29 Δεκ 2008

ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ : ΠΟΥ ΒΑΔΙΖΕΙΣ ΕΛΛΑΣ;


Γράψαμε σε προηγούμενη ανάρτηση «Η ΕΥΣΥΝΕΙΔΗΣΙΑ ΕΝ ΔΙΩΓΜΩ.»http://aktines.blogspot.com/2008/12/blog-post_1385.html για τον Διευθυντή του Πειραματικού Γυμνασίου Καβάλας και το άρθρο «Που βαδίζεις, Ελλάς;» .

Δεν γνωρίζουμε αν έχει ήδη απολογηθεί ο Διευθυντής .Γράφαμε ότι «το κείμενο που μοίρασε ο άξιος μάλλον επαίνου και όχι διωγμού εκπαιδευτικός δεν τορπιλίζει τον ομαλό δημοκρατικό βίο.

Ακραίες θέσεις και τοποθετήσεις δεν έχει το κείμενο αλλά οι διώκτες .

Αν κλήθηκαν να δώσουν εξηγήσεις όλοι αυτοί που έγραψαν τα γεμάτα λάθη και ανακρίβειες σχολικά βιβλία κατά καιρούς, να κληθεί και ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός να εξηγήσει γιατί κάνοντας σωστά το έργο του, είπε στα παιδιά την αλήθεια».

Βλέπε: http://aktines.blogspot.com/search/label/%CE%92%CE%99%CE%92%CE%9B%CE%99%CE%91

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ :
1.“Διένειμε στους μαθητές κείμενο με ακραίες θέσεις”

Πηγή :http://www.e-tipos.com/newsitem?id=66101

2. “Κατακριτέο το κείμενο που μοιράστηκε στο Πειραματικό Γυμνάσιο από τον Διευθυντή του”.
“Πρόσεχε να μην υπάρχει – ανάρμοστη συμπεριφορά και να μην προκαλούν ταραχή στην τάξη οι μαθητές.”

Πηγή : http://www.evdomi.gr/pub/starcms/repository/static/articles/ar_29023_1.asp


3.“Ξεσαλωμένοι, δεξιοί θρησκόληπτοι εκπαιδευτικοί κάνουν αισχρή προπαγάνδα.”

Πηγή : http://www.evdomi.gr/pub/starcms/repository/static/articles/ar_28965_1.asp


4.“Φωτοτυπίες από σελίδες μηνιαίου περιοδικού παραθρησκευτικής οργάνωσης μοίρασε την περασμένη Παρασκευή στους μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου Καβάλας ο διευθυντής του σχολείου Αντώνης Πολυχρονίδης.”

Πηγή : http://www.proininews.gr/?cat=11


Βρέθηκε επιτέλους ο υπεύθυνος για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Παιδεία.
Αν ο εκπαιδευτικός μοίραζε πολιτικά και ανθελληνικά έντυπα ίσως να είχε και τη συμπαράσταση πολλών.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ:

1.“Κανείς να μην “ψαρώσει”…


Στο νυχτερινό σχολείο του Κορυδαλλού ο διευθυντής τύπωσε και μοίρασε στους μαθητές το βιογραφικό σημείωμα του Π. Λαφαζάνη, βουλευτή του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ στα πλαίσια εκδήλωσης για το… Πολυτεχνείο.

Πρόκειται για τον ίδιο διευθυντή που παρεμποδίζει συστηματικά την παρέμβαση της ΚΝΕ απαγορεύοντας στα μέλη της Οργάνωσης να κάνουν εξόρμηση με τον “Οδηγητή”! Καθόλου τυχαία η επιλεκτική ευαισθησία του διευθυντή. …….
Πηγή : http://www.odigitis.gr/2008/12/07/%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%AF%CF%82-%CE%BD%CE%B1-%CE%BC%CE%B7%CE%BD-%E2%80%9C%CF%88%CE%B1%CF%81%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%E2%80%9D%E2%80%A6/

2.“Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε άρθρο για το 1821”

"Απαράδεκτη, αντιπαιδαγωγική και αυταρχική" χαρακτηρίζει η ΟΛΜΕ την παρέμβαση του προϊσταμένου του Γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.) Κιάτου σε βάρος της \Έλενας Αγγέλου\, φιλολόγου εκπαιδευτικού του Γυμνασίου Βέλου Κορινθίας.
Από "ΑΥΓΗ ":

Κατηγορείται για "ανθελληνική παραποίηση" γιατί μοίρασε ως υλικό προβληματισμού άρθρο του Ανδρέα Παπά στο "Βήμα" με τίτλο "10 μικροί μύθοι για το 1821".
"Απαράδεκτη, αντιπαιδαγωγική και αυταρχική" χαρακτηρίζει η ΟΛΜΕ την παρέμβαση του προϊσταμένου του Γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.) Κιάτου σε βάρος της \Έλενας Αγγέλου\, φιλολόγου εκπαιδευτικού του Γυμνασίου Βέλου Κορινθίας.
Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ: Η εν λόγω φιλόλογος, διδάσκοντας θέματα σχετικά με την ελληνική επανάσταση του 1821, χρησιμοίησε ως στοιχείο προβληματισμού των μαθητών της, μεταξύ άλλων, φωτοτυπία του άρθρου "10 μικροί μύθοι για το 1821" του Αν. Παπά, που είχε δημοσιευτεί στην εφημερίδα "Το Βήμα" (23.5.2006). Μετά από λίγες μέρες επισκέφθηκε το σχολείο της ο προϊστάμενος του Γραφείου Δ.Ε. Κιάτου για να προειδοποιήσει τη φιλόλογο, και μάλιστα ενώπιον συναδέλφων και μαθητών του σχολείου, ότι εκκρεμούν ανώνυμες καταγγελίες εις βάρος της, τονίζοντας ότι το θέμα θα φτάσει μέχρι την υπουργό Παιδείας, αν δεν "συμμορφωθεί".
Η φιλόλογος ζήτησε τη συμπαράσταση της Β' ΕΛΜΕ Κορινθίας.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ με απόφασή του χαρακτήρισε την παρέμβαση του προϊσταμένου εξωθεσμική και εκτός ορίων των καθηκόντων του, θεωρώντας, ορθά, ότι δημιουργεί προηγούμενο παρέμβασης και ελέγχου των διοικητικών προϊσταμένων σε ζητήματα διδασκαλίας.

Επίσης εκτίμησε ότι ο τρόπος της παρέμβασης του προϊσταμένου, παρουσία συναδέλφων εκπαιδευτικών και μαθητών, δημιούργησε επιπλέον προβλήματα.
"Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ θεωρεί ότι περιλαμβάνεται στις αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών η δυνατότητα να χρησιμοποιούν κατάλληλο διδακτικό υλικό το οποίο κατά την κρίση τους, στο πλαίσιο της παιδαγωγικής τους ευθύνης, συμβάλλει στην καλλιέργεια της σκέψης και του προβληματισμού των μαθητών-τριών και αναπτύσσει την κρίση και την πρωτοβουλία τους.

Θα ήταν, εξάλλου, πρόδηλη αντίφαση από τη μια πλευρά η πολιτεία μέσω των επίσημων οδηγιών να παρακινεί τους εκπαιδευτικούς να ανατρέχουν σε κατάλληλες πηγές πληροφοριών και να τις αξιοποιούν επωφελώς κατά τη διδασκαλία και από την άλλη διοικητικοί προϊστάμενοι, αναρμόδιοι από κάθε άποψη για την άσκηση ελέγχου σε παιδαγωγικά θέματα, να πιέζουν και απειλούν τους/τις εκπαιδευτικούς ασκώντας επιλεκτική λογοκρισία με πρόσχημα, κατά τον προϊστάμενο, καταγγελίες γονέων για 'ανθελληνική παραποίηση της ιστορίας'.
Εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας στη συνάδελφο φιλόλογο και καλούμε όλους τους θεσμικούς φορείς και παράγοντες της εκπαίδευσης να διασφαλίσουν με κάθε τρόπο μια σύγχρονη παιδεία χωρίς αναχρονισμούς και προκαταλήψεις".

Πηγή : http://indy.gr/other-press/filologos-diketai-giati-moirase-arthro-gia-to-1821

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΜΟΙΡΑΣΘΕΙ ΑΠΟ ΦΙΛΟΛΟΓΟ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

3.“10 ΜΙΚΡΟΙ ΜΥΘΟΙ ΓΙΑ ΤΟ 1821”
του Ανδρέα Παππά

ΒΗΜΑ 25/3/2006


1. Κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας δεν υπήρξαν βίαιοι εξισλαμισμοί στη μετέπειτα ελληνική επικράτεια. Οι Οθωμανοί, εφόσον οι υπόδουλοι λαοί κατέβαλλαν κανονικά τους φόρους που τους αναλογούσαν, δεν ασχολούνταν ιδιαίτερα με τις θρησκευτικές πεποιθήσεις τους. Οι μαζικοί εξισλαμισμοί που παρατηρούνται στα Βαλκάνια (Βοσνία, Αλβανία κ.λπ.) έγιναν, κατά κανόνα, με τη θέληση εκείνων που αλλαξοπίστησαν, και ειδικότερα με σκοπό να έχουν καλύτερες σχέσεις με τον κατακτητή και να συμμετέχουν από καλύτερη θέση στη νομή και άσκηση της εξουσίας.


2. H επάνδρωση των Γενιτσάρων, από ένα χρονικό σημείο και έπειτα

τουλάχιστον, δεν γινόταν βιαίως, μέσω «παιδομαζώματος». Αντίθετα μάλιστα, όσο το σώμα αυτό αποκτούσε εξέχουσα θέση στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, αρκετοί γονείς προσπαθούσαν να εξασφαλίσουν τη «σταδιοδρομία» των παιδιών τους μέσω της κατάταξής τους στους Γενίτσαρους.


3. Ουδέποτε κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας υπήρξε - ή συνέτρεχε λόγος να υπάρξει - «κρυφό σχολείο», όπως τουλάχιστον αυτό έχει καταγραφεί στο εθνικό συλλογικό ασυνείδητο. Όποιος ήθελε μπορούσε να μάθει ελληνικά, σερβικά, βουλγαρικά κ.ο.κ. χωρίς να παρενοχλείται από τους κατακτητές, οι οποίοι - επαναλαμβάνω - ενδιαφέρονταν πρωτίστως, αν όχι σχεδόν αποκλειστικά, για την ομαλή καταβολή των κάθε είδους φόρων προς τον σουλτάνο.


4. Ο ρόλος της Εκκλησίας καθ' όλη αυτή την περίοδο υπήρξε τουλάχιστον αμφιλεγόμενος, αν όχι και αρνητικός σε αρκετές περιπτώσεις (προσοχή: της Εκκλησίας, όχι της θρησκείας). Τα παραδείγματα, πολλά και γνωστά, ξεκινούν από τους ανθενωτικούς της εποχής της Αλωσης και φθάνουν ως τις παραμονές του 1821, με τον λυσσαλέο πόλεμο κατά των οπαδών του Διαφωτισμού, των Φιλικών κ.λπ.


5. H εξέγερση που άρχισε το 1821 είχε ουσιαστικά κατασταλεί (μόνο μικρές εστίες αντίστασης απέμεναν, οι οποίες ήταν θέμα χρόνου να σβήσουν και αυτές), όταν τον Ιούλιο του 1827 οι Αγγλοι, οι Γάλλοι και οι Ρώσοι αποφάσισαν να δημιουργηθεί ελληνικό κράτος, με αποτέλεσμα να ακολουθήσει λίγους μήνες μετά η Ναυμαχία του Ναυαρίνου.


6. Μπορεί αυτό να μην αρέσει διόλου σε ορισμένους και να μην ταιριάζει με την εθνική μας μυθολογία, αλλά στους «δόλιους», «αναξιόπιστους» κ.ο.κ. Συμμάχους οφείλει, λοιπόν, εν πολλοίς η Ελλάδα την ανεξαρτησία της και την κρατική της (προσοχή: όχι την εθνική) υπόσταση. Οι ίδιοι αυτοί Σύμμαχοι, με την ίδια ή διευρυμένη «σύνθεση», ήταν επίσης εκείνοι που - και για δικούς τους βέβαια λόγους, αλλά το γεγονός παραμένει - προσέφεραν στην Ελλάδα τη Θεσσαλία το 1881, απέτρεψαν την προέλαση των Τούρκων προς την Αθήνα το 1897, έβαλαν την υπογραφή τους στη Συνθήκη των Σεβρών το 1920.


7. Στον ένοπλο αγώνα κατά των Τούρκων μετείχαν ποικίλων εθνικών προελεύσεων κάτοικοι του ευρύτερου γεωγραφικού χώρου, των οποίων η εθνική συνείδηση βρισκόταν εν πολλοίς στο στάδιο της διαμόρφωσης. Τόσο ο «Θούριος» του Ρήγα, με τις αναφορές του στο πλήθος των υπόδουλων στους Οθωμανούς εθνοτήτων, όσο και η καταγωγή αρκετών πρωταγωνιστών της Επανάστασης (Αρβανίτες της Υδρας και των Σπετσών, Σουλιώτες, Βλάχοι, σλαβόφωνοι κ.ά.) βεβαιώνουν «του λόγου το ασφαλές».


8. Και πάλι όχι επειδή οι Σύμμαχοι είναι εξ ορισμού «φιλέλληνες» ή «μεγαλόψυχοι», αλλά επειδή η χώρα ευτύχησε να ακολουθήσει τότε πολιτική σωστών συμμαχιών και ανοιχτών οριζόντων (αντί να παίξει τον ρόλο της μικρής «ανάδελφης» που κάθεται και κλαίει), η Ελλάδα υπήρξε η μεγάλη ευνοημένη από τη «μοιρασιά» στα Βαλκάνια μεταξύ 1910 και 1920. Ετσι η Θεσσαλονίκη έγινε «συμπρωτεύουσα» της Ελλάδας, αν και το 1912 ο πληθυσμός τής πόλης περιλάμβανε περίπου 40% Εβραίους, 25% Τούρκους, 20% Ελληνες και 15% άλλους.


9. Όταν μιλάμε συνεχώς και με τόση ευκολία για «χαμένες πατρίδες», καλό θα είναι να μην ξεχνάμε πως «χαμένες πατρίδες» υπάρχουν για όλους εκείνους τους οποίους αφορούσε η ανταλλαγή πληθυσμών, και όχι μόνο για τους Ελληνες. Χρήσιμη, από αυτή την άποψη, θα ήταν και η παράθεση ορισμένων στοιχείων που συστηματικά αγνοούμε ή αποσιωπούμε, όπως ότι στα τέλη του 19ου αιώνα στο Ρέθυμνο οι μουσουλμάνοι ήταν περισσότεροι από τους χριστιανούς, ότι τα Γιαννιτσά ήταν μία από τις ιερές πόλεις των Τούρκων ή ότι το 1913 ο ελληνικός πληθυσμός του Κιλκίς ήταν λιγότερο από 5%!


10. Τέλος, όταν γίνεται λόγος για την εκδίωξη των ελληνικών πληθυσμών από την «προαιώνια κοιτίδα» τους Μικρά Ασία, μπορεί το σχήμα αυτό να χαϊδεύει τα αφτιά των κάθε λογής «ελληνόψυχων» και «πατριδολάγνων», αλλά - δυστυχώς και πάλι γι' αυτούς - η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική.

Με εξαίρεση ορισμένους συμπαγείς ελληνικούς πληθυσμούς, κυρίως στον Πόντο και στην Καππαδοκία, οι περισσότεροι από τους Ελληνες που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν κάτω από δραματικές συνθήκες τη Μικρά Ασία το 1922-23 ήταν οικογένειες που, αναζητώντας καλύτερη τύχη, είχαν μεταναστεύσει εκεί από την ηπειρωτική Ελλάδα και από τα νησιά του Αιγαίου κατά τον 19ο αιώνα.

Αυτά, και μην ξεχνάμε: κάθε φορά που ο πειρασμός, με το πρόσωπο ενός αγγελικού στην όψη αλλά ιδιαίτερα επικίνδυνου ψευδοπατριωτισμού, χτυπά την πόρτα, ας τον ξορκίζουμε... με τη φράση του Σολωμού.

Ο κ. Ανδρέας Παππάς είναι επιμελητής εκδόσεων και μεταφραστής. Διδάσκει στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Μετάφρασης (ΕΚΕΜΕΛ). Από τις εκδόσεις Καστανιώτη κυκλοφόρησε πρόσφατα το βιβλίο του «Υπο-γλώσσια »
Πηγή : http://tovima.dolnet.gr/list_by_topic.php?fyllo=14722&tmhma=06


4.ΤΟ ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΟΛΜΕ


Ο.Λ.Μ.Ε.

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255

FAX: 210 32 27 382


e-mail : olme@otenet.gr

Αθήνα, 17/5/06


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΓΙΑ «ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΗ» ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Με αφορμή το ζήτημα που προέκυψε από την απαράδεκτη, αντιπαιδαγωγική και αυταρχική παρέμβαση του Προϊσταμένου του Γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.) Κιάτου σε βάρους της Έλενας Αγγέλου, φιλολόγου εκπαιδευτικού του Γυμνασίου Βέλου Κορινθίας, επισημαίνουμε τα εξής.
Η εν λόγω φιλόλογος, διδάσκοντας θέματα σχετικά με την ελληνική επανάσταση του 1821, χρησιμοποίησε ως στοιχείο προβληματισμού των μαθητών της, μεταξύ άλλων, φωτοτυπία του άρθρου «10 μικροί μύθοι για το 1821», του Αν. Παπά, που είχε δημοσιευτεί στην εφημερίδα «Το Βήμα».

Μετά από λίγες μέρες επισκέφθηκε το σχολείο της ο Προϊστάμενος του Γραφείου Δ.Ε. Κιάτου για να προειδοποιήσει τη φιλόλογο, και μάλιστα ενώπιον συναδέλφων και μαθητών του σχολείου, ότι εκκρεμούν ανώνυμες καταγγελίες σε βάρος της, τονίζοντας ότι το θέμα θα φτάσει μέχρι την υπουργό Παιδείας, αν δεν «συμμορφωθεί».

Η φιλόλογος ζήτησε τη συμπαράσταση της Β΄ ΕΛΜΕ Κορινθίας. Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ με απόφασή του χαρακτήρισε την παρέμβαση του Προϊσταμένου εξωθεσμική και εκτός ορίων των καθηκόντων του, θεωρώντας, ορθά, ότι δημιουργεί προηγούμενο παρέμβασης και ελέγχου των διοικητικών προϊσταμένων σε ζητήματα διδασκαλίας.

Επίσης, εκτίμησε ότι ο τρόπος της παρέμβασης του Προϊσταμένου, παρουσία συναδέλφων εκπαιδευτικών και μαθητών, δημιούργησε επιπλέον προβλήματα.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ θεωρεί ότι περιλαμβάνεται στις αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών η δυνατότητα να χρησιμοποιούν κατάλληλο διδακτικό υλικό το οποίο κατά την κρίση τους, στο πλαίσιο της παιδαγωγικής τους ευθύνης, συμβάλλει στην καλλιέργεια της σκέψης και του προβληματισμού των μαθητών/-τριών και αναπτύσσει την κρίση και την πρωτοβουλία τους.

Θα ήταν, εξάλλου, πρόδηλη αντίφαση, από τη μία πλευρά η Πολιτεία μέσω των επίσημων οδηγιών να παρακινεί τους εκπαιδευτικούς να ανατρέχουν σε κατάλληλες πηγές πληροφοριών και να τις αξιοποιούν επωφελώς κατά τη διδασκαλία, και από την άλλη, διοικητικοί προϊστάμενοι, αναρμόδιοι από κάθε άποψη για την άσκηση ελέγχου σε παιδαγωγικά θέματα, να πιέζουν και απειλούν τους/τις εκπαιδευτικούς ασκώντας επιλεκτική λογοκρισία με πρόσχημα, κατά τον Προϊστάμενο, καταγγελίες γονέων για «ανθελληνική παραποίηση της ιστορίας».
Εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας στη συνάδελφο φιλόλογο και καλούμε όλους τους θεσμικούς φορείς και παράγοντες της εκπαίδευσης να διασφαλίσουν με κάθε τρόπο μια σύγχρονη παιδεία χωρίς αναχρονισμούς και προκαταλήψεις.


Από το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ
Πηγή : http://www.paremvaseis.org/olme5mai2007.htm



ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ “ ΠΟΥ ΒΑΔΙΖΕΙΣ ΕΛΛΑΣ» ΕΔΩ:

http://aktines.blogspot.com/2008/12/blog-post_1385.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου