Καμία
καινοτομία δεν είναι τελικά καινούργια. Όπως λέει ο συγγραφέας "κύκλῳ οἱ ἀσεβεῖς
περιπατοῦσι"
Ἀπό τὸ κείμενο «Ἡ ἀληθὴς ὑγίεια» τοῦ
Ἀλ. Παπαδιαμάντη.(δημοσιεύτηκε
στὴν εφημερίδα Ἀλήθεια τὸ 1907)
……«Δὲν
ὑπάρχει καμία σκληρότης εἰς τοῦτο [εἰς τὴν σφαγὴν τῶν ἐριφίων καὶ προβάτων] ὁποίαν
φαντάζονται, ἐκ νοσηροῦ ἤ ὑποκριτικοῦ αἰσθήματος, οἱ ἔκφυλοι τοῦ νεωτέρου
πολιτισμοῦ, οἱ λατρεύοντες τὸ κυνάριόν
των, καὶ περιφρονοῦντες ὅλην τὴν ἀνθρωπότητα. Σκληρότης εἶναι τὸ νὰ
βασανίζωνται τὰ ζῷα, ἄνευ ἀνάγκης,………..Ἡ δὲ σφαγὴ πρέπει νὰ ἐκτελῆται μὲ πᾶσαν
τὴν πρέπουσαν εὐσπλαχνίαν, τὴν ἠπιότητα καὶ λογικότητα.
Πάλιν ὁ ὀρθὸς λόγος διδάσκει, μετὰ τῆς
πολιτικῆς οἰκονομίας, ὅτι ἐὰν ἐχορτοφάγει ὅλη ἡ ἀνθρωπότης, ὅπως χορτοφαγοῦσι τὰ
θρέμματα αὐτὰ, καὶ ἔμενον ταῦτα αὐξανόμενα έπὶ χρόνους καὶ χρόνους, χωρὶς νὰ
θύωνται, ἐντὸς ὀλίγου θὰ ἐξέλειπε πᾶσα βλάστησις καὶ φυτεία καὶ πᾶς καρπὸς, καὶ
δὲν θὰ ἔμενε πλέον χόρτον, ὅσον θὰ ἤρκει διὰ νὰ φάγωσιν ὅλοι οἱ ἀνισόρροποι καὶ
οἱ ξενομανεῖς καὶ οἱ ἔκφυλοι, καὶ οἱ ἀγυρτεύοντες καὶ ἀερολουόμενοι καὶ ἀερολογοῦντες,
ἄτομα ἤ σύλλογοι, καὶ εἶτα ὁ λοιπὸς ἀνεύθυνος κόσμος.Καὶ τότε ὡς εἰκὸς αἱ μυριοπληθεῖς
ἐκεῖναι ἀγέλαι τῶν προβάτων καὶ ἐρίφων θὰ ἐμαίνοντο ἐκ πείνης καὶ ὀργασμοῦ, καὶ
θὰ ἐλύσσων, καὶ θὰ ἔτρωγον πρῶτον τὸν κ. Δρακούλην, εἶτα τὸν κ. Φιλάρετον, καὶ
κατόπιν τὴν λοιπὴν ἀνθρωπότητα. Καὶ τότε, εὐτύχημα θὰ ἦτον ἄν θὰ εὑρίσκοντο ἀρκετοὶ ἀνθρωποι, διὰ νὰ ἱδρύσωσι
συλλόγους «πρὸς καταπολέμησιν τῆς χορτοφαγίας»!
Κύκλω
οἱ ἀσεβεῖς περιπατοῦσιν. Ὅλα τὰ
παλαιὰ, τὰ ἀπὸ 15 αἰώνων λελυμένα δογματικῶς καὶ ἠθικῶς ζητήματα, εὑρίσκονται ἑκάστοτε
ἄνθρωποι, νοσοῦντες ἐξ ἐλαφρότητος και ρεκλαμομανίας, διὰ νὰ τὰ ἀνακαινίζουν καὶ
νὰ τὰ ἀνακατώνουν. Ἡ κρεοφαγία εἶναι φυσική, ἀλλὰ πρέπει νὰ εἶναι μετρία, αὐτὸ
λέγει ἡ θρησκεία μας. Ὅσον ὀλιγότερον κρέας φάγῃ τις εἰς τὴν ζωὴν του, τόσον
καλύτερα. Ἐκτὸς ἄν ἔχῃ εὐχὴν, τουτέστιν ἔχῃ γίνει κοινοβιάτης ἤ ἀσκητὴς εἰς τὸ Ἅγιον
Ὄρος, καὶ θέλει νὰ ἐγκρατεύεται ὅλην τὴν ζωὴν του ἀπὸ κρέατα, ὅπως ἀπὸ οἶνον καὶ
ἀπὸ γυναῖκα. Ἀλλὰ τοῦτο πρέπει νὰ πράττῃ ἄνευ βδελυγμίας, ὅπως λέγει ὁ κανὼν τῆς Ἐκκλησίας,
ἀλλως ὑπόκειται εἰς τὸ ἀνάθεμα. Εἴ
τις ἀπέχεται οἴνου καὶ κρεῶν καὶ γυναικὸς, μὴ δι’ ἐγκράτειαν, ἀλλὰ διὰ
βδελυγμίαν, ἀνάθεμα ἔστω».
Αύτὴν
τὴν βδελυγμίαν εἰσάγουν τώρα οἱ νεωτερίζοντες, καὶ
πρέπει να προσέξουν, διότι θὰ λάβουν ἀφορμὴν νὰ μετανοήσουν. Τὰ
τετραδοπαράσκευα καὶ αἱ Τεσσαρακοσταὶ ἀρκοῦν διὰ τὴν ἀποχὴν ἀπὸ τοῦ κρέατος καὶ
τῶν ἀλλων λιπαρῶν βρωμάτων, καὶ εἶναι ὑποχρεωτικαὶ δι’ ὅλους τοὺς χριστιανοὺς.
Μὴ πλανᾶσθε.
Αντιγραφή –
Επιμέλεια:Βασιλική Μότσιου, Εκπαιδευτικός
Δεν ήξερα ότι υπήρχε τέτοιο κείμενο του κοσμοκαλογερου των γραμμάτων. Πραγματικά εξαιρετικό και προφητικό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπολαυστικότατον! Μεγάλε Παπαδιαμάντη, πού να βρεθεί τις να σου μοιάσει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαναγία Μαρμαρά.