14 Ιουν 2023

Κύκκου Νικηφόρος: Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ουκρανίας είναι ο Ονούφριος και όχι ο Επιφάνιος

 

Την θέση ότι επειδή υπάρχει ιερός κανόνας που λέει “η ψήφος των πολλών κρατείτο” οφείλουμε να πειθαρχήσουμε στην πλειοψηφική απόφαση της Ιεράς Συνόδου ανέφερε ο Μητροπολίτης Κύκκου και Τηλλυρίας Νικηφόρος σε σχέση με την μνημόνευση του Κιέβου Επιφάνιου.

Πρόσθεσε πως “κανονικός Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ουκρανίας είναι ο Ονούφριος όμως το θέμα θα πρέπει να τεθεί εκ νέου στην Ιερά Σύνοδο και οι μειοψηφούντες να πειθαρχήσουν”.

Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ πριν από τη σημερινή συνεδρία της Ιεράς Συνόδου και κληθείς να σχολιάσει τη θέση του για το ενδεχόμενο σχίσματος στους κόλπους της Εκκλησίας όσον αφορά το θέμα της μνημόνευσης του Κιέβου Επιφάνιου, ο Μητροπολίτης Κύκκου και Τηλλυρίας Νικηφόρος ανέφερε πως στην Κύπρο εν πάση περιπτώσει υπάρχει ένα πρόβλημα διότι ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος Β’ δέχτηκε και αναγνώρισε τον Κιέβου Επιφάνιο τον οποίο και μνημόνευε.

Όπως και ο νυν Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος συνεχίζει και τον μνημονεύει, προσθέτοντας ωστόσο, πως υπάρχει το πρόβλημα να μην δημιουργηθεί σχίσμα στους κόλπους της Κυπριακής Εκκλησίας.

Για αυτό συνέχισε “σκέπτομαι να εισηγηθώ να τεθεί εκ νέου το θέμα από το Προκαθήμενο μας στην Ιερά Σύνοδο και να αποφασίσει. Και επειδή υπάρχει ιερός κανόνας που λέει, η ψήφος των πολλών κρατείτο οφείλουμε να πειθαρχήσουμε στην πλειοψηφική απόφαση της ιεράς Συνόδου”.

Πεποίθηση του ωστόσο ξεκαθάρισε είναι ότι ο κανονικός Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ουκρανίας είναι ο Ονούφριος. Ο Επιφάνιος εξήγησε, δεν είναι κανονικός Προκαθήμενος γιατί ήταν καθηρημένος και αφορισμένος από την Σύνοδο του Πατριαρχείου Μόσχας και αυθαίρετα ο Οικουμενικός Πατριάρχης επενέβη ήρε την καθαίρεση και τον αφορισμό τα οποία είχε δεχτεί και ο ίδιος με επιστολή του προς τον Πατριάρχη Μόσχας το 1992 και το 1997, και τον χειροτόνησε κανονικά και τον έκανε Προκαθήμενο.

Ο Μητροπολίτης Κύκκου και Τηλλυρίας Νικηφόρος επανέλαβε πως θα δεχτεί κατ’ οικονομία την απόφαση της Ιεράς Συνόδου για να αποτραπεί το σχίσμα, ωστόσο πεποίθηση του είναι, όπως είπε, πως Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ουκρανίας είναι ο Ονούφριος.

Ερωτηθείς για την στάση του Μητροπολίτη Πάφου Τυχικού να μην συμμετάσχει στο αρχιερατικό συλλείτουργο που έγινε την Κυριακή στην Λευκωσία, όπου μνημονεύτηκε, μεταξύ άλλων, ο Μητροπολίτης Κιέβου Επιφάνιος, ο Μητροπολίτης Κύκκου και Τηλλυρίας Νικηφόρος ανέφερε πως το θέμα θα εξεταστεί στην Ιερά Σύνοδο όπου όπως φαίνεται θα το θέσει ο Μακαριώτατος.

Για να υπερβούμε αυτό το θέμα και να αποφύγουμε διχασμό στην Ιεραρχία της Εκκλησίας της Κύπρου πρέπει να τεθεί εκ νέου και οποιαδήποτε απόφαση παρθεί οι μειοψηφούντες να πειθαρχήσουν, κατέληξε.

Πηγή: ΚΥΠΕ sigmalive.com

4 σχόλια:

  1. ΣΕΒΑΣΜΙΟΤΑΤΕ ΚΥΚΚΟΥ,ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΝΑ ΛΕΤΕ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΙΘΑΡΧΗΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΜΕΣΩ ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΕΩΣ ΤΟΥ ΨΕΥΔΟΚΙΕΒΟΥ ΕΠΙΦΑΝΙΟ ΕΠΕΙΔΗ ΘΑ ΤΟ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΝ ΑΥΤΟ ΠΛΕΙΟΨΗΦΟΥΝΤΕΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ!ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΕΤΣΙ ΣΕ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ!Ο ΜΟΡΦΟΥ ΗΤΑΝ ΠΑΡΟΝ ΣΤΗ ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ ΣΤΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ;ΟΠΟΙΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΙΕ ΚΑΘΩΣ ΕΔΩ ΔΕ ΛΕΕΙ ΚΑΤΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οντως εκκλησιαστικος ανηρ ο Κυκκου Νικηφορος.Ομολογει την αληθεια κ βλεπει μονο στην ενοτητα της Εκκλησιας την οποιαν αλλοι αρχιερεις την εχουν διαγραψει απο τας καρδιας των.Ο Θεος ομως θα τα διορθωσει ολα εν καιρω.Ας δουν τον εαυτον τους οι αλλοι εις τον καθρεπτην της Εκκλησιας ποιων διαδοχοι ειναι κ πως αντιμετωπισαν οι πατερες την διακυβευσιν της ενοτητος του Σωματος του Χριστου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η ενότητα δεν επιτυγχάνεται με την κοινωνία με ακοινώνητους, σχισματικούς και αφορισμένους αλλά στην ένωση εν αληθεία ορθοτομώντας εν Πνευματι Αγίω. Τα υπόλοιπα είναι δικαιολογίες. Εκκλησία δεν είναι ούτε οι σχισματικοί, ούτε οι κοινωνούντες με αυτούς, ούτε οι αιρετικοί, ούτε οι ενωμένοι με αυτούς διατηρώντας ο καθένας τα δόγματά του, βλέπε οικουμενισμό και μασονία. Εκκλησία μπορεί να είναι και ένας μόνο ιεράρχης, αν ορθοτομεί τον Λόγο της Αληθείας. Οι υπόλοιποι δεν ανήκουν στην Εκκλησία του Χριστού, δηλαδή αν μόνο ένας μείνει αληθινός Ορθόδοξος αυτός θα είναι και ολόκληρη η Αληθινή Εκκλησία. Όλοι οι άλλοι είναι με τον αντίχριστο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτα που λες κ Νεστοριδη τα ελεγε κ ο Ματθαιος κ καρπαθακης των παλαιοημερολογιτων κ εφθασαν μετα σε χειροτονιες μονος του κ.λ π.Ειχαμε κ εχουμε Εκκλησια δεν θα σχιζουμε συνεχως τον χιτωνα της ο καθεις με τις αθεολογιτες θεωριες του.διαβασε κ λιγο εκκλήσιαστικη ιστορια..Ακομη κ ο Αγιος Χρυσοστομος που υπεστη διωγμους ελεγε την καθαιρεση μου μη την αναγνωρισετε αλλα απο την Εκκλησια μη φυγετε.Το παν ειναι η Ενοτης εν τη πιστει.Αυτα θελει ο διαβολος να γινομεθα χιλια κομματια εξ αιτιας ημερολογιου Ουκρανικου κ.λ π Αλλο πραγμα να μη αναγνωριζουμε τον Επιφανιο που ειναι αχειροτονητος κ αλλο να γινουμε Προτεσταντες ο καθεις με την ατομικη του εκκλησια.Η Εκκλησια ειναι Μια κ σε Αυτην Ανηκουμε οσοι πιστευουμε Ορθοδοξα δεν φευγουμε απο την Εκκλησια μενουμε κ αγωνιζομεθα οπως οι Πατερες μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή