Αθήνα, 14 Φεβρουαρίου
2021
Α. Π.: -
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το Δ.Σ. του ΙΣΚΕ
με θλίψη πληροφορήθηκε ένα περιστατικό σε βάρος αδελφού συμπρεσβυτέρου, ο
οποίος λειτουργεί στην Παναγία Μυρτιδιώτισσα στο Καμάρι Σαντορίνης. Κατόπιν
επικοινωνίας με τον π. Γεώργιο Φύτρο μας πληροφόρησε πως το συμβάν
διαδραματίστηκε την Κυριακή 7/2/2021 μετά την απόλυση της Θείας
Λειτουργίας.
Ο πατήρ Γεώργιος Φύτρος είναι εδώ και πολλά χρόνια εφημέριος της Μυρτιδιώτισσας στο Καμάρι Θήρας και παρά την ηλικία του και τα όποια προβλήματα υγείας είναι φιλακόλουθος και ακούραστος ιερέας και βρίσκεται πάντα επί των επάλξεων και κοντά σε κάθε πάσχοντα συνάνθρωπο. Με τη νέα κατάσταση που έχει δημιουργηθεί λόγω του COVID -19 είχε προσαρμοστεί και εκείνος όπως όλοι οι κληρικοί μας, στις εντολές και στα κυβερνητικά μέτρα και σε τακτά χρονικά διαστήματα καλούσε τους εκκλησιαζόμενους να προσέχουν και να τηρούν τις αποστάσεις. Επίσης δεν ήθελε να κατηγορηθεί η Εκκλησία καθώς η Σαντορίνη είναι στο βαθύ κόκκινο. Ο ναός της Μυρτιδιώτισσας στο Καμάρι λόγω των μέτρων κλείδωσε ακόμη μια φορά.
Την Κυριακή
7/2/21 έγινε η θεία λειτουργία κεκλεισμένων των θυρών με 4 μόνο άτομα, τα
απολύτως απαραίτητα. Μετά το πέρας της λειτουργίας μια οικογένεια με 2 μικρά
παιδιά ζήτησε να κοινωνήσουν. Εκείνη την ώρα εμφανίστηκε και εισήλθε στον Ναό ο
διοικητής της αστυνομίας με πολιτικά ρούχα. Ο ιερέας πήγε στην Αγία Πρόθεση να
παραλάβει την Θεία Κοινωνία για να κοινωνήσει τα δύο παιδιά (το ένα με ειδικές
ανάγκες). Μετά τη Θεία Κοινωνία ο διοικητής ζήτησε την ταυτότητα του ιερέα και
του είπε να τον ακολουθήσει στο τμήμα .
Ο διοικητής
επέβαλε πρόστιμο 1500€ στον ιερέα.
Στο Α.Τ. πήραν
αποτυπώματα και από τα 10(!!) δάκτυλα του ιερέα, ο οποίος παρέμεινε μιάμιση ώρα
στο τμήμα και του απαγγέλθηκε η κατηγορία της παραβίασης της ΚΥΑ και ορίστηκε
τακτική δικάσιμος. Όταν ρώτησε τι παραβίασε του είπαν γιατί …κοινώνησε
ανθρώπους.
Επειδή η ως άνω
ενέργεια του εν λόγω Αστυνομικού Διευθυντού αποτελεί ωμή παρέμβαση και
περιφρόνηση της λατρείας της Εκκλησίας μας και ειδικότερα στο ουσιαστικότερο
μέρος Αυτής που είναι η συμμετοχή στη Θεία Κοινωνία, μάλιστα ανθρώπων με
ειδικές ανάγκες, και επειδή ουδείς έχει το δικαίωμα να αφαιρεί από το λειτουργό
το αυτονόητο, δηλαδή την τέλεση και κατ’ επέκταση τη μετάδοση της Θείας
Κοινωνίας, ερωτάται ο Αστυνομικός Διευθυντής, με ποία αρμοδιότητα προέβη στην
ως άνω ενέργεια, η οποία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί μόνο ως εξάντληση της
αυστηρότητας των μέτρων στην Εκκλησία, αλλά κυρίως ακατανόητη, απαράδεκτη και
παράνομη. Καμία ΚΥΑ δεν απαγορεύει και δεν μπορεί να απαγορεύσει τη Θεία
Κοινωνία στους πιστούς. Οι συγκεκριμένοι πολίτες προσήλθαν στον Ιερό Ναό μετά
την τέλεση της Θείας Λειτουργίας και στο πλαίσιο της ατομικής προσευχής.
Ο Ιερός Σύνδεσμος
Κληρικών Ελλάδος στέκεται αρωγός και συμπαραστάτης στον εν λόγω πολυσέβαστο και
κατά πάντα άξιο Λειτουργό της Εκκλησίας μας και θα βρίσκεται απέναντι σε
παρόμοιες απαράδεκτες, απαξιωτικές και υβριστικές για την Ορθόδοξη πίστη μας
συμπεριφορές απ' όπου και αν προέρχονται. Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του
Θεού τω Θεώ (Ματθ. κβ' 21).
ΕΚ ΤΟΥ Ι.Σ.Κ.Ε.
Δείτε και – Δελτίο τύπου Ι.Μ.
Θήρας Αμοργού & Νήσων για τον ιερέα του Καμαριού
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ / 15.2.2021
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην προκειμένη περίπτωση φαίνεται ξεκάθαρα ότι, δεν έγινε καμία παρανομία από πλευράς του π. Γ. Φύτρου. Τελείωσε η Θεία Λειτουργία και μετά έγινε η Θεία Κοινωνία, μόνο σε δύο παιδιά, χωρίς κανένα συνωστισμό, χωρίς κανένα κίνδυνο. Οπότε, προς τι αυτός ο υπερβάλλον ζήλος από πλευράς του αστυνόμου διοικητή, ο οποίος μπήκε στην εκκλησία σαν κατάσκοπος ; Kανονικά, ο ιερέας πρέπει να προσφύγει στη δικαιοσύνη και να μην πληρώσει τίποτα. Θα’ θελα όμως να ξέρω το εξής : εάν ο π. Φύτρος ζητήσει τη συμπαράσταση της Μητρόπολής του, η Μητρόπολη θα τον υπερασπίσει, προσφεύγοντας στη δικαιοσύνη για το εν λόγω θέμα ; Aπό την άλλη πλευρά, από πότε η πολιτική εξουσία έχει το δικαίωμα να απαγορεύσει σε κάποιον να συμμετέχει στο Ιερό Μυστήριο που είναι η Θεία Κοινωνία ; Mπορεί να περιορίσει τα άτομα για συμμετοχή στη Θεία Λειτουργία, σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορεί να απαγορεύσει τη Θεία Κοινωνία. Ενώπιον της αντισυνταγματικής και αντιχριστιανικής συμπεριφοράς που δείχνει η κυβέρνησή μας, νομίζω πως είναι καιρός η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας μας να δράσει δυναμικά. Όχι μόνο με καταδικαστικές δηλώσεις, διότι από αυτές έχουμε χορτάσει και δεν φέρνουν κανένα αποτέλεσμα. Με σκληρή στάση απέναντι στην κυβέρνηση : πρώτον, να απαιτήσει την παύση τέτοιων ενεργειών και δεύτερον, να προσφύγει στη δικαιοσύνη, επικαλώντας τα Συνταγματικά μας δικαιώματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟλα αυτά τα προβλήματα δημιουργούνται, γιατί αντί να διαφύλαξουμε την ιερότητα και την αγιότητα (χάρι) των Μυστηρίων, τα παραδώσαμε και τα προσαρμόσαμε στα μέτρα και τις αποφάσεις της κοσμικής εξουσίας αλλιώνοντας τα "με το φτωχό μας το μυαλό" ακατήχητοι και αθεολόγητοι. Υπάρχει Θεία Λειτουργία τελούμενη μόνον από ιερείς χωρίς τη συμμετοχή της Εκκλησίας δηλ. του ποιμνίου; όχι. Εμείς, αντίθετα, την καθιερώσαμε και είμαστε και ευχαριστημένοι γιαυτό ! Μπορεί κάποιος να παραλαμβάνει Θεία Κοινωνία χωρίς να έχει προηγουμένως συμμετάσχει στο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας (αλειτούργητος)μέρος του οποίου είναι η Θεία Κοινωνία; όχι. Σεβαστοί κατά τα άλλα ιερείς το παραβλέπουν και σπεύδουν να κοινωνούν αλειτούργητους πιστούς πίσω από μισόκλειστες πόρτες, από πίσω πόρτες, εν κρυπτώ ή στα σπίτια τους με delivery Θείας Κοινωνίας. Υπάρχει Μυστήριο όταν κοινωνούμε με ξεχωριστές, ατομικές λαβίδες δηλώνοντας με τον τρόπο αυτό ότι υπάρχει κίνδυνος μολυσμού από το Άγιον Ποτήριο δηλ. διαπράττοντας βλασφημία Χριστού; όχι. Υπάρχει Μυστήριο όταν το ποίμνιο προσέρχεται στον αγιασμένο και μυρωμένο Ναό όπου κατά τους Αγιους Πατέρες μας ενεργεί συνεχώς η Θεία Χάρις, με τα πρόσωπά τους καλυμμένα με προσωπίδες από το φόβο αρρώστιας δηλ. διαπράττοντας βλασφημία Αγίου Πνεύματος ; όχι. Τα Μυστήρια της Εκκλησίας μας δεν είναι απρουπόθετα, όπως ισχυρίζονται μερικοί, αλλά τελούνται με πολύ συγκεκριμένο τρόπο για να μπορέσει να μυσταγωγηθεί η χάρις του Πνεύματος . Κι έτσι, ο τρόπος τέλεσης είναι το ίδιο το Μυστήριο, διότι αν δεν τηρηθεί, απλούστατα καταργείται το Μυστήριο. Η απόφαση της ΔΙΣ του περασμένου Μαρτίου να περικόψει τις ακολουθίες, να κλείσει τις Εκκλησίες, να εισαγάγει τα υγειονομικά μέτρα του κόσμου μέσα στους ιερούς Ναούς της Εκκλησίας μας κι όλα τα συναφή, είναι καταδικαστική για την Πίστη μας και έχει οδηγήσει σε όλα τα δυσσεβή που ζούμε εδώ και μήνες όπως το εν λόγω επεισόδιο με τον ιερέα της Σαντορίνης. Ας ελπίσουμε να μην οδηγήσει και σε άλλα χειρότερα στο μέλλον.
Δεν έχω να πω κάτι διαφορετικό από όσα είπες. Όμως αν πιστεύεις ότι ειναι αμαρτια να καλύπτουμε τα πρόσωπα μας με μάσκα στον Ιερό Ναό, δεν είναι αμαρτία να μιλάς για τα της Εκκλησίας κρυβοντας το όνομα που σου χάρησε η Εκκλησία στην βαφτιση σου πίσω από ένα άκατανοητο κακοηχο ψευδωνυμο P Mats;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστά 12.28
ΑπάντησηΔιαγραφή