25 Νοε 2008

Η Συνταγματική κατοχύρωση του μαθήματος των Θρησκευτικών - ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ


Το Σύνταγμα αναφέρει ότι : « Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.» ΑΡΘΡΟ 16,παρ.2.
Εδώ πρέπει να προσέξουμε, ότι το Σύνταγμα όσον αφορά την Θρησκεία δεν ομιλεί περί αγωγής ( δηλ. περί απλής διδασκαλίας), αλλά περί Θρησκευτικής συνειδήσεως.

Αυτό σημαίνει, ότι οι Έλληνες μαθηταί δεν αρκεί να μάθουν κάποια στοιχεία της Χριστιανικής Θρησκείας, αλλά και να τα ενστερνιστούν και να τους γίνουν συνείδηση.

Βλέπουμε λοιπόν, ότι το Ελληνικό Σύνταγμα δεν εισάγει μόνον το απλό μάθημα των Θρησκευτικών (δηλ. απλές και στερεότυπες γνώσεις), αλλά καθορίζει και πως θα πρέπει να είναι η διδασκαλία του. Δηλ. πρέπει, να είναι κατά τέτοιον τρόπο , ώστε ο μαθητής να αποκτήσει Θρησκευτική συνείδηση και όχι να αποκτήσει απλές γνώσεις τις οποίες μετέπειτα θα λησμονήσει, όπως γίνεται με τα άλλα μαθήματα.

Αν λοιπόν δεν τηρηθούν οι όροι αυτοί ανακύπτει ευθεία παράβαση του Συντάγματος όχι μόνον από κάποιο ενδεχομένως εκπαιδευτικό , αλλά και από την ίδια την Πολιτεία και από την ίδια την Βουλή, η οποία δεν επιτρέπεται, να θεσπίζει νόμους αντισυνταγματικούς. Επομένως πας περιορισμός του μαθήματος των Θρησκευτικών (και όχι μόνον η κατάργησή του ) αντιβαίνει ευθέως προς το Σύνταγμα και είναι άκυρος.

Απόσπασμα από την εκδήλωση για το μάθημα των Θρησκευτικών στα Τρίκαλα :
«Η Συνταγματική κατοχύρωση και η ωφελιμότητα του μαθήματος των Θρησκευτικών» με ομιλητή τον κ. Γεώργιο Κρίππα , Διδάκτορα Συνταγματικού Δικαίου και καθηγητή στο ελεύθερο πανεπιστήμιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου