8 Φεβ 2009

Προσπάθεια δημιουργίας μιας Νέας Κύπρου.


Εκτεθειμένο αφήνουν τον υπουργό Παιδείας, Ανδρέα Δημητρίου και το Υπουργείο, τα επίσημα πρακτικά της «Επιστημονικής Επιτροπής για την ιστορία», με ημερομηνία 13 Αυγούστου 2008, που συνεδρίαζε στο Υπουργείο Παιδείας, ακολουθώντας οδηγίες της Γενικής Διευθύντριας, τα οποία και επιβεβαιώνουν την Ιερά Σύνοδο.


Την Παρασκευή, τόσο ο υπουργός με δηλώσεις, όσο και το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού με ανακοίνωση, ανέφεραν ότι «δεν υφίσταται και δεν λειτουργεί καμία Επιστημονική Επιτροπή για την Ιστορία» και ως εκ τούτου «τα όσα αναφέρονται στο ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου αφορούν σε ανύπαρκτα δεδομένα και στοιχεία».

Ωστόσο, το έγγραφο που κατέχει η εφημερίδα ο «Φιλελεύθερος», αναφέρει ότι η Επιτροπή με τους Κώστα Κατσώνη, Γιώργο Διονυσίου, Ρολάνδο Κατσιαούνη και Γιάννη Θεοχαρίδη, συνεδρίαζε στις 25 Ιουλίου 2008, σε αίθουσα συνεδριάσεων του Υπουργείου και εξέτασε μεταξύ άλλων τα πιο κάτω θέματα:

1ον. Ολοκλήρωση έκθεσης για την αξιολόγηση των σχολικών εγχειριδίων της Ιστορίας της Κύπρου,

2ον. Αφαίρεση από τα βιβλία μειωτικών χαρακτηρισμών για τους Τουρκοκύπριους.

Σύμφωνα, μάλιστα με τα πρακτικά, η επιτροπή αποφάσισε ότι η επόμενη συνεδρία της να πραγματοποιηθεί στα μέσα Σεπτεμβρίου.

Είναι προφανές ότι παράλληλα αποφασίστηκε ο διορισμός άλλης επιτροπής, αυτής που θα διοριστεί στο πλαίσιο της αναθεώρησης των αναλυτικών προγραμμάτων και ο υπουργός διευκρίνισε ότι κατήργησε ο ίδιος την πρώτη επιτροπή, αλλά αυτό δεν δικαιολογεί τις ανακοινώσεις του ίδιου και του Υπουργείου του, ότι η Ιερά Σύνοδος αναφέρεται «σε ανύπαρκτα δεδομένα και στοιχεία».

Η παράλληλη ενασχόληση αυτής της επιτροπής φαίνεται και από αναφορά στα πρακτικά ότι υπάρχει και εισήγηση, κείμενο του Γιώργου Διονυσίου για τους Τουρκοκύπριους «να αξιοποιηθεί κατά τη συγγραφή των νέων βιβλίων της ιστορίας της Κύπρου, η οποία θα γίνει αφού ετοιμαστούν τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα».

Και όπως εγραψε η πρώην Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου: «Τώρα στόχος εκπαιδευτικός είναι «η επαναπροσέγγιση» των δύο κοινοτήτων, δοσμένος φυσικά με ευγενικό τρόπο.Αντιγράφω: 1 ος στόχος: Καλλιέργεια κουλτούρας ειρηνικής συμβίωσης, αμοιβαίου σεβασμού και συνεργασίας Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων με στόχο την απαλλαγή από την κατοχή και επανένωση της πατρίδας και του λαού μας.Διερωτώμαι, παρόμοιαν εγκύκλιον έστειλε και το λεγόμενο υπουργείο παιδείας του ψευδοκράτους, στα σχολεία της κατεχόμενης περιοχής, ισλαμικά και μη, ύστερα από συνεννόηση των δύο πλευρών;Σίγουρα, εμείς προηγούμαστε. Είμαστε πιο εξελιγμένοι και αποφασισμένοι να καταργήσουμε την ταυτότητά μας, φοβούμαι να πω την ελληνική μας ταυτότητα, γιατί αμέσως θα μου «κολλήσουν» την ετικέτα του σοβινιστή.Είντα τζιαιρούς εφτάσαμεν.Άλλοτε στόχοι εκπαιδευτικοί ήταν, η γλώσσα μας, η ιστορία μας, ο διάλογος, το περιβάλλον, η ευρωπαϊκή πορεία μας, το «δεν ξεχνώ και αγωνίζομαι».Ήταν στόχοι μιας κατεχόμενης από βίαιη και αποτρόπαιη εισβολή χώρας, που προσπαθούσε να σώσει την ταυτότητα και τη γη της.Αγωνιζόταν για την επιστροφή στις πατρογονικές εστίες.Τώρα τα πράγματα άλλαξαν.Βλέπετε έχουμε απαλλαγεί από την κατοχή, αναπνέουμε τον ζείδωρο αέρα της ελευθερίας, δεν απειλούμεθα από τα τουρκικά στρατεύματα, τη δημογραφική αλλοίωση και τους εποίκους, το διαμελισμό και την ανακήρυξη ανεξάρτητου κράτους, όπως στην Οσετία, καθώς μας απείλησε με το διάγγελμά του ο κ. Ταλάτ κατ εντολήν της Άγκυρας.Είμαστε και «ελεύθεροι» και διαπραγματευόμαστε για καλύτερες συνθήκες διαβίωσης.Εμείς, ο λαός των νεόπλουτων, των εμπόρων της γης και των ναρκωτικών, των κομπιναδόρων, της αμφιταλαντευόμενης συνείδησης και των λίγων μοναχικών αιθεροβαμόνων που μιλούν για Ελληνισμό σ’ αυτόν τον τόπο, όπου συνωστίζονται κάθε λογής λαθρομετανάστες, εμείς, είμαστε έτοιμοι να παραδώσουμε τα ιερά και τα όσιά μας, προκειμένου να γίνει πιο βατός ο δρόμος, για όσους έχουν συμφέροντα στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και φυσικά διευκόλυνση της ένταξης της Τουρκίας στην Ευρώπη.Σίγουρα θα φοβόμουν να πω αυτό που είπε ο T.S. Eliot, Άγγλος πνευματικός άνθρωπος και ποιητής, σε συνομιλία του με το Σεφέρη το Σάββατο, 11 του Οκτώβρη 1952.Σεφέρης: Εκείνο που μ ενδιαφέρει, και γι αυτό επιμένω, δεν είναι καθόλου «το κοσμικό» μέρος ενός τέτοιου ταξιδιού, αλλά ο Έλιοτ στην Ελλάδα. Τα άλλα δεν τα λογαριάζω.Έλιοτ: Ευχαριστώ που μιλήσατε έτσι. Να πάει κανείς στην Ελλάδα, είναι σαν να πηγαίνει να βρει τη μητέρα του.Σεφέρης: Σαν να πηγαίνει ν αντιμετωπίσει τον εαυτό του.Έτσι αισθανόντουσαν οι δύο ποιητές, ο Άγγλος και ο Έλληνας.Αναβάπτιση μέσα στις πολιτιστικές αξίες του Ελληνισμού.Εμείς τις έχουμε και τις απεμπολούμε
«Η Μάχη» γράφει ότι ο βουλευτής του ΚΣ ΕΔΕΚ Γιώργος Βαρνάβας κατήγγειλε ότι οι καθηγητές του Γυμνασίου Ριζοκαρπάσου βρίσκονται στο στόχαστρο του Υπουργείου Παιδείας, αφού έχουν αντίθετες απόψεις με τις προσπάθειες της διεύθυνσης και του Υπουργείου.
Το εβδομαδιαίο «Το Κυπριακό ποντίκι» γράφει στο πρώτο θέμα του με τίτλο «Πνευματική τρομοκρατία στο Υπουργείο Παιδείας» ότι το Υπουργείο έδωσε εντολές όπως διδαχτεί στα σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης το θεατρικό έργο «Ποτάμι» και όποιος καθηγητής δεν θέλει να διδάξει το συγκεκριμένο έργο να μπαίνει στο περιθώριο και να αναλαμβάνουν άλλοι «υπάκουοι» προς το Υπουργείο Παιδείας. Σε άλλη στήλη γράφει ότι ο Εθνάρχης Μακάριος δεν δέχθηκε τη διζωνική ομοσπονδία.
Το θεατρικό έργο “Το Ποτάμι”, αναφέρεται στη φιλία ενός Έλληνα και ενός Τούρκου στρατιώτη που υπηρετούν τη θητεία τους στον Έβρο, και τα φυλάκιά τους χωρίζονται από ένα ποτάμι. Η ιστορία και το κεντρικό μήνυμα του έργου είναι πανομοιότυπη με διήγημα από το βιβλίο του Αντώνη Σαμαράκη “Ζητείται Ελπίς”, το οποίο διδάσκεται στη Β’ Γυμνασίο. Το διήγημα του Α. Σαμαράκη είχε μάλιστα τον ίδιο τίτλο, “Το Ποτάμι”.
Οι παραπόταμοι του Έβρου, αποφαίνεται η Βούλα Αρβανιτίδου, συγγραφέας του θεατρικού έργου, ποτίζουν αξεχώριστα τη γη, Ελλήνων και Τούρκων. Ο Έβρος λειτουργεί στο έργο, όχι μόνο ως ζωοδότης και για τους δυο λαούς αλλά, με το νερό του λειτουργεί και ως μέσο εξαγνισμού των παθιασμένων ψυχών των δύο εθνοτήτων. Η συγγραφέας θεωρεί υπεύθυνους της διαιώνισης τους μίσους, τους φορείς αγωγής, οι οποίοι παιδιόθεν διδάσκουν τους δύο λαούς πως, "ο άμεσος σκοπός αμφοτέρων είναι η διαφύλαξη του πάτριου εδάφους" και πως πρώτιστη σημασία έχει "η ιδέα της ανδρείας, της λεβεντιάς και η αρχαία δόξα των προγόνων". Οι Έλληνες γαλουχούνται με τον "Μεγαλέξανδρο, τα κατορθώματα των ηρώων του 1821, το Αφιόν Καραχισάρ, το Εσκί Σεχίρ", ενώ οι Τούρκοι με τον "Σουλεϊμάν το Μεγαλοπρεπή, τον Μωάμεθ τον Πορθητή, την Οθωμανική Αυτοκρατορία, την επτάλοφη Πόλη, τη Σμύρνη, το Αϊβαλί".

Η συγγραφέας, λοιπόν, επικρίνει, σαρκάζει, αλλά και θλίβεται για τον τρόπο που μεγαλώνουν ολόκληρες γενιές Ελλήνων και Τούρκων.
Το Γυμνάσιο Δροσιάς Λάρνακας με τη νέα σχολική χρονιά προγραμμάτισε σειρά ενεργειών και εκδηλώσεων:

1. Παιδαγωγική συνεδρία στις 25/09/2008 με θέμα "Προώθηση πρώτου στόχου: Καλλιέργεια κουλτούρας ειρηνικής συμβίωσης, αμοιβαίου σεβασμού και συνεργασίας Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων, με στόχο την απαλλαγή από την κατοχή και την επανένωση της πατρίδας και του λαού μας".Σ΄ αυτήν εγκρίθηκε πλήρες πρόγραμμα εφαρμογής του στόχου μέσα από όλα τα μαθήματα, μέσα από την εναρμόνιση των φυλλαδίων με αφορμή διάφορες επετείους, μέσα από σχετικές δράσεις (επισκέψεις σε τουρκοκυπριακά μνημεία, τζαμιά, τουρκοκυπριακές γειτονιές).

2. Τακτικές αναγνώσεις ποιημάτων Ε/Κ και Τ/Κ λογοτεχνών στα πλαίσια του μαθήματος των Νέων Ελληνικών.

3. Οι εκδηλώσεις για την επέτειο της Κυπριακής Ανεξαρτησίας και της 28ης Οκτωβρίου - Αντίστασης προσαρμόζονται μέσα στο πνεύμα του στόχου. Το ίδιο γίνεται και με άλλες επετειακές εκδηλώσεις.

4. Συμμετοχή του ομίλου ''Συμβίωσης'' σε δικοινοτικό Σαββατοκύριακο στο Λήδρα Πάλλας, στο Ίδρυμα Fulbright και το Ινστιτούτο Γκαίτε, στο πλαίσιο του 5ου Παγκόσμιου Φεστιβάλ Κινηματογράφου για παιδιά.

5. Δημιουργία ομίλου ''Ειρηνικής Συμβίωσης Ε/Κ και Τ/Κ''. Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του ομίλου έγινε προβολή της ταινίας "Μεταλλωρύχων Μνήμες".

6. Στις 13/1/2009 οργανώθηκε κοινή λογοτεχνική ποιητική εκδήλωση Ε/Κ και Τ/Κ στο σχολείο. Σ΄ αυτήν έλαβαν μέρος δύο Ε/Κ και ένας Τ/Κ ποιητής.

Οι ποιητές, αφού επικοινώνησαν με τη Διεύθυνση και τον Καθηγητικό Σύλλογο, απήγγειλαν και σχολίασαν σύντομα ποιήματά τους σε συγκέντρωση μαθητών και αναφέρθηκαν στο ρόλο των πνευματικών ανθρώπων στην καλλιέργεια κουλτούρας ειρηνικής συμβίωσης Ε/Κ και Τ/Κ.

Πιο συγκεκριμένα, η εκδήλωση εξελίχτηκε ως εξής:Ο διευθυντής του σχολείου, κάνοντας αναφορά στους στίχους της Νεσιέν Γιασίν "Η δική μου η πατρίδα έχει μοιραστεί στα δυο, ποιο από τα δυο κομμάτια πρέπει ν΄ αγαπώ", αναφέρθηκε στο ρόλο της ποίησης για την ειρήνη μέσα από τους στίχους της Νεσιέν:"Σαν το ποίημα αρθρώσει τη λέξη τη μεγάλη όλα τα όπλα θα σιγήσουν μεμιάς...σαν το ποίημα αρθρώσει τη λέξη τη μεγάληόλες οι συναλλαγές και οι διαπραγματεύσεις θα τελειώσουν"

Ακολούθως, αναφερόμενος στο γενικότερο ρόλο της ποίησης, είπε ότι η ποίηση τραγουδά την ειρήνη, την αγάπη, το διάλογο, την ηθική, προβάλλει τις πανανθρώπινες αξίες και είναι μακράν των όπλων και αιματοχυσιών.

Στη συνέχεια καλωσόρισε τους τρεις λογοτέχνες, τον Άντη Κανάκη, τον Αρίφ Αλμπαϊράκ και τη Λένια Ττακούσιη-Χριστοφόρου. Ακολούθως οι ποιητές απήγγειλαν σε συγκέντρωση όλων των μαθητών ποιήματά τους και έκαμαν σύντομα σχόλια. Κι οι τρεις πρόβαλαν την αγάπη στην Κύπρο και τη λαχτάρα επανένωσης της πατρίδας και του λαού της.

Στη συνέχεια είχαν επικοινωνία με το Κ.Μ.Σ. και τους προέδρους όλων των τμημάτων, με τον Όμιλο Ειρηνικής Συμβίωσης και την ομάδα παιδιών που έλαβαν μέρος στο δικοινοτικό εργαστήρι. Κατά κοινή ομολογία ήταν ένα ξεχωριστό δίωρο. Η επικοινωνία ήταν πολύ ζεστή, ανθρώπινη και πολύ συγκινητική.

Όλοι μαζί τραγούδησαν το τραγούδι "Το γιασεμί στην πόρτα σου" στην κυπριακή τοπολαλιά. Κάποιοι στίχοι ειπώθηκαν στα τούρκικα. Τα παιδιά κλήθηκαν να κάμουν ποιητικές δοκιμές και να δημιουργήσουν ζωγραφίζοντας, τραγουδώντας και καταγράφοντας την αγάπη τους για το νησί μας.

7. Προγραμματίζεται επίσης δειγματική διδασκαλία με θέμα "πώς προωθείται ο στόχος μέσα από το μάθημα των Νέων Ελληνικών" και κοινή δικοινοτική εκδήλωση στο σχολείο μας με συμμετοχή του Γυμνασίου Ριζοκαρπάσου και ενός τουρκοκυπριακού Γυμνασίου από τα κατεχόμενα.

Επιπλέον, εκπρόσωποι των Τεχνικών Επιτροπών για θέματα πολιτισμού των δύο κοινοτήτων θα δώσουν διάλεξη στα παιδιά μέσα στο πλαίσιο δικοινοτικής μουσικοπολιτιστικής εκδήλωσης.


Το θέμα επίσης του σχολείου μας στο 6ο Διασχολικό Συνέδριο Γυμνασίων της Λάρνακας με γενικό θέμα "Ονειρευόμαστε έναν κόσμο με ασφάλεια και ειρήνη" είναι: "Τρόποι με τους οποίους το σχολείο μπορεί να καλλιεργήσει το πνεύμα της συνεργασίας και της ειρηνικής συνύπαρξης στον τόπο μας".

Το περιοδικό του σχολείου μας, επίσης, θα έχει ειδικό αφιέρωμα στο πνεύμα του στόχου. Όλοι ακόμα οι όμιλοι εναρμονίζουν τις δραστηριότητές τους με το στόχο.


8. Αποκορύφωμα των εκδηλώσεων θα είναι η θεατρική παράσταση του σχολείου, στην οποία προαναφερθήκαμε, στις 13 Μαΐου 2009 στο Θέατρο Αντίδοτο.
http://www.politis-news.com/cgibin/hweb?-A=848575,printer.html&-V=archivearticles&-p
Το Υπ. Παιδείας μάλιστα διεξάγει πολιτικά γκάλοπ στα σχολεία , και συγκεκριμένα στο Λύκειο Αποστόλου Μάρκου, στη Λευκωσία με στόχο τον εξωραϊσμό των Τ/Κ και την μετακύλιση των ευθυνών στους Ε/Κ για την σημερινή τραγική κατάσταση στην οποία έχουμε περιέλθει.
«Το ερωτηματολόγιο στο οποίο καλούνται να απαντήσουν οι μαθητές είναι με τέτοιο τρόπο διατυπωμένο, έτσι ώστε οποιαδήποτε απάντηση δώσουν, να εξαχθούν θετικά συμπεράσματα για τους Τ/Κ, δίνοντας το μήνυμα ότι οι Τ/Κ δεν ευθύνονται σε τίποτε για τα όσα ακολούθησαν της ανεξαρτησίας μέχρι το 1974, επιρρίπτοντας έτσι τις ευθύνες στους Ε/Κ, και παραγνωρίζοντας την προσπάθεια των Τ/Κ να καταλύσουν το νόμιμο κράτος», τονίζει η ανακοίνωση.


Ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κόμματος κ. Στράτος Παναγίδης, αναφερόμενος στην «Σημερινη» (sigmalive) στο θέμα της παιδείας είπε πως "γίνεται ολοένα και πιο φανερό ότι η προσπάθεια καθοδήγησης της παιδείας από την ηγεσία του ΑΚΕΛ δεν θα σταματήσει, παρά τις έντονες αντιδράσεις''.
''Τα όσα γίνονται στο Ριζοκάρπασο, στην Αγγλική Σχολή καθώς και στα δημόσια γυμνάσια και λύκεια δεν είναι τυχαία, αλλά αποτελούν μέρος μεθόδευσης η οποία αποσκοπεί στην αυτοδικαίωση του ΑΚΕΛ για τη στάση αποχής έως εχθρότητας που τήρησε κατά τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα της ΕΟΚΑ, στη μετακύλιση μέρους των ευθυνών για τα δεινά του τόπου από την Τουρκία σε όλους τους χώρους πλην του ΑΚΕΛ, στη δημιουργία ενοχών ανάμεσα στους Έλληνες της Κύπρου για τα συνεχιζόμενα δεινά και στη διευκόλυνση αποδοχής της λύσης που προωθείται''.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου