σ.σ. Δεν έχει τέλος αυτός ο πάτος. Τούτη την φορά ίσως να βλέπουμε το χειρότερο που έχουμε δει έως τώρα.
Ο Μητροπολίτης Δράμας Δωρόθεος (Πάπαρης) απηύθυνε χαιρετισμό στην τελετή λήξης του Διεθνούς φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας. (Drama International Short Film Festival), τον οποίον μάλιστα ανέβασε και στην ιστοσελίδα της Μητροπόλεως!
Πρόκειται για ένα φεστιβάλ το οποίο έχει εξελιχθεί σε άρμα της ΛΟΑΤΚΙ+ ατζέντας. Δείτε τις ταινίες που βραβεύτηκαν και στην συνέχεια δείτε τον χαιρετισμό του μητροπολίτη, ο οποίος προσπαθεί να γεφυρώσει τα αγεφύρωτα και να βάλει τον αγιασμό μαζί με το δηλητήριο. Άθλιες, ανείπωτες οι μέρες που ζούμε. Ο Θεός να μας δίνει μετάνοια και φώτιση να κρατηθούμε κοντά Του.
Η Τελετή Λήξης του 47ου DISFF 2024
Η τοξική αρρενωπότητα στην ελληνική επαρχία, η διεκδίκηση της τρανς ταυτότητας σε ένα εχθρικό περιβάλλον, και ο λαμπερός, ψεύτικος κόσμος της τραπ σκηνής που υμνεί τον πλούτο και υποβιβάζει τις γυναίκες, (συμ)πρωταγωνίστησαν στα βραβεία του φετινού, 47ου DISFF.
[σ.σ. Μας βγήκαν και υπερασπιστές του γυναικείου φύλου οι υπονομευτές του!]
Μεγάλος νικητής της βραδιάς ο Δημήτρης Μουτσιάκας για την ταινία του Γκέκας που απέσπασε το Χρυσό Διόνυσο, καθώς και τα βραβεία σεναρίου και φωτογραφίας, εξασφαλίζοντας αυτόματα το πολυπόθητο “εισιτήριο” για τη συμμετοχή στη διαδικασία των Όσκαρ®. Στην ταινία, που διαδραματίζεται σε ένα ελληνικό χωριό, πρωταγωνιστεί ένα ευαίσθητο 12χρονο παιδί το οποίο δένεται με ένα κυνηγόσκυλο, αλλά «συνθλίβεται» από τη πατριαρχία και τα στερεότυπα της αρρενωπότητας όπως εκφράζονται από τον αμείλικτο κυνηγό πατέρα του (Νίκος Γεωργάκης).
Μία άλλη εκδοχή της τοξικής αρρενωπότητας εκφράζεται μέσα από το MJ, την ταινία του Γιώργου Φουρτούνη, που κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας, με πρωταγωνιστή έναν τράπερ που θέλει όλοι να τον αγαπάνε –ένα σχόλιο στo φαινόμενο της τρομακτικής απήχησης που έχει η σημερινή τραπ με τα εκατομμύρια followers. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο ο εκπληκτικός Γιώργος Κατσής, ο οποίος κέρδισε και το βραβείο ανδρικής ερμηνείας. «Ένας ηθοποιός», όπως είπε ο Γ.Φουρτούνης, «που αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση: γιος μεταναστών από την Αλβανία, που μεγάλωσε με μεγάλες δυσκολίες στη Φιλαδέλφεια και έχει την περηφάνια του να ζει από τη δουλειά του».
Για πρώτη φορά στην ιστορία του Φεστιβάλ Δράμας, το βραβείο του πρώτου γυναικείου ρόλου πήγε σε μία τρανς ηθοποιό: την Νάσια Συντέτα για το Honeymoon που σκηνοθέτησε το Άλκι Παπασταθόπουλος το οποίο πήρε επίσης το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής και το Drama Queer. To Άλκι μίλησε για την έμπνευσή του, τη δολοφονία του Ζακ/Zackie Oh Κωστόπουλου, «ένα ειδεχθές έγκλημα για το οποίος κλαίμε μέχρι σήμερα», και αφιέρωσε το βραβείο Onassis Culture που επίσης απέσπασε, «σε όλα τα queer και τα τρανς άτομα που δολοφονούνται στην Παλαιστίνη».
Tο βραβείο ντοκιμαντέρ κέρδισε η ταινία του Aλκαίου Σπύρου Στρώνουν τον παράδεισο. Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του Εθνικού Διαγωνιστικού ήταν ο έμπειρος Αχιλλέας Κυριακίδης.
Παραλαμβάνοντας τα βραβεία τους, ορισμένοι από τους νικητές σχολίασαν επικριτικά καυτά ζητήματα της κινηματογραφικής επικαιρότητας, όπως το ζήτημα της (μη) προβολής της ταινίας Αδέσποτα Κορμιά στην γειτονική Καβάλα, την αντικατάσταση της επιτροπής για την ελληνική υποψηφιότητα στα όσκαρ, την διατήρηση της χρήσης της «Ίριδας» από τους φοιτητές του ΕΚΠΑ, καθώς και το νέο φορέα που προκύπτει από τη συγχώνευση ΕΚΚ και ΕΚΟΜΕ.
Το Grand Prix του Διεθνούς Διαγωνιστικού, με πρόεδρο της επιτροπής τον καταξιωμένο μοντέρ Γιώργο Μαυροψαρίδη, απέσπασε το Clamor της Σαλομέ Ντα Σούζα (Γαλλία) που επίσης μπαίνει αυτομάτως στη διαδικασία των όσκαρ. Aξίζει να αναφέρουμε πως δύο ελληνίδες διακρίθηκαν στο Διεθνές Διαγωνιστικό: Η Δάφνη Χαιρετάκη απέσπασε το βραβείο καλύτερης ταινίας ΝΑ Ευρώπης για την ταινία της Αυτό που ζητάμε από ένα άγαλμα είναι να μην κινείται, ενώ η Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη το βραβείο σκηνοθεσίας για το What Mary didn’t know.
Η πλήρης λίστα των βραβείων έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του DISFF
Η τελετή της απονομής βραβείων του 47ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο «Αντώνης Παπαδόπουλος» του Δημοτικού Ωδείου της πόλης, παρουσία του Υφυπουργού Πολιτισμού Ιάσωνα Φωτήλα. Την τελετή λήξης παρουσίασε με το απαράμιλλο στιλ του ο Βασίλης Τερζόπουλος.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιάννης Σακαρίδης, ευχαρίστησε όλους του συνεργάτες του, τους οποίους μάλιστα φώναξε στη σκηνή, τους δημιουργούς «αλλά και τους 1000 Δραμινούς που ήρθαν να παρακολουθήσουν τις ταινίες του Κινηματογραφικού Εργαστηρίου της Δράμας».
Χαιρετισμό απηύθυνε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Δράμας Δωρόθεος, …
…ενώ αμέσως μετά τον λόγο πήρε ο Δήμαρχος Δράμας και Πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας Γιώργος Παπαδόπουλος, ο οποίος είπε πως το 47ο Φεστιβάλ Δράμας καταγράφηκε «ως ένα από τα πλέον επιτυχημένα της τελευταίας πενταετίας. Είναι σημαντικό κάθε χρόνο να γινόμαστε καλύτεροι. Ως δημοτική αρχή, δεσμευόμαστε πως θα βάλουμε το λιθαράκι μας και θα ανεβάσουμε τον πήχυ. Σύντομα το Φεστιβάλ θα κλείσει 50 χρόνια ζωής και τα θεμέλια του είναι βαθιά. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Γιώργο Δεμερτζή διότι ήταν έμπρακτα παρών και μας βοήθησε με τις γνώσεις τους, επιβεβαιώνοντας ότι η διοίκηση μπορεί να έχει συνέχεια». Ο κ.Παπαδόπουλος συνεχάρη τους βραβευθέντες και έκανε ιδιαίτερη μνεία «στους αφανείς ήρωες της διοργάνωσης: τους εθελοντές».
Ανεβαίνοντας στο βήμα, ο Υφυπουργός Πολιτισμού Ιάσων Φωτήλας είπε: «Άλλη μία πετυχημένη διοργάνωση έφτασε στο τέλος της αν και η μικρομηκάδικη περιπέτεια δεν τελειώνει ποτέ. Μία συνάντηση που δεν αφορά μόνο τη Δράμα αλλά εκτείνεται σε όλη την Ελλάδα, όπου πλήθος κόσμου παρακολουθούν τις ταινίες online και δωρεάν. Συνεπώς είναι ένας διεθνής θεσμός με άποψη και κύρος που αναδεικνύει τους σύγχρονους προβληματισμούς και διασυνδέει τους επαγγελματίες του χώρου». Ο κ.Φωτήλας συνεχάρη τον Γ.Σακαρίδη: «Είναι δύσκολο να πας κάτι που είναι ψηλά ακόμα πιο ψηλά κι εκείνος εκτόξευσε τη δυναμική του φεστιβάλ. Ραντεβού το 2025. Μέχρι τότε, όπως λέει ο Εξιπερί, “να συνεχίσουμε να ονειρευόμαστε τους φίλους μας”».
Ο Αντιπρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας Πέτρος Παρασκευαΐδης, αφού έκανε μια μικρή αναδρομή στην ιστορία του φεστιβάλ που, όπως είπε, «ανοίγει ένα παράθυρο στον κόσμο και από μικρή σπίθα, έγινε μια φωτιά που φωτίζει την πόλη», έδωσε μερικά πολύ εντυπωσιακά νούμερα ως προς την επισκεψιμότητα της πλατφόρμας: «Ένα εκατομμύριο επισκέπτες καταγράφηκαν στην πλατφόρμα, και περισσότεροι από 100.000 ήταν μοναδικοί χρήστες. Κάθε λεπτό 500 άνθρωποι παρακολουθούσαν ταινία. Τα νούμερα αυτά είναι αδιανόητα».
Ο αντιπρόεδρος του Φεστιβάλ ευχαρίστησε τον Δήμαρχο Γιώργο Παπαδόπουλο, όλους τους συνεργάτες και τους χορηγούς του φεστιβάλ που «είναι πλέον θεσμός αναγνωρισμένος και σεβαστός από την παγκόσμια κοινότητα», ενώ ευχαρίστησε με τη σειρά του τον Γιώργο Δεμερτζή και τους εθελοντές. Κλείνοντας υποσχέθηκε να συνεχίσει τη σκληρή δουλειά «προωθώντας τον κινηματογράφο σε Ελλάδα και εξωτερικό. Από πλευράς μου υπόσχομαι πως το Φεστιβάλ Δράμας θα είναι η μόνιμη αγκαλιά των μικρομηκάδων στον κόσμο. Εδώ ανήκετε. Η Δράμα είναι ο προθάλαμος της επιτυχίας, ο προθάλαμος των όσκαρ. Η Δράμα είστε εσείς!».
Πηγή dramafestival.gr
Λήξη Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους στη Δράμα (ΦΩΤΟ)
Την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δράμας κ. Δωρόθεος παραβρέθηκε στην τελετή λήξης του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους στην Αίθουσα του Δημοτικού Ωδείου και απηύθυνε τον ακόλουθο χαιρετισμό:
«Και φέτος η Δράμα φιλοξένησε τη διεξαγωγή του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους.
Είναι μια υπόθεση που έχει πια τη δική της ιστορία, η οποία ξεκίνησε το 1978, πέρασε από διάφορα στάδια, στα οποία ο θεσμός προσέλαβε εθνικό και διεθνή χαρακτήρα και φέτος συμπληρώνει τα 47 του χρόνια.
Ο θεσμός έφτασε πια σε ηλικία ωριμότητας. Ενδυναμώνει την παρουσία της πόλης στον πολιτιστικό χάρτη, και έφτασε φέτος να φιλοξενήσει, απ’ ό, τι είδαμε, 211 ταινίες, από 39 χώρες. Είναι σαφώς ένα δείγμα της ωριμότητας του θεσμού, γεγονός για το οποίο θέλουμε να εκφράσουμε τις ευχαριστίες και τις ευχές μας τόσο στον Καλλιτεχνικό Διευθυντή κ. Γιάννη Σακαρίδη, αλλά και σε όλα τα άλλα πρόσωπα που συμβάλλουν στη διεξαγωγή του θεσμού, που δεν πρέπει να ξεχνάμε τον συλλογικό του χαρακτήρα, καθώς και στους καλλιτέχνες, παλαιότερους και νέους, οι οποίοι με τη συμμετοχή τους του δίνουν ζωή.
Μπορεί να μην είχαμε τη δυνατότητα, λόγω υποχρεώσεων, της παρακολούθησης της προβολής των ταινιών. Ωστόσο, βλέποντας τα θέματά τους, κατανοούμε ότι αυτά αποτυπώνουν με ποικίλα αισθητικά μέσα μία σειρά από ζητήματα της σύγχρονης κοινωνίας και των κοινωνικών σχέσεων σε αυτή. Έτσι, δεν διεκδικούν μόνο την ικανοποίηση μιας αισθητικής επιτέλεσης, αλλά ταυτόχρονα γίνονται και μέρος ενός διαρκούς κοινωνικού διαλόγου. Με την παρουσία μας εδώ θελήσαμε να αναγνωρίσουμε συμβολικά αυτή την συνεισφορα.
Το μότο της φετινής διοργάνωσης: Όλα είναι Δράμα παραπέμπει στο τίτλο της ταινίας του Παντελή Βούλγαρη Όλα είναι δρόμος. Μέσα σε αυτό τον δρόμο, καθ’ οδόν όπως λέμε στην εκκλησιαστική γλώσσα, μπορεί κάποια από αυτά που γίνονται να είναι κοντά στη δική μας οπτική και κάποια να απομακρύνονται. Όπως και να έχει το ζήτημα είναι να παραμένουμε μέσα σε αυτόν τον δρόμο της αμοιβαίας κατανόησης, της εποικοδομητικής κριτικής κι ενδεχομένως της πνευματικής προόδου, την οποία από καρδιάς εύχομαι σε όλους τους διοργανωτές και συμμετέχοντες» .
Πηγή Ρομφαία
Ένας ακόμη προοδευτικός νεοταξίτης της σειράς, καθώς φαίνεται, που ακολουθεί "του ΚΑΙΡΟΥ τ΄ αλλάματα που αναπαημό δεν έχουν"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ και πολύ καιρό, με τα όσα κάνουν οι δεσποτάδες, παραδόξως, δεν αποκλίνουν ούτε "ιώτα έν" από τον νόμο του Θεού. Και ενώ συγχρωτίζονται με πολλή άνεση με τα κοσμικά δρώμενα, φιλόχριστα και αντίχριστα, ηθικά και ανήθικα, ευσεβή και ασεβή, κατά φύσιν και παρά φύσιν, φιλάνθρωπα και αφιλάνθρωπα, πουθενά δεν πέφτουν έξω! Όλα τα βολεύουν και είναι "ευλογημένα" γι' αυτούς και δίνουν την ευχή τους, την ευχή του Χριστού δηλαδή, με πολλή άνεση ακόμη και στον Εξαποδώ! Εύγε τους! Αφού ξέρουν να εφαρμόζουν το Ευαγγέλιο και να το διδάσκουν λόγω και έργω, σύμφωνα με την παράδοση των αγίων και αφού φαίνεται το σώμα της Εκκλησίας να λάμπει μέσα σ' αυτόν τον όμορφο κόσμο ως "ο λύχνος επί την λυχνίαν" και να δίνει το μήνυμα της σωτηρίας, λοιπόν, "απόκειται αυτοίς ο της δικαιοσύνης στέφανος"! Δεν πιάνονται! Δεν παίζονται! Και οι αιτιάσεις ατελείωτες και επουδενί αμφισβητήσιμες!
ΑπάντησηΔιαγραφή