23 Νοε 2008

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ :Νέα... Ρεπούση, ο Συνήγορος του Πολίτη


- Υπερεξουσίες που δεν δίνουν λογαριασμό σε κανέναν, χωρίς να έχουν λαϊκή εξουσιοδότηση, κατάντησαν οι Ανεξάρτητες Αρχές -
- Ξεσηκώθηκε η Εκκλησία κατά των... συστάσέων του που απαξιώνουν τα Θρησκευτικά
- Όχι από τον Αρχιεπίσκοπο και τον υπουργό Παιδείας

Η επιστολή που έστειλε ο Συνήγορος του Πολίτη στον υπουργό Παιδείας σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών ήταν αρκετή για να «αφυπνίσει» την ηγεσία της Εκκλησίας. Οι έμμεσες πιέσεις πολλών Μητροπολιτών για να ακολουθήσει η Εκκλησία σκληρή στάση απέναντι σε όσους διαρκώς αμφισβητούν συνταγματικώς κατοχυρωμένα ζητήματα που αφορούν την άρρηκτη σχέση των Ελλήνων με την Ορθοδοξία δεν πήγαν χαμένες.
Ο Αρχιεπίσκοπος και τα μέλη της Ιεράς Συνόδου -που στη συντριπτική τους πλειοψηφία ακολουθούν πιστά τη «γραμμή» του Ιερωνύμου- αντέδρασαν με αιχμηρές δηλώσεις και ανακοινώσεις στην πρόσφατη προκλητική επιστολή του Συνηγόρου του Πολίτη, μέσω της οποίας ζητούσε τα… ρέστα από το υπουργείο Παιδείας γιατί δεν εφαρμόζει ακόμη πιο αυστηρά την εγκύκλιο που καθιστά μη υποχρεωτικό το μάθημα των Θρησκευτικών!

Ο κ. Ιερώνυμος και τα μέλη της ΔΙΣ υποχρεώθηκαν να ακολουθήσουν τις εξελίξεις και να αντιδράσουν στις φωνές που απαξιώνουν τα Θρησκευτικά από τα σχολεία και υποβαθμίζουν τον ρόλο της Εκκλησίας. Αιτία στάθηκαν οι «συστάσεις» που έκανε ο Συνήγορος του Πολίτη προς το υπουργείο Παιδείας, κρίνοντας ότι είναι παράνομη η υποχρέωση που έχει ο γονέας ή ο κηδεμόνας να γνωστοποιήσει τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις εάν επιθυμεί ο μαθητής να απαλλαγεί από το μάθημα των Θρησκευτικών.

Ο Συνήγορος του Πολίτη, λένε αρκετοί Μητροπολίτες, επιχειρηματολογεί σε λάθος νομική βάση και επικαλείται δήθεν αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που ουδεμία σχέση έχουν με την περίπτωση της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών στην Ελλάδα. Θεωρούν όμως ότι και η Εκκλησία, από την πλευρά της, πολύ σοβαρά ζητήματα τα αντιμετωπίζει επιδερμικά ή παίρνει θέση μόνο όταν αυτά έχουν «σκάσει».

Η δεύτερη αντίδραση

Η θέση που πήρε ο Αρχιεπίσκοπος για το θέμα των Θρησκευτικών ήταν η δεύτερη έκπληξη για εκείνους που περίμεναν από τον Ιερώνυμο να μην αντιδράσει και να περάσει άλλο ένα σημαντικό ζήτημα «στο ντούκου». Ο Αρχιεπίσκοπος αποφάσισε, όπως δείχνουν οι κινήσεις του, να ακολουθήσει πιο σκληρή στάση και να ικανοποιήσει τους Μητροπολίτες που ζητούν μεγαλύτερη παρουσία από τον ίδιο και την Εκκλησία γενικότερα.

Η δήλωση που έκανε κατά την επίσκεψη στην Αρχιεπισκοπή του υφυπουργού Παιδείας Ανδρέα Λυκουρέντζου ήταν η δεύτερη δυναμική του παρέμβαση τις τελευταίες ημέρες (η πρώτη ήταν όταν ζήτησε να γίνει δημοψήφισμα για να πάρουν, όπως είπε, την απάντησή τους όσοι ζητούν τον χωρισμό Εκκλησίας - Πολιτείας). Ο κ. Ιερώνυμος χρησιμοποίησε εκφράσεις ήπιες μεν, οι οποίες όμως έκρυβαν σαφείς αιχμές προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις. «Οι δικαιολογίες που προβάλλονται είναι εκ του πονηρού και από εκείνους που υποστηρίζουν ότι τα παιδιά πρέπει να απαλλάσσονται από το μάθημα. Και ό,τι είναι εκ του πονηρού είναι και αποβλητέο», είπε, απευθυνόμενος με καυστικό τρόπο στον κ. Καμίνη.

Επιπλέον, ζήτησε από την Ανεξάρτητη Αρχή να αποδείξει την ορθότητα των επιχειρημάτων που παραθέτει στην επιστολή της προς το υπουργείο Παιδείας και αν ποτέ έχει ασχοληθεί το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο με τη διαδικασία γνωστοποίησης πεποιθήσεων.

Μερίδα Μητροπολιτών που στήριξαν τον κ. Ιερώνυμο επιθυμούν να τον δουν πιο δραστήριο και διεκδικητικό σε αυτά τα σοβαρά θέματα που αφορούν την Εκκλησία και έχει πάρει μηνύματα που δεν κρύβουν πια τη δυσφορία τους για τον τρόπο που διοικεί.

Ο ίδιος προσπαθεί να τηρήσει τις ισορροπίες και να κατευνάσει τα οξυμμένα πνεύματα, άλλοτε με συναντήσεις στις οποίες τους καθησυχάζει και άλλοτε με κινήσεις πυγμής όπως οι τελευταίες δηλώσεις του. Όπως εκτιμούν πάντως άνθρωποι του περιβάλλοντός του, από εδώ και στο εξής θα κινηθεί πιο δυναμικά, όχι λόγω πεποίθησης και χαρακτήρα, αλλά για να ικανοποιήσει τους Μητροπολίτες που πίστεψαν σε αυτόν.

Πηγή :http://www.paron.gr/v3/new.php?id=34841&colid=37&catid=33&dt=2008-11-23%200:0:0

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου