που, καβάλα στο γαϊδουράκι, πήγαινε από χωριό σε χωριό για να ψάλλει την ακολουθία της Αναστάσεως. «Τέσσερις φορές! Ευτυχώς τώρα υπάρχει το αυτοκίνητο – μας έσωσε!» λέει στην «Κ» χαριτολογώντας.
Πράγματι, τα τελευταία χρόνια ο π. Μακάριος μεταφέρει το χαρμόσυνο μήνυμα της Ανάστασης «μόλις» δύο φορές. Τη μία στο χωριό Παναγιά και την άλλη στο Μοναστήρι. Για να προλάβει, η πρώτη Ανάσταση γίνεται στις 10. «Τελειώνουμε στις 11 περίπου, καμιά φορά το “τραβάω” ώς τις 11.30 για να ευχαριστιούνται οι πιστοί. Μετά, παίρνω το αυτοκίνητο και επιστρέφω στο Μοναστήρι. Ε, εκεί ο Χριστός ανασταίνεται κανονικά στις 12...» Πρόκειται άλλωστε για τη σημαντικότερη Ανάσταση του νησιού, την οποία επιλέγουν να παρακολουθήσουν οι περισσότεροι ντόπιοι και επισκέπτες. «Πάντως είναι κουραστικό. Μην ξεχνάς ότι μεγαλώσαμε κιόλας, έχουν προηγηθεί και δύο Επιτάφιοι και μία λειτουργία στις 5 το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου!»
Την επιμονή του λαού και την αντίθεσή του στην ισοπέδωση των πάντων πρέπει να μιμηθούν και οι ιθύνοντες .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου