Χρῆσις
πολλῶν Λαβίδων θὰ δώση ἄλλοθι εἰς τοὺς ἀμφισβητοῦντας τὴν Θείαν Κοινωνίαν
Τοῦ κ. Β.
Χαραλάμπους, θεολόγου
Πολὺς λόγος γίνεται τελευταῖα γιὰ χρήση πολλῶν Λαβίδων γιὰ τὴ Θεία Μετάληψη. Μάλιστα γιὰ ἐνδεχόμενη ἀπόφαση γιὰ χρήση πολλῶν λαβίδων, προβάλλεται ἐκ τῶν προτέρων ἡ «ἀπάντηση – ἐπιχείρημα» ὅτι «τὸ κουταλάκι (ὅπως τὸ ἀποκαλοῦν) δὲν εἶναι θέμα δογματικό».
Τὸ νὰ θέτουν
κάποιοι τὸ ἐρώτημα «ἂν τὸ κουταλάκι (ὅπως τὸ ἀποκαλοῦν) εἶναι θέμα δογματικό», ἀποτελεῖ
λάθος ἐρώτημα. Τὸ ἐρώτημα αὐτὸ ἐκτός τοῦ ὅτι εἶναι λάθος ἐρώτημα, ἄθελα καὶ
καθοδηγητικὰ ὁδηγεῖ σὲ ἀπάντηση ποὺ δὲν ἀπαντᾶ στὴν οὐσία τοῦ προβλήματος, ποὺ
δὲν εἶναι ἄλλη ἀπὸ τὸ γεγονὸς ὅτι οἱ ‘’ἐπιδημιολογικοὶ λόγοι’’ ποὺ
προβάλλονται, δίνουν ἄλλοθι στοὺς ἀμφισβητοῦντες τὴ Θεία Μετάληψη. Κατ’ οὐσία ἡ
χρήση πολλῶν Λαβίδων γιὰ τὴ Θεία Μετάληψη γιὰ ἐπιδημιολογικοὺς λόγους,
δημιουργεῖ τὶς προϋποθέσεις ἀμφισβήτησης ἑνὸς δογματικοῦ θέματος, καθότι ἀμφισβητεῖται
τὸ οὐδέποτε κολλᾶς διὰ τῆς Θείας Κοινωνίας.
Τὸ πρόβλημα ἔγκειται
στὸ ὅτι ἡ ἐπιδημιολογικὴ πρόφαση εἶναι ποὺ δίνει ἄλλοθι στὴν ἀμφισβήτηση ἑνὸς
θέματος δογματικοῦ καὶ ἀναμφισβήτητα τὸ δίνει σὲ ὅσους βλάσφημα διαδίδουν ὅτι
μπορεῖ νὰ κολλήσεις διὰ τῆς Θείας Κοινωνίας. Δὲν ἀντιλαμβάνονται ὅτι ἡ ἐπιδημιολογικὴ
πρόφαση γιὰ χρήση πολλῶν λαβίδων, δίνει ἄλλοθι στοὺς ἀμφισβητοῦντες ὅτι οὐδέποτε
κολλᾶς διὰ τῆς Θείας Κοινωνίας, ἕνα θέμα δογματικὸ γιὰ τὴν Ἐκκλησία;
Οὔτε ἐπίσης ἡ
θέση Ἐπισκόπου γιὰ χρήση πολλῶν λαβίδων, ὡς μορφὴ ὑπακοῆς στὴν πολιτεία εἶναι ὀρθή,
καθότι καὶ αὐτὴ δίνει ἄλλοθι στοὺς ἀμφισβητοῦντες τὴ Θεία Μετάληψη, ὅπως ἐπίσης
καὶ ἡ χωρὶς καμιὰ Ἁγιογραφικὴ καὶ Πατερικὴ βάση αὐθαίρετη θέση Ἐπισκόπου, ὅτι δῆθεν
“ὑπάρχουν προϋποθέσεις, γιὰ νὰ μὴ κολλᾶς’’.
Ἂν προσθέσει κανεὶς
σ’ αὐτὸ καὶ τὴν προτροπὴ ποὺ παρατηρήθηκε στὴν μὴ ἀναγνωρισμένη ἀπὸ τὴν
πλειοψηφία τῶν Τοπικῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν ‘’Αὐτοκέφαλη Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας’’,
νὰ φέρνουν δηλαδὴ τὸ ποτηράκι τους οἱ πιστοὶ καὶ ἀκολούθως νὰ τὸ πετᾶνε, ἀντιλαμβάνεται
ὄχι μόνο τὴν ἀμφισβήτηση ποὺ προκαλοῦν, ἀλλὰ καὶ τὴ μεγάλη ἀσέβεια ποὺ
πράττουν. Κατάλαβαν τὴ μεγάλη αὐτὴ ἀσέβεια οἱ ἐπινοήσαντες τὸ ἔγκλημα τοῦ
σχίσματος στὴν Οὐκρανία καὶ μηδέποτε μετανοήσαντες γιὰ τοῦτο;
Μὰ γιατί ὅμως νὰ ἀποροῦμε
γιὰ τὴν ἀσέβειά τους αὐτή; Ἀπὸ αὐτοὺς δὲν προέρχονταν ἐκεῖνοι ποὺ στὴν
προσπάθεια κατάληψης Ἱεροῦ Ναοῦ τῆς Αὐτόνομης Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας
πρόσφατα, πέταξαν καὶ τὸ Ἅγιο Ποτήριο, χύνοντας καταγῆς στὸ δρόμο τὴν Ἁγία
Κοινωνία, γιὰ τὸ ὁποῖο ἀσεβὲς γεγονὸς οὔτε ἀκροθιγῶς δὲν ἀναφέρθηκαν οἱ ἐπιλέξαντες
τὴ μονομέρεια στὸ Οὐκρανικό. Τί ἀποροῦμε λοιπὸν γιὰ μία ἀκόμα ἀσέβεια;
Τὸ δὲ γεγονὸς ποὺ
δημοσίευσε ἡ Romfea.gr (12/5/2020), ὅτι “ὁ πρωθιερέας Ἴγκορ Σάββα, κληρικὸς τῆς
Αὐτοκέφαλης Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας, ὑπὸ τοῦ Μητροπολίτη Ἐπιφανίου, ἀνακοίνωσε
μέσῳ Facebook ὅτι μὲ τὴν ἔναρξη τῆς καραντίνας ἡ κοινότητά του ἀσκεῖ τὴν τέλεση
Θείας Εὐχαριστίας καὶ Μετάληψης on-line’’, ἕνα γεγονὸς ποὺ ἡ μονομέρεια στὸ ‘’Οὐκρανικό’’,
θεώρησε ‘’φρόνιμο’’ νὰ ἀφήσει παντελῶς ἀσχολίαστο καὶ τὸ ὁποῖο κατασκανδάλισε
τοὺς πιστούς.
Ὁ πόλεμος ποὺ
γίνεται στὶς μέρες μας γιὰ τὴ Θεία Μετάληψη, καθιστᾶ προσεκτικότερη τὴ στάση Ἱερωμένων
καὶ δὴ Ἱεραρχῶν ἀναφορικὰ μὲ τὸ θέμα τοῦτο, γιὰ νὰ μὴ δίνεται ἄλλοθι σὲ ὅσους ἀντιμάχονται
τὴν Ἐκκλησία στὸ ζήτημα τοῦτο. Ἡ χρήση πολλῶν λαβίδων, δίνει ἄλλοθι στὴν ἀμφισβήτηση
καὶ σκανδαλίζει τοὺς πιστούς.
Πρόκειται γιὰ ἀπόφαση
χρήσης πολλῶν λαβίδων γιὰ ἐπιδημιολογικοὺς λόγους καὶ αὐτὸ θὰ γίνει κατὰ τὴν ἄποψή
τους, γιὰ νὰ ἀποκλειστεῖ ἡ μετάδοση τοῦ κορωνοϊοῦ. Αὐτὸ δὲν δίνει ἄλλοθι στοὺς ἀμφισβητοῦντες
τὴ Θεία Μετάληψη; Οἱ ἐπιδημιολογικοὶ λόγοι ποὺ προβάλλονται δημιουργοῦν τὶς
προϋποθέσεις ἀμφισβήτησης ἑνὸς δογματικοῦ θέματος. Αὐτὸ εἶναι τόσο δύσκολο νὰ τὸ
ἀντιληφθοῦν;
Ορθόδοξος Τύπος
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ / 9.2.2021
ΑπάντησηΔιαγραφήΘυμάμαι καλά που εδώ και αρκετό καιρό η Εκκλησία μας έχει δηλώσει ότι, το θέμα τρόπου της Θείας Μετάληψης είναι αδιαπραγμάτευτο. Γιατί τώρα αρχίζουμε να δίνουμε σημασία στο τι λέει ο κάθε διαστρεβλωτής της ορθόδοξης πίστης μας ; Πάμε να βγάλουμε μόνοι μας τα μάτια μας ; Πρέπει να γίνει επιτέλους κατανοητό, μια για πάντα. Ο γνήσιος επί δύο χιλιάδων ετών,τρόπος της Θείας Μετάληψης θα παραμείνει ως έχει. Κανένας δεν έχει δικαίωμα να μάς τον αλλάξει. Εάν η Εκκλησία μας υποχωρήσει σ' αυτό το δογματικό θέμα, τελειώσαμε. Ποιος ξέρει μετά τι άλλο θ'ακολουθήσει ! ΄Εχουμε τη δύναμη να μείνουμε σταθεροί και ανυποχώρητοι σ'ένα σοβαρό δογματικό θέμα ή θα επηρεαζόμαστε από όσους δεν πιστεύουν και με ύπουλο τρόπο θέλουν να προξενήσουν πλήγματα στην ορθόδοξη πίστη μας ;
Τρόπου μεταδόσεως ἀλλαγή, θείας κοινωνίας, εἰσηγήσει τῶν ἀσεβῶν, ὄντως διανοίας, ἐστὶ κεκοινωμένης· καὶ γὰρ Χριστοῦ τῇ πίστει, ὅλως ἀντίκειται.
ΑπάντησηΔιαγραφήἮχος πλ. δ´. Ταῖς τῶν δακρύων σου ῥοαῖς.
Κεκοινωμένης τὸ ζητεῖν, διανοίας ἀλλάξαι τῆς μεταδόσεως, τῆς κοινωνίας τῶν φρικτῶν, μυστηρίων Κυρίου τρόπον ὃν ἔγνωμεν, ὑγείας ἀφορμῇ, ἀσεβεστάτῃ· ὅθεν ἀντίστητε, τῇ τοῦ δαίμονος λαίλαπι, λόγοις τῶν Πατέρων σεπτοῖς, στοιχοῦντες καὶ διδάγμασι.
Ἦχος δ´. Ταχὺ προκατάλαβε.
Κυβέρνησιν ἄθεον, καὶ ἀσεβείας μεστήν, ἐχθρὰν παραδόσεων, τῶν τοῦ λαοῦ εὐσεβῶν, ἐν ῥάβδῳ ἐπίσκεψαι, θᾶττον παιδαγωγίας, ὦ Τριὰς παναγία, σῴζουσα ἐκ κινδύνων, τῶν Ἑλλήνων τὸ γένος, καὶ ἄνεσιν δωρουμένη, πᾶσι τοῖς δούλοις σου.
Ἐχθροῦ ὑπ’ ἀλάστορος, πολεμουμένη νικᾷ, ὡς ἔφη Χρυσόστομος, ἡ Ἐκκλησία Χριστοῦ, ῥητόρων ὁ μέγιστος· ὅθεν τῶν ἀντιχρίστων, ἀδελφοὶ ἐν Κυρίῳ, λόγους μὴ πτοηθέντες, διαβόλῳ δολίῳ, ἀντίστητε ὑπερλόγως, Λόγῳ σθενούμενοι.
Φυσικά και πρέπει να γίνει ανασκευή όσων στρεβλών διδάσκονται. Η θέση της Εκκλησίας μας φυσικά και είναι αδιαπραγμάτευτη, γι'αυτό η αλήθεια πρέπει να λέγεται. Αλοίμονο αν σωπαίναμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒ.Χ.
«Διότι δεν λαμβάνομεν ταύτα ως κοινόν άρτον και κοινόν ποτόν αλλά καθ΄ ον τρόπον ο Ιησούς Χριστός ο Σωτήρ ημών σαρκοποιηθείς δια λόγου του Θεού έλαβε και σάρκα και αίμα υπέρ της σωτηρίας ημών, ούτως εδιδάχθημεν ότι και η τροφή η αγιασθείσα δια της ευχής του παρ’ αυτού προερχομένου λόγου, εκ της οποίας το αίμα και αι σάρκες ημών τρέφονται κατά μετουσίωσον, είναι σάρξ και αίμα εκείνου του σαρκοποιηθέντος Ιησού».
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί δεν έδωσαν άλλοθι η μασκοφορία, η στάση της ΔΙΣ στις αποφάσεις για το κλείσιμο της Εκκλησίας Του Χριστού? Τι δεν έδωσε άλλοθι μέχρι σήμερα? Και μόνο η συζήτηση για θέματα που έχουν λυθεί εδώ και χιλιάδες χρόνια αποτελεί άλλοθι των εργολάβων αποιεροποίησης της Πίστεως μας πολιτικών και "δημοσιογράφων"!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή